Ekonomi

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Komodoödlan

Post by Komodoödlan »

I vilken liga ligger Visp?
McHöft sa ju själv att han inte klarade av den höga nivå som HA hade, därför som han stack ju.

Om du tycker att Cabana var så bra, så hade vi gott kunnat haft Calder kvar. Det är min personliga åsikt.
norje
Forumproffs

Post by norje »

För det första vi ska nog inte jämföra Cabana & Calder..

För det andra, McHöft klarar tempot i HA! Men inte direkt efter en omfattande operation och månader utan träning. Killen har spelat i AHL & ECHL..
Komodoödlan

Post by Komodoödlan »

Hur vet du det?? Vi kan spekulera hur mycket vi vill om McHöft. Vi ska nog vara försiktiga i att dra slutsatser. Vare sig du eller jag kan bedöma om det verkligen var en flipp eller flopp..egentligen. Jag tror nog att vi hade skyhöga förväntningar på McHöft när han väl var i spel i Lakers.

Han spelar i Visp just nu, gör bra med poäng, men vi har egentligen ingen aning om vilka faktorer som spelar in. Kanske var HA för stark för honom eller så var det pga av skadan, eller så är ligan där Visp spelar av sämre kvalité och där han mer kommer till sin rätt?

Jag passar.
Roggan
Forumdemon

Post by Roggan »

http://www.svenskafans.com/hockeyzon/ar ... ?id=193377

Intressant och läsvärd blogg på Svensk Fans. Låter väldigt intressant.
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

är det bara jag som tycker att vi borde köra enkronan en gång till och då t ex första play-off-matchen..vore ju inte fel om vi skulle råka ligga massa plus istället för minus :lol:
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
LasseMaja
Forumdemon

Post by LasseMaja »

Ja eller varför inte köra den varje match!!! :lol:
Tingsryds AIF
since 1923
InmeDes
Forumentusiast

Post by InmeDes »

Ja, det verkar ju som att det skulle behövas efter vad Korpe antyder i dagens Smp om man nu kan utgå ifrån att det är rätt citerat.

Utöver ryggsäcken som tydligen nu är avtagen så finns det visst också en resväska och ett antal ospecade handbagage. En checkkredit på 1 mille och diverse andra skulder enligt Korpe enligt Smp.

Inte för att jag har med det att göra eftersom jag inte är medlem, men ni som var på medlemsmötet, verkade det finnas någon som har koll på läget?

För egen del är jag lite orolig för vilka kollin som kan dyka upp i en annan förening. Hoppas det är något så när balans men det visar väl sig i sinom tid.
Och livet går vidare på Uda Dan Dara. Vem vinner och vem försvinner? Svaret ges i nästa avsnitt.
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Det handlar väl om snarare 3 mille, som behövs för att komma undan skulderna på diverse krediter och som ligger och tuggar räntekostnader.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Blixten
Forumamatör

Post by Blixten »

Ja, det känns ju verkligen som tidigare klubbchefen tog ekonomiskt ansvar, eller vad säger du Alfax? Ni verkade vara lite polare, med det snabba försvartal du vek in med sist jag hackade på honom.

Sen undrar man fortfarande, vilka var med i "enkronan", får man någonsin veta det eller förblir det en hemlighet. Kan ju vara bra att veta för oss konsumenter vilka som gynnar vår förening, så vi kan göra detsamma för dem. Eller är jag fel ute?
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

Blixten wrote:Kan ju vara bra att veta för oss konsumenter vilka som gynnar vår förening, så vi kan göra detsamma för dem
Jag tror du kan förvissa dig om att vad du än köper i denna stan, så stödjer du indirekt Växjö Lakers! :lol:
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Blir så bra detta så pass. Slipper vi sen bara diverse höns från grannklubbarna i skogen är lyckan total.
InmeDes
Forumentusiast

Post by InmeDes »

Köp gärna Nelsons frö! :wink:

Till Niles: Så länge moderaterna, flåt moderatorerna tillåter lär ni få dras med mig på forumet.
Och livet går vidare på Uda Dan Dara. Vem vinner och vem försvinner? Svaret ges i nästa avsnitt.
Lakers00
Forumterrorist

Post by Lakers00 »

No problemas InmeDes du verkar helt ok även om du håller på helt fel lag :wink: .
-Vill ni se Hockey med fart? Växjö HC såklart!!-
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

Yes, även solen har sina fläckar.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Komodoödlan

Post by Komodoödlan »

Primeau wrote:
Blixten wrote:Kan ju vara bra att veta för oss konsumenter vilka som gynnar vår förening, så vi kan göra detsamma för dem
Jag tror du kan förvissa dig om att vad du än köper i denna stan, så stödjer du indirekt Växjö Lakers! :lol:
Grattes blir nog också glada om du köper ett par mammelucker av dom..tjänar Lakers indirekt på :lol:
Power Play
Forumdemon

Post by Power Play »

Blixten wrote:Sen undrar man fortfarande, vilka var med i "enkronan", får man någonsin veta det eller förblir det en hemlighet. Kan ju vara bra att veta för oss konsumenter vilka som gynnar vår förening, så vi kan göra detsamma för dem. Eller är jag fel ute?

