Andra lags Silly Season

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Lånas han ut är det ingen fara ju. Svarvadet om jag säger såhär. Om 3-4 år med arenan och allt så går vi om både troja och taif tror du på mig då ? Vi kommer erbjuda juniorerna väldigt mycket träningstid.
Glöm inte att vi är en förening på knappa 13 år. Om en spelare vill byta för att han inte ser sin chans i ett lag som ligger 2a i HA, så kan han byta.
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
pedda
Forumdemon

Post by pedda »

Han gjorde Ass i debuten när T*** j20 föll med 3-8 :lol:

Han kanske lånades ut till T*** j20 för att de hade skade problem vad vet jag. Ni har rätt med. Han kan dra om han så gärna vil spela där. Han är säker en Taifare.
[img]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/51/Flag_of_sm%C3%A5land.svg/120px-Flag_of_sm%C3%A5land.svg.png[/img] ©

I have come here today to chew bubblegum and kick ass... and I´m all out of gum
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Han är Älgkalv HockeyVänner, och Flytten är Logisk med Tanke på Nivån i Lakers J-20 just NU, visserligen är TAIFs Juniorer inte Vassa heller men bättre än Lakers är de sannerligen.

Något måste hända, annars......... :eeeh:

Pappa Wetterstrand är Utbildare inom Smålands Hockeyförbund samt jobbars om HockeyInstruktör på deltid, Jag anar Lobbyverksamhet som det brukar heta i Hockeykretsar särskilt då i TAIF :whistle:
In Hinkum Veritas
pedda
Forumdemon

Post by pedda »

David Lundbohms bror har hittat till Norge. Ny klubb är Sparta Sarpsborg.
[img]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/51/Flag_of_sm%C3%A5land.svg/120px-Flag_of_sm%C3%A5land.svg.png[/img] ©

Lakers00
Forumterrorist

Post by Lakers00 »

Snart i VLH Arena :wink: .
-Vill ni se Hockey med fart? Växjö HC såklart!!-
pedda
Forumdemon

Post by pedda »

Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Mr Madhawk rapporterar på sin blogg om att MIF håller på att forma nästa säsongs trupp redan nu. Förhandlingar pågår med agenterna tydligen. Någonstans har det läckt vilka spelare det rör sig om. Känns inte optimalt enligt mig. Vi har kommit halvvägs in i serien och vissa får indirekt förstå att det inte finns med i klubbens framtidsplaner. Inget fel i att arbeta med truppen, men bättre sekretess skulle inte skada.
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

jag har råkat prata med en högt uppsatt inom AIK,fråga mig inte hur och var,och om det stämmer det han säger så är det rätt tragikomiskt det hela.Nämligen att dagens AIK lirar ett mellanår utan mening eller mål,när säsongen är slut kommer pengar pumpas in för att få upp laget i eliten nästa säsong,16 millar är inget problem.KHL är inte i närheten.

kul som AIK-spelare att höra detta,men det är inte officiell ståndpunkt såklart,bara väldigt inofficiellt.

skall bli intressant att följa det hela
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Kan ju förklara en del av orsakerna till AIK:s mindre bra insatser. Geisten verkar inte riktigt finnas där.
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Inget KHL, ingen vodka, inga pälsmössor och ingen inhägnad gråbetong. Usch vad tråkigt :lol:
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

när du la upp det på det där viset,KHL kanske vore nåt :)
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Lalin
c/o LL´s Forum

Post by Lalin »

AIK har inte varit bättre än vad dem har visat. Det har inget med geist att göra. Sen är det ju alltid skönt att ha något att skylla på om man inte tycker att det har gått tillräckligt bra.
Blueshirts United
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Varanen wrote:Dick-gate, ni vet affären som handlade om att Djurgården, trots att de ligger risigt till och att Dick Axelsson faktiskt heter Dick som man ju måste göra i Huvudstaden, väljer att i praktiken sparka honom för dålig arbetsmoral. Upprörda röster försvarade den kommande stjärnan och bannade Djurgårdens oförmåga att förstå unga talanger.

Nu väljer Axelssons arbetsgivare, Detroit, att kommentera händelsen. Assisterande GM, Jim Nill, säger bl a:

-"If Dick Axelsson has any hope of one day suiting up for the Detroit Red Wings, his current work habits simply aren't going to cut it." och han fyller på:

-"He's a young kid who's been living off his skill level. Trouble is, every level you go up, everybody has the same skill level or better. If you're gonna make it, it comes down to work ethic. That's how you separate yourself."

