Magnus Berglund förklara läget...
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
-
- Forumamatör
Det man måste tänka på när det gäller tekningar, är ju att det är inte bara centern som tekar utan det är ju hela femman som är delaktig.Lobo wrote:Dalle har tekat 52 ggr och vunnit 26 enligt Hockeyförbundet det ger han 50 %. Johan har bara tekat 8 ggr och 2 vinster 22 %
dessa två skall ersätta Grans 595 tekningar 337 vunna 57 % och Bjaerdahl 558 tekningar 317 vunna 57 %
Berglund är på pappret ingen supertekare kan vi tillägga han har 47 % vunna tekningar utan den som verkar vara den som vi får hoppas på är Miikka som ligger på 51 % vunna av 320 tekningar.
Förra säsongen tyckte jag inte att Lakers gick in helhjärtat i många tekningar. Det är ett måste ifall man vill vinna den.
Så den statistiken säger inte riktigt hela sanningen. Eller snarare den femman som den centern spelade i hade xx i teknings % är väl det mest rättvisa att säga.
Det är så jag ser på tekningar.
[b]Klubb Poseidon is the shit[/b]
Lite o.t.
Men på tal om tekningar så minns jag att SAIK var väldigt effektiva och bra på det när Vi mötte dom i Lakerdome.
Tekning - effektivitet - tryck på mål - förhoppningsvis MÅL!
Så visst är tekning en stor del i effektiviteten i ett lags vara eller icke vara längre fram i serien, det tror jag.
Lakers effektivitet när det gäller tekningar kan bli mkt bättre.
Väl Mött!!
/T5!!
Men på tal om tekningar så minns jag att SAIK var väldigt effektiva och bra på det när Vi mötte dom i Lakerdome.
Tekning - effektivitet - tryck på mål - förhoppningsvis MÅL!
Så visst är tekning en stor del i effektiviteten i ett lags vara eller icke vara längre fram i serien, det tror jag.
Lakers effektivitet när det gäller tekningar kan bli mkt bättre.
Väl Mött!!
/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
Då Lakers klättrat som de gjort så är det nog ett måste att göra så antar jag. Man måste ju se till att spelarna är bland de bättre i den division man för tillfället spelar i, bättre spelare än så blir för stora utgifter för klubben. Så förhoppningsvis kommer det blir färre spelarövergångar i framtiden.Räven wrote:Jag vet att jag överdrev lite, men jag tycker att det är för många nya spelare och att man inte kan göra så här år efter år, utan man ska bygga ett lag på en bred stomme och värva, låt säga 4-5 nya spelare per säsong.