Musiken i lakerdome

Sånt som inte passar in nån annanstans skrivs här. Självklart kan du diskutera även sånt som inte berör hockeyn här.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

baronen
Forumentusiast

Post by baronen »

Tack så mycket jocke.
Nu blir det stereon på högsta volym :P
cswl
Forumamatör

Post by cswl »

Tycker det är riktigt häftigt när första femman presenteras och det kommer maffig musik som passar just dem, fortsätt med det :lol:
Simma lungt
Fixo
Forumamatör

Post by Fixo »

Ni kan ju lira lite Meduza t.ex. Efraim Barkbit från Rävemåla Kohage.. kan väl passa i småland..

Annars finns ju Wilmer X - Hon är läcker.. på välklingande skånska så låter läcker faktiskt som laker....

Mörrum finns i hjärtat...
Gallerskalle
Forumamatör

Post by Gallerskalle »

...tycker jag liras för mycket överlag (även om låtvalet har blivit bättre på senare tiden).

Ta som exempel i söndags där klacken flera gånger i 3:e blev störda (?) av musiken.
Jag tycker att så länge klacken sjunger och hejar (inte hatar!!) så skall musiken vara tyst, musiken är till för att hjälpa igång publiken och inte tvärtom, tysta den!!

mvh Johan
Jocke
Forumamatör

Post by Jocke »

Gallerskalle wrote:...tycker jag liras för mycket överlag (även om låtvalet har blivit bättre på senare tiden).

Ta som exempel i söndags där klacken flera gånger i 3:e blev störda (?) av musiken.
Jag tycker att så länge klacken sjunger och hejar (inte hatar!!) så skall musiken vara tyst, musiken är till för att hjälpa igång publiken och inte tvärtom, tysta den!!

mvh Johan
Du är välkommen till båset och ta över spakarna, du verkar veta hur det ska gå till.
Det där med publiken och musiken har jag aldrig fattat...
Gallerskalle
Forumamatör

Post by Gallerskalle »

Jocke wrote: Du är välkommen till båset och ta över spakarna, du verkar veta hur det ska gå till.

Ojdå, känslig idag !! Visst, det kan vara jobbigt att inte få någon uppskattning för det man gör, eller är det skon som klämmer ??

Säger det igen, det är hundra gånger "trevligare" att gå på hockey där publiken står för "ljudet i skällan" än att gång på gång matas med musik från högtalarna. Med andra ord tycker jag att klacken bör få förtur och inte spela musik in absurdum. Nu vet jag inte vilka riktlinjer du jobbar efter, du kanske skall spela "hela tiden" och trots att klacken sjunger, ja då är det ju OK.

Alltså anser jag att musiken bör spelas så sparsamt som möjligt och endast användas till att hjälpa publiken/klacken att komma igång, inte att tysta den.

Är det nu så att du behöver hjälp med spakarna så är jag fel man, däremot kan jag hjälpa till med att klargöra om klacken sjunger eller inte.....

mvh Johan
Micha
Forumentusiast

Post by Micha »

Stopp å belägg!!!

Jocke är helt suverän vad det gäller musiken...
Har inte vart i någon hall där (enligt mig) det spelas så bra hocky-musik som här i Växjö... Det spelas på rätt ställen enligt mig...

Keep up the good work....Jocke & co!!

(I söndags var det dessutom inte mycket ljud i skällan (publiken)...)
buck
c/o LL´s Forum

Post by buck »

betänk att killarna nere i speakerbåset är omgivna av plexi!!! om vi är 10 man som sjunger så hör dom inte det...

sen att musiken börjar spelas INNAN vi ska dra igång en ramsa, det kan man ju inte rå för...

nä, bra jobbat Jocke m.fl!
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Jocke
Forumamatör

Post by Jocke »

Gallerskalle wrote:
Jocke wrote: Du är välkommen till båset och ta över spakarna, du verkar veta hur det ska gå till.

Ojdå, känslig idag !! Visst, det kan vara jobbigt att inte få någon uppskattning för det man gör, eller är det skon som klämmer ??

Säger det igen, det är hundra gånger "trevligare" att gå på hockey där publiken står för "ljudet i skällan" än att gång på gång matas med musik från högtalarna. Med andra ord tycker jag att klacken bör få förtur och inte spela musik in absurdum. Nu vet jag inte vilka riktlinjer du jobbar efter, du kanske skall spela "hela tiden" och trots att klacken sjunger, ja då är det ju OK.

Alltså anser jag att musiken bör spelas så sparsamt som möjligt och endast användas till att hjälpa publiken/klacken att komma igång, inte att tysta den.

