Everts VLH (18/19) 2.0
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Re: Everts VLH (18/19) 2.0
Man fick inte skriva kortttidskontrakt men kan det muntligt funnits en överenskommelse att "ömsesidigt" bryta kontraktet? Känns som det hela gick lite väl smidigt. Samtidigt har Eronen också kunnat dra nytta av detta halvåret, han är inte i en dålig sits att hitta en ny arbetsgivare.
Känns som truppkostnaden just nu kan vara lägre än den var vid säsongsstart... spännande
Känns som truppkostnaden just nu kan vara lägre än den var vid säsongsstart... spännande
Var hittar du denna statistik??bratsson wrote:Han(Gynge) var ju inte sämst på att skapa framåt men tja... Kan förvänta sig väldigt mycket mer.
Rosén sprattlade till i den här matchen. Kanske han e på G?
https://www.betterthanamonkey.com/västrastå wrote:Var hittar du denna statistik??bratsson wrote:Han(Gynge) var ju inte sämst på att skapa framåt men tja... Kan förvänta sig väldigt mycket mer.
Rosén sprattlade till i den här matchen. Kanske han e på G?
Man kan inte annat än tycka lite synd om Teemu ERONEN som får lämna med motiveringen "-Vi kan inte längre erbjuda honom den offensiva roll han behöver." ...
Det är inte lätt att gå in i NÅGON roll i vår backbesättning eller lag överhuvudtaget - för vi har Ilari, ILARI THE GREAT: En independent contractor som äger licens och utgivningsrättigheter i SAMTLIGA roller på banan..
Det är inte lätt att gå in i NÅGON roll i vår backbesättning eller lag överhuvudtaget - för vi har Ilari, ILARI THE GREAT: En independent contractor som äger licens och utgivningsrättigheter i SAMTLIGA roller på banan..
Eronen var ju här bara på lån, inget konstigt att han lämnar nu. Tycker annars han varit bättre än Erixson, Vainio (efter skadan) och Nässén. Han lär hamna i Brynäs, kanske LHC
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
-
- c/o LL´s Forum
Bara att hoppas att Drury vill stanna ett år till i Växjö för att utvecklas innan han tar steget till NHL utan att harva i AHL. Han verkar intelligent så det är inte omöjligt även om det är mindre troligt.
Källgren, Holmberg och Karlström måste vara långt från NHL just nu.
Frågan är hur en spelare som Emil pettersson tänker. Vill han göra ett försök till i AHL?
Frågan är hur en spelare som Emil pettersson tänker. Vill han göra ett försök till i AHL?
Så som Drury spelar nu är han egentligen lika bra som Elias. Elias hade en spets som gjorde honom lite mer "flashig" men Drurys skill som tvåvägscenter leker man inte bort. Han är lika bra defensivt som offensivt. Svårt att se hur en sådan kille tycker han behöver ett år till i SHL. Visst, ingen blir gladare än jag om han stannar men just nu känns det inte realistiskt.StenhårtSlagskott wrote:Bara att hoppas att Drury vill stanna ett år till i Växjö för att utvecklas innan han tar steget till NHL utan att harva i AHL. Han verkar intelligent så det är inte omöjligt även om det är mindre troligt.
-
- c/o LL´s Forum
Värsta är, som sagt, att han aldrig kommer få uppleva ett fullsatt Vida...
JFK lämnar! Korka upp champagnen en såhär trevlig helgdag?
-
- c/o LL´s Forum
Inget att fira. Misslyckande från båda parter. JFK klar för Färjestad.Person wrote:JFK lämnar! Korka upp champagnen en såhär trevlig helgdag?
Vilket dessutom betyder att vi troligtvis slapp hela kosten!!!StenhårtSlagskott wrote:Inget att fira. Misslyckande från båda parter. JFK klar för Färjestad.Person wrote:JFK lämnar! Korka upp champagnen en såhär trevlig helgdag?
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
Detta är fantastiskt
Säg vad du gör och gör vad du säger !
3 månadslönereller hur funkar det?PutteA wrote:Vilket dessutom betyder att vi troligtvis slapp hela kosten!!!StenhårtSlagskott wrote:Inget att fira. Misslyckande från båda parter. JFK klar för Färjestad.Person wrote:JFK lämnar! Korka upp champagnen en såhär trevlig helgdag?
Sedan tror jag vi fortfarande tar typ halva. Annars skulle inte Färjestad ta dit honom... Elle om JFK tar halva smällen. Något sådant.
