Andra lags Silly Season

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Hehe...även jag tappar med åren, men försöker kompensera bortfallet med rutin... :wink: :lol:
Alexx
Forumamatör

Post by Alexx »

Enligt mrmadhawk är oscar steen nästan klar för LHC. Vore väldigt bra för då kan vi få låna Lindhagen denna säsongen också :)
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Post by Lakershjärta71 »

Olofströms poängkung Mark Hurtibase kanske tar på sig Tingsrydströjan.
Källa: Eliteprospects
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Alexx wrote:Enligt mrmadhawk är oscar steen nästan klar för LHC. Vore väldigt bra för då kan vi få låna Lindhagen denna säsongen också :)
Om LHC väljer att sätta Lindhagen på lån även nästa säsong så ställer jag mig frågan varför man signade honom från första början. I så fall liknar det Bois situation i VF!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
:idea:
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

Almtuna värvar AIK:s Jonas Westerling.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Slavik
Forumproffs

Post by Slavik »

Lakershjärta71 wrote:Olofströms poängkung Mark Hurtibase kanske tar på sig Tingsrydströjan.
Källa: Eliteprospects
Har hört från vissa källor att flera allsvenska klubbar bl,a Borås, Troja och Växjö sa Nej tack till honom efter att ha sett honom i kvalserien.

Johan Sjödell-Wiklander sägs vara klar för Bofors IK!
majkel
Forumproffs

Post by majkel »

bra värvning av bofors han hade ja gärna sett i växjö
VÄXJÖ LAKERS
SINCE nittonhundrafrösihjäl!
http://www.flyfishingnerds.se
Manglaren
Forumamatör

Post by Manglaren »

Nja jag vet inte det jag. Istället för vem? Känns som en spelare som är lite för dålig för att vara en ledande spelare och lite för dyr för att placeras någon annanstans
Evert!
Pysslingen
Forumentusiast

Post by Pysslingen »

Istället för t.ex. Åhsberg manglaren.

Det håller du nog också med om. I allafall efter denna säsongen.
Manglaren
Forumamatör

Post by Manglaren »

Vad jag vet så är Åhsberg under kontrakt. Skulle han lämna så ska jag ta ställning till hans ersättare, men jag är ganska övertygad om att JSW kostar mer än Åhsberg. Hur bra JSW är i en bättre omgivning kan man diskutera, men det jag såg av IKO iår så vill jag inte se honom i Lakers.
Evert!
Pysslingen
Forumentusiast

Post by Pysslingen »

Manglaren wrote:Vad jag vet så är Åhsberg under kontrakt. Skulle han lämna så ska jag ta ställning till hans ersättare, men jag är ganska övertygad om att JSW kostar mer än Åhsberg. Hur bra JSW är i en bättre omgivning kan man diskutera, men det jag såg av IKO iår så vill jag inte se honom i Lakers.
Uppfattade det nog lite fel då. Trodde du menade en spelare som han skulle kunna ersätta över som var med i truppen 09/10. Men om han hade presenterats som ett nyförvärv hos oss hade jag blivit glad. Han gjorde en mycket bra säsong i Oksarshamn och är inte alltför gammal. Tror han hade gjort det bra ifrån sig här.
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Post by Svartvadet »

"Vi kommer i dagarna skriva kontrakt med Klas Dahlbeck som kommer att få chansen i Elitserien först men sen lutar det nog åt utlåning till en Allsvensk-klubb där vi sedan har rättigheten att plocka hem honom"

- Johan Hemlin Sportchef LHC

Är Chiefen redo för att förenas med Dahlbeck igen, eller får vi se Klas i ett annat lag?
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

Hoppas på ett annat lag..
Snart nära dig...en ny hall
mollers
Forumdemon

Post by mollers »

varför det serra?
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

helt min personliga åsikt efter vad som har hänt
Snart nära dig...en ny hall
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Post by Svartvadet »

Kan hålla med till viss del, men båda fick ju som dom ville? Evertsson erbjöd Klas ett kontrakt som han inte valde att ta (kan ha varit för dåligt, vill inte gå in på mer detaljer) eftersom att Klas tyckte att LHC och en chans på Elitserien kändes bättre

Nu är det ju som det är, ska man vara långsint om en sån löjligt sak?
Manglaren
Forumamatör

Post by Manglaren »

Svartvadet wrote:"Vi kommer i dagarna skriva kontrakt med Klas Dahlbeck som kommer att få chansen i Elitserien först men sen lutar det nog åt utlåning till en Allsvensk-klubb där vi sedan har rättigheten att plocka hem honom"

- Johan Hemlin Sportchef LHC

Är Chiefen redo för att förenas med Dahlbeck igen, eller får vi se Klas i ett annat lag?
Det där är lite vad man vill undvika, att han inte spelar ifrån starten av säsongen. Hemlin säger "Klas kommer att få chansen i Elitserien först".

Sen gillar jag inte avtal där de kan ta tillbaka honom när de vill. Ska det vars ska det var hela säsongen. Sen har jag lite svårt att se vilken roll han skulle få i Lakers, med tanke på vilka backar vi har under kontrakt?
Evert!
fjompe
Forumamatör

Post by fjompe »

Har man chans att få låna Dahlbeck ska man helt klart ta chansen. Han är härifrån och vi måste ligga på för att en sådan kille ska känna sig välkommen.

