Grattis Karlskrona HK

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

powerman
Forumproffs

Post by powerman »

Sarrre wrote:Om vi ska vara seriösa, tror jag TAIF har en bra chans att gå upp i år.
kul med en seriös khkare...visst att via ha chans o gå upp de ha ju alla som är på väg..sen är de ju olika hur stor chans olika lag ha.....
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Post by Svartvadet »

Nä taif kommer få det galet tufft, extremt små möjligheter! Att dom ska kunna slå Nybban med Patrick Hucko i spetsen blir väldigt svårt! Och Huddinge med Tvillingarna.... nä nästa år kanske, men i år är det helt enkelt för svårt!
powerman
Forumproffs

Post by powerman »

jag håller med dej svartvadet...chansen finns men mycke liten...men som jag sa innan så inom 3år så är vi där ...............
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Smålag i mindre samhällen kommer få det än tuffare i framtiden. T-ryd kommer få det svårt att nånsin spela i hockeyallsvenskan. Det handlar ju faktiskt om en avfolkningsort. Inom 7-8 år, kanske ännu tidigare har de flesta lag i Hockeyallsvenskan moderna arenor vilket gör det än svårare för de mindre lagen. Sen kommer T-ryd förlora mer mark när Karlskrona får lite mer fart och söker jaktmarker norrut.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Post by Svartvadet »

För tingsrydsbor är nog det tyvärr den bittra sanningen!
powerman
Forumproffs

Post by powerman »

de är nog inte bara tingsryd de gäller även om ni vill de...de är nog MÅNGA klubbar som kommer få de tufft.......
callahan
Forumamatör

Post by callahan »

Än värre för Olofström med Volvokrisen! Smålänningarna i "obygden" hittar alltid pengar bland sina miljoner småföretag! :)

TAIF har väl varit i en klass för sig bland lagen vi mött, men hur långt det räcker har jag ingen aning om. Kan inte jämföra med lag från andra serier...
Dowden
Forumamatör

Post by Dowden »

Niles wrote:Smålag i mindre samhällen kommer få det än tuffare i framtiden. T-ryd kommer få det svårt att nånsin spela i hockeyallsvenskan. Det handlar ju faktiskt om en avfolkningsort. Inom 7-8 år, kanske ännu tidigare har de flesta lag i Hockeyallsvenskan moderna arenor vilket gör det än svårare för de mindre lagen. Sen kommer T-ryd förlora mer mark när Karlskrona får lite mer fart och söker jaktmarker norrut.
Det har du helt rätt i, tyvärr, på ett sätt.
OIK kommer troligtvis gå i graven inom en snar framtid, det är iallafall vad jag tror, jag tror inte direkt biljett intäkterna räcker för en hel säsong i ettan.. 800-900 på en match? över 2000 när karlskrona kommer på besök räcker inte till nu när Volvo drar in sina pengar.

Tingsryd tror jag får det lättare med alla småföretag och annat, plus att det går bra för hela laget, dock så kommer dessa pojkar och flickor bli kvar i div1 ett bra tag framöver.

Jag tror stenhårt på att Khk kommer spela i AS före Taif, just på grund av våran långa plan.

Vi kallas köpelag när Taif detta året pungade in bra mycket mer pengar i truppen än vad Khk har gjort, jag undrar jag.
[i]TTT AAA III FFF HATA TAIF![/i]
powerman
Forumproffs

Post by powerman »

jag ha inte sakt att khk är köpelag ..de är väl nästan alla lag nu mera...sen är de ju olika mycke från lag till lagsen är de ju tråkigt tycker jag om de är klubbar som få lägga ner .de är ju inte bra för de blir ju många som få lida med ungdomar som vill spela hockey som kanske få åka långt för o kunna de...inte bra
Dowden
Forumamatör

Post by Dowden »

powerman wrote:jag ha inte sakt att khk är köpelag ..de är väl nästan alla lag nu mera...sen är de ju olika mycke från lag till lagsen är de ju tråkigt tycker jag om de är klubbar som få lägga ner .de är ju inte bra för de blir ju många som få lida med ungdomar som vill spela hockey som kanske få åka långt för o kunna de...inte bra
Nej, men man får höra det från väldigt många håll och kanter ifrån Gröna Brigaden och Stiiilöööörs suppååårt.

