Andra lags Silly Season
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Re: Andra lags Silly Season
Dom lyfte ju Leksand till oanade höjder och gör väl likadant med Finansvalpens IF 

Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Jared Aulin, Johan Hägglund och Kristian Luukkonen får inte förlängt i Leksand! Det känns som de håller på att byta ut mer än halva laget! Salo håller verkligen på att sätta sin stämpel på truppen!
Hockeyfantast
Mmm...samma stämpel som han satte i IKO. Bokstavligt. Samma spelare, fast han byter Luukkonen (som han själv tog till LIF bara för ett tag sedan) mot Prestberg. Nytänkandet har fått en ny omslagspojke - not.
Mikael Mjörnberg har skrivit ett excellent inlägg på hockeysverige.se om ankdammen.
Ytterligare ett exempel är att Kent Norberg, Frölundas fiaskoartade sportchef, ryktas bli ASSISTERANDE tränare i Timrå nästa säsong. Varför? Finns det verkligen INGEN lovande tränare i hela världen som skulle kunna göra ett lika bra arbete på den posten och som man ser lite mer utvecklingspotential i? Svaret är givetvis nej och det säger allt.
Mikael Mjörnberg har skrivit ett excellent inlägg på hockeysverige.se om ankdammen.
Ytterligare ett exempel är att Kent Norberg, Frölundas fiaskoartade sportchef, ryktas bli ASSISTERANDE tränare i Timrå nästa säsong. Varför? Finns det verkligen INGEN lovande tränare i hela världen som skulle kunna göra ett lika bra arbete på den posten och som man ser lite mer utvecklingspotential i? Svaret är givetvis nej och det säger allt.
-
- c/o LL´s Forum
Säga vad man vill om Salo, men jag är tveksam till honom som sportchef. Han värvar ju bara sina egna spelare i de klubbar han själv har varit verksam, spelare som inte har det som krävs för att "lyfta" ett lag. Kanske är enklast så? Hur tänker han? Och jag vettifan hur han tänker när han väljer Ryno av "alla" forwards.? Prestberg likaså?? Jag trodde att Salo skulle bidra med liiite mer nytänkande. Tror inte det är vägen till Elitserien. Skulle inte förvåna mig om han tar med sig Kristoffer Jonsson (Kungälv, nu IKO) till Leksand också.
Nä, jag tror inte Salo vet hur bra spelare han måste tillföra ett Leksand. Ska bli intressant att följa hans lagbygge.

Nä, jag tror inte Salo vet hur bra spelare han måste tillföra ett Leksand. Ska bli intressant att följa hans lagbygge.

-
- Styrelsen Lakers Lakejer
http://www.hockeykanalen.se/1.2061828/2 ... med_3_0_va
Snacka om att den killen har koll eller INTE ? haha
hade mitt lag hade ja haft koll på läget iaf !
shit asså !
Snacka om att den killen har koll eller INTE ? haha
hade mitt lag hade ja haft koll på läget iaf !
shit asså !
" Jävla Moped" :D
" Det Är Tajt " ;)
" Det Är Tajt " ;)
Once a laker, always a laker!
-
- c/o LL´s Forum
Kanadensare till Örebro? Dion Knelsen.
http://www.youtube.com/watch?v=2r4IXMkcKpo
http://www.youtube.com/watch?v=2r4IXMkcKpo
Linköping bryter med en rad spelare! Pihl,Ekbom,Melichar,Tolsa,Bagarn och Ulmer. Finns det någon utav dessa som skulle passa i Jan-Everts bygge? Spontant skulle jag säga Ekbom och Tolsa. Vi har en redan bättre version av Bagarn i Josefsson
Tolsa är redan klar för frölunda!
En viktig egenskap är att kunna tänka nytt, eller åtminstone försöka göra det. LIF betonade hur viktig posten som sportchef var och att de tänkte vänta med att tillsätta positionen tills exakt rätt person hittades. Nu fick det inte gå fel. Denne rätte visade sig vara Tommy Salo, med allt vad det innebar under säsongen.
Leksand vill ha Prestberg och Kallio
I rest my case...
Leksand vill ha Prestberg och Kallio
I rest my case...
Om någon annan än Salo hade varit sportchef i Oskarshamn under den korta period dom huserade i toppen av HA, tror ni den personen hade blivit hyllad för sin enorma kompetens, sitt enorma nätverk, sin fantastiska näsa för spelare och sedermera värvad till Leksand och benämnd som den bästa värvningen dom gjort på flera år???
Detta är fan komik på hög nivå
. Det är dessutom så fruktansvärt oprofessionellt agerat av Leksand att styrelsen borde ta sig en allvarlig funderare på hur kompetenta dom verkligen är. Nu sitter han i knätofsland och värvar friskt allt som går att få ifrån botten av div 1 till yngre medelålders män på väg utför. Och blir hyllad och inte ifrågasatt. Men han heter ju Tommy Salo. Då vet han ju vad han gör.
Detta är fan komik på hög nivå

