Troja/Ljungby - Växjö Lakers
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
-
- c/o LL´s Forum
-
- c/o LL´s Forum
Nei, og derfor har man aldri vært nære et hjerteinfarkt, eller bitit av alle naglarna, eller tuggat på knogarna och fingrarna, fått magsår eller holdt andan hur lenge som helst... Aldri vært nervøs inför en hockeymatch... AldrigCaligula wrote:e väl inget o va nervös för eller??? e ju inte vi som står på isen juh

Joho du, efter matchen i går satte nervene inn foran onsdagen. Nå gjelder det å få med alle som skal og så ser vi om det blir bil eller buss. Uansett har jeg sagt at jeg inte kör, den her gangen behøver jeg både en og to og tre lugnande innan match.. *skakar lite* Kroppen lader, magen gör lite mer ondt enn vanlig en mandag, og ståpelsen er ikke langt unna. Våger inte lyssna på ljudfiler fra tidligere matcher, for er redd kroppen ikke vil tåle det..
Nei, onsdag gjelder det som bare fy. Og som Lakej skal man befinne seg i Ljungby den onsdagen!!!
Krossa Troja - VI SKAL TIL PLAY OFF!!!

Nu gäller det verkligen, huga så nervöst. Vinna eller försvinna, flipp eller flopp. Jag önskar att man på hemsidan och i media PISKAR upp en rejäl och grym "hatstämning" inför matchen på onsdag, det ska verkligen ligga i luften, man ska kunna känna intensiteten och spänningen!!
KROSSA TOMTARNA!!!! --> VÄXJÖ LAKERS MOT PLAY-OFF!!!!
/T5!!
/T5!!

[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
c70t5 wrote:Nu gäller det verkligen, huga så nervöst. Vinna eller försvinna, flipp eller flopp. Jag önskar att man på hemsidan och i media PISKAR upp en rejäl och grym "hatstämning" inför matchen på onsdag, det ska verkligen ligga i luften, man ska kunna känna intensiteten och spänningen!!
/T5!!
Detta är DERBY!!

- Åryd Lakej
- Forumdemon
Blir det oavgjort kan ni, för min del, lika gärna lägga beslag på den sista pinnen också.
Men jag tror inte att det blir oavgjort. Om det skulle vara ett lika-läge i slutet av matchen skulle ju Esko göra tjänstefel om han inte beodrade samtliga att ta stora offensiva chansningar. Ofta ger den sortens rejäla satsningar antingen mål framåt eller bakåt.
Men jag tror inte att det blir oavgjort. Om det skulle vara ett lika-läge i slutet av matchen skulle ju Esko göra tjänstefel om han inte beodrade samtliga att ta stora offensiva chansningar. Ofta ger den sortens rejäla satsningar antingen mål framåt eller bakåt.
Troja - laget i hjärtat
Håller sig Lakers bara på isen och inte i utvisningsbåset så vinner Vi. I senaste matchen så bjöd ju Lakers Tomtarna på tre av deras fyra mål då dom fick spela i powerplay. Tomtarna mäktade alltså bara med ett ynka mål i spel fem mot fem, det säger väl allt. Lakers vann skotten med 35-22, helt överlägset, men ack så ineffektiva. Nu blir det annat, nu gäller det att sätta dit chanserna, kör över Tomtarna nu Lakers, visa vilket lag som regerar i denna smålandsregionen!!
/T5!!
/T5!!

[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
Skulle vilja säga att Troja har minst lika stor press, om inte mer på sig än vad vi har..Varför då.., i potten ligger en allsvensk plats för oss, möjligheten till en allsvensk plats för Troja. För vår del räcker en pinne, Troja måste ha 3 i morgon och säkert 3 på Fredag. Dessutom tror jag inte Troja har större chans än vi utan snarare mindre i ett negativt kval. Återstår vilka som kan hantera pressen bäst. Tror att Lakers som levt med den under säsongen också lärt sig leva med den. Troja har nog inte känt den riktigt förrän nu. Det avgör till vår fördel.
Nej, Troja-spelarna har förmodligen inte känt någon som helst press när de under de 2 senaste säsongerna varit tvugna att kvala sig kvar. I ryggen (med varsin kniv i handen) har de haft supportrar som levt för hockeyn i decennier och som ideligen talar om att "det var bättre förr" och som kräver att de ska befinna sig i MINST den näst högsta serien......
.
Att komma från en situation som jag beskriver ovan till ett läge där man har CHANSEN att nå Playoff tror inte jag skapar någon negativ press. Om Troja däremot skulle råka vinna imorgon har Troja en riktig MÅSTE-match mot Huddinge på fredag. Inför där matchen kan vi snacka om negativ press........

