Målvakt i Växjö Lakers

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

ruppo
Forumdemon

Post by ruppo »

Han lär inte bli aktuell med tanke på att han precis värvats dit!
[b][url]http://www.vaxjolakers.se[/url][/b]
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer

Post by Klonis »

Beror nog på om dom går till ES så tror jag inte han är kvar
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Zolen
Forumentusiast

Post by Zolen »

Jag tror nog att Wesslau är kvar hur det än går för Malmö. De kommer behålla honom som andra målis och satsa på att utveckla honom ännu mer.
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

Valet av målvakt beror helt och hållet på vilka ambitioner de styrande i Växjö Lakers har har med sitt representationslag - och vad man är villiga att satsa. Eftersom att det inte finns någon skriftligt uttalad ambition från de styrande i Växjö Lakers så får vi hängivna supporters ägna oss åt att spekulera - och hoppas. Det var ett tag sedan Växjö Lakers hade en riktigt bra och given förstamålvakt. En bra målvakt på denna nivån är ett måste för att ett lag ska ha framgång. Namnförslagen är många - nu återstår det att se hur sportchef Evertsson & CO väljer att agera. Ska det bli en rutinerad målvakt som kan sina stolpar - eller ska det bli en målvakt som är i början av sin karriär? Känslan som jag, tyvärr, har är att Växjö Lakers kommer välja en målvakt som gjort hyfsat bra ifrån sig på allsvensk nivå eller division 1 och som är ett billigare alternativ. Men jag hoppas innerligen att jag har fel. Pål Grotnes tror jag har gjort sitt i Växjö Lakers.

/T5!!
Last edited by C70T5 on 14 March 2006, 06:21, edited 1 time in total.
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
Lobo
Forumterrorist

Post by Lobo »

I år har Växjö Lakers lyckats att etablera laget i Allsvenskan. Nästa år siktar vi ännu
högre.
Jag tycker mig läsa till mig att i samband med supporterspelaren deklararerar man att man önskar höja ambitionsnivån. Känner faktiskt inte samma oro som du gör c70.

Tror faktiskt vi kommer bli nöjda med de spelare som ansluter iår. Men skulle du inte vara nöjd så är du säkert välkommen att fylla på i kassan till supporterspelaren så kanske det blir ännu bättre.

Hoppas även jag på en etablerad målvakt som kommer spela på en hög jämn nivå men som sagt smakar det så kostar det.
- In hoc signo vinces -
[img]http://smileys.smileycentral.com/cat/20_2_75.gif[/img]
puff
Forumdemon

Post by puff »

Jag tycker också att flera kan sätta in pengar på supporterspelaren. Jag har satt in två gånger. Det är lättare att kräva bra spelare om vi sätter in pengar.
Charlamov
Forumterrorist

Post by Charlamov »

Klonis wrote:Beror nog på om dom går till ES så tror jag inte han är kvar
Varför tror du att Malmö skrivit kontrakt med G Wesslau t.o.m 2008? För att göra sig av med honom om dom går upp i ES? 8O
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
carl
Forumdemon

Post by carl »

lolles wrote:martin holst en bra målvakt
Jag tror att Holst spelar i Lakers nästa säsong....
Troja - laget i hjärtat
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Post by Per Carlsson »

Varför tror du det ?
Är det något du har hört ryktas eller vad har du fått för antydningar på det ?
Roggan
Forumdemon

Post by Roggan »

I vilket lag spelade Holst denna säsongen?
MEL
Forumdemon

Post by MEL »

Holst spelar i Alborg i den danska ligan....

Troja Jerry angående matchen Rödovre - Alborg:

Igår , Rödovre vs Alborg , 4-1 och 2-2 i matchserien som är kvartsfinalspel bäst i sju. Alborg storfavoriter i fara således.
Matchen som helhet bedömer jag bra , t o m mycket bra och motsvarade typ Allsvensk kaliber om Lakers möter ex Nyköpin i en streckmatch.
För Trojanska supportrar så kan jag nämna att Alexander Sundberg spelade i Rödovre och såg ut som då han var här sist i stora drag. Bra skridskoåkning , bra skott , men alltför beroende av fri isyta för att lyckas med sitt offensiva spel.
Alborg har ett kanonlag på pappret. Målvakten Martin Holst stabil ( släpper ett lite billigt , men i övrigt bra ) Robert Burakovsky , Jens Nielsen , Jonas Elovsson för att nämna några bekanta.
Rödovre spelade smart och disicplinerat och en mycket bra tjeckisk målvakt i Jiri Podesva , dessutom en bra backsida med rutierade Jesper Duus och Canadensaren David Cooper. Precis som i förra kvartsfinalen jag såg mellan Norsjälland och Fredrikshamn så var inramning av hög klass. Bra stöd från respektive supportrar i ett ganska typiskt Dansk stuk.

