Växjö Lakers - Västerås
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Jag vill inte ta ifrån Arbogas deras insats i matchen överhuvudtaget, dom spelade efter sina resurser och gjorde det bra. Utan det är Växjö Lakers insats i matchen som jag INTE tycker att Fagervall gör en korrekt analys av. Hur fan kan man säga att Växjö Lakers spelade bra och följde de riktlinjerna som man satt upp inför matchen? Jag vet att det är två lag på isen, men jag vill ändå påstå att Arboga ska man bara slå, inget snack om saken.
Mongo - de sakerna som du så fint spaltar upp, det är väl inga bra saker.
- Lakers sköt riktigt dåligt.
- Lakers tvekade i avgörande lägen om passning eller skott skulle komma.
- Åkerström skulle ha tagit minst ett av målen.
- Arbogas backar gjorde inga direkta misstag. Det gjorde bland annat Heino och Sundbom, vilket resulterade i mål.
Jag vill dock tillägga ytterligare en sak.
- Aggressivitet och tacklingar.
Förekom det något sådant överhuvudtaget i söndags? Laget gled ju runt som en hoper isprinsessor och gick inte in i en enda närkamp. I matchen mot AIK så small det jeflar i planket direkt från början - man pissade in reviret som det så fint heter. Arbogas tränare sa ju t.o.m på presskonferansen att han blev oerhört överraskad över att Växjö Lakers INTE spelade fysiskt.
Om ALLT detta inträffar under en och samma match - hur kan man då ha mage att påstå att Växjö Lakers spelade bra och följde riktlinjerna som man stakat ut. DET är för mig en gåta.
Men nu tar Vi nya tag och trycker till Vikarna ikväll - förutsatt att spelet i söndags INTE förekommer ikväll...
/T5!!
Mongo - de sakerna som du så fint spaltar upp, det är väl inga bra saker.
- Lakers sköt riktigt dåligt.
- Lakers tvekade i avgörande lägen om passning eller skott skulle komma.
- Åkerström skulle ha tagit minst ett av målen.
- Arbogas backar gjorde inga direkta misstag. Det gjorde bland annat Heino och Sundbom, vilket resulterade i mål.
Jag vill dock tillägga ytterligare en sak.
- Aggressivitet och tacklingar.
Förekom det något sådant överhuvudtaget i söndags? Laget gled ju runt som en hoper isprinsessor och gick inte in i en enda närkamp. I matchen mot AIK så small det jeflar i planket direkt från början - man pissade in reviret som det så fint heter. Arbogas tränare sa ju t.o.m på presskonferansen att han blev oerhört överraskad över att Växjö Lakers INTE spelade fysiskt.
Om ALLT detta inträffar under en och samma match - hur kan man då ha mage att påstå att Växjö Lakers spelade bra och följde riktlinjerna som man stakat ut. DET är för mig en gåta.
Men nu tar Vi nya tag och trycker till Vikarna ikväll - förutsatt att spelet i söndags INTE förekommer ikväll...
/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
Precis, hoppas det smäller från start ikväll nu, ett par rejäla proppar i matchinledningen, så att Vikarna får lite att fundera över......sen kör vi så det ryker.
Passa på att lyssna på PowerPlay ikväll alla, går i LL:s tecken, LL fyller 5 bast på lördag!!
fyra och en halv timme kvar....

Passa på att lyssna på PowerPlay ikväll alla, går i LL:s tecken, LL fyller 5 bast på lördag!!
fyra och en halv timme kvar....

Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
är, me det som är, så är det

Säger bara FY FAN vilken drabbning det lär bli ikväll... den absolut hårdaste hittills den här säsongen. VIK lär spela äckligt disciplinerat så det gäller att åka sönder dom.
Lite läsning inför...
http://www.svenskafans.com/hockeyzon/ar ... ?id=105607
Och från VIK:s point of view...
http://www.svenskafans.com/hockeyzon/ar ... ?id=105663
Lite läsning inför...
http://www.svenskafans.com/hockeyzon/ar ... ?id=105607
Och från VIK:s point of view...
http://www.svenskafans.com/hockeyzon/ar ... ?id=105663
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”
G. B. Shaw
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”
G. B. Shaw
Att det kommer bli en jämn drabbning är det inget snack om, det är ju de flesta allsvenska matcherna.
Som Charlamov säger så kommer säkerligen VIK spela ruskigt disciplinerat bakåt. Vi har ju många spelare som gillar när det blir fysiskt, Lindh, och Holmgren är bara två namn
Håll ett extra öga på Julle, när han blixtrar till är det en njutning att se, även om han spelar i motståndarnas lag
Väl mött!
Som Charlamov säger så kommer säkerligen VIK spela ruskigt disciplinerat bakåt. Vi har ju många spelare som gillar när det blir fysiskt, Lindh, och Holmgren är bara två namn
Håll ett extra öga på Julle, när han blixtrar till är det en njutning att se, även om han spelar i motståndarnas lag

Väl mött!
Stefan Holmgren har ett Gulsvart hjärta!