Calle Rosén
Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
-
- c/o LL´s Forum
Re: Calle Rosén
Stort grattis till ett ENVÄGSkontrakt!
Stort grattis.
Envägskontrakt betyder att även om han skulle bli nedskickad och spela i AHL så får han bibehållen lön så vitt jag förstått. Finns det ytterligare fördelar med envägskontrakt eller är det just lönegarantin som är vinningen?
Envägskontrakt betyder att även om han skulle bli nedskickad och spela i AHL så får han bibehållen lön så vitt jag förstått. Finns det ytterligare fördelar med envägskontrakt eller är det just lönegarantin som är vinningen?
Fördelen med envägskontrakt utöver lönegarantin är väl att du slipper traska runt över hela jäv*a nordamerikanska kontinentalplattan i billiga bussar och spela med och mot andrasortering i andraklassens liga?
Du får väl helt enkelt en bekväm resa med ditt NHL-lag även om du står utanför matchstället.
I ROSÉN har vi en hemvändande storback om 7-8 år. Apropå hans namne, KUNG ROSÉN --> Svartis --> du brukar ha bra info om Robban - kommer han hem till nästa sesse eller förlänger han hos ryssen?
Du får väl helt enkelt en bekväm resa med ditt NHL-lag även om du står utanför matchstället.
I ROSÉN har vi en hemvändande storback om 7-8 år. Apropå hans namne, KUNG ROSÉN --> Svartis --> du brukar ha bra info om Robban - kommer han hem till nästa sesse eller förlänger han hos ryssen?
-
- c/o LL´s Forum
Nu är ju dock tråden om Calle Rosén, men snabbt svar om Robert - Nej. Det tror jag inte. Han och familjen verkar trivas kalas i Sochi, så blir nog minst ett år till där.
Det vet du väl Svartis att finns det två trådar om ROSÉN så handlar tråden allltid om den MÅLGLADASTE av de två - särskilt den här säsongen
Inatt glider han in på isen i Nassau Coliseum, NY Islanders vs. Toronto
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
MÅL DIREKT. SJUKT
Calle till Colorado! Hoppas han nu får chansen på allvar, den är han väl värd.
Fått spelat mer regelbundet några matcher nu, kul! Kämpar på och gör det riktigt bra, hoppas det håller i sig för vår enda "riktiga" produkt som tagit sig över. Denna säsong 8 matcher 2 mål och 2 assist och 6+/-
- PutteA
- Styrelsen Lakers Lakejer
- Kontakt:
Kul att följa Calles resa over there. Avgjorde senast hemma mot Blackhawks. Mål inatt igen, andra på raken i förlusten mot Wild. 5+4 på 20 matcher och +11. Kan han ha fått sitt brake nu! Verkar få mer utrymme i Blues och dom är ju faktiskt bara 4 poäng från Wild Card. Tror det dröjer innan vi ser han i vår dress igen.
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
är, me det som är, så är det