Ligger ute på hemsidan nu! Kommer även i nästa nummer av Powerplay plus eventuellt på nåt ställe till.
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

InmeDes wrote:Till Niles: Så länge moderaterna, flåt moderatorerna tillåter lär ni få dras med mig på forumet.
Hehe...det märks att du inte känner forumets moderatorer. Allvarlig reprimand härmed utdelad! ;) (Detta är inte en allmän uppmaning till att diskutera politik)
buck
c/o LL´s Forum

Post by buck »

Tala för dej själv, Castro! ;)
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Viktor666
Forumterrorist

Post by Viktor666 »

Snubben till höger är alla gånger moderator!

Image

8O
"Herr-bh, herr-bh, herr-bh..."
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

FY fan va knäckt jag är. Här har man svurigt över att Öster har fått komenal hjälp för över tio år sen å så har min egen klubb inte kunnat sköta sig. Fan öppna ett konto kvickt nu för helvete lakers. Vi ska väl inte vara sämre än öster.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
friberg
c/o LL´s Forum

Post by friberg »

faan så tåkigt men man får hålla huvudet högt å stötta lakers så gått det går nu kanske 3 gånger 1-kronan till hösten skulle göra susen vem vet?
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Ett konto å värvningsraggning bland växjöborna hela sommaren vore ett smart drag. Ja kecke hade mer insikt än vad jag trodde ta mig fan :cry:
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Kjellsson
Forumproffs

Post by Kjellsson »

Ni får se det från den ljusa sidan, nu börjar vi verkligen likna ett riktigt kulturlag! :wink:
Snoken
Forumterrorist

Post by Snoken »

Haha ja vårt steg mot kulturen :)
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Jo man får väl se det så.Men kulturllaget i väster har ju redat upp det utan komunal hjälp
friberg
c/o LL´s Forum

Post by friberg »

en sak ja inte hänger med på riktigt? lakers får väl inga ekonomisk hjälp på så vis att kommunen stöter till pengar utan som ja uppfattar det som att de får ett uppskov dvs att hyrorna bara skjuts på framtiden till lakers sparat ihop pengar så de kan betala in hyran ink.ränta rätta mig om ja har fel?
buck
c/o LL´s Forum

Post by buck »

som jag läser det så har du så rätt så, friberg!
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

Stämmer bra...Lakers får inga pengar eller så från kommunen, utan man skjuter på betalningen. Man betalar dessutom ränta på det.
Snart nära dig...en ny hall
Komodoödlan

Post by Komodoödlan »

Vad snäll vår Kommun är.. :roll:
LasseMaja
Forumdemon

Post by LasseMaja »

Återigen visar sig elitlicensen vara helt meningslös, det är bara att bolla med lite siffror så klarar man sig. :lol: Nu är vi 2 lag som sysslat med ekonomisk doping.
Tingsryds AIF
since 1923
buck
c/o LL´s Forum

Post by buck »

jag håller med om att det inte ska gå till som det gjort, men vägrar kategoriskt att jämföra detta med Tingsryds tillgrepp.
LasseMaja
Forumdemon

Post by LasseMaja »

Nä givetvis är det inte precis samma sak, Taif skötte det mer illa. Men båda lagen levde över sina tillgångar och sysslade då med ekonomisk doping.

Hoppas hockeyförbundet plockar bort sin oerhört löjliga sk elitlicens.
Tingsryds AIF
since 1923
InmeDes
Forumentusiast

Post by InmeDes »

Nä, den jämförelsen är väl inte OK eftersom inga olagligheter har begåtts. Men vi kan väl vara överens om att Lakers har haft ett bättre lag än vad man har haft ekonomiskt utrymme för.

Och det är ju tur att det inte är ett privat fastighetsbolag som äger ishallen.
carl
Forumdemon

Post by carl »

Trist läsning gällande ekonomin i Lakers. Visst, bra att kommunen fattar värdet av föreningen och ställer sig positiv till att hjälpa till med det de kan.

Jag är dock av den uppfattningen att så här långa avbetalningsplaner störtar sig själva i längden. Avbetalningarna ligger och tuggar för mycket av intäkterna, vilket naturligtvis drabbar truppen via lägre lönekostnader. Lönekostnaderna drabbar i sin tur resultatet på sikt, vilket drabbar publiktillströmningen och således intäkterna. Därmed är man inne i den negativa spiralen.

Mitt tips: Ta hela smällen på en gång! Stoppa ytterligare värvningar och spela med egna juniorer. Acceptera de sämre resultaten och eventuell degradering och ta ny sats med fräsch ekonomi.

Ett mirakel ska till för att det inte blir så ändå på sikt. Lika bra att låta lidandet vara så kort tid som möjligt!
Troja - laget i hjärtat
Sarrre
Forumentusiast

Post by Sarrre »

Eller ta en mellansäsong. Värva inte så hårt, och försöka hålla sig kvar än att satsa på playoff.
[b]Stolthet, hjärta & tradition - since 2001[/b]
Post Reply