DEFAUW Brad o Shjon
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Ni förstår säkert att jag bara var inne för att hetsa lite med er och ni har säkert en chans att gå till superallsvenskan. Lycka till
Yzerman var det stora skälet till att jag började driva lite med er.
Ha det gott.
Mano Chao - Tänk att du lyckats tyda mitt nickname - Inte illa
--------------------------------------------------------------------------
Ni är inte sämre än vi - bara nästan
Yzerman var det stora skälet till att jag började driva lite med er.
Ha det gott.
Mano Chao - Tänk att du lyckats tyda mitt nickname - Inte illa
--------------------------------------------------------------------------
Ni är inte sämre än vi - bara nästan
IngeBlek ÄR Olofströmssupporter, nu vet ni det!!
Klart att ni ska vara glada för era nya spelare, men visst hade ni väl hoppats på nåt bättre??!! Vet ju många i Växjö som på fullt allvar trodde att Yzerman skulle komma, det hade varit en publikmagnet!!! Nu tror jag dock att även denna okända gubbe kommer att göra en hel del nytta för er, om han inte är skadad som han varit mycket tidigare i karriären. Förresten, borde inte ni få ett par killar över nu?? Vi tar gärna emot fler i Taif
Klart att ni ska vara glada för era nya spelare, men visst hade ni väl hoppats på nåt bättre??!! Vet ju många i Växjö som på fullt allvar trodde att Yzerman skulle komma, det hade varit en publikmagnet!!! Nu tror jag dock att även denna okända gubbe kommer att göra en hel del nytta för er, om han inte är skadad som han varit mycket tidigare i karriären. Förresten, borde inte ni få ett par killar över nu?? Vi tar gärna emot fler i Taif

Ja, helt klart en start på något mycket, mycket, mycket BRA!
Växjö Lakers är nu ett mkt respekterat namn ute i hockeysverige.
/T5!!

Växjö Lakers är nu ett mkt respekterat namn ute i hockeysverige.
/T5!!
Last edited by C70T5 on 2 August 2004, 23:06, edited 2 times in total.
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
LasseMaja> Ni kan få Yzerman nu när det visade sig att han inte platsade i LakersLasseMaja wrote:IngeBlek ÄR Olofströmssupporter, nu vet ni det!!

- challe_berglund
- Forumproffs
titta även längre ner på denna länk
http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 29,00.html
där Mats wennerholm rankar hetaste lagen
törstens fiende
Nej, nu blir jag förbannad!Roger wrote:titta även längre ner på denna länk

Femma i hela hockeysverige...
Det innebär ju att laget har blivit bättre än supporterklubben, så kan vi ju inte ha det!

"Herr-bh, herr-bh, herr-bh..."
- Puck På Pung
- Forumentusiast
- Puck På Pung
- Forumentusiast
-
- c/o LL´s Forum
- Puck På Pung
- Forumentusiast
NHL:s transfer-,draft- och kontraktssystem är så inihelvetes komplext att jag har svårt att svara på den frågan även om jag känner att jag kan det här bättre än, låt säga, gemene lakej!Per Carlsson wrote:Det är väl endast Carolina som kan ge honom ett NHL-kontrakt. Finns ju andra klubbar i NHL som ville ha honom men Carolina låser honom från det...![]()
Underbart att VI får en kille som ett par Elitserieklubbar, ett par klubbar i Finska högstaligan samt ett par NHL-klubbar vill ha!

Nu vet jag ju inte riktigt hur hans kontrakt med Carolina ser ut, för jag antar att han har något annars borde han vara fri att gå. Skulle nu fallet vara att han tränar med Carolina och han lyckas så bra att han får chansen att spela med Carolina bestämmer han själv om han vill spela där eller i Växjö.
Fast det verkar ju ha skurit sig mellan honom och Carolina och kanske åker han till Sverige för att hans kontrakt med Carolina ska ta slut. Sen kan han åka tillbaka och försöka komma in i vilket NHL-lag han nu vill.
Precis som du säger är övergångarna i NHL omgärdat med en hel del regler. Bosman existerar inte där utan man blir sk free agent beroende på ålder, antalet matcher osv. Jag tror inte DeFauw är free agent vilket gör att Carolina har inflytande på hans övergång utan att han behöver ha ett pågående kontrakt.
- Patrik_AIA
- Forumamatör
Oh my, först trodde jag att det var Big-Brother-Carolina ni snackade om, och plötsligt fick hela diskussionen andra dimensioner. Nåväl, det blir spännande att se hur detta äventyr slutar. Intresset för allsvensk hockey ökar onekligen, och det är något som alla lag tjänar på.Hammers wrote:...Skulle nu fallet vara att han tränar med Carolina och han lyckas så bra att han får chansen att spela med Carolina bestämmer han själv om han vill spela där eller i Växjö.
Fast det verkar ju ha skurit sig mellan honom och Carolina och kanske åker han till Sverige för att hans kontrakt med Carolina ska ta slut. Sen kan han åka tillbaka och försöka komma in i vilket NHL-lag han nu vill.
Skönt att man också vet vem som måste utnämnas till seriefavorit. Med två NHL-proffs i laget kan man väl inte komma annat än etta, eller?

-
- c/o LL´s Forum
[i]"Brad DeFauw became the first player in franchise history to score twice in his NHL debut and fourth Hurricane this year to score in his first appearance as the Hurricanes withstood a four-goal third by the Blue Jackets to win their third straight game."[/i]
http://search2.hurricanes.com/cgi-bin/M ... W+DEFAUWS+
http://search2.hurricanes.com/cgi-bin/M ... W+DEFAUWS+
Det där med att flera lag i Nhl å svenska och finska elitserien ville ha honom ska ni nog ta med en nypa salt, det är nog bara Pucko Åkesson som tror på det.
Ni vet väl att han kallas Pucko???
Det är ju ganska givet att om han vore tillräckligt bra för Nhl så skulle det vara där han spelade, han har ju trots sin ålder bara spelat 9 matcher.
På torsdag ska jag kolla in sveriges bästa juniorer i Dackehallen!!!
Välkomna ni oxå

Det är ju ganska givet att om han vore tillräckligt bra för Nhl så skulle det vara där han spelade, han har ju trots sin ålder bara spelat 9 matcher.
På torsdag ska jag kolla in sveriges bästa juniorer i Dackehallen!!!
Välkomna ni oxå

-
- c/o LL´s Forum
Nu är det väll så att Nhl´s skifta lag politik är ganska krånglig och det råder ganska skumma regler så även om Colorado velat ha brad mellan foppa o sakic så måste de trada honom från Carolina och tydligen så vill inte Carolina trada bort honom för de tror på han.LasseMaja wrote:Ja eller hur, för agenter kan man ju alltid lita på!!!