Men visst är det tråkigt.. tråkigt men sant.
[i]TTT AAA III FFF HATA TAIF![/i]
Sarrre
Forumentusiast

Post by Sarrre »

powerman wrote:jag ha inte sakt att khk är köpelag ..de är väl nästan alla lag nu mera...sen är de ju olika mycke från lag till lagsen är de ju tråkigt tycker jag om de är klubbar som få lägga ner .de är ju inte bra för de blir ju många som få lida med ungdomar som vill spela hockey som kanske få åka långt för o kunna de...inte bra
I 9 fall av 10 så startas en ny klubb i samband med konkurs, så ungdomar brukar inte få lida så mycket ändå.
[b]Stolthet, hjärta & tradition - since 2001[/b]
LasseMaja
Forumdemon

Post by LasseMaja »

[quote="Dowden"][quote="Niles"]Smålag i mindre samhällen kommer få det än tuffare i framtiden. T-ryd kommer få det svårt att nånsin spela i hockeyallsvenskan. Det handlar ju faktiskt om en avfolkningsort. Inom 7-8 år, kanske ännu tidigare har de flesta lag i Hockeyallsvenskan moderna arenor vilket gör det än svårare för de mindre lagen. Sen kommer T-ryd förlora mer mark när Karlskrona får lite mer fart och söker jaktmarker norrut.[/quote]
Det har du helt rätt i, tyvärr, på ett sätt.
OIK kommer troligtvis gå i graven inom en snar framtid, det är iallafall vad jag tror, jag tror inte direkt biljett intäkterna räcker för en hel säsong i ettan.. 800-900 på en match? över 2000 när karlskrona kommer på besök räcker inte till nu när Volvo drar in sina pengar.

Tingsryd tror jag får det lättare med alla småföretag och annat, plus att det går bra för hela laget, dock så kommer dessa pojkar och flickor bli kvar i div1 ett bra tag framöver.

Jag tror stenhårt på att Khk kommer spela i AS före Taif, just på grund av våran långa plan.

Vi kallas köpelag när Taif detta året pungade in bra mycket mer pengar i truppen än vad Khk har gjort, jag undrar jag.[/quote]

Du har ingen aning om TAIFs budget, förmodligen inte KHKs heller.

Sen tror jag att Niles med flera har rätt, TAIF har inte en chans och det är egentligen lika bra att lägga ner hela verksamheten. Troja är ju en exempel på hur STOR skillnaden mellan serierna verkligen är.
Tingsryds AIF
since 1923
Sarrre
Forumentusiast

Post by Sarrre »

Troja var totalt överlägsna förra året. Men som jag sa innan, så tror jag TAIF har en hyffsad chans. Dock så går ju bara vinnaren i kvalserien upp. Tror det står mellan TAIF och Nybro.

Edit: Ska också tillägga att Hammarby inte deltog i kvalserien.
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

Jag tror Taif kan fixa att gå upp redan i år. Huddinge har visserligen vässat sitt spel ju längre säsongen har pågått (Lakers får det svårt ikväll) och bl a fått in Weinstock i laget! Men Tingsryd har ett riktigt bra försvar med bl a Robin Jacobsson som jag tycker påminner rätt mycket om Savilahti-Nagander i AIK. Dom har Blomman som, i sina bästa stunder, är en helt grymt bra back, och dom har - framför allt - två riktigt bra målvakter (Johannes Jönsson borde Evert snegla på).

Att det ena allsvenska laget i kvalserien blir Nybro tror jag också gynnar Taif: i derbyn brukar lillebror ha det största hjärtat (det vet ju vi här!).

Det kommer stå mellan Huddinge och Taif. Med allt ekonomiskt strul som varit i flera klubbar så kan det räcka med att komma tvåa i kvalet till HA, jag är inte säker på att elitlicensen fixas hos alla nuvarande allsvenska klubbar.

Fy satan vilka sköna matcher det skulle bli om Taif oxå gick upp! :hbang:
Sarrre
Forumentusiast

Post by Sarrre »

Ja, och vi får det lättare nästa säsong :D
powerman
Forumproffs

Post by powerman »

ja nu blir de KHK- skåre.....o ska jag va ärlig så tror jag att khk ha en rätt bra chans där...khk ha ju bra hjälp av sin stora publik på hemma plan.......o skåre ha ju ingen hemma publik...men visst nu kommer man ju få se hur bra khk är
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

intressant!

håller tummarna för er Karlskronabor!
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Sarrre
Forumentusiast

Post by Sarrre »

powerman wrote:ja nu blir de KHK- skåre.....o ska jag va ärlig så tror jag att khk ha en rätt bra chans där...khk ha ju bra hjälp av sin stora publik på hemma plan.......o skåre ha ju ingen hemma publik...men visst nu kommer man ju få se hur bra khk är
Stor hemmapublik har inte direkt varit en fördel denna säsongen, då man spelat bättre på bortaplan.
LasseMaja
Forumdemon

Post by LasseMaja »

Har svårt att se hur KHK ska kunna slå ut ett mycket bra Skåre, men en viss chans har man såklart. Men då måste det bli vinst ikväll!!
Tingsryds AIF
since 1923
Sarrre
Forumentusiast