Jag tror JFK sa upp kontraktet. Jag hoppas Lakers satte det kravet på honom att om han ska få en nystart så får han släppa kontraktet. Enligt Färjestads hemsida så säger man ju att JFK valt en betydligt mindre lön än han hade hos sin förra klubb för att få en chans till nystart.
Så är det med det, som det
Ok. Det låter ju väldigt braPutteA wrote:Jag tror JFK sa upp kontraktet. Jag hoppas Lakers satte det kravet på honom att om han ska få en nystart så får han släppa kontraktet. Enligt Färjestads hemsida så säger man ju att JFK valt en betydligt mindre lön än han hade hos sin förra klubb för att få en chans till nystart.
-
- c/o LL´s Forum
Japp! Det blev som jag siade om - han blev utfryst av VLH då inget annat lag ville ta kostnaden. Hans agent har kollat runt vilka som är sugna, FBK berättade hur mycket de var villiga att spendera.
Då får han välja mellan "stanna och mjölka lön" eller "gå ner i lön och rädda karriären"
Riktigt skönt! Då får vi utrymme att spetsa laget ytterligare
Då får han välja mellan "stanna och mjölka lön" eller "gå ner i lön och rädda karriären"
Ja, nu tror jag att det kommer en riktigt bra forward till.Svartvadet wrote:Japp! Det blev som jag siade om - han blev utfryst av VLH då inget annat lag ville ta kostnaden. Hans agent har kollat runt vilka som är sugna, FBK berättade hur mycket de var villiga att spendera.
Undrar om vi redan har någon på radarn? Skall vi vara med om medaljregnet i vår så kommer det krävas minst en snubbe till av CALOF:s kaliber. Som gör SKILLNAD. Inte utfyllnad.
-
- c/o LL´s Forum
Var redan tagit in en ersöttare för JFK...Towen wrote:Undrar om vi redan har någon på radarn? Skall vi vara med om medaljregnet i vår så kommer det krävas minst en snubbe till av CALOF:s kaliber. Som gör SKILLNAD. Inte utfyllnad.
Ja, det har vi nog - men laget ska nog spetsas till som vanligt i alla fall!StenhårtSlagskott wrote:Var redan tagit in en ersöttare för JFK...Towen wrote:Undrar om vi redan har någon på radarn? Skall vi vara med om medaljregnet i vår så kommer det krävas minst en snubbe till av CALOF:s kaliber. Som gör SKILLNAD. Inte utfyllnad.
När vi redan var helt överlägsna så plockade vi in Raz och Miele
-
- c/o LL´s Forum
Helt andra tider. Nu har klubben inga intäkter och är hel beroende av bidrag. Kanske kan det komma in någon mer om ekonomin tillåter men inget vi kan räkna med.Härmapan wrote:Ja, det har vi nog - men laget ska nog spetsas till som vanligt i alla fall!StenhårtSlagskott wrote:Var redan tagit in en ersöttare för JFK...Towen wrote:Undrar om vi redan har någon på radarn? Skall vi vara med om medaljregnet i vår så kommer det krävas minst en snubbe till av CALOF:s kaliber. Som gör SKILLNAD. Inte utfyllnad.
När vi redan var helt överlägsna så plockade vi in Raz och Miele
Det finns pengar om ledningen känner att man kan gå för guld. Markusson pratade om en inte alltför dyster prognos trots allt. Beroende på publikinsläpp och nya bidrag fån staten så såg han det som en möjlighet att ändå få ett nollresultat. Dessutom finns kapital sedan tidigare.
Tror de kommer vänta ut januari och ta tempen på truppen och därefter avgöra i februari innan fönstret stängs. Men vill man ta någon från AHL eller som missa NHL-kontrakt behöver man värva så snabbt som möjligt för att få dem i matchform till slutspel.
Tror de kommer vänta ut januari och ta tempen på truppen och därefter avgöra i februari innan fönstret stängs. Men vill man ta någon från AHL eller som missa NHL-kontrakt behöver man värva så snabbt som möjligt för att få dem i matchform till slutspel.
Färjestadfansen verkar lyriska över JFK
Den enda smolken kom när någon skulle kolla hans tekningsstatistik och insåg att han knappt tekat alls.
Då drogs den förvånade slutsatsen att han inte fått så mycket speltid och man undrade varför...
Jag hoppas dock att det går bra för JFK - men helst efter att han lämnat fbk. Fbk är ett av de lag jag tycker allra sämst om
Hur eller hur en win-win! Alla är glada
Den enda smolken kom när någon skulle kolla hans tekningsstatistik och insåg att han knappt tekat alls.
Då drogs den förvånade slutsatsen att han inte fått så mycket speltid och man undrade varför...
