Försäsongsstatistik HockeyAllsvenskan 2005/2006

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

Niles wrote:möjligen har man kört rätt hårt under det drygt veckolånga uppehållet

...nåja, vi får väl hoppas på det. :wink:
Men jag håller fullt och fast vid att några linjer i spelet finns knappt - det är i stort sett likadant (chans)spel vid dags datum som det var den sjuttonde augusti klockan 19.00 i tingsryd.
Och man ska inte heller tro att Adam Calder ska komma hit som en frälsare och snitta tre/fyra poäng i varje match. Gör man fyra mål i en match så ska man minst ta en poäng, och det spelar ingen roll om det är träningsmatcher eller inte - det är väl inte korphockey som utövas. Jag tycker att det är oerhört oroande att inte Växjö Lakers hittills inte har ett bättre samspel. En kass inledning på serien, med spelare som är speciellt utvalda och handplockade för sin position, då kommer stolarna att gapa tomma. Man måste ha i åtanke att det alla redan nu har börjat surras om Fagervalls lagbygge. Fagervall har fått hit de spelare som han vill ha - han har blivit av med de spelare som han inte tyckte passade in i Växjö Lakers spelidé, men varför levereras det då inte? Kalla dessa 'oförstående' personer för olyckskorpar, medgångssupportrar, skitsnackare. Jag kallar dessa människor för förväntansfulla realister som vill ha valuta för sina pengar.

Jonathan Persson, den hitvärvade poängfantomen ifrån Boden - var han med i matchen igår, har han överhuvud taget anslutit till truppen än?...

/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Dom som surrar mest och högst är väl dom som inte landat ännu sen Div2 & Div1-tiden när segrar staplades på hög och man kunde spela ut de flesta lagen man mötte. Man kan ju hoppas att verkligheten kommer ifatt även dessa. Vi kommer att få kämpa för livet i varenda match för att få poäng, nåt som vi kommer att dela med de flesta andra lagen i serien. Vi kan inte räkna med att pucken går som på en lina hela tiden, därtill är lagen vi kommer att möta för bra. Det finns ingenting i matcherna sen de lägre divisionerna jag kommer att sakna i jämförelse med det vi har framför oss. Tufft som fan men ohyggligt kul. Låt oss se om alla supportrar är beredda på det som väntar, spelarna kommer definitivt vara det :twisted: Jag är som sagt inte orolig för jag är beredd på en tuff utmaning, tuffare än vi varit med om nån gång. Tjusningen med hockey som jag ser det.
Åryd Lakej
Forumdemon

Post by Åryd Lakej »

Niles wrote:Dom som surrar mest och högst är väl dom som inte landat ännu sen Div2 & Div1-tiden när segrar staplades på hög och man kunde spela ut de flesta lagen man mötte. Man kan ju hoppas att verkligheten kommer ifatt även dessa. Vi kommer att få kämpa för livet i varenda match för att få poäng, nåt som vi kommer att dela med de flesta andra lagen i serien. Vi kan inte räkna med att pucken går som på en lina hela tiden, därtill är lagen vi kommer att möta för bra. Det finns ingenting i matcherna sen de lägre divisionerna jag kommer att sakna i jämförelse med det vi har framför oss. Tufft som fan men ohyggligt kul. Låt oss se om alla supportrar är beredda på det som väntar, spelarna kommer definitivt vara det :twisted: Jag är som sagt inte orolig för jag är beredd på en tuff utmaning, tuffare än vi varit med om nån gång. Tjusningen med hockey som jag ser det.

