Tycker det är ganska intressant när det gäller Ryan Glenn. Vet att vi hett diskuterade Glenn vs. MacNevin i våras när det stod klart att Glenn lämnar Troja för SSK och Elitserien. Vi var en hel del som var ytterst tveksamma till om Glenn hade potential för ES-spel. SSK sparkade Glenn i helgen och vi fick rätt. Jag vet att jag sa att jag även är tveksam till om MacNevin skulle hålla i ES, och att MacNevin är en klart bättre back, framför allt offensivt, än vad Glenn är. Att nu Trojas sportsliga ledare ifrågarsätter Glenns kvalitéer är ju än mer anmärkningsvärt, och pga det samt brist på ekonomiska muskler dissar en återkomst för Glenn till Tomteland. Så även om inte Glenn är så bra som en del trott så tror jag nog att han skulle kunna tillföra en hel del till ett lag som kämpar i botten på HA för sin existens. Därför tror jag helt enkelt att det är Glenns ekonomiska krav som är för höga för Troja!!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
Offensivt skulle Glenn en tillgång för Troja medan defensivt mera tveksamt, men trots allt tror jag ochså att det var dom ekonomiska kraven som avgjorde.
PutteA wrote:Att nu Trojas sportsliga ledare ifrågarsätter Glenns kvalitéer är ju än mer anmärkningsvärt, och pga det samt brist på ekonomiska muskler dissar en återkomst för Glenn till Tomteland. Därför tror jag helt enkelt att det är Glenns ekonomiska krav som är för höga för Troja!!
Ja, och Trojas agerande kallas förhandlingstaktik. Dagens artikel är ett typ-exempel på hur media och klubbar samarbetar. SMP fick sin artikel och Troja fick ut sitt budskap till Glenns agent.
Känns inte som en målvakt som skall kosta mycket. Vill Mif överbetala kan dom väl göra det, för det är väl därför Kumla i så fall släpper honom. Viktor bör väl vara i drift igen om 3-4 veckor? Gör klart med nån elitseriereserv som man kan använda vid en akut kris, känner ingen större panik men sånt kan ju snabbt ändras iofs.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Handlar nog om ett lån i sådant fall (kan nog vara köparens marknad i detta fallet) , tror Thalberg kan åter blomma ut om han får lite bättre backar som hjälper honom.
En intressant iaktagelse är ju när man tittar på årets målstats i tabellen. Örebro ligger på en 10:e plats så här långt, men har ändå producerat lika mycket som topplagen när det gäller målskörden framåt. Man har efter 31 spelade omg gjort 106 mål, lika mycket som VLH som just nu ligger på en 2:a plats. Skillnaden poängmässigt är 25p. Att ÖHK värvat bra när det gäller det offensiva spelet är ju klart. Men man kan här se hur viktigt det är med ett lag som kan hantera både off och deff. VLH har släppt in 79 mål bakåt, ÖHK hela 121. Med detta är man utan konkurans seriens absolut sämsta lag. 2:a i denna liga är Sundsvall, som släppt in 21 mål mindre. Fahlander med medarbetare borde kanske titta över detta. Kanske får man mycket hockey för pengarna, men resultatet i slutet är ju ändå det som gäller, och då är ju frågan om det inte kostade mer än det smakade.
En liten fundering bara!!
Mycket för pengarna? Jag gissar att offensiva spelare generellt är dyrare. Det handlar om att Fahlander inte kan bygga ett lag. Jag är övertygad om att chief Evertsson hade fått ihop ett mer framgångsrikt lag...för en mindre penning.
Fahlander är hockeyanalfabet i jämförelse med Evertsson. Bara en glappkäft. Bättre han koncentrerade sig enbart på att suga ut behövade via sitt företag.
Det var lite ironiskt Varanen. Det var mer i banorna att man få se mycket HOCKEY (framåt då) för pengarna. Men vad det genererar i slutet är nog det omvända!!
Rätt väntat. När en spelare börjar stå utanför laget på grund av mystiska åkommor är det en signal om att samarbetet håller på att avslutas. Fagervall klarar inte av glidare även om han producerat 16 poäng på 21 matcher.
En tanke slog mig precis. Tänk om vi är beredda att ta över nu när Lundbohm är indisponibel? Vi har ju bra "track-record" när det gäller att få floppar att börja lyckas, och står Löven för en del av kostnaden...
Tveksam till att det är vi men omöjligt är det kanske inte. Är han en glidare är det nog inte vi, Janne har nog lika svårt för såna. Och vem har inte det? Leksand, Västerås, Malmö?
Han är en producent. As-snyggt mål mot oss under Norrlands-turnéen. Ingen pallar lata divor, men med den grupp-dynamik vi har, killar från samma kontinent som kan förklara/fostra, en riktig kapten i Markusson (jmfr med Lövens has-been) och till sist har vi chief Evertsson. Kombinationen gör att Mr Schultz skulle offra sin högerarm för laget.