Andra lags Silly Season
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Re: Andra lags Silly Season
vi kommer nog inte slippa undan om inte det börjar hända lite saker i vårat spel å vi börjar vinna lite.
Skulle bli förvånad om Örebro inte klarar avancemanget, men matcherna ska som vanligt spelas innan.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
-
- Styrelsen Lakers Lakejer
jag tycker personligen att det är en jävligt konstigt värning...
visst... fruktansvärt bra och imponerande... men deras försvar håller verkligen inte måttet....
då hade de ju varit fasen så mycket bättre om dom värvat en back till men men.. gör man mer mål än motståndaren så vinner man matcherna så klart..
visst... fruktansvärt bra och imponerande... men deras försvar håller verkligen inte måttet....
då hade de ju varit fasen så mycket bättre om dom värvat en back till men men.. gör man mer mål än motståndaren så vinner man matcherna så klart..
" Jävla Moped" :D
" Det Är Tajt " ;)
" Det Är Tajt " ;)
Frågan är ju hur bra deras defensiv är mot ES lag, vi hade ju inget skitlag förra säsongen men det va pga vår defensiv vi lyckades ta oss upp. Känns konstigt att lägga kulorna på ytterligare offensiv kraft!
"A month before the season I stop putting ketchup on my french fries." -Mario Lemieux
Skulle snarare bli förvånad om dom skulle klara sig bland de 2 en kvalserie.Räven wrote:Skulle bli förvånad om Örebro inte klarar avancemanget, men matcherna ska som vanligt spelas innan.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Vi får se Niles, men i min värld har jag svårt att se att de inte klarar avancemang till ES. De är riktigt bra i år och förstärker ytterligare.
Det jag hoppas just nu är att vi på något mirakelsätt klarar oss från att hamna i KS.
Det jag hoppas just nu är att vi på något mirakelsätt klarar oss från att hamna i KS.
Martin Laumann Ylven lämnar Linköping, en stor överraskning för mig. Men åandra sidan så går det ju inte bra för Linköping.
Och Pikkarainen TIK
http://www.timraik.se/artikel/16906/
http://www.timraik.se/artikel/16906/
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Båda bottenlagen lånar in var sin spelare inför deras drabbning i morgon. Modo förstärker backsidan med Björklövens Karl-Johan Lundström och Timrå anfallet med Joel Mustonen. Mustonen som in i det sista var med i diskussionerna kring Finlands VM-lag.
Glädjande att Simon Hjalmarsson inte tar några beslut om nästa säsong ännu trots Luleås locktoner.
- Jag vill inte att det ska bli en massa spekulationer.
Han är i fel bransch kan man konstatera.
Och till sist så lånar Nybro Tex Williamsson, spelaren med det näst coolaste namnet, från OIK (Mario Kempe är på första plats namnmässigt).
Glädjande att Simon Hjalmarsson inte tar några beslut om nästa säsong ännu trots Luleås locktoner.
- Jag vill inte att det ska bli en massa spekulationer.
Han är i fel bransch kan man konstatera.

Och till sist så lånar Nybro Tex Williamsson, spelaren med det näst coolaste namnet, från OIK (Mario Kempe är på första plats namnmässigt).
Ibland får man sig en tankeställare. Det fick jag ikväll. Coach Karlsson och kapten Markusson får dansa fågeldansen i tv efter varje förlust om de så vill framöver, när det här kan vara alternativet. Jag dissar faktiskt inte j-tränaren i intervjun, som bara agerar "målvakt" tills något annat hittas. Men jag frågar mig vad Timrå sysslar med? Att ta in en tränare day-by-day i det läget de befinner sig i är närmast skandalöst. Var det verkligen så otroligt viktigt att Perra Johnsson fick gå just på sekunden, att de inte kunde vänta tills en annan lösning för resten av säsongen kunde bli klar? Vilken respekt får day-by-day tränaren hos spelartruppen? De vet att enda anledningen till att han är där är att någon måste blåsa i visselpipan på träningarna. Timrås agerande från slutet av förra säsongen tills nu verkar mycket märkligt.Varanen wrote:Coach Karlsson har gått ner i vikt, säger bara ES-mässiga saker och skrattar åt varje förlust med en axelryckning. Vår kapten nämner i varje intervju att vi är nykomlingar och att det går upp och ner.
-
Jisses vilken intervju.... där kan man sancka om kris.. tycker faktiskt med lite synd om honom som " huvudtränare "
" Det Är Tajt " ;)
" Det Är Tajt " ;)
Rör på sig i Cluben
http://www2.lhc.eu/artikel/17088/
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Japp såg precis det också. Inte jätteförvånande.Klonis wrote:Rör på sig i Cluben
"Du missar 100% av skotten du inte skjuter" - Wayne Gretzky
-
- Kronobergaren
- Forumamatör
Är det någon som blir otroligt, otroligt jätteförvånad om Särkijärvi blir Timrås lösning för resten av säsongen? Antingen han eller Boork, eller Wikegård, eller Challe Berglund. Alltid samma namn - överallt. Tryggt och bra.
Jag tror på Johan Thornberg.Han har allt för att kunna bli en mix av alla de du räknade upp ödlan!
Och han har åldern att finnas kvar i 40 år.
Och han har åldern att finnas kvar i 40 år.
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.
Växjö Lakersissä!!
Växjö Lakersissä!!
Skulle nästan bli förvånad om inte Särkijärvi hamnar i Timrå, en sån som Wikegård vill inte coacha längre väl eller har jag bara drömt de?Varanen wrote:Är det någon som blir otroligt, otroligt jätteförvånad om Särkijärvi blir Timrås lösning för resten av säsongen? Antingen han eller Boork, eller Wikegård, eller Challe Berglund. Alltid samma namn - överallt. Tryggt och bra.

