Andra lags Silly Season

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Power Play
Forumdemon

Andra lags Silly Season

Post by Power Play »

Klok man är du, Niles.
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer

Re: Andra lags Silly Season

Post by Coffe #800 »

Å där rök Leksands tränare...
något som malmö kanske borde ta efter.....
" Jävla Moped" :D
" Det Är Tajt " ;)
Lillklonis
Forumdemon

Post by Lillklonis »

I malmö är det inte tränarnas fel att det går dåligt, skulle inte hjälpa om mna byter tränare där. Spelarna presterar inte, ett gäng överbetalda sopor! Den enda som ja tycker visar hjärta i malmö är slitvargen Robban Carlsson!
Den som borde få gå är sportchefen Nyman!
"fest med lakers lakejer;)"
Tobber
Forumamatör

Post by Tobber »

Kl 18.00 idag får vi veta om Joakim Lindström signerar med nått nytt NHL lag, annars ligger nog Skellefteå bra till. :)
SAIK -->
Lillklonis
Forumdemon

Post by Lillklonis »

Mattias Sjögren åker hem o lipar i Karlstad istället för att bita ihop och kämpa lite längre än 2 månader!!
"fest med lakers lakejer;)"
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by Coffe #800 »

de tär väll ändå tränarnas uppgift att få spelarna att prestera eller ?
man vet ju vad spelarna går för...

så tycker absolut att det är tränarnas fel att de inte går som de ska....
" Det Är Tajt " ;)
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Först och främst är det spelarnas eget ansvar. De har störst påverkan på sin egna prestation. Men just i MIFs fall är det lite speciellt. Klubben har länge styrts av cigarrökande och konjaksmuttande gubbar som trott sig kunna hockey. Att som tränare (eller spelare) kunna prestera riktigt i den miljön är omöjligt. Att klubben som lök på laxen väljer att ta in "familjen" Nyman/Sjögren som sportsligt ansvariga underlättar inte direkt. Men jag försvarar inte Leif "Du hör vad jag säger!" Strömberg. En ledare som mest bara skyller ifrån sig och analyserar matcherna tvärtom alla andra. Kan vara ett tecken på att han är ett geni, men jag är tveksam.

LIF är den andra pajasföreningen i Svedala. De är gjorda av pengar och därför kan de sparka spelare och ledare lite hur som. Skulle inte förvåna mig om Salo sparkar alla i Dalarna om en månad. Köper ut varenda familj, varenda en som råkar befinna sig i landskapet. Synd att man inte vet när det sker. Självklart hade jag varit där med en attchéväska. Därefter utropar han Saloland till en självständig stat och gör sig till kejsare över det som en gång kallades Dalarna.
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Salo är väl den största pajasen i den pajasklubben. Det borde oroa en och annan med knätofs. Karln har ju inte ens en ryggrad. Mif är så lost i kanalen att man inte ens förtjänar en analys.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Jag tycker det är bra att Salo inträder som tränare för laget, för då kommer både han och alla andra att fatta att han inte klarar det och hur reagerar han då? Kanske blir han tyst, för det är lätt att glappa i käften när man inget förstår.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

Han är målvaktstränare,tränare,sportchef och lite annat.Snacka om att gilla sig själv.
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Charlamov
Forumterrorist

Andra lags Silly Season

Post by Charlamov »

En släng av omnipotens.

Vad tråkigt det måste vara att bli ihågkommen för fadäsen mot Vitryssland istället för straffräddningen mot Canada. Sen har fladderpuckarna fortsatt att rulla in över ryggen...
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Malul wrote:Han är målvaktstränare,tränare,sportchef och lite annat.Snacka om att gilla sig själv.
Han borde bli årets tomte också, stackarn.
ON THE WAY UP
Forumproffs

Andra lags Silly Season

Post by ON THE WAY UP »

Malul wrote:Han är målvaktstränare,tränare,sportchef och lite annat.Snacka om att gilla sig själv.
Snart fler titlar än Anders Gustavsson i Tengsry :)
BÄTTRE ETT HÅRT SKOTT I SARGEN ÄN ETT LÖST PÅ MÅL
Charlamov
Forumterrorist

Andra lags Silly Season

Post by Charlamov »

Enligt MrMadhawk så vill tvillingarna Vesterholm lämna Redhawks. Fullt förståeligt, vem vill vara där? Dessa snurrgubbar bör Evert definitivt försöka lägga vantarna på. När Växjö mötte Malmö förra säsongen så kom dom inte ur zon när Pontus och Patrik var inne. Sen är dom från Karlskrona så det blir nära till mamma. Dom håller ES klass om dom får lite tempo i kropparna. Dom är bättre än 4-5 Växjöspelare redan nu.
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Stoffe
Forumdemon