Tror inte alla supportrar ä me på vad som komma ska för som niles skriver så tror ja med att det kommer att bli så djävla tufft det här å vi kommer att våndas som bara den men ja tror att med lite tur för det behöver man alltid så ska vi kunna hålla oss på det övre skiktet å att skador osv går våran väg sen är ju inte en bra början heller helt fel.Tids nog får vi svar men fan va ja längtar till nedsläpp :D
M.Lind
Forumamatör

Post by M.Lind »

Vi, Almtuna, har inte bara Arboga kvar. Vi möter även Västerås i sista träningsmatchen nästa onsdag.
Ett lag i Uppland
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Mörrum piskade Hammers med 3-0 :?
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
M.Lind
Forumamatör

Post by M.Lind »

Dessutom ska vi ha en vinst till, Almtuna har vunnit två matcher, mot Arboga och mot er. Bra att göra en försäsongstabell som inte ens stämmer.
Ett lag i Uppland
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Post by Per Carlsson »

M.Lind wrote:Dessutom ska vi ha en vinst till, Almtuna har vunnit två matcher, mot Arboga och mot er. Bra att göra en försäsongstabell som inte ens stämmer.

Det är rätt länt hänt att göra fel. Sluta va sån gnällspik.
M.Lind
Forumamatör

Post by M.Lind »

Per Carlsson wrote:
M.Lind wrote:Dessutom ska vi ha en vinst till, Almtuna har vunnit två matcher, mot Arboga och mot er. Bra att göra en försäsongstabell som inte ens stämmer.

Det är rätt länt hänt att göra fel. Sluta va sån gnällspik.

Jag tror nog ni tyckte det såg bättre ut att ni låg före oss, därför gjorde ni det med flit :wink:

Ja jag var ironisk.
Ett lag i Uppland
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

Efter nio spelade matcher på försäsongen 2005/2006 för Växjö Lakers så är det bara Halmstad Hammers (med lika många spelade matcher) som har ett sämre resultat. Spelarmatrialet denna säsongen i Växjö Lakers är bättre än den föregående upplagan, men resultaten uteblir - hittills iaf.

/T5!!
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Post by Per Carlsson »

Ja det ser verkligen inte bra ut så här långt. Laget har verkligen mkt att bevisa. Och framför allt Fagervall som nu fått det manskapet han ville. (inom rimliga gränser). Kan inte säga nånting positivt med försäsongen hittils. Tycker inte ens Grotnes imponerat, vilket jag trodde att han skulle. Har mkt högre förväntningar på Hirvonen, Romö, J. Persson och J. Andersson vilka jag tycker allihop försvinner helt i på tok för många situationer av matcherna.
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

Förbannat BRA sammanfattat herr Carlsson, du är en av dom som slängt bort skygglapparna, jag stämmer in till fullo. Beträffande press på sig - Joakim Fagervall har en jefla massa att bevisa nu med 'sitt' nykomponerade lag. Handplockade spelare som ska vara RÄTT man på RÄTT plats - EN ut EN in. Det är bara till att hålla alla fingrar och tår som man kan och hoppas på att spelet blir bättre, mycket bättre.
J.Persson, har han anslutit till truppen än?

/T5!!
Åryd Lakej
Forumdemon

Post by Åryd Lakej »

Ja tittar man så har ju många av dom andra lagen gjort strålande resultat mot vad vi gjort å så långt kan man ju bara säga att allt är skit mer eller mindre,vi har ju höga förväntningar å de ska vi ha ialla fall att dom ger allt så man hoppas på att grabbarna å fagerwall vet vad som inte går bra och att detta blir åtgärdat till serie starten för det är ju då det gäller så ja sä som c70 det är bara att hålla alla tår å fingrar att det rättar till sig å det tror ja på!
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Post by Per Carlsson »

c70t5 wrote:blir bättre, mycket bättre.
J.Persson, har han anslutit till truppen än?

/T5!!

