han känns inte som en ledartyp för migVaranen skrev:Jag sticker ut hakan och säger att det blir Reddox.
Ny lagkapten.
Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Re: Ny lagkapten.
Jag vet inte, får bara inte det intrycket, jag kan givetvis ha fel!Varanen skrev:Varför inte?
Verkar vara en riktigt trevlig kille men lite "försiktig" om man säger så, känns inte som någon som skulle ryta till i omklädningsrummet när det går åt helvete!
Men ibland har vissa spelare kvalitéer man inte ser förstås!
Tror de blir Noah eller Murphy nåt år innan vi vet om Dennis kommer hem eller att Josen elelr Nicke Lundgren är mer redo att vara lagkapten...
- steve_saviano_theking
- Forumproffs
- Kontakt:
Tanken har slagit mig också. Frågan är bara, som någon annan skrev, hur verbal han är. Men att han har ett stort lakershjärta och att han är en riktig kämpe råder det ingen tvekan om!Varanen skrev:Jag sticker ut hakan och säger att det blir Reddox.
Ett skott! Ett mål! För Lakers!
-
- c/o LL´s Forum
Hur spelarna är som personer vet jag inget om. Men det som talar för Reddox är:
1) Stommespelare
Han har spelat 3:e flest matcher för klubben i dagens trupp (Bara RR och Josef har fler) och han har ytterligare 2 år kvar på kontraktet. Kontinuitet. Kulturbärare.
2) Gedigen
En viktig egenskap hos en kapten enligt mig. Jobbar hårt, är noggrann vid linjerna, spelar inte Allan, filmar inte, står upp för laget utan att göra det till en grej och följer givna instruktioner. Tar den roll laget har störst nytta av. Sånt gillar lagledningar.
3) Länk
Det värsta för vilket lag som helst är sk faktionsbildning eller mobbning och dyl. Kaptenens absolut viktigaste uppgift är att hålla ihop truppen, vara uppmärksam på om det håller på att bli knas. Reddox har värdefulla erfarenheter som är användbara hos oss. Han kan den transatlantiska mentaliteten, lärt sig den svenska, och säkerligen även den finska genom hans bastubadande lagkamrater.
1) Stommespelare
Han har spelat 3:e flest matcher för klubben i dagens trupp (Bara RR och Josef har fler) och han har ytterligare 2 år kvar på kontraktet. Kontinuitet. Kulturbärare.
2) Gedigen
En viktig egenskap hos en kapten enligt mig. Jobbar hårt, är noggrann vid linjerna, spelar inte Allan, filmar inte, står upp för laget utan att göra det till en grej och följer givna instruktioner. Tar den roll laget har störst nytta av. Sånt gillar lagledningar.
3) Länk
Det värsta för vilket lag som helst är sk faktionsbildning eller mobbning och dyl. Kaptenens absolut viktigaste uppgift är att hålla ihop truppen, vara uppmärksam på om det håller på att bli knas. Reddox har värdefulla erfarenheter som är användbara hos oss. Han kan den transatlantiska mentaliteten, lärt sig den svenska, och säkerligen även den finska genom hans bastubadande lagkamrater.
Bra argument! Nu tror jag mer o mer på Reddox som kapten! Ingen nämer Kallio trots att ALLA som nånsin spelat med honom älskar honom! Är han för tystVaranen skrev:Hur spelarna är som personer vet jag inget om. Men det som talar för Reddox är:
1) Stommespelare
2) Gedigen
3) Länk
Hoppas på Kallio
Tror på Josefsson
Tror på Josefsson
Alex blir det
Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
Hoppas det!!!mollers skrev:Alex blir det
Säg vad du gör och gör vad du säger !
- PutteA
- Styrelsen Lakers Lakejer
- Kontakt:
Det blir Kallio det här året, och nästa säsong tar Alex över. Kom ihåg vem som sa det!!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
Du härmar ju bara mig ju! =)PutteA skrev:Det blir Kallio det här året, och nästa säsong tar Alex över. Kom ihåg vem som sa det!!
#10 Duchon
- PutteA
- Kontakt:
Hahaha!! Men hur säker är du?
-
- c/o LL´s Forum
Om det är någon som kan bära lagkaptensbindeln så är det Kallio. Han borde ha alla ingredienser för att klara den rollen. Kan inte tänka mig att någon i laget motsäger sig detta.PutteA skrev:Det blir Kallio det här året, och nästa säsong tar Alex över. Kom ihåg vem som sa det!!
Ny lagkapten.
