Andra lags Silly Season
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Re: Andra lags Silly Season
Ni ändrar profil på spelarna ser jag. Ska han stå framför mål och sjunga och dansa.... hehehe, kommer helt klart bli sevärt
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
Mattias Persson kan vara påväg från Troja och HockeyAllsvenskan efter säsongen, uppgifter som MrMadhawk har säger att både Elitserien och Finland är intresserade.
Hur blev det egentligen med Västerås Damien Fleury? Signade inte Luleå på med honom?
Nej. De var där och kollade på honom inför nästa säsong. Dessutom trodde Luleå att Fleury var kanadick (möjlig dimridå) och klubben har redan 2 icke EU-spelare.
På tal om andra lags silly så hittade jag den här mycket intressanta artikeln på dt.se: http://www.dt.se/sport/hockeyfeber/article892072.ece
Jag hävdar att sportcheferiet är ett stort fake inom svensk hockey. Ingen verkar veta vad jobbet egentligen innebär. Man kör bara lite på känn och hoppas på det bästa. Men precis som med kejsarens nya kläder vill ingen i branschen avslöja att de faktiskt inte har en susning. Det låter bra med en sportchef helt enkelt. Trots att man anställer en uttalad sportchef kan klubbarna ha kvar delat ledarskap i form av kommittéer, speciella styrelseansvariga, konsulter osv. Allt för att man inte vill ge någon för mycket makt (den riktiga anledningen är nog att man vill vara med och leka). Resultatet blir givetvis tokigt. Lagbyggena blir tandlösa kompromisser där ingen idé blir bärande, ingen helhet eller långsiktighet gäller. Det är anledningen till att LIF och MIF för evigt kommer floppa. Det spelar ingen roll vad en ny sportslig ledning säger eller har för ambitioner. Den verkliga makten finns hos personer som saknar kunskap om sporten. Låt det aldrig hända i VLH. Styrelsen skall kräva stenhård budgetdisciplin, i övrigt måste den sportsliga ledningen få bygga i lugn och ro. Minst 5 år för en ny chef. Har man kortsiktigare mål (ex återtåg direkt) kan man spara in på den lönekostnaden och låta de vanliga gubbarna leka vidare.
På tal om andra lags silly så hittade jag den här mycket intressanta artikeln på dt.se: http://www.dt.se/sport/hockeyfeber/article892072.ece
Jag hävdar att sportcheferiet är ett stort fake inom svensk hockey. Ingen verkar veta vad jobbet egentligen innebär. Man kör bara lite på känn och hoppas på det bästa. Men precis som med kejsarens nya kläder vill ingen i branschen avslöja att de faktiskt inte har en susning. Det låter bra med en sportchef helt enkelt. Trots att man anställer en uttalad sportchef kan klubbarna ha kvar delat ledarskap i form av kommittéer, speciella styrelseansvariga, konsulter osv. Allt för att man inte vill ge någon för mycket makt (den riktiga anledningen är nog att man vill vara med och leka). Resultatet blir givetvis tokigt. Lagbyggena blir tandlösa kompromisser där ingen idé blir bärande, ingen helhet eller långsiktighet gäller. Det är anledningen till att LIF och MIF för evigt kommer floppa. Det spelar ingen roll vad en ny sportslig ledning säger eller har för ambitioner. Den verkliga makten finns hos personer som saknar kunskap om sporten. Låt det aldrig hända i VLH. Styrelsen skall kräva stenhård budgetdisciplin, i övrigt måste den sportsliga ledningen få bygga i lugn och ro. Minst 5 år för en ny chef. Har man kortsiktigare mål (ex återtåg direkt) kan man spara in på den lönekostnaden och låta de vanliga gubbarna leka vidare.
Har läst denna artikel nu, och man blir mörkrädd. Måtte detta aldrig ske i VLH. Låt allt ta sin tid istället.
Så är det med det, som det
Ja, jävlar vilken soppa!
Tolv (12) mille till ingen nytta på fyra (4) år!
Jag kan bra alfaxa PutteA. Måtte detta aldrig ske i VLH.
Tolv (12) mille till ingen nytta på fyra (4) år!