Är det nu så att du behöver hjälp med spakarna så är jag fel man, däremot kan jag hjälpa till med att klargöra om klacken sjunger eller inte.....

mvh Johan
Nej, jag är inte det minsta stingslig och har ingen sko som klämmer heller.
Om du tycker det är jobbigt att jag reagerar på det du skriver ligger problemet hos dig, inte hos mig.

Vad det gäller beröm och kritik tor jag de flesta här känner till att jag gärna tar emot sådant.
Jag spelar knappast musiken för mig själv utan för publiken, lite svårt/dumt att vara egotrippad då eller hur?

Anledningen till min kommentar på ditt inlägg beror på att det borde vara ganska klart för de flesta att publiken går före musiken i Lakerdome.
Det var inte jag som satt där just i söndags men både Henke & Mange har samma uppfattning som jag vad gäller stämningen - ju mindre musik vi spelar desto härligare är det.

Mvh Jocke
Båsmupp
Gallerskalle
Forumamatör

Post by Gallerskalle »

Tråden handlade om musiken i Lakerdome, jag hade synpunkter på att musiken spelades för ofta i 3:e perioden i Sik-matchen på bekostnad av klacken.
Om nu alla "musiker" är av den uppfattningen som du skriver och jag önskar så var det väl bara ett mindre missöde i söndags att klacken blev tystad några gånger.

Med andra ord behöver vi inte tjata mer...

mvh Johan
Putte#24
c/o LL´s Forum

Post by Putte#24 »

Fan, ibland är det skönt att slippa skrika :lol:
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by Coffe #800 »

jag tycker att vi skippar musiken i lakedome i mon vi SJUNGER I STÄLLET !!! iaf i period pauserna !!
milkman
Forumamatör

Post by milkman »

Att ni bara orkar tjöööta det är inte så jävfla lätt att vet när man ska dra igång musiken eller inte
Ibland så står det bara några i klacken och halvmaler :? kan bli så ibland på hemmabana när det gäller så mycket som det gör nu. Och utan Bizon vid rodret så blir det inte hundra bra heller !

Det finns inget Allsvenskt lag som Växjö som har så bra koll
som vi har var det gäller musiken, även spekern Tomas gör ett KANONJOBB !!!!

Var själv i Oskarshamn igår gick f.. inte höra ett skit vad som
sades eller spelades i högtalarna Ps lät som dom hade köpt dom
på RUSTA i måndags efter det hade brunnit :twisted:

Jag vet precis vad jag pratar om!! Lakers Lakejerna är utan tvekan
Allsvenskans bästa klack både hemma &borta. Och hur kan jag veta det
det kan ju ha att göra med att jag har varit med ända från början när Lakers Lakejer bildades och det är jag jäkligt stolt över :ok:

Det finns inget bättre och trevligare gäng !!!! att åka på bortaresa med hela "lakejfamiljen" är Dööskööjj :mrgreen:
hoppas jag inte trampade nån på tårna nu :lol: :lol: :lol:

Lakej nummer 4
//milkman
Lakej#4
milkman
Forumamatör

Post by milkman »

Håller helt och hållet med dig Coffe #800 imorgon kör vi ingen musik bara ett jäkla tryck på läktarn .
Imorgon får ni nog att göra när ni ska tysta fulla AIA supporters men det klarar Lakejerna lätt :clap: :clap: :clap: :clap:
Lakej#4
KyriakoS
Forumproffs

Post by KyriakoS »

nån som kan upplysa :idea: mig med vad låtarna med melodierna som vi har till ramsorna "Åh VLH shala lalala laa" och " Åh VLH håller på VLH håller på VLH" heter....helst technoversionen :?: :!:
Per_växjö
c/o LL´s Forum

Post by Per_växjö »

KyriakoS wrote:nån som kan upplysa :idea: mig med vad låtarna med melodierna som vi har till ramsorna "Åh VLH shala lalala laa" och " Åh VLH håller på VLH håller på VLH" heter....helst technoversionen :?: :!:
:D
Åh VLH shalalalalaa --> Swoop med Speedy gonzales
Åh VLH håller på VLH --> Clubbiators med Let the show begin
TP! Mannen, Myten, Frisyren...
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Vad heter låten som Bajen har som mål-låt?
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

den heter..ääkka pekka märsti yylepy!
Snart nära dig...en ny hall
KyriakoS
Forumproffs

Post by KyriakoS »

Per_växjö wrote: :D
Åh VLH shalalalalaa --> Swoop med Speedy gonzales
Åh VLH håller på VLH --> Clubbiators med Let the show begin
tackar!!...va inte det lättaste att hitta.... i skivbutikerna dvs :roflol:

inte exakta versionen denna Swoop med Speedy gonzales...vet nån?
Post Reply