Östers IF
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
-
- c/o LL´s Forum
lakers skänker en 20a av hundralappen till Östers IF.Ju fler österanhängare till hallen desto mer pengar till både lakers å öster.Vist vi förlorar en 20a per uppvisat östermedlemskort.Men å andra sidan kanske detta ger viss % ökad publiksnitt vilket Lakers skulle tjäna på.Bättre med 80 i intäkt än ingenting alls om de inte går på matchen.
Det tråkiga med detta forum är att det alltid gnälls på vad som inte görs.Istället för att diskutera vad som kan göras för att allt ska bli bättre.
Publik,Ungdomsidan,Uterink mm mm
Det tråkiga med detta forum är att det alltid gnälls på vad som inte görs.Istället för att diskutera vad som kan göras för att allt ska bli bättre.
Publik,Ungdomsidan,Uterink mm mm
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
-
- c/o LL´s Forum
vem vet öster kanske kan göra något liknande på sommaren å på så sätt få ännu fler växjöbo att intressera sig för stadens idrott.det är ju trotts allt innan serierna drar igång som mycket pengar behövs så man inte hamnar hos kronofogden
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Erok skriver väl inte att den enskilde personen ska få rabatt, utan alla betalar samma pris. MEN, för varje person som visar upp Östermedlemskap så skänker Växjö Lakers 20 kronor till Östers IF som förening.
Jag håller inte med om förslaget, men är ändå fascinerad över Eroks förmåga att brainstorma idéer, såna personer behövs.
"Tokiga idéer till en tokig förening", och alla älskar vi tokhockey. Fortsätt spruta förslag Erok, förr eller senare dyker det upp ett guldkorn.
Jag håller inte med om förslaget, men är ändå fascinerad över Eroks förmåga att brainstorma idéer, såna personer behövs.
"Tokiga idéer till en tokig förening", och alla älskar vi tokhockey. Fortsätt spruta förslag Erok, förr eller senare dyker det upp ett guldkorn.
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland
(Vart tog Gretzky vägen?)
(Vart tog Gretzky vägen?)
-
- c/o LL´s Forum
-
- c/o LL´s Forum
Kan de ge ökad publiksiffa för Lakers så varför intePiggelin wrote:Jag tycker vi lägger en tia till Tolgs IF också.

Ok jag vet var ni står nu men ett sammarbete skulle kanske få bra reklam i media.För vad jag vet så skulle detta vara första ggr en fotbollsklubb å ishockeyklubb samarbetar.Å sponsorerna kanske blir än villiga att lyfta plånboken för bägge klubbarna vilket på långsikt kanske ge växjöborna elitserielag i hockey å ett allsvenskt lag i fotboll på närmare sikt än vad som är planerat idag.Men jag vet nu var ni står å inte vill föra en vettig diskution så lika bra att vi fortsätter i de gamla spåren å hoppas på att hallen blir fullsatt fast vi möter Almtuna eller något annat lite mer ointresant lag i folks ögon.Å öster supportrar får väl hoppas på att värensvallen någongång framöver blir fullsatt även den.Kanske derby mot Värnamo kan locka
Last edited by erok on 31 October 2007, 20:04, edited 1 time in total.
-
- c/o LL´s Forum
-
- c/o LL´s Forum
Desto bättre. Tänk om man hade jobbat vidare på mitt förslag högre upp. Kunde blivigt en bra hacka till lakers
Skämt å sidor. Bara att grattulera Öster att Växjöborna är nog mer fotbolls än hockeyintresserade. Fast jag har svårt att begripa varför 

Förlusten får Kouznetzov ta på sig. Det är spelarna på plan som ska göra det, men antingen så är spelarna för dåliga eller så har inte tränaren motiverat eller taggat spelarna tillräckligt för att ha de ska ha det där "jävla anamma" i sig när man går ut till en hemmapremiär.
Öster får skämmas! Jag tycker inte synd om dom!
Varför spela med blott en anfallare längst upp på hemmaplan?? Är det Sverige i ett "nötskal" även i Öster, att man är så förfärligt rädd att släppa till bakåt?
Samtidigt så känns som att Öster är som Lakers många gånger, att det knyter sig på hemmaplan, pressen och kraven från Växjöborna är för stora..
Men i det stora hela får tränaren i Öster ta på sig förlusten och ställa liiite större krav på sina spelare! Tror Kouznetzov är alldeles för snäll.
Öster får skämmas! Jag tycker inte synd om dom!
Varför spela med blott en anfallare längst upp på hemmaplan?? Är det Sverige i ett "nötskal" även i Öster, att man är så förfärligt rädd att släppa till bakåt?
Samtidigt så känns som att Öster är som Lakers många gånger, att det knyter sig på hemmaplan, pressen och kraven från Växjöborna är för stora..
Men i det stora hela får tränaren i Öster ta på sig förlusten och ställa liiite större krav på sina spelare! Tror Kouznetzov är alldeles för snäll.
-
- c/o LL´s Forum
Skulle han spelat med 4-4-2 när han inte hade borg till sitt befogande ?.
Vem skulle han sätta på topp . Petry och Nobell ?. Nobell var som en yr höna. eller skulle han sätta petry och Dotti ?. Nä me tanke på att han inte hade borg frisk idag blev 4-5-1 det kanske bästa alternativet trots att det är en dum taktik som favoriter.
Vem skulle han sätta på topp . Petry och Nobell ?. Nobell var som en yr höna. eller skulle han sätta petry och Dotti ?. Nä me tanke på att han inte hade borg frisk idag blev 4-5-1 det kanske bästa alternativet trots att det är en dum taktik som favoriter.
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Det är fullständigt häpnadsväckande som folk har reagerat, premiärmatchen avklarad, nu kan allt bara bli bättre, det är 75 poäng att spela om. Vad är det som är så farligt, man blir förvirrad av alla överreaktioner. Dan Magnusson agerar som en nybörjare när han klampar fram i dagens blaska, men det är föga förvånande.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Jag är inne på din linje Räven ,men samtidigt tycker jag det är dåligt av en spelare när han går ut och säger att det är 75 poäng kvar att spela om ,de uttalanden har man hört de 2 sista åren och vi vet alla hur det gått.Nu är jag övertygad om att Öster kommer att ta de poäng som innebär att de hamnar på övre halvan mer sträcker inte jag mej.Men en sak är klar de poäng man tar i början på en serie är guld värda när man gör sammanräkningen till hösten.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
-
- Inaktiverad användare