Våld mot tjänsteman (Lakers i krogbråk)!

Sånt som inte passar in nån annanstans skrivs här. Självklart kan du diskutera även sånt som inte berör hockeyn här.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Jo, det var jättebra, men samtidigt så säger Elmlund följande och att något har hänt är ju bekräftat i och med detta citat.
"Klubben ser mycket allvarligt på det som inträffat och vi är synnerligen angelägna om att klarhet skall frambringas i fallet."
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Ja, att NÅGOT har hänt är väl rätt självklart. Jag är nöjd med att veta att klubben har situationen under kontroll. Det räcker för mig i nuläget.
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

Nu går tryckeripressarna på högtryck hos smp, var så säkra, nu kommer dom riktigt att gotta sig åt denna PINSAMMA händelse.

/T5!! :oops: :ajaj:
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
Mindreader
Forumamatör

Post by Mindreader »

Varanen wrote:Hos oss är det tvärtom. Hockeyklubben som stökar och supportrarna som är skötsamma som änglar... :lol:

Skämt å sido, jag kommenterar inte helgens händelser över huvudtaget eftersom jag inte vet några fakta alls. Jag håller med Serra. Det skulle inte skada om klubben gick ut med något, exempelvis på sin egen hemsida. Sådant här är ett givet samtalsämne vid fikaborden. Jag vet vad jag kommer att få syssla med i morgon i alla fall. Satte upp lagplanschen på rummet idag. Kunde ha väntat någon dag så här i efterhand... :(
Det finns massora av platser kvar i Rögle "aia" klacken för ledare och spelare i växjö lakers, några "förrymda mentalpatienter" till hos oss kan ju inte skada, synd man inte fick skåda den här synen och höra om den verbala förmågan var på topp hos Er :D :D :D :D
Hellre ett löst skott av en bebis än ett hårt skott i huvudet av Arup
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

c70t5 wrote:Nu går tryckeripressarna på högtryck hos smp, var så säkra, nu kommer dom riktigt att gotta sig åt denna PINSAMMA händelse.

/T5!! :oops: :ajaj:
Är inte alls säker på det,eftersom det var radio kronoberg som gjort det till en sån stor sak. Har faktiskt mer förtoeende av SMP:s journalister och deras sakkunnighet än radio kronobergs.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

alfax wrote:Är inte alls säker på det,eftersom det var radio kronoberg som gjort det till en sån stor sak. Har faktiskt mer förtoeende av SMP:s journalister och deras sakkunnighet än radio kronobergs.
hmm, undrar det..tror en viss pajas där också gottar sig och kommer med ett nytt påhopp i den nyvarma morgonblaskan.
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

De tar upp det i Sportradion om några minuter. P4
J.
Forumamatör

Vakter är luffare

Post by J. »

Hela storyn låter absurd. Ett normalt förfarande för en dörrvakt är att man släpper in alla i ett sällskap, även om en av dem är något yngre än vad åldersgränsen säger. Naturligtvis är kravet är personen i fråga inte är yngre än 18 år.

Alltså måste vakten/vakterna lida av någon form av sinnesförvirring. Frågan är om inte detta är ett fall för ordningsmakten, för man kan ju för f-n inte ställa personer som egentligen hör hemma på S:t Sigfrids som vakt i en dörr.
Snoken
Forumterrorist

Post by Snoken »

Normalt och normalt. Dörrvakten har ju såklart rätt att neka dem som inte uppfyller ålderskraven.
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer

Post by Klonis »

Vakten kanske håller på nått annat lag :wink: :lol: :lol:
Toby
Forumamatör

Post by Toby »

Annat var det på Ravelli och Lundins tid, de kunde sköta sig. :D

Det är väl alltid så att vakter kan få psykbryt när folk inte accepterar nobben vid dörren.
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

Inte så jefla kul att läsa!
Kan man göra annat än skaka på huvudet...

http://www.svt.se/texttv/303.html

/T5!! :evil:
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

speciellt som det inte är sant!!
Snart nära dig...en ny hall
Belix
Forumamatör

Post by Belix »

serra wrote:speciellt som det inte är sant!!
Hmm du menar alltså att lokalradion, sportradion och texttv alla kör en lögn och ingenting har hänt?

Som utomstående betraktare så låter det mysko, är det en ny konspiration på gång mot Lakers?