”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”
G. B. Shaw
G. B. Shaw
Damien Fleury som ryktas till Luleå har levt i en mardröm under säsongen sedan hans fru dömts till fängelse för barnmisshandel av deras lille son. Så tragiskt!
http://hockeysverige.se/blogg/pettersso ... -for-lulea

http://hockeysverige.se/blogg/pettersso ... -for-lulea
shit,vilken tragisk utveckling av den tid han verkar stå på topp hockeymässigt.
Mycket udda och mycket beklagligt för alla.
Mycket udda och mycket beklagligt för alla.
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.
Växjö Lakersissä!!
Växjö Lakersissä!!
-
- c/o LL´s Forum
Jag skulle hellre vilja se Yared Hagos i Lakers. En spelare, som jag upplever har det rätta "virket"; stor, stark, oöm och en utpräglad sargspelare som är svår att ta pucken ifrån. Kan kanske ta lite onödiga utvisningar ibland, men det gjorde även Honkanen.Stoffe wrote:Linköping bryter med en rad spelare! Pihl,Ekbom,Melichar,Tolsa,Bagarn och Ulmer. Finns det någon utav dessa som skulle passa i Jan-Everts bygge? Spontant skulle jag säga Ekbom och Tolsa. Vi har en redan bättre version av Bagarn i Josefsson
Å denna Salo..
Han bara tar "stjärnor" som är på nergång i karriären, och ser sig aldrig om efter billigare "Guldkorn". Det är inte svårt att vara sportchef om man bara värvar spelare med gamla meriter. Jag kan inte riktigt se det framför mig hur spelare som Kallio (med en fiaskosäsong bakom sig) med flera säsonger i elitserien ska finna motivation till att tröska igenom andradivisionen? Se med f.d "leksingen" Nordström som hade flera säsonger med Färjestad, och ni vet hur det gick i Lif! Rhodin på backen var inte heller någon större succé på den tiden.
Salo TROR att han kör med säkra "kort" om han nu värvar "pensionärerna" Kallio och Prestberg. Även f.d leksingen Gabriel Karlsson, 31, har fått ett kontraktsförslag av Salo. Var bara tvungen att citera en kommentar från artikeln om Gabriel Karlsson:
Ha ha ha ha...
Heregud vilken tivooliplats har Leksand blivit??? Kallio,Presberg,Nordström,varför inte ta hit Andreas Phil oxå han har väl rätt ålder.Man undrar bara vad är dom ute efter,skaffa några kända namn eller försöka å bygga ett lag som kämpa med hjärta?PINSAMT:(
Leksand klarade ex. inte att med Prestbergs hjälp ta upp Leksand till ES igen. Varför tror Salo att han ska göra det nu?
Måste vara tämligen ovanligt eller obefintligt att en f.d målvakt blir tränare eller sportchef. På papperet undrar man om en f.d målvakt verkligen har den rätta kompetensen och erfarenheten av att värva rätt utespelare när man inte själv agerat som sådan?
När Salo kom till IKO var det nog mer tränare Lars Ivarssons förtjänst att laget gock så bra under en tid tills "rutinerade" Salo sa upp sig mitt under säsongen. Blev oro i organisationen och spelet gick därefter..
Min magkänsla säger att klubbar som säger sig vara intresserade av Salos tjänster som sportchef inte har den blekaste aning om vad man egenligen får. Min spontana känsla är att Salo bara handplockar spelare från höger och vänster. Har han nånsin funderat på om Prestberg och Kallio har "Hjärtat" att kriga för laget Leksand? Har dessa avdankade spelare flera mål i sin karriär?? Det anser jag, är frågor man måste ställa för att bygga en slagkraftigt lag med mål att nå ES.
-
- Forumentusiast
Prestberg vann trots allt interna poängligan för oss den här säsongen 

"Jag unnar ingen annan än Färjestad att vinna SM-guld" - Lars Glennert.
-
- c/o LL´s Forum
Visserligen, vet inte vad det är ett "kvitto" av, men det blir ju hårdare satsning och ett större intresse och driv att spela i högsta divisionen som gör att man får en boost och en nytändning...så hur skulle han hantera ännu ett år i en lägre division? Han levererade då också...men nu ska Salo ta hem de hemvändarna "pensionärerna" igen, som var en del av Leksands misslyckande i HA för ett antal säsonger sedan.
Blueshirts United
Kan ni inte låsa denna sillyn? Känns liksom dags att skapa en helt NY tråd för denna löjliga säsong.
Ny arena, ny serie, ny silly-tråd? Ja tack.