Bra att Detroit är tydliga. Skickar inte bara glasklara signaler till Axelsson utan till fler som tror de kan glida sig igenom en framgångsrik hockeykarriär. Talangen måste kombineras med hög arbetsmoral och en enorm lagkänsla. I annat fall blir man bara talangen som inte riktigt blommade ut.
Dick Axelssons work ethic verkade inte räcka, och talangen vänder nu hemåt och tränar med FBK. Jag vet inte om han gjorde rätt eller fel, men det är verkligen skillnad mot exempelvis Mikael Backlund. Nåväl, han kommer till ett av Europas bästa lag som välkomnar honom med öppna armar. Inte illa pinkat av en kille som gör lite som han vill. Måste erkänna att jag är avundsjuk. Tänk vad skönt att kunna skita i allt, ändå få hålla på med sin hobby professionellt på lagom nivå, och träna magmusklerna genom skratt till banken varje löning. Jag bockar och bugar för lektionen Dick.
ultraboy
Forumentusiast

Post by ultraboy »

y.
Lalin
c/o LL´s Forum

Post by Lalin »

Nu öppnas plånboken igen! Det var vad jag befarade innan säsongen. Fahlander kan köpa sig ett slagkraftigt lag tyvärr.
Blueshirts United
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Post by Svartvadet »

Jadu, man kan inte köpa allt, men det är två riktiga "steaks" som dom har fått in i laget!

Men som sagt, man kan inte köpa allt och med det laget som dom har köpt till sig hittills så är jag förvånad hur nära kval neråt dom ligger!
Roggan
Forumdemon

Post by Roggan »

Är mkt tveksam till Örebros senast förvärv..... har hört en del om dessa pojkar :oops:
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

En utav herrarna är en pengakåt jävel har man hört. En som inte bryr sig särskilt mycket om klubbarna han spelar i. Enligt Örebro kan man dock bryta kontraktet om de inte lyckas..
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Tur det, för Fahlander har en träffbild på nyförvärv som en packad orienterare som letar kontroller.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Hatapopcornssupportrar
Forumproffs

Post by Hatapopcornssupportrar »

Pavlikovsky är en grym jävel, OM han ORKAR bry sig..Kristofferson är en brövlare som inte kommer glänsa varken i eliten,1a eller div 3...
fjompe
Forumamatör

Post by fjompe »

Ryan Glenn får kicken av södertälje.

Kanske något troja väntat på och ser nu sin chans att knyta till sig honom?
pedda
Forumdemon

Post by pedda »

Har hört att Spången skall spela i Värnamo men har inte källa en på det.

Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Oj, ska bli kul att se hur det går för honom där i så fall. Märkligt att det blev platt fall här.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
fjompe
Forumamatör

Post by fjompe »

Låter ju konstigt iochmed att han påbörjat ett lärarprogram på växjö universitet. Är lite väl långt att pendla till värnamo?
Dessutom har de redan förre lakers junioren Anton Olsson där som, vad jag har hört, gör storsuccé mellan stolparna=)
Lalin
c/o LL´s Forum

Post by Lalin »

Han tränar nog när han känner för det. :wink:
Blueshirts United
Stoffe
Forumdemon

Post by Stoffe »

http://www.ilves.com/uutinen181209.php

Malmö har blivit av med Hurme
Once a laker, always a laker!
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Något säger mig att MIF fortfarande betalar runt 60% av hurmes lön..
Power Play
Forumdemon

Post by Power Play »

Minns inte var jag läste det, men det skulle varit 1,4 mkr kvar på hans kontrakt och att de mötts på halva vägen. Vilket i så fall skulle innebära att MIF pytsade ut 700.000 kr till honom.
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
mace
Forumentusiast

Post by mace »

Lakersfan_03 wrote:Något säger mig att MIF fortfarande betalar runt 60% av hurmes lön..
Bättre än att betala 100% :D
KHK = Blekinges Stolthet!
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Vet inte hur länge Hurme har kvar av kontraktet ;). Men MIF betalar fortfarande stora summor ;)
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Han har kontrakt till april 2010 men Mif löser han nu med en engångsumma på drygt 700.000 kr.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Jag undrar hur mångas spelarlöner i Växjö 700 000 räcker ;)
mace
Forumentusiast

Post by mace »

Malmö går 800 000 plus på detta då :P
KHK = Blekinges Stolthet!
RonnyRasp
Forumentusiast

Post by RonnyRasp »

mace wrote:Malmö går 800 000 plus på detta då :P
Var gick du i skolan?
Lalin
c/o LL´s Forum

Post by Lalin »

Malul wrote:jag har råkat prata med en högt uppsatt inom AIK,fråga mig inte hur och var,och om det stämmer det han säger så är det rätt tragikomiskt det hela.Nämligen att dagens AIK lirar ett mellanår utan mening eller mål,när säsongen är slut kommer pengar pumpas in för att få upp laget i eliten nästa säsong,16 millar är inget problem.KHL är inte i närheten.

kul som AIK-spelare att höra detta,men det är inte officiell ståndpunkt såklart,bara väldigt inofficiellt.

skall bli intressant att följa det hela
Jag får faktiskt inte ihop det riktigt. Först är det nog bra om man får in 12,5 som saknas till emissionen. För att undvika konkurs.
Blueshirts United
Post Reply