Håller med Herr Oberst och Mygel. Inte konstigt att RBK inte riskerar liv och lem i meningslösa matcher. På onsdag kommer Växjö och Rögle spela en träningsmatch. Ingen kommer riskera att bli skadad inför Play-off resp kvalserien.
Jag håller också med om att man inte presterar sitt bästa när man har sitt på det torra som Rögle och lakers haft mot Västerås och Almtuna,vad jag kommenterade var att vi fick se det som hände oss mot Almtuna var vad Rögle presterade mot Västerås och tror också att det blir en avslagen match på onsdag mot Rögle, ingen kommer att riskera något inför fortsättningen .
Sedan att Gath är en fjolla det står jag för. T.ex när han står mellan 2 backar mot Västeräs ingen rör honom ,men likväl slänger han sig för att få en utvisning ,domaren gick inte på det ,men felet domaren gjorde var att inte ge Gath 2 min. for diving.
Gath har knäckt Hurme hela säsongen, Det räcker gott och väl för mig, han sköter sin roll klockrent, han lyckades få Björk så jävla irriterad så han slog på han efter signal och vi fick 2 livsviktiga pinnar.... Han är en rollspelare....Han gör mer nytta än vad eran pajas Thelin gjorde...eller Hjalmarson eller Markusson..romö... and the list goes on....
Vi ses i kvalserien...eller nej just det...d gör vi ju inte...
Räven wrote:Komodoödlan: Jag har aldrig gillat Gath som hockeyspelare, tycker inte om hans inställning, så är det.
Hans inställning är definitivt inget att klaga på. Han ger alltid järnet, är alltid blåslagen efter matcherna och han säger vad han tycker och tänker om motspelare och domare. Dessutom har han ett oerhört stort hjärta för sin klubb, troligtvis större än någon annan. Spelare av hans sort finns det tyvärr inte många kvar av.
Däremot kan jag förstå om man retar sig på hans spelstil. Han är en kärring, filmare och retsticka. Men han gör det så jävla bra och han gör det i mitt favoritlag.
Räven wrote:Komodoödlan: Jag har aldrig gillat Gath som hockeyspelare, tycker inte om hans inställning, så är det.
Hans inställning är definitivt inget att klaga på. Han ger alltid järnet, är alltid blåslagen efter matcherna och han säger vad han tycker och tänker om motspelare och domare. Dessutom har han ett oerhört stort hjärta för sin klubb, troligtvis större än någon annan. Spelare av hans sort finns det tyvärr inte många kvar av.
Däremot kan jag förstå om man retar sig på hans spelstil. Han är en kärring, filmare och retsticka. Men han gör det så jävla bra och han gör det i mitt favoritlag.
Precis. Vi har ju Markusson Alla lag behöver ju någon sån här karaktär..
AIK är med i matchen om en Playoff-plats.
Dock tror jag att Borås har en lättare match mot Almtuna hemma, och att Sundsvall kan göra det surt för Bofors på sin hemmais. AIK kan förstås vinna mot IKO, men förgäves. Därför tar Borås 7:e platsen.
7 Borås HC 44 15 12 17 126 : 142 62
8 Bofors IK 44 16 9 19 132 : 127 60
9 IK Oskarshamn 44 15 9 20 132 : 129 60
10 A I K IF 44 17 6 21 127 : 136 60
riktigt jämnt
Oskarshamn - AIK
Sunsdvall - Bofors
Borås - Almtuna
Där är sista omgången , vilka plockar hem den åtråvärda playoffplatsen ?. Klarar nykomlingarna borås av pressen ?. Frågan är om inte IK kommer halka in på ett bananskal
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Osmakligt att visa en bild där Gath (som jag håller ned om är en ballerina) är skadad i ett syfte som skall framhäva han som filmare, vet inte om ni ser någon handväska men jag ser en blodpöl.
- In hoc signo vinces -
[img]http://smileys.smileycentral.com/cat/20_2_75.gif[/img]
Vad mattes intention är är det ingen som vet, så själva bildvisningen stör jag mig inte så mycket på. Däremot är Ödlans och ständigt rolige Fredrik R´s kommentarer otroligt fjantiga.
Visst, Gath är en filmare, men samtidigt är han också en av de spelare som drar på sig mest blåmärken och mister mest blod under matcherna.
Herr Oberst wrote:Vad mattes intention är är det ingen som vet, så själva bildvisningen stör jag mig inte så mycket på. Däremot är Ödlans och ständigt rolige Fredrik R´s kommentarer otroligt fjantiga.
Visst, Gath är en filmare, men samtidigt är han också en av de spelare som drar på sig mest blåmärken och mister mest blod under matcherna.
Jag la faktiskt inte märke till förrän nu att det var blod på isen, så om du tycker att min kommentar var osmaklig, så är jag inte mer än människa att jag kan be om ursäkt för det.
Fjantigt eller ej, men humor är väl annars ett gott inslag, hoppas jag.?
Herr Oberst wrote:Eventuellt. Får se hur jag har det med mina studier.
Vi räknar med dig Herr Obest, alltid trevligt med gamla hederliga Rögle supportrar ....Mins en buss kommer att rulla från Ljungby så du blir inte ensam ..
men likförbannat här nu båda här inne å kramas med oss
Ja ni är så välkomna så. Hoppas troja tar steget upp å att rögle,malmö går till elitserien. Brynäs trillar ner å leksand stannar kvar. snacka om publikmatcher
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Piggelin wrote:Det är klart TAJF och TRÅJA-supportrarna gillar varandra. Dom är ju på samma nivå, Division ETT alltså. Lika barn leka bäst.
Jaha nu har piggelin vaknat igen när det börjar lukta lite sandlådenivå här
Ja dom spelar i div 1, samma serie som Borås spelade förra året(med en viss Fabian Brunnström) och som ikväll precis som lakers kvalar till eliten utan några större värvningar. Den som tror att det skiljer mycket mellan den absoluta toppen i södra div i och mittlagen i allsvenskan tror jävligt fel. Det är en sak som är säker!
hade du sagt samma sak om troja spelat i allsvenskan, slavik?
i think not...
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Vi får väl se. Jag tror inte Huddinge tappar en enda poäng i kvalserien om det krävs. Nu lär dom ju vara klara innan sista matchen iofs. Nog om det, viktigare saker väntar.