Ny arena, ny serie, ny silly-tråd? Ja tack.

Jag är på WidIot: lås tråden och skapa en SillyElitserietråd !!!!
För övrigt önskar jag all lycka till det andra laget vi håller på i en annan sport och vi är många här som önskar detsamma.
För övrigt önskar jag all lycka till det andra laget vi håller på i en annan sport och vi är många här som önskar detsamma.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
man kan ju inte bara skrota en tråd med nästan en halv miljon visningar!!!
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Jag tycker inte att vi ska sätta oss på för höga hästar.
Blueshirts United
F*n när blev Du nostaliskbuck wrote:man kan ju inte bara skrota en tråd med nästan en halv miljon visningar!!!

Ingen match är spelad förrän den är slut!
Nu vet jag inte ifall det är något fel från EP's sida, men har inte T-ryd några spelare kontrakterade för nästa säsong alls?
http://www.eliteprospects.com/team.php?team=33
http://www.eliteprospects.com/team.php?team=33
Thats Mr. Ratscore to you..!
Jag kollade den rostern dom hade under innevarande säsong och den talar om att dom egentligen bara har 5 spelare kotrakterade över nästa säsong:
Victor Tisell 11/12
Christoffer Björklund 11/12
Juha Gustafsson 11/12
Robin Jacobsson 11/12
Erik Hjalmarsson 11/12
samt Jari Kauppila satt på 10/11 + 1
Vad som hänt på EP vett i fan. Om det nu inte är så att dom sagt upp samtliga kontrakt??? Ingen direkt långsiktig planering att 29 av 34 spelare bara var på ett år?? Svårt att nå nån kontinuitet i ett sånt bygge??
Victor Tisell 11/12
Christoffer Björklund 11/12
Juha Gustafsson 11/12
Robin Jacobsson 11/12
Erik Hjalmarsson 11/12
samt Jari Kauppila satt på 10/11 + 1
Vad som hänt på EP vett i fan. Om det nu inte är så att dom sagt upp samtliga kontrakt??? Ingen direkt långsiktig planering att 29 av 34 spelare bara var på ett år?? Svårt att nå nån kontinuitet i ett sånt bygge??
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det

Ross klar för tomtarna.
http://www.smp.se/sport/bekraftat-ross- ... 642335).gm
http://www.smp.se/sport/bekraftat-ross- ... 642335).gm
Troja ska ju enligt egen utsago storsatsa inför kommande säsong(er). Tre år ska det ta, sedan så ska man bli ett slagkraftigt lag på övre halvan av andradivisionen. Ross, tja, jag vet inte, det han ska göra är väl att göra det mesta bättre, för de två senaste säsongerna i Plantskolan och under Jerry Anderssons regi har ju varit under all kritik. Så sämre resultat kan det ju inte bli. Bara bättre. Vilken morot!
Martin Karlsson känner nog en lättnad över att lämna anrika och stolta Troja Ljungby...
Martin Karlsson känner nog en lättnad över att lämna anrika och stolta Troja Ljungby...
Jag tror Patrik Ross blir en riktigt bra injektion för Troja. Kan han överföra den energin som han lyckades med i Mora på Trojaspelarna tror jag att Ljungbyborna får en riktigt trevlig säsong. Skillnaden mellan Ross och Karlsson är som skillnaden mellan en Doberman och en Bulldog....... 

Så är det med det, som det

-
- Forumentusiast
Nu får vi vara med här också 
Läget i dom 12 Elitserielagen
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 2785514.ab

Läget i dom 12 Elitserielagen
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 2785514.ab
Hur kul är det att springa 100 meter så fort du kan, utan tidtagning?
Matias Persson, Sami Sandell, Daniel Håkansson och kanske Joel Johansson! Snacka om tunga förluster! En bedrift om dessa kan ersättas! För mig känns det som hela spetsen försvinner! Lycka till Troja!
Hockeyfantast
Dom får ju några av våra nu 
Precis som skrevs innan tror Ross blir grymt bra för tomtarna

Precis som skrevs innan tror Ross blir grymt bra för tomtarna
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Så var Rosén, Videll och T.Viklund presenterade av AIK 

-
- Forumdemon
Stoffe till Frölunda. Grattis! Eller.... Ja, förhoppningsvis. Jag gillar Stoffe. Hoppas detta blir bra för honom.
http://www.frolundaindians.com/sv/frolu ... -frolunda/
http://www.frolundaindians.com/sv/frolu ... -frolunda/
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
Sandell till Luleå..nja..känns som en tveksam succé. Däremot tror jag Mattias Persson kan funka bra där.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Jag hade gärna sett Fete Persson i VLH. Klarar skåningen av att leva i Lapphelfvetet? Och med den omättligt vällagrade Osten som kollega!?
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
G. B. Shaw
G. B. Shaw