Post by Stoffe »

Ja bröderna Westerholm ryktades väl hit redan i våras va? Tänk Reddox-Westerholm-Westerholm :D

Iggy-Rasmussen-Soares
Kallio-Moran-Saviano
Reddox-Westerholm-Westerholm
Hjalmarsson-Josefsson-A.Eriksson
Markusson (BP)
Bois och Daggen kan fylla på vatten i pauserna

Sen ska det bara in en back till

Heikkinen-Hållberg
Holös-Bena
??????-Nisse
Jonsson

Jeremias kan få låna Leo-dräkten
Once a laker, always a laker!
Lalin
c/o LL´s Forum

Post by Lalin »

Evert bör vara där och hugga direkt! Men han är nog inte ensam tyvärr.
Blueshirts United
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Turerna fortsätter i MIF. VD:n Anders Olson gick ut i media och tyckte tvillingarna skulle vara kvar och få spela. Nu tycker han att sportchef Nyman inte ska stå i båset. Samma visa varenda gång. Och det är inte bara i MIF det verkar vara fullständigt förvirrat över vem som ska göra vad. Hockeyklubbar är sämst i världen på det.

Jag minns hur det var i Björklöven. Deras VD Bedros Sakayan styrde allt, inklusive sporten. Jag frågade på GD:s forum varför Löven bestämt så. Svaret var att han var VD, alltså högst i rang. Inte att han styrde sporten för att han kunde den verksamheten bäst, utan på grund av sin formella position.

Min vision har alltid varit en hockeyorganisation där styrelsen självklart är högst upp och har sista ordet i allt. Under styrelsen ska det finnas en administrativ chef (kan kallas VD, klubbchef osv) som har ansvar för egentligen allt som inte rör sporten, dvs kansli, arena, marknad, information, ekonomi osv. Men dessutom ska det finnas en sportchef som är direkt underställd styrelsen. Denna person har ansvar för kvaliteten på själva grundprodukten, dvs hockeyn. Huvudansvaret ligger i att värva spelare och tränare till representationslaget och annan administration som direkt rör hockeyn. Han/hon är den som uttalar sig i media angående sporten och är också den som representerar klubben när sportsliga frågor ska diskuteras på exempelvis liga -eller förbundsnivå.

Det många kan tycka är konstigt med min organisation är två chefer som är direkt underställda styrelsen. Först och främst ska de inte klampa in på varandras områden. Blir det av någon anledning en konflikt de emellan måste styrelsen avgöra frågan. Beslutet kan vara att man ytterligare preciserar ansvarsområdena.

- Men vad händer om sportchefen känner att han behöver mer resurser p g a exempelvis skador eller att lagets prestation skulle kunna höjas markant med en nyckelvärvning?

Det är här det riktigt fina med den här lösningen är. Han går inte till den administrativa chefen som säkert har svårt nog att få ihop budgeten som det är, utan han vänder sig direkt till styrelsen som borde vara de med bäst helhetssyn. Det blir alltså inget tjafs mellan cheferna om man ska satsa mer på en marknadsföringskampanj eller ta in en ny back. Indirekt så bestämmer styrelsen det genom att neka eller bevilja sportchefen de begärda resurserna.

Men så som jag beskriver det är långt från verkligheten i många klubbar. Oreda, konflikt och förvirring är snarare regel än undantag. Och en stor anledning till det är att alla vill lägga sina flottiga fingrar på det vi älskar mest, nämligen hockeyn.
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Mif är en klant och kluddklubb, så det är bara normalt med problem där. Det kommer mera, var så säker.

Lakers tycker jag har fått till det optimala nu vad gäller ledarskapsordningen i alla fall. En tränare och en assisterande, en sportchef som är ansvarig för sportdelen och en VD som dessutom är ledamot i huvudstyrelsen.
vlk
c/o LL´s Forum

Post by vlk »

Fan vad klubbarna värvar, nu har FBK inte bara gjort klart med M Sjögren utan också med en kanadensisk forward
Säg vad du gör och gör vad du säger !
ON THE WAY UP
Forumproffs

Andra lags Silly Season

Post by ON THE WAY UP »

la familia är livrädda för att inte gå till SM final :)
Vi lever just nu i lite olika världar.
BÄTTRE ETT HÅRT SKOTT I SARGEN ÄN ETT LÖST PÅ MÅL
Thelemakos
Forumentusiast

Post by Thelemakos »

Livrädda för att inte ta hem guldet*

Alla har vi olika mål ;)
"Jag unnar ingen annan än Färjestad att vinna SM-guld" - Lars Glennert.
Tobber
Forumamatör