Det har nog ingen något tvivel om, men man vill ju ha lite kontinuitet när det gäller kaptensrollen och frågan är vad Lakers har för plan med Kallio och vad Kallio har för plan med hockeyn. Han har ju bara kontrakt denna säsongen pga sin ålder. Absolut minst 2år ska man bära C:et på bröstet tycker jag. A:et är en annan femma...Lakershjärta71 skrev:Om det är någon som kan bära lagkaptensbindeln så är det Kallio. Han borde ha alla ingredienser för att klara den rollen. Kan inte tänka mig att någon i laget motsäger sig detta.PutteA skrev:Det blir Kallio det här året, och nästa säsong tar Alex över. Kom ihåg vem som sa det!!
#10 Duchon
om sjöa säger ett år me Kallio sen Alex J så har han fått veta de från bra källa.... så så räknar jag me att det blir
Ny lagkapten.
Ni vet vilka som var lagkaptener förra året i Skills?
Om inte så kan jag uppdatera er att det var #38 & #40 = C & A
Det betyder förmodligen att Kallio får ett C på bröstet och Robban får ett A, då dessa är lagkaptener i skills i år. Welsh får nog behålla sitt A och som reserv blir det nog Alex. Kom ihåg var ni läste det först! =)
Om inte så kan jag uppdatera er att det var #38 & #40 = C & A
Det betyder förmodligen att Kallio får ett C på bröstet och Robban får ett A, då dessa är lagkaptener i skills i år. Welsh får nog behålla sitt A och som reserv blir det nog Alex. Kom ihåg var ni läste det först! =)
#10 Duchon
- PutteA
- Kontakt:
Jag tror Alex kommer att ha fullt upp med att axla rollen som första center. Men det är klart, kanske han tar ett A, men jag tvivlar.
Josen eller Kallio enligt kvällsposten.. lägger 1kg isterband på Kallio
- PutteA
- Kontakt:
Det är klart med Kallio. Alex tar över 15/16
- Kenny jönsson
- Forumamatör
Jag tror att 5an blir kapten med josen och redox som ass.eller josen som kapten han känns trots allt som mest vlh i hjärtat
"Lakershjärta71 skrev"Jag är inte helt övertygad om att vi behöver Rasmussen i laget. Jag tycker han är överskattad och det håller nog flera med mig om också.
-
- c/o LL´s Forum
Är det officiellt?PutteA skrev:Det är klart med Kallio. Alex tar över 15/16
-
- c/o LL´s Forum
Är det officiellt? Var har Lakers informerat om detta?PutteA skrev:Det är klart med Kallio. Alex tar över 15/16
-
- c/o LL´s Forum
Blev fel med inläggen. Var inte meningen att skicka två ggr.
Då va det klart Kallio lagkapten o Welch och A.Johansson "ASS" http://lakers.se/artikel/56176/
Kallio!!!!!
-
- c/o LL´s Forum
Vilken saga det hade varit om Kallio fick lyfta pokalen, sitt sista år i SHL, sitt första år som Kapten!
- PutteA
- Kontakt:
Ja, då var det äntligen officiellt!
Jag blir så jävla stolt när jag läser detta:
http://www.vaxjolakers.se/artikel/56176/
Speciellt texten från Kallio:
– Sam ringde mig i somras när jag var hemma i Åbo och ville komma på besök. Vi satt i flera timmar och snackade hockey och då frågade han om jag kunde tänka mig att vara lagkapten i år. Jag tycker det var väldigt snyggt gjort, han kom till mig personligen istället för att bara ringa, och det visar återigen vilken klass Växjö Lakers håller.
Man är så seriös från klubbens sida så det finns inte.
– Sam ringde mig i somras när jag var hemma i Åbo och ville komma på besök. Vi satt i flera timmar och snackade hockey och då frågade han om jag kunde tänka mig att vara lagkapten i år. Jag tycker det var väldigt snyggt gjort, han kom till mig personligen istället för att bara ringa, och det visar återigen vilken klass Växjö Lakers håller.
#10 Duchon
SamDannedd skrev:Jag blir så jävla stolt när jag läser detta:
Evert
Kallio
Fick fan en tår i ögat när Kallio entrade isen till ett enormt jubel idag på skills!
Så jävla stolt att han får bära C:et på bröstet denna säsongen! =)
Så jävla stolt att han får bära C:et på bröstet denna säsongen! =)
#10 Duchon
- steve_saviano_theking
- Forumproffs
- Kontakt:
Dags att ta upp denna diskussionen igen. Hur tror ni kaptenstrion kommer se ut nästa säsong? Alexander som kapten eller någon helt annan?
Vad jag tror:
C, Alexander
A, Rosen
A, Murphy
Vad jag tror:
C, Alexander
A, Rosen
A, Murphy
Ett skott! Ett mål! För Lakers!
- PutteA
- Kontakt:
Jag VILL se Alex med C!! Murph med ett solklart A. Sen vett i fan?