Lakers nya forward
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
På Växjö Lakers forum på svenska fans så ryktas det att Växjö Lakers är och rycker i Taif´s Peter Andersson...
Att man hänger en hel del baljor i division 1 betyder ju inte per automatik att man blir en sniper av rang i hockeyallsvenskan, just en sådan som Växjö Lakers behöver - jag är tveksam, mycket tveksam till detta.
Är Peter Andersson snipern som Växjö Lakers saknar?
/T5!!
Att man hänger en hel del baljor i division 1 betyder ju inte per automatik att man blir en sniper av rang i hockeyallsvenskan, just en sådan som Växjö Lakers behöver - jag är tveksam, mycket tveksam till detta.
Är Peter Andersson snipern som Växjö Lakers saknar?
/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
- challe_berglund
- Forumproffs
Re: Lakers nya forward
Solklart en bra värvning om det skulle bli någonDaniel wrote:David Nyström är nog inte helt fel kanskeVaranen wrote:Nu när Calder lämnat finns det en plats att fylla. Enligt vad coach Fagervall sagt till SMP letar man efter en poängmakare. Var hittar man en sådan under brinnande säsong? Hur går det för Nyström i SSK? Har vi fortfarande inte för få finländare i laget? Vem leder poängligan i Andorra? Kan Yngwe fylla positionen? Många frågor - få svar. Skall bli intressant att se hur VLH agerar.
Åk skridskor luajävel!
Jag ändrar mig lite på den punkten Beckis, för vid närmare eftertanke så var det sättet som han behandlades på vid kontraktsutgången och då var inte Fagervall här, så jag ber om ursäkt.
Peter trivs otroligt bra i TAIF och samåkningarna till träningen, med helheten, helt enkelt, så han kommer inte tillbaka, vad jag tror.
Peter trivs otroligt bra i TAIF och samåkningarna till träningen, med helheten, helt enkelt, så han kommer inte tillbaka, vad jag tror.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Skulle mycket väl kunna tänka mig Peter i vår dress igen. Som jag minns det var han j-igt bra i slutet av säsongen när han äntligen fick mycket istid. Jag tror inte på att alltid rulla på fyra femmor. Orsaken till att det känns som att det börjar ljusna igen kan mycket väl bero på avhoppen/skadorna som innebär att vi inte rullar på 4 femmor hela tiden.
- Stenkistan
- Forumamatör
Ni kan inte mena allvar med denna diskussion. Peter är och kommer alltid att vara en spelare som spelar för sig själv. Det är alldeles för sällan som han har tagit en smäll för laget. ( med undantag för smällen i Skellefteå ). I övrigt är denna diskussion befängd 

Det går upp och det går ner. Hjärtat finns alltid kvar.
När det gäller spelare av god rang så här mitt i säsongen känns det som att man antingen får leta utomlands där någom bra spelare blir utkvoterad eller att man kan snappa upp någon ES-spelare som av olika skäl bryter med sin klubb, kan juh vara läge att kolla upp bland klubbarna som skall förstärka för att klara sig ovan något streck.
- In hoc signo vinces -
[img]http://smileys.smileycentral.com/cat/20_2_75.gif[/img]
[img]http://smileys.smileycentral.com/cat/20_2_75.gif[/img]
Instämmer till fullo, tror inte Peter A skulle tillföra Lakers något. Han passar bättre i ettan.Stenkistan wrote:Ni kan inte mena allvar med denna diskussion. Peter är och kommer alltid att vara en spelare som spelar för sig själv. Det är alldeles för sällan som han har tagit en smäll för laget. ( med undantag för smällen i Skellefteå ). I övrigt är denna diskussion befängd
Peter är ju inte känd för att vara någon stor tacklare, men att han inte spelar för laget, vill jag nog påstå är att håna hans insatser genom åren...
Vi vet också att han stundtals kan personifiera passiviteten själv där ute på isen och han kan vara anonym en längre stund. Jag vill påstå att det denna beskrivning passar in på flertalet spelare för övrigt...
How ever så anser jag att han förmågan att kunna avgöra de viktiga matcherna. Lägg där till hans spelsinne, teknik, passningsskicklighet och känslan för spontana initiativ... vem har glömt avgörandet i Lakerdome hemma mot Skellefteå - ett vanligt friläge, men ändå.
Okej, inte för att gamla meriter kvalificerar honom, men visst hade han tagit en plats i Lakers uppställning idag - utan tvekan!

