SF1: VLH - RBK 5/4 2024
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Re: SF1: VLH - RBK 5/4 2024
Jag tycker historiskt så är det just Rögles anfall vi har haft svårast för. Lägger in puckar från blå eller lång pass ner till Tambelini i högersvängen.
Jag snor från "Ogilthorpe" på rögleforumet rakt av:
23 september
Rögle-Växjö 3-1. Skott: 28-16.
En av de bättre matcherna med Abbott den här säsongen, Larmi blev rejält psykad - nästan lite Hurme-vibbar när han snodde målpeggen. Hundra procent vår match.
19 december
Växjö-Rögle 3-4 övertid. Skott: 31-20.
Sylvegård styr in första med skridskon (as). Därefter tar vi över. LEJ ettan, Bengan krigar in tvåan innan Kapla slår in 1-3. Här kunde vi stängt. Följdes av två släppta bakåt på rent slarv med svagt försvar och bla Kaplas hjärnsläpp vid blå. Sandin straff-hjälte. Vår match.
26 december
Växjö-Rögle 2-1. Skott: 26-21.
Dubbelmöte. Förvirrat försvarsarbete långa stunder, noll försvar vid 1-0. 1-1 ett av säsongens snyggaste mål av "fjärdelinan". Lika inför tredje. 2-1 med typ 6 min kvar med ett försvarsspel som fick mina ögon att blöda. Jämnt skägg-match.
1 februari
Rögle-Växjö 1-2. Skott: 21-27
Sandin snor puck från Cooper och gör 1-0 snyggt. 1-1 och 1-2 riktigt rörigt försvar. Gott om lägen från båda (en grön ramträff), men resultatet från första perioden stod sig. Fördel Växjö-match
Vi har alltid haft svårt för Rögle, speciellt på bortaplan.
Men slutspel är slutspel och det känns som vi har våran bästa hockey kommande, medans Rögle peakat?
Jag snor från "Ogilthorpe" på rögleforumet rakt av:
23 september
Rögle-Växjö 3-1. Skott: 28-16.
En av de bättre matcherna med Abbott den här säsongen, Larmi blev rejält psykad - nästan lite Hurme-vibbar när han snodde målpeggen. Hundra procent vår match.
19 december
Växjö-Rögle 3-4 övertid. Skott: 31-20.
Sylvegård styr in första med skridskon (as). Därefter tar vi över. LEJ ettan, Bengan krigar in tvåan innan Kapla slår in 1-3. Här kunde vi stängt. Följdes av två släppta bakåt på rent slarv med svagt försvar och bla Kaplas hjärnsläpp vid blå. Sandin straff-hjälte. Vår match.
26 december
Växjö-Rögle 2-1. Skott: 26-21.
Dubbelmöte. Förvirrat försvarsarbete långa stunder, noll försvar vid 1-0. 1-1 ett av säsongens snyggaste mål av "fjärdelinan". Lika inför tredje. 2-1 med typ 6 min kvar med ett försvarsspel som fick mina ögon att blöda. Jämnt skägg-match.
1 februari
Rögle-Växjö 1-2. Skott: 21-27
Sandin snor puck från Cooper och gör 1-0 snyggt. 1-1 och 1-2 riktigt rörigt försvar. Gott om lägen från båda (en grön ramträff), men resultatet från första perioden stod sig. Fördel Växjö-match
Vi har alltid haft svårt för Rögle, speciellt på bortaplan.
Men slutspel är slutspel och det känns som vi har våran bästa hockey kommande, medans Rögle peakat?
-
- Forumdemon
Luleå hade också fördel på oss under grundserien, det hade dom inget för senare. Bulans uttalande ”Vi sitter i förarsätet” är redan en klassiker.
Slutspel är någonting annat än serielunk, där är det nog fördel oss mot Rögle
Slutspel är någonting annat än serielunk, där är det nog fördel oss mot Rögle

En sak jag tycker mig ha märkt i slutspelet, inte bara för VLH, är hur sunkigt PP:na ofta varit i slutet av perioderna. Ofta är det spelare med redan stor istid som spelar PP och det kan tänkas att de är trötta. Något att fundera på. Kanske ska man ha en tredje PP uppställning för PP i slutet av en period? Det har nästan sett ut som om vi bara spelat av perioden i något fall trots PP. Självklart är det inte så och då måste det bero på trötthet vilket lett till brist på fokus och speed.Dysterqvist wrote:Okej bp men uselt pp mot Luleå, det måste upp om Växjö ska ha en chans mot Rögle, tror jag.
Jag har en ståplatsbiljett över till ikväll om någon behöver den!
Bättre att fylla på VS än att vaska den
Bättre att fylla på VS än att vaska den

PP:n brutna mellan två perioder blir ju per automatik utspädda i tryck och flow, oavsett uppställning - skall du ta en utvisning är det guld att göra det i matchminut '18 el '19.
Det finns de som har värre huvudbry än PP - Örebro vill bli av med BROMÉ och HOLM (ingen önskvärd på måndagens träning) - BROME har FYRA (4) - F-Y-R-A år kvar på det sexårskontrakt klubben gav honom 2022. Det toppar väl AGOSTINO-affären va'?
Det finns sportchefer, not-so-much-sportchefer, skickliga sportchefer - och MAESTRO EVERTSSON
Det finns de som har värre huvudbry än PP - Örebro vill bli av med BROMÉ och HOLM (ingen önskvärd på måndagens träning) - BROME har FYRA (4) - F-Y-R-A år kvar på det sexårskontrakt klubben gav honom 2022. Det toppar väl AGOSTINO-affären va'?

