Everts VLH (18/19) 2.0

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Kloker
Forumterrorist

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Post by Kloker »

Du har dina kallor, du vet, du hör, du har kontakter och vill gärna påpeka det. Men berätta då vad du vet istället för att tangentordbajsa inputs och skicka PM till vissa. Så vad vet du för hot stuff? Det är nog fler än jag som är idel öra.

Märkvärdigt besserwisser beteende.
Person
Forumdemon

Post by Person »

Jag kan faktiskt hålla med om att det blir märkligt när man sitter på info som man först säger att man inte kan dela med sig av. Sen delar man med sig av denna info till utvalda och har samtidigt svårt att förstå ilskan bland övriga forumsmedlemmar som säkerligen är lika intresserade om info som är en stor påverkan inför nästa säsong.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Person wrote:Jag kan faktiskt hålla med om att det blir märkligt när man sitter på info som man först säger att man inte kan dela med sig av. Sen delar man med sig av denna info till utvalda och har samtidigt svårt att förstå ilskan bland övriga forumsmedlemmar som säkerligen är lika intresserade om info som är en stor påverkan inför nästa säsong.

Vad vet du om att jag delade med mig av den infon som jag satt med bara för att jag skickade ett PM? Det kanske var så att jag ville korrigera vissa saker som tex att saker inte hade med fortkörning m.m att göra. Jag kanske ville förtydliga saker som inte stämde, och jag valde att göra det via PM. Jag gjorde ett misstag, jag skulle inte annonserat mitt PM. My bad.

Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
:idea:
vlk
c/o LL´s Forum

Post by vlk »

Att skicka pm är väl inget konstigt, en del känner varandra väldigt väl, en del är helt anonyma för alla. Jag ser inte det konstiga.

Säg vad du gör och gör vad du säger !
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Kloker wrote:Du har dina kallor, du vet, du hör, du har kontakter och vill gärna påpeka det. Men berätta då vad du vet istället för att tangentordbajsa inputs och skicka PM till vissa. Så vad vet du för hot stuff? Det är nog fler än jag som är idel öra.

Märkvärdigt besserwisser beteende.
Du får väldigt gärna tro och tycka att jag är en besserwisser. Det stör inte mig. Och är det så att man anses vara en besserwisser bara för att man väljer att hålla tyst om saker man fått till sig i förtroende, ja men då är jag nog det i så fall.

Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Misstaget var att skriva du har PM. Det meningslösaste inlägget på ett publikt forum. Du är verkligen inte den enda som skrivit den raden. Men om man har möjlighet att undvika skriva inlägg som bara berör en person vore det önskvärt.
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum

Post by StenhårtSlagskott »

Släpp det. Ingen vet något med säkerhet om ni inte har direktkontakt med Shinnimin.

Jag har åtminstone bra kontakt med en spelare. Tyvärr inte Shinnimin. Men skulle aldrig avslöja något offentligt eller ens halvoffentligt. Däremot är det roligt att folk läcker lite rykten till och från. Falska eller sanna spelar mindre roll i sillyn.

Höken eller Evertsson avslöjar det när och om något är klart. Tillsvidare är Shinnimin Växjöspelare och vi får väl ändå räkna in honom i laget.

Var det någon som såg en dag med rosen på Växjös sida? Han prata r lila mycket som jag på gymet. Tyvärr blir det mindre träning :D
Last edited by StenhårtSlagskott on 22 May 2020, 17:33, edited 3 times in total.
MalZon
Forumentusiast

Post by MalZon »

Han vill verka lite tuff, inget att bry sig om. Jag håller mig till fakta.
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum

Kvarstående frågor i sillyn är då;
1.Shinnimin stannar?
2.Någon ersättare till Shinnimin?
3. Joel Persson ansluter?
4. Lundbergs vara eller icke vara

Blir en lugn silly 2020 efter en riktigt dålig säsong.

Mest intressant är kanske bokslutet där vi får se hur många miljoner back det blir.
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

StenhårtSlagskott wrote:Kvarstående frågor i sillyn är då;
1.Shinnimin stannar?

Mest intressant är kanske bokslutet där vi får se hur många miljoner back det blir.
Mest intressant är att det blir en lugn silly efter en riktigt dålig säsong, jag hade hoppats på en rejäl utrensning.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Post by Svartvadet »

Det sorgliga är ju att vi ligger i ett läge mellan "behålla talang" och "din säsong är inte okej".

JFK, Emil, Gynge, Davidsson, Shinnimin, Erixon, Nässén.

Samtliga ovan underpresterade något enormt förra säsongen.
Men - de håller alla hög SHL-klass när spelet klaffar.