Att komma från en situation som jag beskriver ovan till ett läge där man har CHANSEN att nå Playoff tror inte jag skapar någon negativ press. Om Troja däremot skulle råka vinna imorgon har Troja en riktig MÅSTE-match mot Huddinge på fredag. Inför där matchen kan vi snacka om negativ press........
Troja - laget i hjärtat
Imponerande!c70t5 wrote:Håller sig Lakers bara på isen och inte i utvisningsbåset så vinner Vi. I senaste matchen så bjöd ju Lakers Tomtarna på tre av deras fyra mål då dom fick spela i powerplay. Tomtarna mäktade alltså bara med ett ynka mål i spel fem mot fem, det säger väl allt. Lakers vann skotten med 35-22, helt överlägset, men ack så ineffektiva. Nu blir det annat, nu gäller det att sätta dit chanserna, kör över Tomtarna nu Lakers, visa vilket lag som regerar i denna smålandsregionen!!
/T5!!
Du lyckades få med "tomtarna" tre gånger på fem meningar...

Bortsett från det var det en bra analys!

"Herr-bh, herr-bh, herr-bh..."
Carl, det jag menar är att Troja inte behövt känna samma press under grundserien, då ni möjligen hade lite andra målsättningar än vi då säsongen startade. Nu börjar kraven komma i fatt er också, nämligen att spela nya allsvenskan..direkt eller via en oviss kvalserie. Vore märkligt om inte kände av det. Hur pressen sett ut tidigare år är av akademisk betydelse, det är här och nu ni ska hantera den 

Jag förstår vad du menar, Niles. Jag håller bara inte riktigt med dig.
Visst har även Troja en press på sig att spela den nya allsvenskan till hösten, men Troja har hela tiden varit mentalt inställt på att vara tvungen att kvala sig kvar. Helt plötsligt har de en god chans att istället kvala uppåt i systemet och på så sätt vara direktkvalificerade till den nya serien. Det tror jag i sig ger positiv energi och positiva tankar. Och tvärtom; Lakers har hela tiden varit mentalt inställt på att klara SA. Inte en tanke har funnits på att eventuellt behöva spela negativt kval. Om man då helt plötsligt riskerar att byta ut det tänkta positiva kvalet mot negativt kval, så tror jag att den negativa energin och de negativa tankarna lätt kommer krypandes. "Tänk om vi förlorar-tanken" är bland de farligaste tankarna man kan ha som elitidrottare.
Visst har även Troja en press på sig att spela den nya allsvenskan till hösten, men Troja har hela tiden varit mentalt inställt på att vara tvungen att kvala sig kvar. Helt plötsligt har de en god chans att istället kvala uppåt i systemet och på så sätt vara direktkvalificerade till den nya serien. Det tror jag i sig ger positiv energi och positiva tankar. Och tvärtom; Lakers har hela tiden varit mentalt inställt på att klara SA. Inte en tanke har funnits på att eventuellt behöva spela negativt kval. Om man då helt plötsligt riskerar att byta ut det tänkta positiva kvalet mot negativt kval, så tror jag att den negativa energin och de negativa tankarna lätt kommer krypandes. "Tänk om vi förlorar-tanken" är bland de farligaste tankarna man kan ha som elitidrottare.
Troja - laget i hjärtat
- Åryd Lakej
- Forumdemon
Ja så är det nog att vi ändå har den mesta pressen på men känns ändå lite som Niles säger,nya målsättninga nu när ni har chansen att slippa negativa kval så ställs det högre krav?men skit samma den som har den bästa dagen vinner för så jämt är det ju å alla hoppas vi ju att vårat respektive lag ska ta hem vinsten så vi hoppas på en härlig underhållning från respektive lag ån fans!men det är fan vad det är nervöst 

Jag har inte sovit bra på 2 nätter........var är vi för människor egentligen vi idrottsidioter..... en lek där världen inte går under hur det än slutar och man är på gränsen att kolappsa.Och dessutom "hatar" man även de trevliga bortasupportrarna...ta inte illa upp Carl ...,men är det inte underligt.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
- Skjut mer ger fler mål !!
- Forumamatör
- Dragkampslakej
- Forumdemon
- Åryd Lakej
- Forumdemon
-
- c/o LL´s Forum
Vi ska skrika som aldrig förr. Vi ska visa vilket lag som har BÄST klack och med rätt stöd från läktaren så klarar grabbarna detta på isen jag tror vi vinner med 3-2 , 3-2 målet kommer i tom bur 

"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
- Åryd Lakej
- Forumdemon