Ekonomi

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Lalin
c/o LL´s Forum

Post by Lalin »

Ekonomisk smarthet vill jag kalla det :lol:
Blueshirts United
Sarrre
Forumentusiast

Post by Sarrre »

Låter lite som fusk ärligt talat. Om ni haft underskott i 4-5 år tillbaka så borde ju Lakers teoretiskt sett aldrig fått spela i Allsvenskan. Eller tänker jag fel? :?
[b]Stolthet, hjärta & tradition - since 2001[/b]
carl
Forumdemon

Post by carl »

Klart som fan att det är fusk! Förvisso är det många, många föreningar som med lätthet kryssar sig igenom det uddlösa elitlicensupplägget, men likväl är det FUSK.

Skrota elitlicensen. Den har ändå ingen praktisk betydelse.

Hade Troja tagit licensen med samma klackspark som dem som skapat den så hade man aldrig behövt minska kostnaderna så drastiskt att det hade lett till en degradering. Å andra sidan är vi tillbaka nu med ordnad ekonomi. Inget ont som inte har något gott med sig.
Troja - laget i hjärtat
Lalin
c/o LL´s Forum

Post by Lalin »

Förhoppningsvis störtdyker ni direkt ur! 8)
Blueshirts United
Lalin
c/o LL´s Forum

Post by Lalin »

Skämt o sido :wink: Det ser oerhört tufft ut för Växjö Lakers framöver. Lånet ska snabbt avbetalas. Hur ska detta sluta? 8O

Jag blir själv väldigt orolig att bokföringskonsterna kan innebära degradering. :roll:
Blueshirts United
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

I så fall får dom nog plocka bort nästan samtliga lag ur allsvenskan samt ett gäng ur elitserien också. Boksluten är godkända och det är även godkänt från dom som beviljar elitlicensen. Du kan sova gott Lalin.
Last edited by Niles on 23 April 2008, 14:38, edited 1 time in total.
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

Korpe menade ju på att detta skulle framföras på årsmötet hur bokföringen har gått till så svaret kommer väl hurvida dom har "fuskat" ...

Att gå omvägar och fuska är två helt skilda saker, har det varigt godkänt så kan det väl knappast kallas för fusk ?
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

Niles wrote:Revisionerna är godkända och det är även godkänt från dom som beviljar den komiska elitlicensen.
Niles, detta vet du med 100% säkerhet?
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Primeau, att revisorerna godkänt tidigare år är nog rätt klart eller vad tror du? :) Och att Lakers tillsammans med de andra i allsvenskan deltagande lagen fått sin elitlicens åren som gått kan jag gå ed på :wink:

Årets bokslut är väl inte klart så där vet man ingenting. Det man vet är att nästa år måste klubben gå med kraftigt plus.
Last edited by Niles on 23 April 2008, 14:47, edited 1 time in total.
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

Det var närmast det eventuella dribblet som eventuellt förekommit senaste året jag tänkte på - vet nämligen inte om licensnämnden för kommande säsong hade sin granskning redan i höstas eller om det kommer en inom kort nu i vår.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Åja vi är ju några stycken som ska försöka fixa så att lakers kommer ha en bra ekonomisk redovisning när det krävs. :lol:
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Flanders
Forumdemon

Post by Flanders »

Det är mycket som tyder på att det som Växjö Lakers (vi :cry: ) har sysslat med dom senaste åren kan klassas som "fusk", ingen mening att blunda för det. Om det flyttas intäkter framåt och bakåt för att inom bokföringens regler få det att se ut som att det är sundare i ekonomin än vad är fallet, då står inte allt rätt till. Sen att "alla andra gör det", det spelar liksom inte så stor roll.

