vlk skrev:Rögle behöver inte mer än att vänta ut Lakers , rögles chanser kommer. De boxar ut oss i egen zon och är trygga i det. De spelar ett perfekt bortaspel mot ett trubbigt lag utan spets.
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Hoppas de känner sig trygga med våra skott i virket! 3 förra matchen och ett idag…
Med liiiite medstuds så vinner vi. Rögle har ju ingenting (förutom när Gabriel C serverar pucken)
Nu kör vi över skiten i andra - om studsandet jämnar ut sig gör vi 5-6 mål!
vlk skrev:Rögle behöver inte mer än att vänta ut Lakers , rögles chanser kommer. De boxar ut oss i egen zon och är trygga i det. De spelar ett perfekt bortaspel mot ett trubbigt lag utan spets.
Hoppas de känner sig trygga med våra skott i virket! 3 förra matchen och ett idag…
Med liiiite medstuds så vinner vi. Rögle har ju ingenting (förutom när Gabriel C serverar pucken)
Nu kör vi över skiten i andra - om studsandet jämnar ut sig gör vi 5-6 mål!
Så många spelare som är länge sen dom gjorde mål. Vilket inte talar ett skit för att vi vänder detta. Måste vara Rosen eller en back som gör det annars blir det omöjligt.
Får hoppas att vi får se Eriksson spela mer i tredje än vad Blichfeldt gör.
Nu plockar vi målisen och sen kommer det obligatoriska målet i röven.
Desperation är inte vad man förknippar med Växjö, dom bara kör på i samma tempo oavsett vad det står på tavlan.
Så jävla dåligt!! Återigen skjuter vi så in i helvete men är så in i helvete ineffektiva. Det är faktiskt riktigt pinsamt att vi spelar så här svagt på HEMMAPLAN!!
Och vi vänder ALDRIG detta!!
Senast redigerad av 1 Stupet, redigerad totalt 0 gånger.
Problemet med Lakers är att vi inte har några anfallare som kan göra mål. Pinsamt.
Samt otroligt dålig skärpa och koncentration.
Tappar puckar och passar fel.
Vi pratar juniorhockey nivå just nu.
Så sant så sant teddy. Vi har inte någon anfallare som kan göra mål just nu. Att förlita sig på att Robban som är äldst i laget ska göra målen säger en hel del om att Kossila, Sylvegård, Östlund, Blichfeldt m.m inte är tillräckligt bra!! Eller rent målmässigt så är dom skitdåliga
Anders L skrev:Lugnt å stilla nu. Det är bara ishockey.
Vi vände 0-2 mot Örebro 2015. (Om jag mins rätt).
Ja och vi vände 0-2 2017 mot LHC. Men den här gången gör vi inte det. Som nån sa, vi är alldeles för trubbiga. Vi har bara spelare som Lundberg, Stjernborg, Ludde som är i slutspels mode, resten har med sig den dåliga serieavslutningen. Dessutom möter vi ett lag som just nu är i ett jävulskt flow, där allt studsar deras väg vad som än händer på banan. Det spelar ingen roll att dom inte driver matchen, det går deras väg ändå. Ett helt lag som är i den berömda zonen och jag tror inte det kommer ändras på två matcher, och att vi helt plötsligt skulle få studsarna med oss. Rögle lyckas med det mesta faktiskt. Man spelar ju faktiskt lite chanshocley i mellan åt där dom kan ha två spelare som ligger på rulle, och det gör dom även i numerärt underläge. Och dom lyckas med det.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det