Vi vet också att han stundtals kan personifiera passiviteten själv där ute på isen och han kan vara anonym en längre stund. Jag vill påstå att det denna beskrivning passar in på flertalet spelare för övrigt...
How ever så anser jag att han förmågan att kunna avgöra de viktiga matcherna. Lägg där till hans spelsinne, teknik, passningsskicklighet och känslan för spontana initiativ... vem har glömt avgörandet i Lakerdome hemma mot Skellefteå - ett vanligt friläge, men ändå.
Okej, inte för att gamla meriter kvalificerar honom, men visst hade han tagit en plats i Lakers uppställning idag - utan tvekan!

-
- Forumamatör
- Stenkistan
- Forumamatör
Snacka om bias.Peter är ju inte känd för att vara någon stor tacklare, men att han inte spelar för laget, vill jag nog påstå är att håna hans insatser genom åren...

Idag kan jag sträcka mig till att han hade platsat inte annars...
Last edited by Stenkistan on 4 December 2005, 12:08, edited 1 time in total.
Det går upp och det går ner. Hjärtat finns alltid kvar.
Menar du BIAS Kistan?Stenkistan wrote:Snacka om bios.Peter är ju inte känd för att vara någon stor tacklare, men att han inte spelar för laget, vill jag nog påstå är att håna hans insatser genom åren...
Okej, inte för att gamla meriter kvalificerar honom, men visst hade han tagit en plats i Lakers uppställning idag - utan tvekan!![]()
![]()
Idag kan jag sträcka mig till att han hade platsat inte annars...

”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”
G. B. Shaw
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”
G. B. Shaw
- Stenkistan
- Forumamatör
- Stenkistan
- Forumamatör
Värva hit o vörva dit.. Alla fans bara skriker efter nya superstjärnor som skall komma in och dominera..
I våras var väl alla överens om att alla nyförvärv var superbra och skulle ösa in poäng.. Så har ju inte fallet blivit.. De som gör mycke mål är de som varit här några säsonger.
Jag tycker att tränarna (gäller många lag) har börjat bli alldeles för dåliga på att ta hand om och utveckla de spelare som redan finns i laget/föreningen.
Nu ska det sparkas och värvas hit och dit och inte fan blir resultatet bättre för det.
Nej nu är det dags att börja drilla gubbarna och forma dom till att passa in i laget så att alla drar med all kraft åt samma håll.
Det är sunt att Yngwe tagits upp till laget och hoppas att han får fortsätta där så att han utvecklas till en färdig spelare.
3 nyckelord.
Tålamod
Förtroende
SISU
Det går inte att göra oxfilé av falukorv men falukorv kan bli minst lika gott som oxfilé
I våras var väl alla överens om att alla nyförvärv var superbra och skulle ösa in poäng.. Så har ju inte fallet blivit.. De som gör mycke mål är de som varit här några säsonger.
Jag tycker att tränarna (gäller många lag) har börjat bli alldeles för dåliga på att ta hand om och utveckla de spelare som redan finns i laget/föreningen.
Nu ska det sparkas och värvas hit och dit och inte fan blir resultatet bättre för det.
Nej nu är det dags att börja drilla gubbarna och forma dom till att passa in i laget så att alla drar med all kraft åt samma håll.
Det är sunt att Yngwe tagits upp till laget och hoppas att han får fortsätta där så att han utvecklas till en färdig spelare.
3 nyckelord.
Tålamod
Förtroende
SISU
Det går inte att göra oxfilé av falukorv men falukorv kan bli minst lika gott som oxfilé
//Ja ska bli rik, tänker bli talpedagog i Skåne. :)