Östers IF

Sånt som inte passar in nån annanstans skrivs här. Självklart kan du diskutera även sånt som inte berör hockeyn här.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

Men oki..vilka ska betala en tjuga mindre?
Snart nära dig...en ny hall
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

lakers skänker en 20a av hundralappen till Östers IF.Ju fler österanhängare till hallen desto mer pengar till både lakers å öster.Vist vi förlorar en 20a per uppvisat östermedlemskort.Men å andra sidan kanske detta ger viss % ökad publiksnitt vilket Lakers skulle tjäna på.Bättre med 80 i intäkt än ingenting alls om de inte går på matchen.

Det tråkiga med detta forum är att det alltid gnälls på vad som inte görs.Istället för att diskutera vad som kan göras för att allt ska bli bättre.
Publik,Ungdomsidan,Uterink mm mm
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Piggelin
c/o LL´s Forum

Post by Piggelin »

Den dagen som vi skänker pengar till Östers IF kommer jag att sluta gå på hemmamatcherna. :twisted:
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Man kan inte ge en förening eller en supporters till en viss förening, man kan inte ha en uppsjö med olika priser för inträden, utan det är samma oavsett vem man är eller tillhör.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Precis Räven ,folk som är med i andra föreningar skulle känna sig svikna och många finns som skulle göra som Piggelin.
Lakers är Lakers.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Lobo
Forumterrorist

Post by Lobo »

Varför skall Medlemmar i Östers IF få rabatt när medlemmarna i Lakers inte får det på biljetten?
- In hoc signo vinces -
[img]http://smileys.smileycentral.com/cat/20_2_75.gif[/img]
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

vem vet öster kanske kan göra något liknande på sommaren å på så sätt få ännu fler växjöbo att intressera sig för stadens idrott.det är ju trotts allt innan serierna drar igång som mycket pengar behövs så man inte hamnar hos kronofogden
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

Lobo wrote:Varför skall Medlemmar i Östers IF få rabatt när medlemmarna i Lakers inte får det på biljetten?
Kan inte mer än hålla med dig..men det är väl en av Kamprads Eroks nya förslag..
Flanders
Forumdemon

Post by Flanders »

Erok skriver väl inte att den enskilde personen ska få rabatt, utan alla betalar samma pris. MEN, för varje person som visar upp Östermedlemskap så skänker Växjö Lakers 20 kronor till Östers IF som förening.

Jag håller inte med om förslaget, men är ändå fascinerad över Eroks förmåga att brainstorma idéer, såna personer behövs.

"Tokiga idéer till en tokig förening", och alla älskar vi tokhockey. Fortsätt spruta förslag Erok, förr eller senare dyker det upp ett guldkorn.
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland

(Vart tog Gretzky vägen?)
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

Men kontentan av det hela är att VLH skulle ge en tjuga till Öster...Något jag har väldigt svårt för.

Svarade visst lite snabbt #99..:)
Såg att du skrev samma sak..
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

håller med wayne,erok spruta på!

men öster känns som att jag personligen öst in pengar i under sista delen av säsongen och det räcker bra med det..
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

jag gillar både öster och lakers.
MEN
Går jag på öster ger jag öster pengar
går jag på lakers ger jag lakers pengar. inget mer med det
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
MHC
Forumamatör

Post by MHC »

Helt rätt, kan inte se någon annan lösning.
Tror även att båda föreningarna beöver varenda spänn de kan få.
Piggelin
c/o LL´s Forum

Post by Piggelin »

Jag tycker vi lägger en tia till Tolgs IF också. :wink:
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Piggelin wrote:Jag tycker vi lägger en tia till Tolgs IF också. :wink:
Kan de ge ökad publiksiffa för Lakers så varför inte :lol:

Ok jag vet var ni står nu men ett sammarbete skulle kanske få bra reklam i media.För vad jag vet så skulle detta vara första ggr en fotbollsklubb å ishockeyklubb samarbetar.Å sponsorerna kanske blir än villiga att lyfta plånboken för bägge klubbarna vilket på långsikt kanske ge växjöborna elitserielag i hockey å ett allsvenskt lag i fotboll på närmare sikt än vad som är planerat idag.Men jag vet nu var ni står å inte vill föra en vettig diskution så lika bra att vi fortsätter i de gamla spåren å hoppas på att hallen blir fullsatt fast vi möter Almtuna eller något annat lite mer ointresant lag i folks ögon.Å öster supportrar får väl hoppas på att värensvallen någongång framöver blir fullsatt även den.Kanske derby mot Värnamo kan locka
Last edited by erok on 31 October 2007, 20:04, edited 1 time in total.
buck
c/o LL´s Forum

