Andra lags Silly Season
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
-
- c/o LL´s Forum
Lånas han ut är det ingen fara ju. Svarvadet om jag säger såhär. Om 3-4 år med arenan och allt så går vi om både troja och taif tror du på mig då ? Vi kommer erbjuda juniorerna väldigt mycket träningstid.
Glöm inte att vi är en förening på knappa 13 år. Om en spelare vill byta för att han inte ser sin chans i ett lag som ligger 2a i HA, så kan han byta.
Glöm inte att vi är en förening på knappa 13 år. Om en spelare vill byta för att han inte ser sin chans i ett lag som ligger 2a i HA, så kan han byta.
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Han gjorde Ass i debuten när T*** j20 föll med 3-8
Han kanske lånades ut till T*** j20 för att de hade skade problem vad vet jag. Ni har rätt med. Han kan dra om han så gärna vil spela där. Han är säker en Taifare.
Han kanske lånades ut till T*** j20 för att de hade skade problem vad vet jag. Ni har rätt med. Han kan dra om han så gärna vil spela där. Han är säker en Taifare.
[img]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/51/Flag_of_sm%C3%A5land.svg/120px-Flag_of_sm%C3%A5land.svg.png[/img] ©
I have come here today to chew bubblegum and kick ass... and I´m all out of gum
-
- Inaktiverad användare
Han är Älgkalv HockeyVänner, och Flytten är Logisk med Tanke på Nivån i Lakers J-20 just NU, visserligen är TAIFs Juniorer inte Vassa heller men bättre än Lakers är de sannerligen.
Något måste hända, annars.........
Pappa Wetterstrand är Utbildare inom Smålands Hockeyförbund samt jobbars om HockeyInstruktör på deltid, Jag anar Lobbyverksamhet som det brukar heta i Hockeykretsar särskilt då i TAIF
Något måste hända, annars.........
Pappa Wetterstrand är Utbildare inom Smålands Hockeyförbund samt jobbars om HockeyInstruktör på deltid, Jag anar Lobbyverksamhet som det brukar heta i Hockeykretsar särskilt då i TAIF
In Hinkum Veritas
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=56253
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=45542
Trojaner båda två?
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=45542
Trojaner båda två?
[img]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/51/Flag_of_sm%C3%A5land.svg/120px-Flag_of_sm%C3%A5land.svg.png[/img] ©
Mr Madhawk rapporterar på sin blogg om att MIF håller på att forma nästa säsongs trupp redan nu. Förhandlingar pågår med agenterna tydligen. Någonstans har det läckt vilka spelare det rör sig om. Känns inte optimalt enligt mig. Vi har kommit halvvägs in i serien och vissa får indirekt förstå att det inte finns med i klubbens framtidsplaner. Inget fel i att arbeta med truppen, men bättre sekretess skulle inte skada.
jag har råkat prata med en högt uppsatt inom AIK,fråga mig inte hur och var,och om det stämmer det han säger så är det rätt tragikomiskt det hela.Nämligen att dagens AIK lirar ett mellanår utan mening eller mål,när säsongen är slut kommer pengar pumpas in för att få upp laget i eliten nästa säsong,16 millar är inget problem.KHL är inte i närheten.
kul som AIK-spelare att höra detta,men det är inte officiell ståndpunkt såklart,bara väldigt inofficiellt.
skall bli intressant att följa det hela
kul som AIK-spelare att höra detta,men det är inte officiell ståndpunkt såklart,bara väldigt inofficiellt.
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.
Växjö Lakersissä!!
Växjö Lakersissä!!
Dick Axelssons work ethic verkade inte räcka, och talangen vänder nu hemåt och tränar med FBK. Jag vet inte om han gjorde rätt eller fel, men det är verkligen skillnad mot exempelvis Mikael Backlund. Nåväl, han kommer till ett av Europas bästa lag som välkomnar honom med öppna armar. Inte illa pinkat av en kille som gör lite som han vill. Måste erkänna att jag är avundsjuk. Tänk vad skönt att kunna skita i allt, ändå få hålla på med sin hobby professionellt på lagom nivå, och träna magmusklerna genom skratt till banken varje löning. Jag bockar och bugar för lektionen Dick.Varanen wrote:Dick-gate, ni vet affären som handlade om att Djurgården, trots att de ligger risigt till och att Dick Axelsson faktiskt heter Dick som man ju måste göra i Huvudstaden, väljer att i praktiken sparka honom för dålig arbetsmoral. Upprörda röster försvarade den kommande stjärnan och bannade Djurgårdens oförmåga att förstå unga talanger.
Nu väljer Axelssons arbetsgivare, Detroit, att kommentera händelsen. Assisterande GM, Jim Nill, säger bl a:
-"If Dick Axelsson has any hope of one day suiting up for the Detroit Red Wings, his current work habits simply aren't going to cut it." och han fyller på:
-"He's a young kid who's been living off his skill level. Trouble is, every level you go up, everybody has the same skill level or better. If you're gonna make it, it comes down to work ethic. That's how you separate yourself."
Bra att Detroit är tydliga. Skickar inte bara glasklara signaler till Axelsson utan till fler som tror de kan glida sig igenom en framgångsrik hockeykarriär. Talangen måste kombineras med hög arbetsmoral och en enorm lagkänsla. I annat fall blir man bara talangen som inte riktigt blommade ut.
-
- c/o LL´s Forum
-
- c/o LL´s Forum
-
- Forumproffs
-
- c/o LL´s Forum
-
- Forumdemon
-
- c/o LL´s Forum
-
- c/o LL´s Forum
Jag får faktiskt inte ihop det riktigt. Först är det nog bra om man får in 12,5 som saknas till emissionen. För att undvika konkurs.Malul wrote:jag har råkat prata med en högt uppsatt inom AIK,fråga mig inte hur och var,och om det stämmer det han säger så är det rätt tragikomiskt det hela.Nämligen att dagens AIK lirar ett mellanår utan mening eller mål,när säsongen är slut kommer pengar pumpas in för att få upp laget i eliten nästa säsong,16 millar är inget problem.KHL är inte i närheten.
Blueshirts United