Jag kan bra alfaxa PutteA. Måtte detta aldrig ske i VLH.
LAKERS framgång är guld värd!
Andra lags motgång är ej heller att förakta!
Tänk om vi haft de pengarna de fick leka med,då hade vi haft nåra SM-guld nu.
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.
Växjö Lakersissä!!
Växjö Lakersissä!!
IK värvar nytt
http://www.ikoskarshamn.artisan.se/Nyhe ... klart.aspx
http://www.ikoskarshamn.artisan.se/Nyhe ... klart.aspx
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Grästorp, where the hell ligger de?
Ok poängspottare, men klarar han av att gå upp YTTERLIGARE en division?
Ok poängspottare, men klarar han av att gå upp YTTERLIGARE en division?
Västerås har ett intressant lag inför kommande säsonger, man håller på att bygga upp något i Gurksta´n igen. Man har vad det verkar nu också gjort klart med Mikael Zettergren
http://mrmadhawk.se/
http://mrmadhawk.se/
Troja-Ljungby vill storsatsa inför kommande säsonger stod det i gårdagens SMP.
Från dagens 14 miljoner/år, uppåt 20 miljoner/år kommande säsonger. Detta med hjälp av mer reklamintäkter, logér, etc.
Från dagens 14 miljoner/år, uppåt 20 miljoner/år kommande säsonger. Detta med hjälp av mer reklamintäkter, logér, etc.
-
- c/o LL´s Forum
Det mumlas om att Carl Söderberg är klar för en Elitserieklubb... Kan det vara Frölunda?
Enligt AB så är det LHC där han utlovats en tung roll. Jag har aldrig förstått hur det där går till. Själv tänker jag varje lagbygge som ett rut-nät, men det gör tydligen inte klubbarna. Sportchefen kan redovisa sina tankar, men när det kommer till kritan så är det tränaren som bestämmer, och han kan aldrig utlova något eftersom beslut tas kontinuerligt (även under pågående match). Jaja...är det något ES-klubbarna är bra på så är det sweet-talk. Me love you soooo much!
Bli av med Söderberg måste väl vara det bästa som hänt Malmö. Skulle inte vilja ha han till Växjö ens om Malmö betalade lönen. Teamsänkare bigtime.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Strömberg tränar Rödhökarna. Kontrakt på två år.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 8654214.ab
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 8654214.ab
Här är spelarna som skrivit på nya kontrakt med sina klubbar så här långt. M a o det finns en hel del spelare "på glid" so far som kan bli aktuella om vi tar oss upp till Eliten.
Källa : hockeykanalen.se
AIK:
Viktor Fasth, mv, + 2 år (tom 2013)
Daniel Bång, fw, + 2 år (tom 2013)
Josh MacNevin, b, + 2 år (tom 2013)
Christian Sandberg, fw, + 2 år (tom 2013)
Brynäs:
Jakob Silfverberg, fw, + 1 år (tom 2012)
Mattias Ekholm, b, +1 år (hade kontrakt över en säsong till - nu två till, tom 2012-2013)
Djurgården:
Mika Zibanejad, fw, + 2 år (tom 2013)
Frölunda:
Färjestad:
HV71:
Jesper Thörnberg, fw, + 2 år (tom 2013)
Oscar Fantenberg, b, + 2 år (tom 2013)
Linköping:
Andreas Jämtin, fw, + 4 år (tom 2015)
Luleå:
Niklas Olausson, fw, + 2 år (tom 2013)
Modo:
Jens Westin, b, + 1 år (tom 2012)
Skellefteå:
Andreas Hadelöv, mv, + 1 år (tom 2012)
Niclas Burström, b, + 3 år (tom 2014)
Pierre-Édouard Bellemare, fw, + 2 år (tom 2013)
Erik Forsell, fw, + 3 år (tom 2014)
Johan Forsberg, + 2 år (tom 2013)
Martin Lundberg, + 2år (tom 2013)
Södertälje:
Lukas Kilström, b, +2 år (tom 2012-2013)
Arto Laatikainen, b, +1 (tom 2011-2012)