Ska vi släppa dessa för en dålig säsong? Till vart?

Jag kan säga att mitt hjärta hade gått i tusen bitar, om den gode Shinnimin blir bortbytt till HV eller RBK (som ryktet säger). Det är inte rätt, hur dålig hans säsong än var.
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum

Primeau wrote:
StenhårtSlagskott wrote:Kvarstående frågor i sillyn är då;
1.Shinnimin stannar?

Mest intressant är att det blir en lugn silly efter en riktigt dålig säsong, jag hade hoppats på en rejäl utrensning.
En av anledningar är att backsidan byggdes om under säsong så det är endel av förklaringen. En annan del är ekonomin. Svårt att göra sig av med folk med kontrakt. Tycker ändå de är sunt att skriva 2 års eftersom man måste tro på sina spelare och att de blir bättre. 1 års blir jäkligt svårt att bygga riktiga lag med.
vlk
c/o LL´s Forum

Post by vlk »

Svartvadet wrote:Det sorgliga är ju att vi ligger i ett läge mellan "behålla talang" och "din säsong är inte okej".

JFK, Emil, Gynge, Davidsson, Shinnimin, Erixon, Nässén.

Samtliga ovan underpresterade något enormt förra säsongen.
Men - de håller alla hög SHL-klass när spelet klaffar.

Ska vi släppa dessa för en dålig säsong? Till vart?

Jag kan säga att mitt hjärta hade gått i tusen bitar, om den gode Shinnimin blir bortbytt till HV eller RBK (som ryktet säger). Det är inte rätt, hur dålig hans säsong än var.
Hoppas du har rätt. Jag är rädd för att 2-3 stycken av dom har peakat för länge sedan och faktiskt inte är bättre än det sorgliga spel de visade. Gynge, Erixon och möjligen shinnimin.

Sen är väl en spelare aldrig bättre än vad man faktiskt visar i sitt spel. Psyket är en stor del av en spelare. Kanske har vi för många spelare med för dåligt psyke. Den delen av en spelares CV är rätt svår att ändra på. Emil, Forsbacka, Erixon och kanske Davidson.

Nässen fick aldrig chansen riktigt men tog den inte heller då möjligheten gavs.

StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum

Fast i ärlighetens namn har vi inte sett vad våra gubbar går för i slutspel ;)
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Precis. Kulturkramarna var så rädda att de var tvungna att skapa en pandemi bara för att stoppa vårt 3:e Guld. :twisted:

Även om man tycker förändringarna är små med tanke på hur sunkiga vi var så kan rätt förändringar vara nyckeln. Den viktigaste förändringen måste ändå vara att vi förbereder oss på en stenhård säsong. 13 raka förluster i början är för generöst även om kulturkramarna suger.

Mer nakenfajts med rostiga moraknivar. Kör lite MMA. Bli lite härdade och ilskna.
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum

Undra hur NHLs beslut och försöka trolla fram ett slutspel stoppar en sådan som Joel att signa. Tidigare gjorde nog osäkerheten att spel vore Aktuellt i Europa i september oktober. Undra om AHL och NHL beslut skyndar på processen för spel i SHL eller om kontrakten rullar på för att spelarna ska få in alla pengar.
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Everts VLH (18/19) 2.0

Post by PutteA »

Jag tycker det är märkligt att NHL fortsätter att hänga på hanen? AHL har ställt in resten + Calder Cup för att man anser att det inte är möjligt att spela klart säsongen under rådande omständigheter. Varför ser inte NHL samma sak. Tycker det är enormt märkligt.

Nobodyelse
Forumamatör

Post by Nobodyelse »

Svartvadet wrote:Jag ryggdunkar nog Person här, tyvärr.

Alltså, förstå mig rätt - Shinnimin är en Legend och kommer alltid vara det! Hans spelstil, det bara måste man liksom älska. Tyvärr är hockey på denna nivån en business, där Shinnimin gav otroligt lite hockey/krona förra året. Det går inte leva på gamla meriter, inte när man är 29.

Gällande JFK så är det, precis som Person skriver med, en spelare som har otroligt mycket hockey i sig. Vi kommer aldrig få reda på exakt vad som gjorde att han vände hemåt, förutom att det var "personliga skäl". Kan dessa skälen börjat lösa sig något? Har han blicken framåt i år? Återstår att se. Han hade några tillfällen förra året, där han var bländande bra. Där man fattade "Okej, du har varit ordinarie i NHL och det kan man se". Dock var dessa tillfällen alldeles för få och med för mycket distans.