Det är lätt att ryckas med i karusellen, och ingen mening att hänga ut enskilda personer, utan bara att gilla läget, vara ytterst ödmjuk när grannklubbarnas supportrar häcklar oss, och gå vidare.
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland

(Vart tog Gretzky vägen?)
Lalin
c/o LL´s Forum

Post by Lalin »

Niles! Jag gillar att höra sånt! Det får mig att tänka glatt och positivt :wink:
Blueshirts United
carl
Forumdemon

Post by carl »

Jag tror säkert att ni kommer att få elitlicens. Jag har egentligen inga synpunkter på att det har fuskats. Har elitlicensförfattarna varit så satans korkade att de skapar kryphål stora som Tingstadstunneln i regelverket kan man inte räkna med annat än att de utnyttjas.

Elitlicensen är en ren pappersprodukt. Den har inget reellt värde!
Troja - laget i hjärtat
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Det är lätt att ryckas med i karusellen

kom då till sports den 10 maj. Då ska karusellen börja rulla på allvar :wink:
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

carl wrote:
Elitlicensen är en ren pappersprodukt. Den har inget reellt värde!
Där har du helt rätt Carl. Likadant inom både fotbollen och hockeyn ,vad hade Helsingborgs IF funnits idag om den haft något värde.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
InmeDes
Forumentusiast

Post by InmeDes »

Fusk eller ekonomisk smarthet, kallat va man vill. Men dribblat med bokföringen för att försköna verkligheten verkar det ju som att man har gjort i alla fall, även om det är inom lagens råmärken. Lyckas man inte i ett sådant fall snabbt rätta upp skutan så rinner det snabbt iväg och situtationen blir till sist ohållbar och allt måste upp till ytan och man står där med rumpan bar och skägget (taliban- eller ej) i brevlådan. Då vill det till att det finns spannar, både av zink och andra material, att ösa ur med och samla in i.
Och livet går vidare på Uda Dan Dara. Vem vinner och vem försvinner? Svaret ges i nästa avsnitt.
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Du vi snackar inte spannar. vi snackar oljefat som ska fyllas under sommaren :lol:
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

erok wrote:Du vi snackar inte spannar. vi snackar oljefat som ska fyllas under sommaren :lol:
du verkar optimistisk i alla fall :wink:
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

ja du anders med 70.000 invånare i växjö kommun så vore det fan om inte det skulle kunna bli 6 siffrigt belopp. beroende lite på vad som kommer upp på mötet menb vist har man lite ideer som man fundera på :wink:
Per_växjö
c/o LL´s Forum

Post by Per_växjö »

80 000 erok :wink: Hoppas dom löser detta på ett bra sätt.
TP! Mannen, Myten, Frisyren...
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Du är välkommen att hjälpa till per. Behövs givare helt klart men fan vet om inte indrivare är än viktigare. :eeeh:
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Skämt å sidor. Men tror ni Växjö kommun hade varit lika villiga och hjälpa till om de sett att det inte finns något intresse runt föreningen?
Vi alla har hjälp till med marknadsföringen av kommunen. LL har fixat bussresor över nästan hela landet och aldrig har det skrivis något negativ om dessa supportrar inklusive mig själv. Jo jag vet en gång i Oskarshamn men hoppas att det var en engångsgrej från några pojkar som inte viste bättre. Ta detta med er i sommar. På med en kortärmad Lakerströja, eller varför inte LL egna tröja. Visa alla oavsett var ni är att VLHs färger kommer att bestå.
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Helt korrekt så var Jag inte medlem säsonen som gick eftersom det TYVÄRR luktat rök ett tag. :(

Om det är OK att Fuska, så fuskas det, i det sammanhanget är Lakers i gott sällskap med i stort sett ALLA Hockeyklubbar.

Det intressanta är VART har ALLA dessa pengar gått samt VILKA har godkänt att driva verksamheten med Denna kreativa Bokföring :?:

Detta är avgörande för trovärdigheten framöver, annars drabbas Lakers av ett Löjets skimmer när det förväntas att aningslösa föräldrar och naiva supportrar/sponsorer skall casha in mer slantar utan att ifrågasätta till vad.

Tvätta byken offentligt så slipper oskyldiga drabbas av misstankar.