Post by Sarrre »

Pontus Hansson sjuk. Oskar Fransson ersätter. Tungt avbräck, men hoppas att Oskar kan göra sitt livs match :(

För intresserade sänds matchen på radio Blekinge:

http://www.sr.se/blekinge/
pedda
Forumdemon

Post by pedda »

3-3 nu mot skåre!
[img]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/51/Flag_of_sm%C3%A5land.svg/120px-Flag_of_sm%C3%A5land.svg.png[/img] ©

I have come here today to chew bubblegum and kick ass... and I´m all out of gum
röd-vit
Forumproffs

Post by röd-vit »

4-3 Skåre !!!!! :lol: :lol: :lol:
pedda
Forumdemon

Post by pedda »

röd-vit wrote:4-3 Skåre !!!!! :lol: :lol: :lol:
Vänta bara något år så ser vi dem här :wink:
[img]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/51/Flag_of_sm%C3%A5land.svg/120px-Flag_of_sm%C3%A5land.svg.png[/img] ©

I have come here today to chew bubblegum and kick ass... and I´m all out of gum
powerman
Forumproffs

Post by powerman »

5-3 nu ..nu är de nog godnatt
powerman
Forumproffs

Post by powerman »

nu är de över för khk.....7-5 till skåre...men måste säga att inte dåligt endå för att vara nykomling
Sarrre
Forumentusiast

Post by Sarrre »

Faktiskt riktigt nöjd med säsongen till slut. Längtar redan till hösten...eller nej, nu får man vårrusta båten istället :)
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Post by Per Carlsson »

skönt... har börjat tröttna på allt jävla daltande mellan VLH och KHK fans.
grolle
Forumamatör

Post by grolle »

gött :P
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Grattis Karlskrona till en makalös säsong. ni är värda respekt som nykomlingar att ta er till playoff 2.
nästa säsong går det än bättre
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Post by Svartvadet »

LasseMaja: "Sen tror jag att Niles med flera har rätt, TAIF har inte en chans och det är egentligen lika bra att lägga ner hela verksamheten. Troja är ju en exempel på hur STOR skillnaden mellan serierna verkligen är"

För det första, ja det är en DJÄVULSKT stor skillnad, du kan inte blunda för det på något sätt! Om Lakers hade mött Taif eller Troja mött Taif såhär års så hade det varit 10-0 lätt!

För det andra så har inte ni det Troja har, Jerry A. Han är deras hjärta, det är han som pumpar blodet, det är han som visar att Troja inte är ett livlöst lag!
LasseMaja
Forumdemon

Post by LasseMaja »

[quote="Per Carlsson"]skönt... har börjat tröttna på allt jävla daltande mellan VLH och KHK fans.[/quote]

Skönt att höra att det är fler än jag som känner så. :)

Svartvardet, du fattade nog inte alls vad jag menade. Det jag menade är att Troja spelar med i stort sett samma lag iår som man gjorde förra säsongen i ettan och jag tycker man gjort det ganska bra. :D Sen tror jag inte att TAIF skulle få stryk med 10-0 vare sig av Lakers eller Troja, men det är en annan femma. :D

Lakersfan_03, på vilket sätt har KHK gjort en makalös säsong?? Man kom sexa i sin div i serie, man vann iofs sin fortsättningsserie men det var mot ganska mediokert motstånd. Man slår sen ut ett dåligt Mjölby och åker ut mot Skåre. KHK har gjort en hyffsad säsong, absolut inte mer.
Tingsryds AIF
since 1923
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

som nykomling i div 1 att ta sig till playoff 2 är starkt. ni var förra året bra i serien men ni tog er inte vidare till kvalserien till allsvenskan vilket innebär ni åkte ur playoff 3 eller 4 ?. där kom nu KHK inte långt ifrån.
har troja gjort en bra säsong har KHK också gjort det
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Putte#24
c/o LL´s Forum

Post by Putte#24 »

Per Carlsson wrote:skönt... har börjat tröttna på allt jävla daltande mellan VLH och KHK fans.
Håller med!!

Om några år kanske vi får spö av dem, ska det daltas då med?
Sarrre
Forumentusiast

Post by Sarrre »

Att dalta är en sak...men att ha god ton mellan supportrar är en annan sak. Nu var inte jag med personligen, men de 7 bussar som kom till Halmstad förra året blev väl omhändertagna där. Nu är de på god väg tillbaka till div.1, så det väntas fler roliga möten utan massa hat :)
powerman
Forumproffs

Post by powerman »

ja ni säger ju (endel) att KHK kommer o gå förbi taif..visst de är kanske inte omöjligt men de är inte heller omöjligt att dom gå förbi er med utav bara farten. då blir de nog annat här inne tror jag inget gull i gull då
Post Reply