Post by buck »

erok: det du förespråkar kallas kommunism, och det vet vi ju alla hur det gick med den. ;)
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Baloo
Forumdemon

Post by Baloo »

Vill jag stödja Öster så väljer jag att skänka en tia om dom frågar. Inte att påtvingas stödja.
VENI VIDI VICI

Once a Laker always a Laker...
friberg
c/o LL´s Forum

Post by friberg »

faan va skulle öster göra för pengarna vi skulle skänka till dem köpa utländska spelare som inte gör själ för dem
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

De ända utlänska spelarna om supportrarna får som de vill ska väl komma från närområderna i växjö :lol:
Viktor666
Forumterrorist

Post by Viktor666 »

buck wrote:erok: det du förespråkar kallas kommunism, och det vet vi ju alla hur det gick med den. ;)
Pfft!
Alla vet att det var en läggmatch! :roll:

Gorbatjov = Sovjets Fosshaug! :wink:
"Herr-bh, herr-bh, herr-bh..."
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

ja det var ju en bra start 8O
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

det som kan glädja är väl publiksiffran. Men 0-1 var väl igentligen ingen som trodde av de 2400 åskådarna.
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Det var nästan 2500
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Desto bättre. Tänk om man hade jobbat vidare på mitt förslag högre upp. Kunde blivigt en bra hacka till lakers :lol: Skämt å sidor. Bara att grattulera Öster att Växjöborna är nog mer fotbolls än hockeyintresserade. Fast jag har svårt att begripa varför :roll:
Komodoödlan

Post by Komodoödlan »

Förlusten får Kouznetzov ta på sig. Det är spelarna på plan som ska göra det, men antingen så är spelarna för dåliga eller så har inte tränaren motiverat eller taggat spelarna tillräckligt för att ha de ska ha det där "jävla anamma" i sig när man går ut till en hemmapremiär.
Öster får skämmas! Jag tycker inte synd om dom!
Varför spela med blott en anfallare längst upp på hemmaplan?? Är det Sverige i ett "nötskal" även i Öster, att man är så förfärligt rädd att släppa till bakåt?

Samtidigt så känns som att Öster är som Lakers många gånger, att det knyter sig på hemmaplan, pressen och kraven från Växjöborna är för stora..

Men i det stora hela får tränaren i Öster ta på sig förlusten och ställa liiite större krav på sina spelare! Tror Kouznetzov är alldeles för snäll.
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Skulle han spelat med 4-4-2 när han inte hade borg till sitt befogande ?.
Vem skulle han sätta på topp . Petry och Nobell ?. Nobell var som en yr höna. eller skulle han sätta petry och Dotti ?. Nä me tanke på att han inte hade borg frisk idag blev 4-5-1 det kanske bästa alternativet trots att det är en dum taktik som favoriter.
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Det är fullständigt häpnadsväckande som folk har reagerat, premiärmatchen avklarad, nu kan allt bara bli bättre, det är 75 poäng att spela om. Vad är det som är så farligt, man blir förvirrad av alla överreaktioner. Dan Magnusson agerar som en nybörjare när han klampar fram i dagens blaska, men det är föga förvånande.
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Jag är inne på din linje Räven ,men samtidigt tycker jag det är dåligt av en spelare när han går ut och säger att det är 75 poäng kvar att spela om ,de uttalanden har man hört de 2 sista åren och vi vet alla hur det gått.Nu är jag övertygad om att Öster kommer att ta de poäng som innebär att de hamnar på övre halvan mer sträcker inte jag mej.Men en sak är klar de poäng man tar i början på en serie är guld värda när man gör sammanräkningen till hösten.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer

Post by Klonis »

ja nu är säsongen igång igen blev nog en liten tankeställre för österigår att det går inte att ställa ut skorna i denna serien heller Nya tag !!!
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Jag tror nog att de bör hamna bland de sex främsta, ser man på pappret bör de kanske vara lite bättre än så, men matcherna ska spelas också.
Komodoödlan

Post by Komodoödlan »

Hur kan ett f.d superetta-lag som Öster bara ha råd med en anfallare på topp, i divI?? :roll:
Baloo
Forumdemon

Post by Baloo »

Jag sticker ut hakan och säger att dom vinner denna serien...
VENI VIDI VICI

Once a Laker always a Laker...
Baker
Forumproffs

Post by Baker »

Är det Freddie Borg som skall fixa det? Gud bevare mig! Men ge honom lite tid så fixar han säkert tre på foten. Lätt.
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Öster bedriver inte längre ElitIdrott vadan denna förvåning 8O
In Hinkum Veritas
Lalin
c/o LL´s Forum

Post by Lalin »

Öster kommer att vinna serien tack vare rätt tränare.
Blueshirts United
Post Reply