Klart att det hänt något men när sen media får tag i det så skriver man så det blir ett nyhetsvärde men ingen rök utan eld annars hade det nog stannat på lokalradionivå.
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

att något har hänt stämmer...MEN ALLT är mycket överdrivet från medias sida
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Toby wrote:Annat var det på Ravelli och Lundins tid, de kunde sköta sig. :D

.
Ja de fixade köerna själva där var det inte lönt vakterna försökte mopsa upp sig.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Boomer
Forumdemon

Post by Boomer »

Trist som f*n med den här skiten :(

Hoppas att allt löser sig snart :!:
[size=150][b]HOCKEY ÄR TOKSKOJ[/b][/size]
Zrekal
Forumdemon

Post by Zrekal »

Belix wrote:
serra wrote:speciellt som det inte är sant!!
Hmm du menar alltså att lokalradion, sportradion och texttv alla kör en lögn och ingenting har hänt?

Som utomstående betraktare så låter det mysko, är det en ny konspiration på gång mot Lakers?

Klart att det hänt något men när sen media får tag i det så skriver man så det blir ett nyhetsvärde men ingen rök utan eld annars hade det nog stannat på lokalradionivå.
Om du öppnar ögon å öra så ser du att lokalradion är källa till alla de övriga artiklarna.
Deras pinsamma journalistik och agerande för att göra en skyskrapa av ett sandkorn blir således mycket tragiskt alla andras sanning.
Källkritk, vad är det?
Belix
Forumamatör

Post by Belix »

Zrekal wrote:
Deras pinsamma journalistik och agerande för att göra en skyskrapa av ett sandkorn blir således mycket tragiskt alla andras sanning.
Källkritk, vad är det?
Förvisso sant men i sommras när skyskrapan var av possitiv art så togs den imot med öppna armar. Lakers figurerade i dom flesta tidningar med nyförvärv och satsningar mot elitserien då var det samma journalestiketik som prisades.
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

ja..men med den lilla skillnaden att då var ALLT sant som skrevs...
det var ju inte så att vi tex värvade Podein...och dom skrev att vi värvat Sundin...
Nä..skriv gärna om vad som hände...men sanningen då...
Zrekal
Forumdemon

Post by Zrekal »

Belix wrote:Förvisso sant men i sommras när skyskrapan var av possitiv art så togs den imot med öppna armar. Lakers figurerade i dom flesta tidningar med nyförvärv och satsningar mot elitserien då var det samma journalestiketik som prisades.
Att vi faktiskt värvade de spelare som nämndes kan väl knappast kallas annat än fakta, eller?
Om media sen vill mena att Lakers är favoriter så är ju det givetvis en tolkning gjorda av dem. En tolkning gjord på en punkt som då inte hade någon sanning.

När det gäller att sprida dikt och förbannad lögn om något som skett är det en helt annan sak.
Att man genom att lyssna på en antal ytterst partiska röster i målet och sen grunda det å ett "ingen kommentar" från andra sidan till en sanning är i mina ögon inget annat än löjeväckande.

Jag har svårt att tro att tro att du, AIA eller RBK skulle bli förbannad över att få positiv publicitet för något som värvningar, satsningar etc.
Lika säker är jag att ni hade blivit riktigt förbannad över att få negativ skit för något som inte riktigt stämmer.
Belix
Forumamatör

Post by Belix »

Zrekal wrote:
Jag har svårt att tro att tro att du, AIA eller RBK skulle bli förbannad över att få positiv publicitet för något som värvningar, satsningar etc.
Lika säker är jag att ni hade blivit riktigt förbannad över att få negativ skit för något som inte riktigt stämmer.
Givetvis är det så att ingen gillar att få skuld för det som inte riktigt stämmer. Men vi i AIA har fått vår beskärda del av påhittade saker, även i detta forumet ivrigt påhejade av många skribenter, då var knappast sanningen speciellt viktigt.
För när drevet går blir många fartblinda, många tror att det enskilda personer eller reportrar vräker av sig är sanningar eftersom allt fler hänger på lögnen eller den förvridna sanningen. Men tyvärr så är det ibland.
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Vi måste väl ändå kunna enas om att det här är en trist historia, detta även om det bara är hälften som är sant. Jag har ingen aning om vad som är sant och det är bara ett fåtal som vet det också. Så att skriva om att det är hit eller dit, spelar mindre roll, men något är det, den saken är klar och det är ganska trist bara det.
Zrekal
Forumdemon

Post by Zrekal »

Belix wrote:Givetvis är det så att ingen gillar att få skuld för det som inte riktigt stämmer. Men vi i AIA har fått vår beskärda del av påhittade saker, även i detta forumet ivrigt påhejade av många skribenter, då var knappast sanningen speciellt viktigt.
Belix, om inte du ser eller gör någon skillnad på ett forum som på inget sätt har ett ansvar att fömedla en korrekt eller opartisk bild av händelser å dylikt och lokal-, region.- och rikspress diskuterar vi utifrån olika infallsvinklar.