Han har definitivt talang och skulle utan problem klara av att spela i allsvenskan. Spelar han i allsvenskan ska det vara med Växjö, hur hade det kännts att se honom i något av de konkurrerande lagen i allsvenskan med tanke på hans bakgrund i klubben?
mollers
Forumdemon

Post by mollers »

Jag skiter faktiskt fullständigt i vad som har hänt. Kommer han hit med vilja att spela och kör för 100% och är duktig så vill jag se honom i lakers:)
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Post by Svartvadet »

Eftersom att Klas kan bo hemma (tror att hans föräldrar bor kvar i Växjö) under en eventuell utlåning så tror jag att han tar det alla dagar i veckan
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

Enligt Enestubbes blogg verkar både Laudius och Hillding nu vara klara:

• Nu finns Laudius och Hillding i Everts pärm.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Slavik
Forumproffs

Post by Slavik »

Sami Sandell stannar i Troja! Och tar kompisen Ossi med sig från Finland: :golfclap:
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=7445
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Post by Fredrik R »

Simon Hjalmarsson, Kim Karlsson, Sebbe Meijer och Rautio till Luleå.
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

Tycker Luleå gör tveksamma värvningar förutom Meijer och Rautio.

Elias Fälth skjuter 95% utanför och skrämmer nog plexit mer än målvakten 8O

Hur som helst så kommer vi nog inte få se samma vassa Almtuna nästa säsong.
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Tror nog Almtuna kan få till ett bra lag, på tränarsidan har man dock gått ner sig ordentligt.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Stinklink
Forumamatör

Post by Stinklink »

Det tror inte jag. Om Lakers har tappat är det ingenting mot vad Almtuna har gjort. halva laget lär blir ju nytt. Plus att det är deras bättre halva som försvinner :wink:
Power Play
Forumdemon

Post by Power Play »

Jag har också funderat på hur Almtuna ska formera sig, och klara sig, nästa år. Det har känts som att det var Rönnqvist som var den stora anledningen till att det gick så bra. Att han var otroligt skicklig på att få ut precis allt av spelarna. Klarar Bobbo verkligen att leva upp till det? Jag är tveksam...
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

med tanke på alla färdigbredda mackor han hade i malmö så blir det dynga känns det som spontant
Slavik
Forumproffs

Post by Slavik »

Varanen, vad vet du om Edbloms ersättare??
"översättningen" här ger inte mycket mer än att det är en snabbskrinnare.
http://translate.google.se/translate?hl ... llinen.php
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Så här presenteras Pellinen på den bästa finska hockeysajten jatkoaika.fi:

Styrkor:
Pellinen är en talangfull och storväxt center, som även har en viss snabbhet och målkänsla. Han har en bra inställning och en vilja att utcecklas som spelare. Tack vare sin storlek är han svårstoppad när han fått upp farten.

Svagheter:
Alledeles för ojämn i sitt spel. Blir osynlig alltför ofta och använder sin storlek på tok för lite.

Roll:
Svårplacerad. Ser ut att bli fjärde center i hierarkin (i Ässät min anm). Inte den roll han passar bäst i.

Ilves hemsida:
Skriver inte ner hela historien i juniorerna osv...men det framgår att Ilves anser att man kan använda honom som ytterforward också.

För sin storlek är han en bra skridskoåkare. Han är helt ok med puck, men hans riktiga styrka ligger i att utmana, utnyttja sin storlek och bryta sig in framför mål. Pellinen har visat upp en hög arbetsmoral och han slarvar inte med detaljerna. Han behöver få mer styrka för att klara sig bättre på små ytor och längs sargerna. Skottet behöver också förbättras.

Eftersom artikeln är flera år gammal översätter jag inte resten. Det står bara att han skall börja som fjärde center och att Ilves tror på honom.
Zebbe
Forumproffs

Post by Zebbe »

Heino-Lindberg blir kvar i AIK!!
Vad innebär då detta för våran situation med Fasth?
Snart är väl hans lista klar på klubbar som är/var intresserade.

//Zebbe
Pysslingen
Forumentusiast

Post by Pysslingen »

AIK har bara kontrakt med Heino-Lindberg och Fasth kan fortfarande få bud som målvakt i AIK. Timrå håller just nu på att förhandla med en finsk målvakt och om finnen inte signar för Timrå, så har även Timrå säkert ett bud att lägga på Fasth.

Men det ser onekligen bra ut. Men stormen är ännu inte över.
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

Slavik wrote:Varanen, vad vet du om Edbloms ersättare??
"översättningen" här ger inte mycket mer än att det är en snabbskrinnare.
http://translate.google.se/translate?hl ... llinen.php
haha skön inledning på texten "Nokia född stor regnbåge "

lite kryptiskt :lol:
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Jag fattar faktiskt inte varifrån regnbåge kommer överhuvudtaget. Regnbåge är sateenkaari på finska och det finns ju inte ens något som liknar det i texten. Man kan ju konstatera att Google-translate inte är perfekt i alla fall (även om jag uppskattar den). :lol:
Vackraste klubbmärket
Forumentusiast

Post by Vackraste klubbmärket »

Vad jag hört så är Fasth nära ett kontrakt med AIK men ingenting är klart än. Om han inte skriver på för oss innan 3:e Maj så blir det nog Timrå el Växjö för hans del. Detta pga att sportchefen gått ut med att truppen ska vara klar senast 1:a veckan av Maj. Ett par platser i truppen kommer dock att hållas öppna för spelare som är intressanta men som inte kan skriva på förrän ev. under sommaren.
Post Reply