Finns ju för övrigt en del andra intressanta spelare i laget.....
Last edited by MEL on 14 March 2006, 17:03, edited 2 times in total.
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Post by Fredrik R »

carl wrote:
lolles wrote:martin holst en bra målvakt
Jag tror att Holst spelar i Lakers nästa säsong....
Vem f** är Holst är det han i medicinmannen eller. :lol: :headbang:
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

Martin Holst har varit på tapeten för Växjö Lakers innan. Då gick snacket om att han skulle vara andramålvakt till Fredrik Jensen/Jonas Burman. Den enda gången som Martin Holst har haft över 90% i räddningar så är det i den danska ligan (bortsett från i Nyköping 99/00 90.3% & i Skaik 00/01 90.6%) - inga övriga kommentarer.

/T5!!
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Post by Fredrik R »

OK, ja han kanske vore nåt att ha.
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

Lakej89 - varför tycker du det, utveckla ditt svar?

/T5!!
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Post by Fredrik R »

c70t5 wrote:Lakej89 - varför tycker du det, utveckla ditt svar?

/T5!!
ehh.... nu låter du som en lärare. Får man inte tycka det eller. :roll:
Lobo
Forumterrorist

Post by Lobo »

Skeptisk till Holst, var väll Grotnes som konkurerade ut Holst i Halmstad ? Visst Holst kanske har vuxit i Danmark men jag tror Lakers kan hitta någon bättre.
- In hoc signo vinces -
[img]http://smileys.smileycentral.com/cat/20_2_75.gif[/img]
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

LAKEJ89 wrote:ehh.... nu låter du som en lärare. Får man inte tycka det eller. :roll:
Självklart får du tycka det, men kan du inte utveckla varför du tycker att Martin Holst vore ett alternativ för Växjö Lakers. Debatten flödar och gör den än mer intressant - inte sant?

/T5!!
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Post by Fredrik R »

OK, två saker.

*Har erfarenhet av allsvenskt spel.
*Inte så dyr, men bra enligt mig. :wink:
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

Erfarenhet av (minst) allsvensk klass är ju ett måste OCH målvakten måste få kosta en del - Växjö Lakers måste ha tag i en riktigt bra målvakt. Den danska ligan och dess kaliber ställer jag mig tveksam till. Martin Holst's procent i sverige gör väl inte direkt så att man slår klackarna i taket - för att nu de två senaste säsongerna huserat i danmark. Nä, det måste finnas andra alternativ...

/T5!!
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Post by Fredrik R »

Det sa man om Mikko Niinikoski också när han var i NH men man ser ju hur det gick i LAKERS, killen fick ju en helt otrolig nytändning och gjorde ju poäng i nästintill varenda match. :wink:
Men det är klart, det handlar ju om en målis nu.
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Post by Fredrik R »

Jag kanske är ute och cyklar nu men har inte Holst haft någon säsong i elitserien också. Eller??? :?
Mygel
Forumdemon

Post by Mygel »

Holst spelade en runda i Djurgården. Han var en riksomtalad målvaktstalang när han fick sitt genombrott i Nyköping och det mesta talade för en lysande karriär. Tyvärr gick det inte så bra i Djurgården och han hamnade sen i Halmstad där det gick utför.

Konstigt att man kan nervärdera danska ligan när man så sent som en säsong sedan hade stora förväntningar på en spelare från brittiska ligan...
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Man bör lära sig av sina misstag...
Sikson
Forumamatör

Post by Sikson »

Här kommer ett tips om kille som är en jättetalang. Supertalangen har gjort livet surt för våra sikar, örebroare och boisare i div 1E. Vi som sett honom några matcher i år vet vad vi talar om och alla är överens - om något år lär han rosa Allsvenskan. Han spelar i Sunne, är 19 år, och heter Robin Rahm. Förlåt, han spelade i Sunne för någon klubb kommer sno honom. Örebroarna (supportrarna) vill värva honom, trots sin ringa ålder. Han kanske inte håller måttet som förstakeeper i ett Lakers, men väl som andraspade. Tillväxt!