Jag pratade om medias sätta att undanhålla sanningen å inte en individs överdrift i beskrivandet av dennes åsikter som en motståndarklack.
Piggelin
c/o LL´s Forum

Post by Piggelin »

Visst fan är det trist.
Men det är väl ingen av alla dom som skriver här som vet vad som har hänt.
Därför tycker jag vi lungnar ner oss lite tills vi vet fakta.
Men som sagt, det är ingen bra publicitet. :?
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Nu plötsligt pratade jag men någon som upplyste mig, att om man bokar bord och är ett sällskap så kommer man in även om någon är för ung. Likadant berättade han, att han varit med ett jobbargäng med någon yngre jobbarkompis nu inför julen och vakten hade bara frågat, om de var ett sällskap och då upplyst lite smidigt, att han var för ung, men det får gå, för vi kan ju inte splittra gänget.
Varför skriver jag det här då, jo hade det skötts smidigt så hade det kanske inte hänt.
Puck På Pung
Forumentusiast

Post by Puck På Pung »

Räven wrote:hade det skötts smidigt så hade det kanske inte hänt.
Det här var jag tvungen att lägga mig i. Det kan hända att vakterna skötte sig plumpt, men det ger väl för fasiken ingen rätt att hoppa på dem, om vi ponerar att det har hänt?
Mitt tips - 05/06 slår Gräsberg igenom!
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

hammers...men så var det inte
INDIAN #66
Forumentusiast

Post by INDIAN #66 »

Basman wrote:”Ta reda på fakta innan ni skriver nu!!!”

(Kan bara säga att det INTE var så det gick till i lördags kväll)
Vi väntar..........berätta nu vad som hände :? .....................
[img]http://www.mittzonen.com/images/avatars/15497267145d5287ee1b30.gif[/img]
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Hammers: Nä, men läs nu hela mitt inlägg, istället för att dra ut en halv mening, det är helheten som gäller eller ingenting.

Jag vet inte vad som hände eftersom jag inte var där och jag har tidigare skrivit vad jag tycker om detta, att det är väldigt trist och dålig reklam för föreningen, så klart.
Snoken
Forumterrorist

Post by Snoken »

Serra, om du nu vet vad som har hänt så skriv exakt vad som hände. Du ska såklart inte nämna några namn utan beskriv händelseförloppet. Först när vi vet "sanningen" så slutar ju spekulationerna.
ante_1019
Forumamatör

Post by ante_1019 »

Inte Växjös dag idag först det här med IFK växjö sen detta med Lakers.
och sen skrev Pelu på för öster vad är det på väg =)
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

Tycker att det är Lakers sak att reda ut en sådan sak.
Detta är inte som silly season, utan jag tycker att Elmlund och c/o för reda ut detta och sedan "skriva" om vad som hände.
Men jag kan säga att det som skrivs och läses på text-tv mm stämmer inte alls!!
Att det sedan hände något är ju självklart.
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Helt riktigt Serra.
Hofnar
Forumentusiast

Post by Hofnar »

Som en liten parentes till det som inträffade i Växjö i lördags.

För några (och några till) år sedan var vi på fredagsmatch i Olofström. Det var öppna dörrar till Stålhallen att bära in så mycket eldvatten man ville, helt öppet, och stämningen blev därefter.
Väldigt stökigt m.a.o. och en och annan incident.

På lördagen gick jag till macken för att köpa Kvällsposten och löpsedeln skrek ut "Blodbadet i Olofström". Mittuppslaget stod i feta bokstäver: "Röglesupporters i knivdrama" + en massa bilder på ordningsvakter som rev och slet i folk.

Det var ingen direkt höjdare att se namnet Rögle förknippas med blodbad och knivar.
Ett "ögonvittne" hade sett en rakad, svartklädd Röglesupporter storma ut från bussen med en machete (!), vrålandes: "DÖDA, DÖDA".

Precis allt detta var ren och skär bullshit.
Knivfäktandet hade två lokala fyllon stått för, då de bråkade över en flaska hembränt.

Dementin i tidningen kom efter en dryg vecka och bestod av ett par undanskymda rader. Journalisten bakom artiklarna blev ett begrepp. Han var inte ens på plats själv.
En boll är ett uppochnervänt klot, fast mindre.
Post Reply