Lundberg ser jag också som förlorad, då jag inte kan se vart han ska lira? Nu var han typ bästa spelaren förra året, men det går inte att ha 200k/mån och lira i fjärde. Inte som det ser ut idag.

Jag skulle tro att laget ser ut såhär:

Davidsson - Rosén - Gynge
JFK - Emil - Palola (eller liknande. Calof håller i KHL ännu)
Karlström - Holmberg - Sylve
Nilsson - Josen - Forslund
(Talang+Victor Stjernborg)

Joel - Erixon
Melart - Koivisto
Vainio - Häman Aktell
Andersson
(Nässén utlånad igen)
Victor StjernborgImageImageImage

Skickat från min SM-N960F via Tapatalk
teddy
c/o LL´s Forum

Post by teddy »

Truppen känns otroligt tunn hittills. En av dom tunnaste i SHL.
Någon som tror på ett par namnkunniga killar till?
Eller ska vi harva i botten nästa säsong med?
I always tell the truth, even when i lie
vlk
c/o LL´s Forum

Post by vlk »

teddy wrote:Truppen känns otroligt tunn hittills. En av dom tunnaste i SHL.
Hoppas på mitten men tror nedre halvan.

Person
Forumdemon

Post by Person »

PutteA wrote:Jag tycker det är märkligt att NHL fortsätter att hänga på hanen? AHL har ställt in resten + Calder Cup för att man anser att det inte är möjligt att spela klart säsongen under rådande omständigheter. Varför ser inte NHL samma sak. Tycker det är enormt märkligt.

AHL drar inte in något i tv-intäkter knappt utan är väldigt beroende av publiken. NHL däremot torskar drygt 5 miljarder (!) på ett inställt slutspel. Samma sak gäller NBA, därav gör de amerikanska toppligorna allt och lite till för att spela klart säsongerna.

Och ett liknande scenario har vi nog framför oss till hösten. SHL har ett väldigt bra tv-avtal vilket gör att serien antagligen kommer rulla igång när den är planerad. HA däremot har det betydligt kämpigare och har en arbetsgrupp som jobbar för att få ihop ett fungerande underlag inför kommande säsong. För ingen klubb i HA klarar sig på bara tv-intäkter och sponsorer.

StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum

vlk wrote:
teddy wrote:Truppen känns otroligt tunn hittills. En av dom tunnaste i SHL.
Hoppas på mitten men tror nedre halvan.
Tror inte på någon kommer innan det är bestämt om vi får heja på läktaren. Undantag för för om någon lämnar och eventuellt för Persson och Lundberg.

Att truppen är tunn sett till meriter tycker jag inte, men fjorlårs säsongen i färskt minne så. Möjligen att vi skaknar forwards med tyngd och finess som Horak där han kan trycka in lite mål på styrka på bortaplan. Mitten känns som en bra målsättning. Evertsson sparar nog lite pengar i vanlig ordning för att ha handlingsutrymme om vi börjar med 13 raka försluter igen de första omgångarna. Nackdelen i år är väl att många sportchefer håller i pengarna. Så blir säkert mer huggsex om spelarna framåt jul.

HV, LHC, Örebro, FBK ser väl starkare ut. Även vi ser väl marginellt bättre ut främst för att backarna ser stabilare och bredare ut om vi räknar in Persson också.

Luleå känns som likvärdiga men bra. LIF och Oskarshamn känns som på samma nivå som förra året. Samma med Brynäs trupp. Tyvärr kan Peter Andersson styra upp Brynäs lite.

Frölunda, Djurgården, malmö, Rögle ser svagare ut just nu men har ju inte handlat klart.

Flera klubbar håller inne värvningar tillsvidare för att se hur det utvecklar sig. Tex Frölunda som tänker inleda med Raymond istället för lasch vilket är ordentlig chansning.
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Delar i stort din analys. Kan vi få laget att förstå att det spelas om poäng redan i premiären är mycket vunnet jämfört med förra säsongen. Och om lagledningen dessutom inser att ett fungerande lagbygge inte bara uppstår från intet, så länge man har tillräckligt många centrar att mixtra med, kan vi vara med och tampas på allvar.
Härmapan
c/o LL´s Forum

Post by Härmapan »

Wennerholm är ju skön...

När vi signade RR så flyttade han oss från 10:e till 1:a plats i sitt SHL-tips...
vlk
c/o LL´s Forum

Everts VLH (18/19) 2.0

Post by vlk »

Härmapan wrote:Wennerholm är ju skön...

När vi signade RR så flyttade han oss från 10:e till 1:a plats i sitt SHL-tips...
Du skojar va? Är det på riktigt hans tips är det bara så jäkla oseriöst.

Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Håller du ner klubban på isen och orkar röra på dig får du pucken på bladet av RR, men från 10:a till seriesegrare...ingen enskild spelare betyder så mycket. Inte ens RR. Ok, om han sagt att RR är skillnaden på en direktplats till slutspelet och PO.

Men Wennerholm, Sveriges första nättroll, trollar vidare. Respektingivande på något sätt. Det enda vi vet nu är att vi inte slutar 1:a eller 10:a. :lol:
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum

Vad är det för talang som är klar för Lakers?
mollers
Forumdemon

Post by mollers »

Marcus Leijonhuvud är klar för j20
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum

mollers wrote:Marcus Leijonhuvud är klar för j20
Var tvungen att gå till Eliteprospekt där. Det är jag nog inte ensam om.
Svårbedömd.
Person
Forumdemon

Everts VLH (18/19) 2.0

Post by Person »

Enligt Ros på AB så har en källa sagt att Shinnimin med största sannolikhet blir kvar. Utan att ifrågasätta någon så blir det intressant att se om Puttes eller Ros källa får rätt. Kan ju inte hänt alltför mycket på bara en vecka tänker jag. Putte skrev ju liksom för en vecka sen att saker runt Shinnimin gör att han näst intill kan uteslutas från truppbygget.

Marcus Leijonhuvud, vet inte om jag skulle kalla det för talang. Han är nästa säsong sistaårsjunior och har inte ens legat på en poäng per match i div2. Breddspelare troligtvis, Söderlund hade bättre stats från div1 utan att vara utmärkande i Superelit.

Härmapan
c/o LL´s Forum

Post by Härmapan »

vlk wrote:

Du skojar va? Är det på riktigt hans tips är det bara så jäkla oseriöst.

Nä, han sätter Växjö som etta. Örebro tar hand om andraplatsen och HV är trea.
Sen trillade Rögle ner till en 12:e plats eftersom Curran drog...
Person
Forumdemon

Post by Person »

Jag gillar att Lygdbäck lyfter fram Holmberg, Sylvegård och Karlström i den fysiska utvecklingen. Samtliga presterar bättre vid testerna än vad de gjorde i juli förra året, stark utveckling! Med tanke på hur de också spelade sista delen av säsongen så är jag mest sugen på att följa deras utveckling kommande säsong, i synnerhet Holmbergs.

De flesta här inne håller nog med om att det finns mer att kräma ut JFK, Pettersson, Davidsson, Shinnimin och Gynge men att det är mycket om och men för att det ska klaffa. Men utifrån den osäkerheten vill jag nog också påstå att det är lika ”säkert” att ungdomskedjan kommer ta stora kliv nästa säsong.

DeLarge
Forumdemon

Post by DeLarge »

aftonbladet :lol:
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum

Person wrote:
De flesta här inne håller nog med om att det finns mer att kräma ut JFK, Pettersson, Davidsson, Shinnimin och Gynge men att det är mycket om och men för att det ska klaffa. Men utifrån den osäkerheten vill jag nog också påstå att det är lika ”säkert” att ungdomskedjan kommer ta stora kliv nästa säsong.
Shinnimin tror jag inte men övriga absolut. Shinnimin har alltid varit en 3e eller 4:e lina för mig. Visst kan spelare som han och Lundberg spela några matcher i topplinor men över tid håller det inte.
Hallam kommer nog försöka spela honom högt på grund av hög lön efter en succesäsong. Men vilken spelare gjort inte succé den säsongen. Walking with Elias.

Det bästa vore att det kuggade i lite för de mer för de offensivt skillade spelarna så Shinnimin kan fokusera på sitt.
Härmapan
c/o LL´s Forum

Post by Härmapan »

StenhårtSlagskott wrote:
Person wrote:
Shinnimin tror jag inte men övriga absolut. Shinnimin har alltid varit en 3e eller 4:e lina för mig. Visst kan spelare som han och Lundberg spela några matcher i topplinor men över tid håller det inte.
Hallam kommer nog försöka spela honom högt på grund av hög lön efter en succesäsong. Men vilken spelare gjort inte succé den säsongen. Walking with Elias.

Det bästa vore att det kuggade i lite för de mer för de offensivt skillade spelarna så Shinnimin kan fokusera på sitt.
Tja, Shinimin gjorde ju lika många poäng katastrofsäsongen efter Elias också och han var ju i princip ensam mot Luleå i slutspelet...

Jag väljer att tro att han inte är slut som spelare - men det får tiden utvisa...
Post Reply