Fagervall efter Mörrum.....
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Ung eller gammal, han har ett ansvar som tränare och ska förvalta detta på ett förtroendeingivande sätt, men hur i h*lvete ska man som tränare kunna få förtroende och respekt om man sågar sina spelare vid fotknölarna i media, och detta är ANDRA gången nu.
/T5!!
/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
Hur förklarar man den senaste matchen mot Mörrum annars? Var spelarna verkligen 100%-igt fokuserade på uppgiften, hade man gett max i förberedelserna, var man beredda att ta kopiöst med smärta för att vinna? Mitt svar är nej. Som kollektiv är Lakers just nu uruselt. Alla är inte beredda att ge det som behövs för att vinna matcherna. Fagervall har säkerligen en del i detta, men han kan inte trolla med knäna. Spelarna måste rannsaka sig själva och komma underfund med om man är beredda att offra det som krävs för att tillhöra ett vinnande hockeylag igen.Snoken wrote:Undrar om det verkligen finns några i laget som skiter i hur det går? Jag tror inte det. Det är väl mest spekulationer isåfall.Varanen wrote: Om det finns spelare i laget som skiter i om man vinner eller förlorar så tycker jag att de förtjänar en offentlig avhyvling. Har man inte den egna yrkesstoltheten kvar så tror jag knappast man bryr sig om något annat heller. Jag tycker det är för jävligt om inte alla gör sitt bästa. Jag vill inte att de fortsätter i VLH, hoppas Fagervalls sågningar ger den effekten. Om vi står utan en enda a-lagsspelare så får det vara så. Jag fattar inte varför det skall daltas så in i vassen.
det är många på forumet som enligt min mening är lite för snabba med att fälla ett omdöme om Fagervall har gjort rätt eller fel när han gick ut och sågade en stor del av spelarna.
vi får väl förutsätta att om det finns problem eller konflikter i truppen så är de väl kända av Fagervall.
Många av skribenterna har inlägg där det framställs som att Fagervall varken har utbildning eller erfarenhet i det han sysslar med.
Varanen har skrivet några riktigt bra inlägg i denna tråd. Jag stödjer dem fullt ut.
vi får väl förutsätta att om det finns problem eller konflikter i truppen så är de väl kända av Fagervall.
Många av skribenterna har inlägg där det framställs som att Fagervall varken har utbildning eller erfarenhet i det han sysslar med.
Varanen har skrivet några riktigt bra inlägg i denna tråd. Jag stödjer dem fullt ut.
- Åryd Lakej
- Forumdemon
Jag har (avsiktligt) inte skrivit något på ett par dagar!
Om man är arg och besviken som jag var i söndags så blir det gärna ett eller ett par inlägg som man sedan ångrar!
Efter att ha sovit på saken i två nätter kom jag fram till:
1: Vi ligger 5:a i tabellen! Inte tokigt.
2: Det är bara tre poäng till 3:e platsen. Inte omöjligt.
3: Just nu är det uppehåll som jag tror att spelarna behöver mer än någon!
4: Efter uppehållet kommer Lakers att dominera!
(Möjligt!)
5: Dom fixar SA, även fast det just nu ser mörkt ut!
Även om jag haft tvivel på Fagervall den sista tiden så tror jag ändå att han är en bra coach! Han kommer att vända skeppet!
Vad som kanske inte är hans starka sida är väl (min åsikt)presskonferanser. Han pratar väl lite för mycket från hjärtat och inte så diplomatisk!
Tänk själva, att han borde vara lika besviken som ni efter matchen. Det är inte helt omöjligt att han dagen efter ångrar ett eller några uttalande men då står uttalandet i SMP!
Om coachen ska vara dålig på något så är väl presskonferansen det bästa att vara dålig på!
Sedan tycker nog jag oxå att om inställningen varit kass kan man som betalad idrottsman få det slaget i huvudet!
Om man är arg och besviken som jag var i söndags så blir det gärna ett eller ett par inlägg som man sedan ångrar!
Efter att ha sovit på saken i två nätter kom jag fram till:
1: Vi ligger 5:a i tabellen! Inte tokigt.
2: Det är bara tre poäng till 3:e platsen. Inte omöjligt.
3: Just nu är det uppehåll som jag tror att spelarna behöver mer än någon!
4: Efter uppehållet kommer Lakers att dominera!

5: Dom fixar SA, även fast det just nu ser mörkt ut!
Även om jag haft tvivel på Fagervall den sista tiden så tror jag ändå att han är en bra coach! Han kommer att vända skeppet!
Vad som kanske inte är hans starka sida är väl (min åsikt)presskonferanser. Han pratar väl lite för mycket från hjärtat och inte så diplomatisk!
Tänk själva, att han borde vara lika besviken som ni efter matchen. Det är inte helt omöjligt att han dagen efter ångrar ett eller några uttalande men då står uttalandet i SMP!
Om coachen ska vara dålig på något så är väl presskonferansen det bästa att vara dålig på!

Sedan tycker nog jag oxå att om inställningen varit kass kan man som betalad idrottsman få det slaget i huvudet!
Alla har rätt till min åsikt!
- Fille Rille
- Forumamatör
Efter att läst dina inlägg de senaste dagarna kan man nästan tro att du är en av spelarna, efter som du vet precis hur Fagerwall beter sig mot spelarna när ingen annan än spelarna är med ?Trigger wrote:Självklart måste man skälla på spelarna . Men det verkar ju vara det ända han kan . Till slut vänjer man sig vid det och slutar lyssna . Vem fan orkar lyssna på hur värdelös man är säger folk att man är värdelös självklart tror man att man är det .
Samt som du säger att skälla, skrika och hota är det enda han kan!
Om man inte har belägg för dessa påståenden är detta rätt grova anklagelser ???
** En förlust gör ondare än en tackling, dagen efter **
Hahah Grova anklagelser ??Fille Rille wrote:Efter att läst dina inlägg de senaste dagarna kan man nästan tro att du är en av spelarna, efter som du vet precis hur Fagerwall beter sig mot spelarna när ingen annan än spelarna är med ?Trigger wrote:Självklart måste man skälla på spelarna . Men det verkar ju vara det ända han kan . Till slut vänjer man sig vid det och slutar lyssna . Vem fan orkar lyssna på hur värdelös man är säger folk att man är värdelös självklart tror man att man är det .
Samt som du säger att skälla, skrika och hota är det enda han kan!
Om man inte har belägg för dessa påståenden är detta rätt grova anklagelser ???

Varför är det Tabu att klaga? Bätttre att klaga i ett forum än skrika på läktaren? Eller?