"A month before the season I stop putting ketchup on my french fries." -Mario Lemieux
Wikegård har väl fullt upp med Gladiatorerna nu väl?
Han är ju med där som "Expert" XD

Thats Mr. Ratscore to you..!
Nä, han har sagt att inte vill coacha just nu. Jag ironiserade mest över att det alltid är samma namn som diskuteras, bara i olika klubbar. Efter ett tag har det gått ett varv och då är de tillbaka igen. Säcken hinner nog träna LHC ett par gånger till under karriären, men nu väntar högst sannolikt TIK. Vilket j-a flax "Nubben" har. Eller så är han grymt besviken, får en känsla av att han gärna hade tagit tränarrollen också.Lemieux wrote:Skulle nästan bli förvånad om inte Särkijärvi hamnar i Timrå, en sån som Wikegård vill inte coacha längre väl eller har jag bara drömt de?
Leif Strömberg får vi inte glömma 

Växjö Lakersissä!!
Växjö Lakersissä!!
Vi kan skatta oss lyckliga som har JanneK!!
Och när hans tid går förbi så hoppas jag på en ersättare i form av Roger Rönnberg!
Och när hans tid går förbi så hoppas jag på en ersättare i form av Roger Rönnberg!
Thats Mr. Ratscore to you..!
Jag gillar att Lakers hittar kvalitet under ytan,det finns både en glöd och längtan att prestera hos de som ännu inte slagit igenom.
Janne trodde nog inte på riktigt att han skulle vara där han är idag när han skrev på för lakers.
Janne trodde nog inte på riktigt att han skulle vara där han är idag när han skrev på för lakers.
Växjö Lakersissä!!
Växjö Lakersissä!!
Eller fick kicken från Björklöven under förödmjukande former...vilket kaos det måste varit i den klubben.
Han hamnade rätt till slut iaf
Hur sjukt är inte detta för resten?
Hoppas han klarar det!
Och Jarnitor är ute på free transfer oxå,hint hint

Hur sjukt är inte detta för resten?
Hoppas han klarar det!

Och Jarnitor är ute på free transfer oxå,hint hint

Växjö Lakersissä!!
Växjö Lakersissä!!
-
Vore ju sjukt kul om han lyckas!
Vad sägs om Örebro? Skulle bli mycket förvånad om de inte gör om vår bravad och går rakt upp.
Jag är inte lika övertygad. För det första så är inte deras defensiv jätte stark och vi minns ju hur tufft vi hade det förra året mot starka ES lag. Sen ska man ju faktiskt göra det på nåt ES lags bekostnad och säga vad man vill men så dåliga är inte Timrå att man bara kan åka dit och hämta poäng. Jag anser att Örebro måste ha flytet med sig och spela på topp i "rätt" matcher för att ta steget upp, men gör man detta så är man en solklar utmanare! Men vem vet jag kan ha tok fel!Räven wrote:Vad sägs om Örebro? Skulle bli mycket förvånad om de inte gör om vår bravad och går rakt upp.
Nä, inget är klart i förväg, men Örebro är ett lag som verkligen ger järnet för att lyckas, nu går Åkerman till dem, som det ser ut. jag tror faktiskt att örebro spelar ES nästa säsong och det på Timrås bekostnad.
Jag hoppas dock att vi klarar oss, men det står just nu skrivet på vårt skadekonto och vad vi kan hitta i förstärkningar.
Jag hoppas dock att vi klarar oss, men det står just nu skrivet på vårt skadekonto och vad vi kan hitta i förstärkningar.
-
Hirschivis som nämnt i tidigare trådar skulle kanske kunna vara en person för VLH
har lämnat sm-liga för Khl och Torpedo Nizhny Novgorod
har lämnat sm-liga för Khl och Torpedo Nizhny Novgorod
" Det Är Tajt " ;)
" Det Är Tajt " ;)
Teemu till Winnipeg,det vore nåt.Ryktet går
Växjö Lakersissä!!
Växjö Lakersissä!!
Åkerman verkar vara muntligt överens med Köln.
nu bekräftat:Lemieux wrote:Åkerman verkar vara muntligt överens med Köln.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=1140
#10 Duchon
Andra lags Silly Season
Norran skriver i sin blogg att Patrasket tillkännages om nån dag av Hv71,att han skulle hem hade ju alla egentligen trott även om många av oss önskat nåt annat.
Växjö Lakersissä!!
Växjö Lakersissä!!