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=6252
Dave Doe
Forumamatör

Post by Dave Doe »

LAKEJ89 wrote:Jag kanske är ute och cyklar nu men har inte Holst haft någon säsong i elitserien också. Eller??? :?
Plockades upp av VIK när vi lirade i eliten. Ansågs då vara en stor talang, men tyvärr blev det mycket bänk för Holst och han stack illa kvickt till NH90...

http://www.eurohockey.net/players/show_ ... erial=9894
Stefan Holmgren har ett Gulsvart hjärta!
ruppo
Forumdemon

Post by ruppo »

Ja en ny målvakt kommer iaf komma till! För enligt dagens SMP så kommer Grotnes antagligen spela i Norge nästa säsong. Det efter ett uttalande av han själv!
[b][url]http://www.vaxjolakers.se[/url][/b]
carl
Forumdemon

Post by carl »

Per Carlsson wrote:Varför tror du det ?
Är det något du har hört ryktas eller vad har du fått för antydningar på det ?
Se PM.
Troja - laget i hjärtat
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Jag vill inte ha Martin Holst som förstekeeper. Han har klarat 90% under två säsonger i karriären: 99/00 i Nyköping (Norra Allsvenskan) 90,3% och innevarande säsong i Aalborg (Danska Ligan) 91,1%. Han är ok som reservkeeper antar jag.
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

vore skönt att ta in en keeper som håller mer än en säsong...

nån som vet om det kommer nån lovande underifrån via juniorleden som kan tänkas bli aktuell inom nåra år?
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Kenneth
Forumamatör

Post by Kenneth »

Sikson wrote:Här kommer ett tips om kille som är en jättetalang. Supertalangen har gjort livet surt för våra sikar, örebroare och boisare i div 1E. Vi som sett honom några matcher i år vet vad vi talar om och alla är överens - om något år lär han rosa Allsvenskan. Han spelar i Sunne, är 19 år, och heter Robin Rahm. Förlåt, han spelade i Sunne för någon klubb kommer sno honom. Örebroarna (supportrarna) vill värva honom, trots sin ringa ålder. Han kanske inte håller måttet som förstakeeper i ett Lakers, men väl som andraspade. Tillväxt!

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=6252

Det kan jag skriva under på Sikson, har har gjort livet surt för många i vår serie, som en andrakeeper under utveckling och med rätt stöd av tränare och lagkamrater så kan han bli riktigt bra.
Om man tänker på att han knapt hade någon hjälp av sina backar under hela säsongen och ändå räddade en jäkla massa.
Mins inte om det var han som stod när dom nollade bois.
Charlamov
Forumterrorist

Post by Charlamov »

En kille som heter Rahm i efternamn kan väl inte annat än att vara vän med just dom.
Stolpe Ut blir väl synonymen 8)
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Post by Fredrik R »

Dave Doe wrote:
LAKEJ89 wrote:Jag kanske är ute och cyklar nu men har inte Holst haft någon säsong i elitserien också. Eller??? :?
Plockades upp av VIK när vi lirade i eliten. Ansågs då vara en stor talang, men tyvärr blev det mycket bänk för Holst och han stack illa kvickt till NH90...

http://www.eurohockey.net/players/show_ ... erial=9894
OK, jag trodde det!
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Många av dagens målvakter i div1 och uppåt och även serier under är bra målvakter, en del även bra skolade. Som alltid med hockeyspelare och målvakter så handlar det om tillfälligheter och en hel del tur och tålamod från tränarens sida för att en målvakt att slå igenom.Ett känt namn med hög lön räddar inga puckar i en match. En skolad målvakt med ett grundspel som har talang och med en egen vilja att bli bättre kan vara en MYCKET prisvärd lösning och inte sämre i kvalitativt OM denne får förtroende och bra målvaktsträning av klubben, och att tränaren samt publiken inser att målvakter måste få ha dåliga dagar utan att bytas ut, precis som utespelare, målvaktsspelet styrs till stor del av sjävförtroende samt av att utespelarna gör vad de ska. Lakers har egna bra målvakter titta på Alexander Lindberg i J-20 samt Alvesta SK`s bästa spelare under säsongen som lånats av Lakers Pilip Brandett, säger inte att de ska vara 1:a målisar men får de chansen så gör de inte bort sig som 2:a till en billig peng, våga för att vinna och satsa pengar på riktigt bra backar istället samt riktigt bra målvaktsträning för alla lag.
Det är lätt att lura sig och tro att man kan köpa sig till trygghet bakåt, trygghet får man av tränaren som ger förtroende och bra träning.
In Hinkum Veritas
Sikson
Forumamatör

Post by Sikson »

En annan målvakt som Kempe är väl förtrogen med och som gjorde ett kanonjobb i Skövde i Allsvenskan förra året är Magnus Åkerlund. En riktigt skolad målvakt från HV71 och under denna säsong utlånad till Nyköping. I rätt omgivning, läs Lakers med Kempes spelidé, skulle Åkerlund troligen vara rätt man.

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=2032
Post Reply