Radio P4 Kronoberg

Sånt som inte passar in nån annanstans skrivs här. Självklart kan du diskutera även sånt som inte berör hockeyn här.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Trojamatchen var ju faktiskt viktigare än Lakersmatchen igår.Förlust igår och nu är troja borta från kvalspel.Ljungbyborna som älskar hockey får nu att vallfärda till Växjö för att se Lakers-Björklöven på fredag.
Det var detta Radio kronoberg igentligen ville ha sagt med att bara sända trojamatchen :lol:
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Qrax
Forumproffs

Post by Qrax »

Jag tror bara det är på hemmamatcher som SR Kronoberg har egna reportrar. Det blir inte lika mycket från bortamatcher eftersom den regionala kanalen där matchen spelas har företräde. I Arboga var det förmodligen Radio Örebro som "stal" sändningstid och därför blev det inte så mycket från den matchen i SR Kronoberg.
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Jo, givetvis så är det den lokala som har rättigheterna, men möjligheterna att följa matcherna är lika stora oavsett vilka som har sändningsrättigheterna. Det är SR Kronoberg som bestämmer vilken ishall man ska plocka ljud ifrån. TAIF spelade också borta igår...
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
:idea:
AP
Forumamatör

Post by AP »

Blir förvånad att ni tycker så, är det så verkligen? Att de två mupparna som sköter icke-sport tid på den kanalen är en taifare och en trojan vet jag.

lyssnar bara på Radio Kronoberg, någån gång bara på väg hem från Dackehallen och de två sista gångerna har retat en så man inte behöver lyssna mer heller. TAIFs senaste hemmamatch mot Olofström i onsdags, derby som avgjordes i slutet, säsongens bästa publiksiffra och slutet på insamlingsmanifestationerna. Då bjöd lokalsporten bara på resultat och målskytterabbling, inga kommenterar inga intervjuer, för hela den tiden man hade la man på rapporteringen från Lakersmatchen. Gången innan dess var TAIF-Borås även denna gången nämde man enbart resultat medans resten av tiden var intervjuer och eftersnack till ert Nybroderby (tror jag det var). Kanske lyssnar jag vid fel tillfällen

I övrigt är det alldeles för mycket Laakris i reklamradion.

Ljud från bortamatcher plockas väl ihuvudsak när hemmalagens respektive lokalstation har reporter på plats och inte beroende på Radio Kronoberg, de åker väl bara på vissa utvalda bortamatcher med eget folk?
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Att det är mer Lakers i reklamradion, beror till stor del på att man betalar för det. Men "jinglar" kostar pengar. Så det är bara för TAIF att slanta upp pengar så görs det lika mycket reklam.

Det som sänds innan match är ett samarbete, något som ger både Lakers och HIT FM Gold lyssnare. Och det har varit väldigt bra och god bredd på innehållet, tycker jag.
För visst är det så, oavsett var man gör, syns/hörs man inte, så finns man inte.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Post Reply