Det finns sportchefer, not-so-much-sportchefer, skickliga sportchefer - och MAESTRO EVERTSSON

-
- c/o LL´s Forum
Har känts bra hela veckan men börjar bli lite nervös. Får ta något stärkande och vill se Rieder och Carlsson i truppen.
Kötta på VLH
Kötta på VLH

"Bara" Rieder som saknas.
Bara snack om RBK i Cmore. De verkligen älskar bandyklubben. Ska bli härligt att se deras tårar när vi tar oss till final. 

-
- c/o LL´s Forum
Bara Rögle i uppsnacket. 

Nädå, men nästan
Skickat från min iPhone med Tapatalk
- Vi har ett tungviktsmöte, säger Oldéen.
Vad är det för tungvikt med RBK? De är bara tungviktare i Cmores hjärta.
Vad är det för tungvikt med RBK? De är bara tungviktare i Cmores hjärta.

-
- c/o LL´s Forum
Everberg måste stoppas.
Han ska inte få ha lekstuga!!
Han ska inte få ha lekstuga!!
Det hemska med Rögle är att vi kan dominera men så sticker dom upp snabbt och gör en balja.
Lite som oss.
Lite som oss.
Första kedjan skall vara som den är, men fan vad kassa de är defensivt. Lika skit de är i egen zon är de bra i anfallszon.
-
- c/o LL´s Forum
Sämsta försvarsspelet. Styr upp! 

Någon sa att vi inte får bjuda på nått. Vi bjöd på det mesta den här första perioden. Jisses vilka chanser dom får på vårt dåliga omdöme i egen zon.
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
är, me det som är, så är det

-
- c/o LL´s Forum
Rögle klart bättre. Finns mycket hockey kvar dock.
Martinsson undviker situationerna. Sätt in E.Rosén på hans plats.
-
- c/o LL´s Forum
Rövarbyte
och BP 
Mycket svagt spel av VLH nu.
Larmi måste stå på huvudet nu.

Last edited by StenhårtSlagskott on 5 April 2024, 20:06, edited 2 times in total.
Han som håller oss kvar i matchenStenhårtSlagskott wrote:Rövarbyteoch BP
Det Claesson och E.Sylvegård håller på med passar bättre på en xxx-kanal. 

-
- c/o LL´s Forum
Varför spelar Blichfeld nästan hela PP 

Fy faan vilket dåligt passningsspel
-
- Forumdemon
Blichfelt blir man fan inte klok på, ena matcher älskar man honom å nästa match blir man helt galen. Tror han skjutit 10.000 skott under sin tid i Växjö, de typ 25 gånger han träffat mål har det känts som riktiga klassmål, sniper!, dom andra 9.975 gångerna däremot…
Han verkar störtskön vid sidan av isen, en del i mig vill ha honom kvar, den andra delen tycker det ska bli sjukt skönt att få se nån annan på hans position. Fast lämnar han så ger jag mig fan på att han kommer bli en succé där.
Som sagt, man blir inte klok på honom
Han verkar störtskön vid sidan av isen, en del i mig vill ha honom kvar, den andra delen tycker det ska bli sjukt skönt att få se nån annan på hans position. Fast lämnar han så ger jag mig fan på att han kommer bli en succé där.
Som sagt, man blir inte klok på honom

-
- c/o LL´s Forum
Ska det bli seger krävs den bästa perioden och en Larmi i Liv Memorial Trophy-form.
-
- Forumdemon
Nu är vi rökta.
Som sagt, bara smäller till.
Bänka dansken förfan
-
- c/o LL´s Forum
Utan att vara för jävla hård här, men tycker vi kan förvänta oss mer.
Det är aå jävla valpigt i besluten, dåliga pass och vi tillåter Möglet bara köra över oss. Detta kan inte fortsätta, annars åker vi i fyra raka direkt.
Det är aå jävla valpigt i besluten, dåliga pass och vi tillåter Möglet bara köra över oss. Detta kan inte fortsätta, annars åker vi i fyra raka direkt.
Martinsson är så förutsägbar när han åker över röd, diagonal dump oavsett hur det ser ut i övrigt.
-
- c/o LL´s Forum
M Sylvegård?? Hallå, dags att vakna för fan!?
-
- Forumdemon
Superpassningen till Kossillas avgörande mål mot Fuleå skojar man inte bort. Så länge HV betalar stora delar av hans lön är jag nöjd!Varanen wrote:Martinsson är ingen slutspelsspelare.
Last edited by Dysterqvist on 5 April 2024, 21:16, edited 1 time in total.
Transorna är bra. Fler måste upp, typ M.Sylvegård - mannen som ger formsvacka ett ansikte.