Jag hoppas dock att det går bra för JFK - men helst efter att han lämnat fbk. Fbk är ett av de lag jag tycker allra sämst om
Hur eller hur en win-win! Alla är glada
Om Nässén bjuds ut till HA-klubbar, är tanken att det ska in en back till?
Kan det vara så att JFK har frigjort tillräckligt med deg för att plocka in en forward OCH en back ytterligare?!
Kan det vara så att JFK har frigjort tillräckligt med deg för att plocka in en forward OCH en back ytterligare?!
Fredrik Forsberg hv71.
Hade inte han kunnat varit bra i bättre omgivning?
Hade inte han kunnat varit bra i bättre omgivning?
Möjligt. Verkar dock inte vara beredd att göra jobbet över hela banan. Men offensivt så har han spets i form av målskyttet.
Jaha, behövs det plockas in en ny center nu? För är Drury borta så kommer vi ställa upp typ följande:
Gaunce-Rosén-Gynge
Pettersson-Holmberg-Calof
Karlström-Lundberg-Sylvegård
Nilsson-Josefsson-Forslund
Stjernborg
Handlar det om 2-3 veckor är det lugnt, men mer än så gör oss jäkligt sårbara. Jag tror verkligen att vi kan vinna många matcher med denna uppställning. Men då måste Roséns kedja börja spela som den förstakedja de satts ihop till att vara.
Det som gör oss sårbara är att vi bara har 13 (egentligen 12 tilltänkta) forwards.
Gaunce-Rosén-Gynge
Pettersson-Holmberg-Calof
Karlström-Lundberg-Sylvegård
Nilsson-Josefsson-Forslund
Stjernborg
Handlar det om 2-3 veckor är det lugnt, men mer än så gör oss jäkligt sårbara. Jag tror verkligen att vi kan vinna många matcher med denna uppställning. Men då måste Roséns kedja börja spela som den förstakedja de satts ihop till att vara.
Det som gör oss sårbara är att vi bara har 13 (egentligen 12 tilltänkta) forwards.
Skaik (supporters, säkerligen den sportsliga ledningen också) verkar inte vara nöjda med Kiiskinen milt sagt. Hade det inte kunnat vara en billig chansning om Evertsson tjingelingar till norr och kollar läget? Jag tror att Kiiskinen skulle göra bättre ifrån sig i VLH. Han trivs här och är mycket uppskattad av supporters och föreningen.
Bara en tanke.
Bara en tanke.
Vi låter nog det stanna vid en tanke.Kloker wrote:Skaik (supporters, säkerligen den sportsliga ledningen också) verkar inte vara nöjda med Kiiskinen milt sagt. Hade det inte kunnat vara en billig chansning om Evertsson tjingelingar till norr och kollar läget? Jag tror att Kiiskinen skulle göra bättre ifrån sig i VLH. Han trivs här och är mycket uppskattad av supporters och föreningen.
Bara en tanke.
Varför då? Vill att du utvecklar din tanke.
En bra komplementspelare till en billig peng ser jag.
Håller med dig Kloker om att det är en billig komplementspelare. Problemet är att vi inte behöver fler av det utan spets om det ska in något.
Drury borta 4-6 veckor, så nu måste verkligen ytterligare spets in!
Drury borta 4-6 veckor, så nu måste verkligen ytterligare spets in!
Jag menade inte att Kissepinnen skulle vara den übergiftiga forwarden som möjligtvis ska in, utan mer en spelare som man kan baka in i laget och bidra med vad vi vet att han kan. Trivselfaktorn är nog så viktig för att leverera. Och uppenbarligen så är inte renjakt, lappjojka och vargtass Kissens melodi.
Som sagts, bara en stilla tanke.
En back och en forward till av guldspetsad kaliber hade suttit som slangen i murran.
Som sagts, bara en stilla tanke.
En back och en forward till av guldspetsad kaliber hade suttit som slangen i murran.
Man kan ändå säga att Drury varit en av Shls bästa spelare och nu är han borta.... Blir tufft att behålla topp 6 om inte Brendan är sjukt bra han med...
Vi behöver EN riktig sniper och inga fler. Det är inte kiski. Om nu inte 13 är borta längre. Då måste en center in också.?Kloker wrote:Varför då? Vill att du utvecklar din tanke.
4-6 veckor konvalescens för Drury. Då kan vi nog räkna med 8 veckor. Jäkla tråkigt då han verkligen hade något riktigt bra på gång. Tungt avbräck helt klart. Om dagens topplacering ska behållas så vill det nog till att Drury ersätts.
Nog lättare sagt än gjort dock.
Nog lättare sagt än gjort dock.