Ekonomi
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Hur vet du det?? Vi kan spekulera hur mycket vi vill om McHöft. Vi ska nog vara försiktiga i att dra slutsatser. Vare sig du eller jag kan bedöma om det verkligen var en flipp eller flopp..egentligen. Jag tror nog att vi hade skyhöga förväntningar på McHöft när han väl var i spel i Lakers.
Han spelar i Visp just nu, gör bra med poäng, men vi har egentligen ingen aning om vilka faktorer som spelar in. Kanske var HA för stark för honom eller så var det pga av skadan, eller så är ligan där Visp spelar av sämre kvalité och där han mer kommer till sin rätt?
Jag passar.
Han spelar i Visp just nu, gör bra med poäng, men vi har egentligen ingen aning om vilka faktorer som spelar in. Kanske var HA för stark för honom eller så var det pga av skadan, eller så är ligan där Visp spelar av sämre kvalité och där han mer kommer till sin rätt?
Jag passar.
http://www.svenskafans.com/hockeyzon/ar ... ?id=193377
Intressant och läsvärd blogg på Svensk Fans. Låter väldigt intressant.
Intressant och läsvärd blogg på Svensk Fans. Låter väldigt intressant.
Ja, det verkar ju som att det skulle behövas efter vad Korpe antyder i dagens Smp om man nu kan utgå ifrån att det är rätt citerat.
Utöver ryggsäcken som tydligen nu är avtagen så finns det visst också en resväska och ett antal ospecade handbagage. En checkkredit på 1 mille och diverse andra skulder enligt Korpe enligt Smp.
Inte för att jag har med det att göra eftersom jag inte är medlem, men ni som var på medlemsmötet, verkade det finnas någon som har koll på läget?
För egen del är jag lite orolig för vilka kollin som kan dyka upp i en annan förening. Hoppas det är något så när balans men det visar väl sig i sinom tid.
Utöver ryggsäcken som tydligen nu är avtagen så finns det visst också en resväska och ett antal ospecade handbagage. En checkkredit på 1 mille och diverse andra skulder enligt Korpe enligt Smp.
Inte för att jag har med det att göra eftersom jag inte är medlem, men ni som var på medlemsmötet, verkade det finnas någon som har koll på läget?
För egen del är jag lite orolig för vilka kollin som kan dyka upp i en annan förening. Hoppas det är något så när balans men det visar väl sig i sinom tid.
Och livet går vidare på Uda Dan Dara. Vem vinner och vem försvinner? Svaret ges i nästa avsnitt.
Ja, det känns ju verkligen som tidigare klubbchefen tog ekonomiskt ansvar, eller vad säger du Alfax? Ni verkade vara lite polare, med det snabba försvartal du vek in med sist jag hackade på honom.
Sen undrar man fortfarande, vilka var med i "enkronan", får man någonsin veta det eller förblir det en hemlighet. Kan ju vara bra att veta för oss konsumenter vilka som gynnar vår förening, så vi kan göra detsamma för dem. Eller är jag fel ute?
Sen undrar man fortfarande, vilka var med i "enkronan", får man någonsin veta det eller förblir det en hemlighet. Kan ju vara bra att veta för oss konsumenter vilka som gynnar vår förening, så vi kan göra detsamma för dem. Eller är jag fel ute?
Grattes blir nog också glada om du köper ett par mammelucker av dom..tjänar Lakers indirekt påPrimeau wrote:Jag tror du kan förvissa dig om att vad du än köper i denna stan, så stödjer du indirekt Växjö Lakers!Blixten wrote:Kan ju vara bra att veta för oss konsumenter vilka som gynnar vår förening, så vi kan göra detsamma för dem

-
- Forumdemon
Blixten wrote:Sen undrar man fortfarande, vilka var med i "enkronan", får man någonsin veta det eller förblir det en hemlighet. Kan ju vara bra att veta för oss konsumenter vilka som gynnar vår förening, så vi kan göra detsamma för dem. Eller är jag fel ute?
Ligger ute på hemsidan nu! Kommer även i nästa nummer av Powerplay plus eventuellt på nåt ställe till.
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
-
- c/o LL´s Forum
FY fan va knäckt jag är. Här har man svurigt över att Öster har fått komenal hjälp för över tio år sen å så har min egen klubb inte kunnat sköta sig. Fan öppna ett konto kvickt nu för helvete lakers. Vi ska väl inte vara sämre än öster.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
en sak ja inte hänger med på riktigt? lakers får väl inga ekonomisk hjälp på så vis att kommunen stöter till pengar utan som ja uppfattar det som att de får ett uppskov dvs att hyrorna bara skjuts på framtiden till lakers sparat ihop pengar så de kan betala in hyran ink.ränta rätta mig om ja har fel?
Nä, den jämförelsen är väl inte OK eftersom inga olagligheter har begåtts. Men vi kan väl vara överens om att Lakers har haft ett bättre lag än vad man har haft ekonomiskt utrymme för.
Och det är ju tur att det inte är ett privat fastighetsbolag som äger ishallen.
Och det är ju tur att det inte är ett privat fastighetsbolag som äger ishallen.
Och livet går vidare på Uda Dan Dara. Vem vinner och vem försvinner? Svaret ges i nästa avsnitt.
Trist läsning gällande ekonomin i Lakers. Visst, bra att kommunen fattar värdet av föreningen och ställer sig positiv till att hjälpa till med det de kan.
Jag är dock av den uppfattningen att så här långa avbetalningsplaner störtar sig själva i längden. Avbetalningarna ligger och tuggar för mycket av intäkterna, vilket naturligtvis drabbar truppen via lägre lönekostnader. Lönekostnaderna drabbar i sin tur resultatet på sikt, vilket drabbar publiktillströmningen och således intäkterna. Därmed är man inne i den negativa spiralen.
Mitt tips: Ta hela smällen på en gång! Stoppa ytterligare värvningar och spela med egna juniorer. Acceptera de sämre resultaten och eventuell degradering och ta ny sats med fräsch ekonomi.
Ett mirakel ska till för att det inte blir så ändå på sikt. Lika bra att låta lidandet vara så kort tid som möjligt!
Jag är dock av den uppfattningen att så här långa avbetalningsplaner störtar sig själva i längden. Avbetalningarna ligger och tuggar för mycket av intäkterna, vilket naturligtvis drabbar truppen via lägre lönekostnader. Lönekostnaderna drabbar i sin tur resultatet på sikt, vilket drabbar publiktillströmningen och således intäkterna. Därmed är man inne i den negativa spiralen.
Mitt tips: Ta hela smällen på en gång! Stoppa ytterligare värvningar och spela med egna juniorer. Acceptera de sämre resultaten och eventuell degradering och ta ny sats med fräsch ekonomi.
Ett mirakel ska till för att det inte blir så ändå på sikt. Lika bra att låta lidandet vara så kort tid som möjligt!
Troja - laget i hjärtat