Niles wrote:möjligen har man kört rätt hårt under det drygt veckolånga uppehållet
...nåja, vi får väl hoppas på det.
Men jag håller fullt och fast vid att några linjer i spelet finns knappt - det är i stort sett likadant (chans)spel vid dags datum som det var den sjuttonde augusti klockan 19.00 i tingsryd.
Och man ska inte heller tro att Adam Calder ska komma hit som en frälsare och snitta tre/fyra poäng i varje match. Gör man fyra mål i en match så ska man minst ta en poäng, och det spelar ingen roll om det är träningsmatcher eller inte - det är väl inte korphockey som utövas. Jag tycker att det är oerhört oroande att inte Växjö Lakers hittills inte har ett bättre samspel. En kass inledning på serien, med spelare som är speciellt utvalda och handplockade för sin position, då kommer stolarna att gapa tomma. Man måste ha i åtanke att det alla redan nu har börjat surras om Fagervalls lagbygge. Fagervall har fått hit de spelare som han vill ha - han har blivit av med de spelare som han inte tyckte passade in i Växjö Lakers spelidé, men varför levereras det då inte? Kalla dessa 'oförstående' personer för olyckskorpar, medgångssupportrar, skitsnackare. Jag kallar dessa människor för förväntansfulla realister som vill ha valuta för sina pengar.
Jonathan Persson, den hitvärvade poängfantomen ifrån Boden - var han med i matchen igår, har han överhuvud taget anslutit till truppen än?...
/T5!!