Timrå:
Matt Murley, fw, + 1½ år (tom 2012)
Källa : hockeykanalen.se
AIK:
Viktor Fasth, mv, + 2 år (tom 2013)
Daniel Bång, fw, + 2 år (tom 2013)
Josh MacNevin, b, + 2 år (tom 2013)
Christian Sandberg, fw, + 2 år (tom 2013)
Brynäs:
Jakob Silfverberg, fw, + 1 år (tom 2012)
Mattias Ekholm, b, +1 år (hade kontrakt över en säsong till - nu två till, tom 2012-2013)
Djurgården:
Mika Zibanejad, fw, + 2 år (tom 2013)
Frölunda:
Färjestad:
HV71:
Jesper Thörnberg, fw, + 2 år (tom 2013)
Oscar Fantenberg, b, + 2 år (tom 2013)
Linköping:
Andreas Jämtin, fw, + 4 år (tom 2015)
Luleå:
Niklas Olausson, fw, + 2 år (tom 2013)
Modo:
Jens Westin, b, + 1 år (tom 2012)
Skellefteå:
Andreas Hadelöv, mv, + 1 år (tom 2012)
Niclas Burström, b, + 3 år (tom 2014)
Pierre-Édouard Bellemare, fw, + 2 år (tom 2013)
Erik Forsell, fw, + 3 år (tom 2014)
Johan Forsberg, + 2 år (tom 2013)
Martin Lundberg, + 2år (tom 2013)
Södertälje:
Lukas Kilström, b, +2 år (tom 2012-2013)
Arto Laatikainen, b, +1 (tom 2011-2012)
Timrå:
Matt Murley, fw, + 1½ år (tom 2012)
Frölunda kanske måste byta 22 spelare efter säsongen
Växjö Lakersissä!!
Växjö Lakersissä!!
Ja det kan man tänka sig Kanske får vi anledning att utöva lite byteshandel med dom. Återstår att se...
Modos sportchef raggar spelare på nätet. Expressen har fått tag i ett mail som skickades till flera agenturer i veckan.
Han vill ha 2 toppbackar, en center för första eller andra kedjan och 3 skridskoskickliga forwards till de två första linorna. Snabb affär önskas.
Bra nyheter för oss, ju mer kaos hos motståndarna desto bättre. Ett sånt här mail skapar givetvis funderingar hos deras spelare. Deras chief trodde han hade 3 backar och 7 anfallare under kontrakt nästa säsong. Om Eliteprospects har koll är det 2 förvarare och 9 kedjespelare (och då räknar jag inte de med option). Känns inte som om det vore ett helt orimligt krav på en sportchef att han skall ha koll på kontraktsläget, åtminstone INNAN man skickar ut önskelistor till tomt...agenter.
Själva analysen kanske inte är fel. Backsidan är ålderstigen. Ritchie, Nagy och Bartecko går till högstbjudande, accepterar Svartvadet att bara spela sporadiskt (har kontrakt även över nästa säsong)? Förhoppningsvis är det flera modoiter som redan har fokus på vad de ska göra nästa säsong.
Han vill ha 2 toppbackar, en center för första eller andra kedjan och 3 skridskoskickliga forwards till de två första linorna. Snabb affär önskas.
Bra nyheter för oss, ju mer kaos hos motståndarna desto bättre. Ett sånt här mail skapar givetvis funderingar hos deras spelare. Deras chief trodde han hade 3 backar och 7 anfallare under kontrakt nästa säsong. Om Eliteprospects har koll är det 2 förvarare och 9 kedjespelare (och då räknar jag inte de med option). Känns inte som om det vore ett helt orimligt krav på en sportchef att han skall ha koll på kontraktsläget, åtminstone INNAN man skickar ut önskelistor till tomt...agenter.
Själva analysen kanske inte är fel. Backsidan är ålderstigen. Ritchie, Nagy och Bartecko går till högstbjudande, accepterar Svartvadet att bara spela sporadiskt (har kontrakt även över nästa säsong)? Förhoppningsvis är det flera modoiter som redan har fokus på vad de ska göra nästa säsong.
-
- c/o LL´s Forum
Jag kan helt klart tänka mig spela sporadiskt!