Som det står i Smp idag så är nu även Björklund på väg ut, mjölken har sinat i den Spenen i alla fall, Lakerskon råmar inte längre över fylld Ljuver och då förväntas ALLA fortsätta med samma arbetsinsats eftersom De Har LAKERSHJÄRTA, även UTAN Betalning :whistle: ........Eller :?:

Det gäller ju som vissa Ledare säger att visa RÄTT INSTÄLLNING och inte GNÄLLA :ajaj:

Kan också meddela att ZINK-Spannen glänser som aldrig förr.

Jag håller på Lakers, MEN INTE på inkompetens och bristande omdöme.
ALLA som har en ansvarig position i Lakers har ett ansvar för det uppkommna läget, dvs. ut med språket Tvätta byken och agera annorlunda fortsättningsvis. Det är mycket trist för ALLA de Lakersfans som aningslöst trott att i Lakers finns inga Lycksökare, och som nu upptäcker att sann Hockey-KULTUR funnits i Växjö HELA Tiden.

Själv har Jag suttit med Spannen på huvudet och vänt blad i den redan skrivna boken.

Forza Lakers Jag blir medlem när Dimman skingrats :wink:
In Hinkum Veritas
Lalin
c/o LL´s Forum

Post by Lalin »

Erok! Har ofta, som idag en tröja där det står VLH eller Växjö Lakers! Ingen ska ta miste på vad mitt hjärta ligger 8)
Blueshirts United
Lakers00
Forumterrorist

Post by Lakers00 »

Citat SMP (Stefan Korpe ) "Växjö Lakers kommer att ersätta Greips och Björklunds tjänster med ideella krafter. Detta innebär en besparing på mellan 600 000 och 700 000 kronor.
– Vi är tyvärr tvungna att göra så här. Vi har inte råd att avlöna dem i framtiden. "

Har dessa två herrar haft 650 000 pix var i årslön 8O va i helvete liknar det?
Va är det för n-lla som beslutat det.......herre gud.
-Vill ni se Hockey med fart? Växjö HC såklart!!-
Lalin
c/o LL´s Forum

Post by Lalin »

Läs igen 00! Det är det enda jag har att tillägga! :whistle: 8O
Blueshirts United
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Där har Du väl missuppfattat lite bäste 00,det är deras löner tillsammans.
Kan de ersätta Greips jobb med ideella krafter är det bara att gratulera ,jag vet hur han har slitit med serveringerna och kioskerna,det har inte varit någon 8-timmars arbetsdag.
A-sta
Forumdemon

Post by A-sta »

Du har väl jobbat med liknande saker Alfax?
Du är en ideell kraft!
Vad blir kontentan av det Alf? :oops:
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Om du syftar på att jag skulle hjälpa till vid servering occh kioskerna är det ett klart NEJ! Andledningen är att jag är för hockeyintresserad och vill se hela matcherna,i övrigt hjälper jag till ideelt och kommer att utöka det.
Herr Oberst
Forumdemon

Post by Herr Oberst »

Bara låta invånare, supportrar och företag pröjsa för styrelsens misstag. Det är ju ändå bara en förening det handlar om.
Nemas problemas.

Let the insamling begin!
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Japp ska du skänka en slant du med oberst :wink:
Lakers00
Forumterrorist

Post by Lakers00 »

Jag gjorde en VLH, även den bäste kan räkna som en sopa :oops: .
Jag va så in i h--vete förbannad så jag blev förblindad av mitt raseri 8)
Vad har styrelsen för ursäkt???? :?
-Vill ni se Hockey med fart? Växjö HC såklart!!-
£ak3rs
Forumamatör

Post by £ak3rs »

Wow.... 350 000 :oops: för att ha hand om serveringerna och kioskerna :dontknow:
buck
c/o LL´s Forum

Post by buck »

minus sociala avgifter, pension mm mm... då har vi en ganska normal lön!

det kostar att ha folk anställda, glöm inte bort det!!
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Post Reply