En vanlig säsong, då hade han lämnat sedan länge. Detta året är något annorlunda, både vad gäller marknad och ekonomi. Det kommer nog kosta honom i längden, likt Svetsaren och Mongo-Johanssons Julklappar.
En vanlig säsong, då hade han lämnat sedan länge. Detta året är något annorlunda, både vad gäller marknad och ekonomi. Det kommer nog kosta honom i längden, likt Svetsaren och Mongo-Johanssons Julklappar.
västrastå wrote:Har dålig koll på Folin men går han inte in som en av ligans bästa tvåvägsbackar? Hur är offensiven?
Nja, han får gå med en offensiv pjäs. Han kommer in för att käka istid i egen zon. Mitt stora frågetecken är i vilken form han är i. Har han varit på is? Har han varit skadad?
Last edited by StenhårtSlagskott on 30 December 2020, 21:19, edited 3 times in total.
Läser du artikeln så är PA sjukskriven, alltså tar säkerligen Folin över hans pröjs och knappt mer.
Det kommer komma forwards också, men jag vidhåller att det ska vara RÄTT spelare och RÄTT pris. Absolut inte värt att chansa i dessa tider med ekonomin för ett Guld.
Utmärkt. Jag är dock alltid lite orolig för rörligheten. De defensiva backarna rör sig inte mycket i NA. Det är svårare för de att anpassa sig till stor rink än för forwards. Men NA-backarna kan spelet framför egen kasse och vet oftast hur man använder kroppen. Vet inte vilken profil Folin haft over there, men detta känns bra. Tyder på att klubben har ambitionen att göra mer än att bara spela av säsongen.
Joey Ramone wrote:Kolla Folin på youtube. Några fighter efter att han gett rejäla men schysta tacklingar. Det kommer smälla om motståndarna inte ser upp.
Melart har fått en kompis som kan avlasta honom som magister när motståndet håller på med hyss. Gäller att snabbt lära honom vad begreppet gnugga skäggstubb innebär. Its the SHL way.
Faktum är att Folin har få utvisningsminuter (för en defensiv back) och fin +/- med sig i bagaget.
Varanen wrote:Melart har fått en kompis som kan avlasta honom som magister när motståndet håller på med hyss. Gäller att snabbt lära honom vad begreppet gnugga skäggstubb innebär. Its the SHL way.
Faktum är att Folin har få utvisningsminuter (för en defensiv back) och fin +/- med sig i bagaget.
Fast melart åker ju mest runt och tror att han är stjärna. Tar onödiga efterslängar. Hoppas han tar mer defensivt ansvar. Kan panga in lite mål mem behöver inte altid ta skott.
Bra skott på honom med, men det är inte hans huvudsakliga uppgift. Han är en "Kronwall"-light skulle jag säga, där han är sjukt fysisk i rätt lägen och spelar ruskigt enkelt. Helt okej på grillorna med. En bättre variant av Henke "Blomman" Blomqvist kanske låter bättre?
Det är två saker som oroar:
1. Det är SHL - han har inte spelat i Sverige på typ 10 år
2. Han har inte spelat tävlingshockey på snart ett år
Älskar hans stenhårda slagskott. Det inte det utan att han ska inte ta utvsingar med en eftersläng med klubban om han får en tackling. Han ska vara i ansiktet på motståndaren om han ska ta en utvisning. Det ska synas. Lite som Peter Anderson som drar en cross i facet på motståndaren efter 8 sekunder för något år sedan.
Hoppas Folin klarar tempot men också har respekt och pondus som behövs för att motsåndare ska vara lite på sin vakt när han är i egen zon. Han ska äga den utan att alltid vara fysisk. Lite som welch.
1. Det är SHL - han har inte spelat i Sverige på typ 10 år
2. Han har inte spelat tävlingshockey på snart ett år
Helt riktigt. Men är det något lag som har råd att vänta in honom så är det vi (även om Eronen skulle försvinna). Bara han kommer i form till slutspelet.
Vilken tror ni hade varit den optimala liraren för att få igång gynge/Robban? Jag tror på en powerforward men hög smartness ex. everberg, lundh, brendan.. Men hur många sådana finns på marknaden idag?
västrastå wrote:Vilken tror ni hade varit den optimala liraren för att få igång gynge/Robban? Jag tror på en powerforward men hög smartness ex. everberg, lundh, brendan.. Men hur många sådana finns på marknaden idag?
Känns ändå väldigt konstigt att de kanske två dyraste spelarna vi har behöver någon som ska få igång dom. Dom har haft flera bra spelare bredvid sig redan, typ Lundberg.
Egentligen skapar de chanser för att kunna gör mål och behöver väl bara peta in någon puck varje match.
Annars skulle jag säga en spelare som calof. Smart, kvick med hyfsat målsinne. Kanske en spelare som kan vara lite mer rivig.
Före säsongen skulle jag kunnat tânka mig att både davidsson och jfk skulle kunna passa där.
StenhårtSlagskott wrote:Egentligen skapar de chanser för att kunna gör mål och behöver väl bara peta in någon puck varje match.
Annars skulle jag säga en spelare som calof. Smart, kvick med hyfsat målsinne. Kanske en spelare som kan vara lite mer rivig.
Före säsongen skulle jag kunnat tânka mig att både davidsson och jfk skulle kunna passa där.
Och som säsongen sett ut passar jfk bäst där han är nu dvs på bänken eller ännu bättre på läktaren.