Tsimikalis bryter med Löven och åker hem..Kan tvingas sluta helt med hockeyn.
http://www.vk.se/Article.jsp?article=425699
http://blogg.vk.se/lovenkollen
http://www.vk.se/Article.jsp?article=425699
http://blogg.vk.se/lovenkollen
IKO är intresserade av tvillingarna Westerholm som senast spelade för MIF. Ett annat rykte placerar samma tvillingar i VLH. Av vad jag förstår har MIF erbjudit de var sitt juniorkontrakt eftersom det tydligen är deras policy.
För min del tror jag detta är ren taktik från Westerholms crew. Man vill kolla upp marknadsvärdet och sedan "tvinga" MIF att matcha. Fullföljer MIF sin policy tappar de tvillingarna, annars inte. Det är vad jag tror. Just nu pågår det säkert en kamp om vad som är "skojsigast". Värva efter statsen på Eliteprospects, eller tänka långsiktigt och byggta vidare på sin stomme och juniorverksamhet? Jag gissar att det blir kända namn och tidigare meriter som vinner. Så har det varit i Malmös historia, även när de var som bäst.
För min del tror jag detta är ren taktik från Westerholms crew. Man vill kolla upp marknadsvärdet och sedan "tvinga" MIF att matcha. Fullföljer MIF sin policy tappar de tvillingarna, annars inte. Det är vad jag tror. Just nu pågår det säkert en kamp om vad som är "skojsigast". Värva efter statsen på Eliteprospects, eller tänka långsiktigt och byggta vidare på sin stomme och juniorverksamhet? Jag gissar att det blir kända namn och tidigare meriter som vinner. Så har det varit i Malmös historia, även när de var som bäst.
Inne på din linje där Varanen
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Varanen wrote:IKO är intresserade av tvillingarna Westerholm som senast spelade för MIF. Ett annat rykte placerar samma tvillingar i VLH. Av vad jag förstår har MIF erbjudit de var sitt juniorkontrakt eftersom det tydligen är deras policy.
Westerholmarna har skrivit på för MIF två år utan klausuler enligt MRRedhawks.
-
- Forumdemon
Tungt avbräck för Örebro inför kvalserien...
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 8699816.ab
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 8699816.ab
"fest med lakers lakejer;)"
Känns som att Leksand fortfarande är kvar i ett "köp en ny"-tänk, pengarna styr. Det är ingen stor grej att köpa ut spelare från kontrakt, utan en helt naturlig del av verksamheten, ungefär som att det är nåt man gör varje år.
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland
(Vart tog Gretzky vägen?)
(Vart tog Gretzky vägen?)
Jag tror det krävs något helt annat än vad chief Salo signalerar om man ska nå framgång med mindre resurser. Nyckeln tror jag är att våga skita ner sig, att inte åka mitt i den stora vägen där det är plogat, utan ta småvagärna. Jag ser under vår silly-tråd att flera skribenter rekommenderar välkända namn som Beck, Daniel Josefsson, Henrik Eriksson, Mattias Persson, Sandell osv. Bra spelare, men de är redan etablerade namn i AS. Poängen måste vara att spelare ska bli etablerade hos oss. Det är så en klubb får ut mycket hockey per krona.
Någon etablerad (och därmed dyr) spelare kan givetvis plockas in och helst då helst någon som inte är het på marknaden. Annars ska vi försöka hitta guldkorn där LIF, MIF och ES-klubbarna skulle vägra titta. Deras stolthet - vår lycka!
Någon etablerad (och därmed dyr) spelare kan givetvis plockas in och helst då helst någon som inte är het på marknaden. Annars ska vi försöka hitta guldkorn där LIF, MIF och ES-klubbarna skulle vägra titta. Deras stolthet - vår lycka!
Exakt!
LAKERS framgång är guld värd!
Kan väl aldrig bli nåt bra med sopan Salo som sportchef.
Han får gärna köra knätofsarna i botten.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Jajamen, det är inget man gråter över.
Leksands Kollar och Hermansson är på gång till Malmö, enligt Aftonbladet.
Hockeyfantast
gå från en klubb till en likadan.borde enbart vara av ekonomisk karaktär för de bägge,annars mycket märkligt val.
Växjö Lakersissä!!
Växjö Lakersissä!!