Målskytten som inte rört pucken än! :roll: :oops:
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

Jepp, poängfantomen från Boden - men jag hoppas verkligen för Växjö Lakers skull att det lossnar för honom, annars så känns det ju lite som att köpa 'grisen i säcken'. Det som hittills presterats från hans klubba kan inte på något sätt anses som godkänt... :roll:

Nu börjar träningsmatchandet för de flesta lagen att lida mot sitt slut. Just i skrivande stund så är det bara sex allsvenska lag som har en träningsmatch kvar innan den 'riktiga' serien drar igång. Vissa lag har överraskat, vissa lag har väl presterat ungefär vad man kunnat tro och vissa lag har väl inte riktigt uppnått de resultaten på försäsongen som man/dom hade hoppats på. Nybro har på försäsongen lyckats bäst av alla lagen och har snittat 2,33 poäng/match och det är ju inte så illa pinkat. Växjö Lakers har snittat blygsamma 0,88 poäng/match och återfinns på kvalplats nummer fjorton i den tabellen (dock med en match mer kvar att spela)...

Snart så släpps pucken till isen och det efterlängtade hockeyäventyret kan ta sin början - HockeyAllsvenskan anno 2005/2006!!
...tick, tack, tick, tack...

/T5!! :headbang:
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

Per Sundbom har på denna för försäsongen gjort fler poäng än vad han gjorde på hela förra säsongen...

Chrille 'snipern' Jacobsson gör vad som förväntas av honom och han vinner också den interna poängligan (4 mål/3 assist)...

Johan Andersson, nyförvärvet från Skövde, tycker jag började försäsongen aningen knackligt - men har nu blivit varm i kläderna och kommer att betyda en hel del för Växjö Lakers offensiva del. Johan Andersson kamperande ihop med Jacobsson kommer att stöka till det en hel del i motståndarlagens 'egna' zon...

Det ska bli oerhört kul att få se vad Calder kan prestera på isen - han har ju faktiskt ganska så stora förväntningar på sig. Noterbart är att Adam Calder knappt gjort en dålig säsong i något av de lag som han hittills har representerat. Måtte inte Växjö Lakers bli ett undantag...

På målvaktsfronten så har väl ingen målvakt direkt imponerat. Men jag tycker ändock att Grotnes skall vara given att hålla i förstaspaden när serien drar igång. Något alternerande (likt som nu i träningsmatcherna) tror jag definitivt inte på, och det gör nog inte Grotnes heller...

Växjö Lakers har snittat 1,10 poäng/match. Lakers måste bättre på effektiviteten framåt och rejält täppa till defensiven. Defensiven tycker jag började förtroendeingivande, men har på slutet visat sig vara allt annat än stabilt - det måste bli bättring på den delen i spelet...

På onsdag så smäller det i ett nyrenoverat Lakerdome - LETS GET READY TOOOOOO RUMBLE!!!

/T5!! :headbang:
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Med tanke på att Grotnes inte släppte mycket returer ifrån sig igår, så tycker jag att han är före Åkerström, som måste hålla mer puckar eller styra returer åt sidorna eller ner i sarghörnet, för det är en dödssynd att få dom rakt ut i slottet, även om backarna ska vara med och rensa.
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

FagEverts Växjö Lakers sammanfattar försäsongen 2005/2006 genom med att bli placerade på...

Försäsongstabellen:
...tabellplats nummer 12 av 16 lag. (11 poäng/10 3-2-5)...

Försäsongstabellen, strikt baserad på antalet tagna poäng under spelade matcher:
...tabellplats nummer 6 av 16 lag. (10 matcher/11 poäng)...

Antalet tagna poäng/match
...tabellplats nummer 12 av 16 lag. (1,1 tagna poäng/match)...

Poängligan
...Växjö Lakers interna poängliga vinns av Christian Jacobsson med fyra mål och tre assist...

Skott
...facit gällande skotten på dessa tio träningsmatcherna är 254 stycken, vilket ger ett snitt på 25,4 avlossade raketer/match...

Utvisningar
...den sammanlagda utvisningssumman är 202 minuter, vilket ger 20,2 utvisningsminuter/match...

HejaVäxjöLakers!

/T5!!
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Man kan lätt komma fram till att antalet utvisningsminuter är på tok för mycket.
Post Reply