Sjödell-Wiklander klar för Örebro. Presentationen för klubbens sida är lite "Vi emot resten av världen". Som spelare skulle jag kräva minst 200 lakan / mån för att spela i stan med Sveriges värsta dialekt. Nä, inte ens det... Fahlander-fanskapet styr ju där. Där går gränsen. Jag skulle tacka nej till alla miljoner.
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.” G. B. Shaw
Jag tror faktiskt att Örebro kan bli farliga i år. De satsar mer i år och håller på att bygga en ny arena. Tror det går bättre än ifjol för Fahlander-laget nästa säsong.
Det är alldeles för ofta som de så fort de får chansen ska hävda sig själva förklara de 'faktiskt är en bra klubb som inte bara har fahlanders pengar'
http://orebrohockey.se/News.asp?NewsId=159
Läs pressmedelandet ang. JSW's övergång till Örebro.
Snacka om att behöva hävda sig själva, gör någon annan allsvensk förening såhär? Riktigt amatörmässigt.
fjompe wrote:På något känns inte Örebro som en seriös klubb.
Det är alldeles för ofta som de så fort de får chansen ska hävda sig själva förklara de 'faktiskt är en bra klubb som inte bara har fahlanders pengar'
http://orebrohockey.se/News.asp?NewsId=159
Läs pressmedelandet ang. JSW's övergång till Örebro.
Snacka om att behöva hävda sig själva, gör någon annan allsvensk förening såhär? Riktigt amatörmässigt.
Framförallt när de skriver såhär: Det som gjort att Örebro lyckats så bra med värvningarna i år är att man under många år på ett bra sätt tagit hand om spelarna och deras familjer på ett bra sätt. Vi som förening har ett mycket bra rykte bland spelare och agenter, detta plus att vi visar att vi är ett lag som siktar uppåt mot serietoppen och att vi redan i år börjar byggandet av en ny arena eller en total upprustning och utbyggnad av den gamla ishallen.
Borås måste vara det tråkigaste värvarlaget i svensk hockey.
Ännu en medelmåtta, Isaksson, från Björklöven in i laget.
När presenterade Borås en riktig "bomb" senast?
Känns som att det ska bli ännu ett mellanår om man inte satsar lite mer än så här.
Lakershjärta71 wrote:Borås måste vara det tråkigaste värvarlaget i svensk hockey.
Ännu en medelmåtta, Isaksson, från Björklöven in i laget.
När presenterade Borås en riktig "bomb" senast?
Känns som att det ska bli ännu ett mellanår om man inte satsar lite mer än så här.
Frågan är om borås har resurser att släppa riktiga "bomber"
Jo, spelar man i världens bästa andra-liga som vissa vill få det till, så har man ju kvaliteér. Men är han en spelare som har tillräckligt med kvaliteér att lyfta ett lag från botten/mitten till att ta ett lag till playoff eller KS? Jag ser det inte som en ärlig satsning uppåt, inte heller med nye Oscar Andersson, även om han är bra, ung och teknisk. Nu kanske inte Borås har ekonomin eller ens målet att etablera sig på den övre toppen.? Jag skulle vilja veta om Borås har någon satsning över huvud taget eller om man tänker sig förbli ett mittenlag i HA.
Som alla vet gjorde Borås en mycket bra debut i HA, men sedan har det väl bara gått utför.
Vem är sportchef i Borås? Är det inte gamle proffset Stefan Persson?
Tror inte det är lätt för något lag som är som Borås och Bofors. Som egentligen styrs av ES-lag som helst vill ha klubben som en mjölkko eller som en depå för unga och icke önskvärda.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det