Post by Tobber »

http://www.youtube.com/watch?v=sgdiwVaPglc Joakim Lindström klar för Skellefteå som jag skrev ovanför. Synd att han inte hinner till kvällens match. :(
SAIK -->
Lalin
c/o LL´s Forum

Post by Lalin »

Pavlikovsky har skrivit på för AIK enligt Madhawk.
Blueshirts United
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Dynamo Riga och Jakub Sindel går skilda vägar. Chiefen letar enligt rykten nyförvärv från öst...hmmm. :roll:
nature
Forumdemon

Post by nature »

Han är klar för Kärpet, leta vidare 8)
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Enligt rykten vill Tappara göra sig av med Viktor Ekbom och sverigebekantingen Jussi Halme. Absolut inget för oss.
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Ville Nieminen söker ny klubb igen. Såg faktiskt hans sista match för Dynamo Riga igår, och tyckte han gnuggade på bra. Men det är samtidigt hans stora problem. Jag tror att både han själv och omgivningen började ställa andra förväntningar på hans hockey efter framgångarna i NHL. Med ständiga besvikelser som följd. Inget för oss.
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Kan man tala om Dick-effekten här?

Heart of Hockey har börjat ringa gamla "flickvänner" i sin desperation. Hans Jonsson gör sig redo för comeback trots att han tidigare dumpades av den NHL-meriterade powerduon. Men det är detta citat som fick mig att tänka på att det är för mycket Dick i svensk hockey:

– Rent fysiskt vill jag nog påstå att Hasse Jonsson är en av få spelare som man inte behöver oroa sig för, anser Markus

Eeeehhh... :roll: :lol:
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

En sista reflektion bara så har jag spammat färdigt för ikväll. Om inte faxen börjar rassla... :wink:

Coach Hardy, DIF:s tränare, har meddelat att han slutar i klubben efter den här säsongen. Eller tar ett "sabbatsår" som han själv kallar det. Spekulationerna om hans ersättare pågår för fullt. Kritiken under säsongen har från flera håll varit frän, inte minst från den gamle djurgårdaren Wikegård. Det har sagts att Nilsson har humor, trots att det aldrig lyst igenom i media. Själv har jag aldrig uppfattat honom som annat än butter och tvär, vilket inte innebär att man saknar hockeykunnande. Fråga bara Tichonov. Men plötsligt händer det!

AB försöker tydligt elda på för att skapa en fejd mellan Wikegård och Nilsson i den här intervjun. Coach Hardy låter sig inte lockas in i något sandlådedrama, och avslutar intervjun hur snyggt som helst:

Hur ser du på hans kritik?
– Jag kan inte ta honom på allvar. Inte jag heller...

Wikegård svarar med något korrektomundo-inlägg om att skilja på person och prestation.

Alla poäng till coach Hardy den här ronden och Wikegård kanske borde ta sig själv på mindre allvar. :lol:
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Ett rykte jag snappat upp är HV:s Patrik Carlsson till Pelicans i SM-liga. Tror jag skulle passa honom perfekt faktiskt.
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by Coffe #800 »

han måste fan varit Hv´s sämsta värvning på länge faktiskt... och så lite produktion till så mycket strul :P
" Det Är Tajt " ;)
Jarran_igen
Forumentusiast

Post by Jarran_igen »

Det gick snabbt för både Hossa och Stümpel med nya kontrakt. http://www.hockeysverige.se/article/126 ... -och-hossa. Blev inte Växjö för någon av dem 8O 8O 8)

Någon som får lämna Lev Poprad som kan bli aktuell för Växjö istället? Nagy.....? Osannolikt men hoppet finns där.
HOCKEY åt folket !!!
Jarran_igen
Forumentusiast

Post by Jarran_igen »

Ser att det under kvällen kommit upp på Elite Prospects att Nagy faktiskt blir den som får lämna Lev. Kollade statsen igår på Lev, och såg att Nagy ligger 5:a i deras interna poängliga. Trodde faktiskt inte att de skulle släppa honom, men han är kanske en av deras dyrare spelare.
HOCKEY åt folket !!!
Jarran_igen
Forumentusiast

Post by Jarran_igen »

Örebro rustar för kommande kvalserie och har gjort klart med Ville Nieminen från KHL (källa mrmadhawk.se).
Örebro menar banne mig allvar och vill vara med att kriga för en plats i ES.
HOCKEY åt folket !!!
vlk
c/o LL´s Forum

Post by vlk »

Blir inte lätta att tas med, hoppas lakers slipper den mardrömsuppgiften
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Post Reply