Publiken

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Power Play
Forumdemon

Post by Power Play »

Det jag skrev stämmer, Räven. Och i den värld vi lever i så kan allt naturligtvis allt hända, även det du hört viskas och befarar. MEN... vi har två bulldozer som håller i vår taktpinne nu och här ligger hela mitt förtroende. Jag uppdaterade mig i ämnet häromdagen, därav skrev jag om det här. En sak jag tycker varit bedrövligt dålig är tystnaden runt hur projektet fortskrider (det är i tystnaden såna viskningar du hörde frodas).

Ytterligare en sak som talar för att det här blir av:
Det är inte bara ökade publiksiffror som kräver en ny arena, även sponsorerna står och stampar med sina plånböcker i avvaktan på att detta ska bli klart. Det är först då som det blir intressant att gå in med större pengar och därmed kommer föreningen inte att kunna ta nästa steg omsättningsmässigt förrän då. Den som nu kan räkna ett plus ett förstår vart jag vill komma.

Det är självuppfyllande med den ägarsituation vi har att de som satsat pengar i sitt skötebarn också vill att barnet växer och mår bra. Att dessa dessutom är erfarna och skickliga i det de gör, ja... You get it!
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Låter trevligt Power Play. En ny arena är ju grymt efterlängtad och skulle innebära att klubben kan ta nästa steg i utvecklingen. Har också mest hört positiva signaler på sistone, hoppas det stämmer.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Har funderat på en sak. Vi säger här inne att medlemsvården är en viktigt bit. Vilket den givegtvis är. Men som medlemmar kan man ju påverka klubben ganska kvickt. En protestlista. Bättre medlemsvård annars går vi ur. Bara för att visa klubben att dom måste skärpa sig. Och när dom väl har skärps sig så kan det ju vara lättare att skaffa nya medlemmar när klubben är intressant även för oss gräsrötter.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Till erok: De som är medlemmar i Lakers är de som idrottsligt är med och de allra mest närstående. Det finns inga stödmedlemmar, eller nästan inga.
Dessa skulle kunna tillföra det jag skrev om tidigare. Medlemsvård är ett seriöst arbete, som måste skötas i stort sett lika bra som sponsorvård. En medlem kräver också något tillbaka. Många gånger kan det kanske räcka med ett mejlutskick/månad, med det som hänt/kommer att hända. Det kostar inget mer än den tid som det tar att skriva ett mejl, sedan gäller det förstås att ha ett uppdaterat distributionslista.

Power Play: Jag tror dig när det gäller det du skriver.
Jag är själv oerhört besviken på kommunen som aggerat långbänk, det ändras förutsättningar nästan hela tiden. För att finansiärar ska gå in så måste det finnas något konkret att jobba efter, som inte tre månader senare ändras.
Det jag menade om Öster är att det finns de som vill driva på så att fotbollsarenan byggs innan hockeyarenan, nu när de spelar på samma nivå. Hockeyn klarar att vänta lite, enligt dessa personer. Så nu kommer det väl att läggas en massa energi på detta, vilket försenar allt med x antal månader.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Precis räven men just nu får vi ju ingenting. Å så länge vi håller truten å inte berättar vår missnöjdsamhet så rullar det ju bara på utan att vi får nått tillbaka. Jag personligen ska kanske inte öppna flabben med tanke på var jag bor. Men ett Mail eller två nån gång då å då hade fan inte skadat.

Men att en eller två mailar klubben tror jag inte hjälper men om 500 lakejer gör det (om de är medlemmar i vlh då) så ska du se att snart börjar mailen komma in i lådan. Har själv ett medlemsinbetalningskort liggandes här men frågar mig själv var gång varför jag skulle betala. Får ju ingenting tillbaka. Å så glömmer jag det då alla mina räkningar går via autgiro. Me jag ska betala in lugn gott folk
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Jo, precis erok, numera prioriter människor mycket mer, många har det knapert. Då får man välja bort ett sådant medlemsskap, vilket är riktigt synd.
Det är väl också detta som gjort att det inte är så mycket folk på matcherna, människor håller lite mer i sina stålar.
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

Jag personligen är inte medlem i VLH för att jag ska få något tillbaka Erok.
Snart nära dig...en ny hall
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Nä men vi hard corns fans skiter ju i vilket men kolla Leksand. Över 7000 medlemmar å dom får massor tillbaka av klubben. När de fyllde 50 hyrde Leksand en hel båt å bara leksningar firade 50 årskarlastet där. Vet inte var 10 års jubeleumet blev av när Lakers fyllde 10. Lakers har blivigt så stora att folk har börjat Älska laget utanför växjös gränser. Från norr till söder. Så dax att börja tänka till lite mer än vad näsan räcker.
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

Ja med tanke på hur mycket den pajasföreningen gör bort sig år efter år så måste deras marknadsavdelning vara jävligt kreativ :lol:
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Ja så kan man ju se på saken men varför inte ta de bra sidorna från alla föreningarna å göra VLH till Värdsbäst :lol: Snart en ny hall nära er men lik förbannat så har man ingen aningom vad medlemsantalet är. Upp med det på hemsidan. Ska det vara så svårt???? Snälla du som uppdatera medlemsantalet på LLs sida. Gå in å fixa detta på VLHs med.
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

50 fur Alle på Ståplats, vill man sitta så blir det andra Bullar :wink:

Min Tes är : MER STÅPLATS och i en Ny hall inte bara bakom Mål, för något 100-tal. :idea:
In Hinkum Veritas
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Å på så sätt får vi fler melemmar eller?? :wink: Hur hallen kommer att byggas vet vi ju inte å tror knappast vi kan påverka häller så mycket. Men medlemsvård, Marknadsföring kan vi alla hjälpas åt med. Det ska inte vara så svårt. Föresten. Får tacka för de små klisterlapparna jag fick. Trist bara att framskärmen blev insparkad på bilen. Om det har med klisterlappen på bilen eller ren otur vet i fan. Hur många ex tröjor har (Stig) tröjan sålts??
Flanders
Forumdemon

Post by Flanders »

Där håller jag med dig (utan att tänka för mycket på det finansiella), lots and lots of ståplats till en rimlig penning i den nya hallen (50 deniros kanske är i lägsta laget om man ska kunna räkna hem det).
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland

(Vart tog Gretzky vägen?)
majjen
Forumproffs

Post by majjen »

Massor av ståplats? JA!
Bra placerade? JA!

Men tyvärr, någonstans måste degen in!
Billigare än idag? NEJ!
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Nu, vet jag inte om det blir så mycket ståplatser i den nya hallen, det är liksom inte inne med ståplats :wink:
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Post by Per Carlsson »

Kan tänka mig att det blir runt 1000-1500 hemmastå och 150 bortastå i den nya hallen.
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Mindre än 1000 ståplatser till lakejerna känns inte aktuellt tycker jag . Minst 1000 ska det vara. Sen hoppas jag vi gör som rögle anlitar en akustikexpert så att stämningen inte dör ut.
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Det blir inga 1000 ståplatser i hallen, det är 850 ståplatser totalt i Kinnarps Arena, här blir det max 500 platser.
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Därav är det viktigt st vi är många medlemmar både i LL å i VLH så vi kan vara med å påverka. Är ju ändå vi som ska gå till hallen. 1000 ståplatser borde fan vara ett krav från LLs sida med tanke på att vi är 500 medlemmar. Och förhoppningsvis kan vi öka än mer. Målet har vi nått som sattes på hotellet för många år sen. Kanske dax att sätta nya mål och göra om denna träff. Nya ansikten har kommit under resans gång. Kanske de har nått att framföra på en sådan här träff.
Last edited by erok on 18 November 2009, 18:17, edited 1 time in total.
Flanders
Forumdemon

Post by Flanders »

Hur mycket är det i ishallen idag?

Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Blir det 500 ståplatser kan ni förvänta er att stämningen kommer dö ut. 500 är ingenting och då kan nästan en bortaklack överösta oss.
1000 ska var ett KRAV precis som du säger Erok vi ska visa att vi vill vara med och bestämma.
Sen om HV har mindre spelar ingen roll vi har bättre stämning än de har i Kinnarps eller kommer åtminstone ha
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Idag är det 1900 ståplatser i hallen. 1100 på västra, 500 på nordöstra och 300 på sydvästra och 1812 sittplatser.
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Är det inte 1200 på västra stå ?
Jag tror inte de båda sektionerna tar mer än 500 tillsammans rätta mig om jag har fel någon ?
Sen har jag för mig att sittplats har plats för ca 2200 ?
Last edited by Lakersfan_03 on 18 November 2009, 18:26, edited 1 time in total.
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Enligt säkerhetsföreskrifterna och brandförskrifter, så är det enligt ovan. max 3712 personer.
Last edited by Räven on 18 November 2009, 18:29, edited 1 time in total.
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Det kan inte stämma de båda sektionerna är nästan lika stora denna ena kan jag tänka mig tar 250 platser den andra kan inte ta mycket mer än 300
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Ja, inte vet jag, jag läser bara innantill och den är reviderat förra vintern, inte har det hänt något sedan dess.
Flanders
Forumdemon

Post by Flanders »

Jag tror det är viktigt att ståplatssektionen (ej eventuell bortastå inräknad) inte blir så liten så att det blir skrämmande för "vanligt" folk att gå dit. Det får inte kännas som en klacksektion enbart, utan skall vara en ståplats "für alle".

Hockey för en hundring är väl ett rimligt motto.

Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Post by Per Carlsson »

Lugn bara lugn, Räven är helt fel ute. Det blir betydligt mer än 500 ståplatser i den nya hallen. LL har en bra dialog med Lakers när det gäller önskemål om utformning av ståplats, antal platser och dess placering i hallen.
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Säg inte det Per, det brukar bara bli en tårtbit bakom mål och så blir det nog även här.
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Post by Per Carlsson »

Nä!
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Hä, hä, jag hoppas också på en annan lösning, men vi får väl se.
Roggan
Forumdemon

Post by Roggan »

Så djävla dåligt att det inte kommer mer publik till Lakerdome. Nu bjuds det ju verkligen på hockeygodis!

Jag anser inte att det är speciellt dyrt. Tänk på vad det kostar att gå på bio eller en konsert. Jämför med att se någon halvbra konsert för 3-500:-. Där kostar oftast alla biljetter lika mycket. Här får barn under 7 gå in för en 50:- lapp. Här snackar vi om familjeunderhållning. Visst det är många matcher men vi borde inte sänka vårt snitt när vi ligger i topp!

Dra in på några pizzor och gå på Lakers i stället. Både nyttigare och roligare!
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

Trött på allt snack om publiksiffror.
Gör vad fan ni vill med eran pengar...:)
Jag lägger dom i dooooooooooooooooooooooooomen..:)
Snart nära dig...en ny hall
Power Play
Forumdemon

Post by Power Play »

Per Carlsson wrote:Lugn bara lugn, Räven är helt fel ute. Det blir betydligt mer än 500 ståplatser i den nya hallen. LL har en bra dialog med Lakers när det gäller önskemål om utformning av ståplats, antal platser och dess placering i hallen.
Här har Per helt rätt! Antalet hemmastå kommer att läggas på en nivå som gör att tillräckligt många ryms. Den får heller inte bli FÖR stor. Varken föreningen eller vi vill ha en klackhylla som är halvfull. Min gissning är att det kommer att handla om c:a 1000-1200 platser.
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
Post Reply