AIK-Växjö

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Användarvisningsbild
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer

Inlägg av Klonis »

Aik står ju som arrangerande klubb så vem ska jag skylla på om inte AIK?
Nåt lurt är det med detta iaf
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Användarvisningsbild
Etnoj
Forumentusiast

Inlägg av Etnoj »

Vackraste klubbmärket skrev:
Klonis skrev:Har pratat med AIk om det och dom skyllde på ticnet mer vet jag inte

När pratade du med AIK och med vem? Pressenterade du dig vem du var och vad ärendet gällde? Det är ju er klubb som ska hålla kontakten med er ang de 150 biljetterna. Tror knappast att du fick något vettigt svar om du sade något i stil med "Öööh, liksom jag vill ju ha biljetter till bortastå, skandal förfan..."

Om de skyller på ticnet så kanske de har skäl att göra det? MÅNGA trogna AIK: supportrar som sett hemmamatcherna under säsongen hittills står fortfarande utan biljett så coola ned.

Kan ju hända att bokningssystemet havererat el. liknande fast det är ju knappast AIK:s fel (även om du nu föredrar att utgå ifrån det).

Spelar ju absolut ingen roll, vi ska ha samma rätt som er att se matchen.
Dock är ju frågan om de kommer upp några, men bara saken att vi inte får chansen är ju pissigt värre. Riktigt illa om detta stämmer.
[b]Hörde Saviano tala med Tom Koivisto under en match - "Kör du först så väntar jag där framme"[/b]
Användarvisningsbild
Klonis

Inlägg av Klonis »

Jag ska se matchen så det så på nått jäkla vis 8)

Tänk om vi hade haft en bussresaplanerad med 60 pers hur skulle dom löst det då?
Användarvisningsbild
Etnoj
Forumentusiast

Inlägg av Etnoj »

Klonis skrev:Jag ska se matchen så det så på nått jäkla vis 8)

Tänk om vi hade haft en bussresaplanerad med 60 pers hur skulle dom löst det då?

Ja, det är ju inte precis så man blir förvånad på något sätt :wink:
[b]Hörde Saviano tala med Tom Koivisto under en match - "Kör du först så väntar jag där framme"[/b]
Användarvisningsbild
PeterLake
Forumproffs

Inlägg av PeterLake »

Klonis skrev:Har pratat med AIk om det och dom skyllde på ticnet mer vet jag inte

När pratade du med AIK och med vem? Pressenterade du dig vem du var och vad ärendet gällde? Det är ju er klubb som ska hålla kontakten med er ang de 150 biljetterna. Tror knappast att du fick något vettigt svar om du sade något i stil med "Öööh, liksom jag vill ju ha biljetter till bortastå, skandal förfan..."

Om de skyller på ticnet så kanske de har skäl att göra det? MÅNGA trogna AIK: supportrar som sett hemmamatcherna under säsongen hittills står fortfarande utan biljett så coola ned.

Kan ju hända att bokningssystemet havererat el. liknande fast det är ju knappast AIK:s fel (även om du nu föredrar att utgå ifrån det).

Hade jag varit i ert sits hade jag blivit förbannad. Riktiga supportrar som gick på alla AIKs matcher blir utan biljett tack vare alla jävla medgångssupportrar. Ett skämt är vad det är
STOLT LAKEJ
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inlägg av alfax »

Stå på dej Klonis ,de ska inte få behandla supportrar hur som helst.en skitförening är det och kommer så att förbli.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
PeterLake
Forumproffs

Inlägg av PeterLake »

och tänk på att vi hjälpte dem att ta sig till Eliten! :oops:

Glädjen dog rätt snabbt igår när man fick reda på att AIK har vunnit sin match.....
STOLT LAKEJ
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inlägg av alfax »

PeterLake skrev:
Hade jag varit i ert sits hade jag blivit förbannad. Riktiga supportrar som gick på alla AIKs matcher blir utan biljett tack vare alla jävla medgångssupportrar. Ett skämt är vad det är
Riktiga supportrar har årskort men i aik finns det bara supportrar som går i medgång.
Användarvisningsbild
PeterLake
Forumproffs

Inlägg av PeterLake »

Det finns vissa som vägrade köpa årskort för att ge AIK mer pengar genom att gå på enskilda matcher, det är dessa personer jag tänker på.
STOLT LAKEJ
Användarvisningsbild
Klonis

Inlägg av Klonis »

Ja då vet vi hur det ligger till fick svar av Hockeyallsvenskans Vd nyss så här skrev han

Hej Johan.När jag läser ditt mejl och pratar med AIK så förstår jag, att ni inte har någon organiserad resa och inte heller har meddelat i förväg att ni skall komma, och då kan ni inte heller kräva några biljetter.Så här står det i våra bestämmelser:
Gästande supportrar: Antalet platser reserverade för gästande lags supportrar skall vara minst 150, om gästande lag anmält organiserad resa enligt säkerhetsmanualen.

Hoppas våra krigare gör sitt på isen iaf då KOM IGEN LAKERS
Vackraste klubbmärket
Forumentusiast

Inlägg av Vackraste klubbmärket »

Klonis skrev:Aik står ju som arrangerande klubb så vem ska jag skylla på om inte AIK?
Nåt lurt är det med detta iaf

Varför inte Ticnet? AIK förvaltar ju inte sin egen biljettförsäljning på Hovet. Kan tala om att Ticnet tjänar ca 10 procent av biljettpriset för att tillhandahålla den tjänsten åt AIK och dessutom finns det inga andra alternativ iom att avtalet med arenabolaget är sådant att alla arangemang i Globen/Hovet rörande biljettförsäljning förvaltas av ticnet.
Senast redigerad av 1 Vackraste klubbmärket, redigerad totalt 0 gånger.
Vackraste klubbmärket
Forumentusiast

alfax skrev:
PeterLake skrev:
Riktiga supportrar har årskort men i aik finns det bara supportrar som går i medgång.

För din kännedom: Runt 1500 pers har årskort. Det är lite mer än halva ert hemmapubliksnitt i KS.
Anders L
Forumdemon
Kontakt:

Inlägg av Anders L »

Ticnet is the bad gay! Aik är oskuld. :roll:
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inlägg av alfax »

Och nästan ert totala snitt när det går emot.
Vackraste klubbmärket
Forumentusiast

alfax skrev:Och nästan ert totala snitt när det går emot.

Men då är det ju inte ert problem för då finns det ju även plats för era supportrar inte sant? Hur många var ni förra gången?? 20 pers? Ni behöver göda upp er markabelt om dessa 150 tomma platser ska täckas upp av 20 rövar...för jag antar att ni inte sitter på huvudet för då hade nog platserna varit välfyllda.
Vackraste klubbmärket
Forumentusiast

Klonis skrev:Hej Johan.När jag läser ditt mejl och pratar med AIK så förstår jag, att ni inte har någon organiserad resa och inte heller har meddelat i förväg att ni skall komma, och då kan ni inte heller kräva några biljetter.Så här står det i våra bestämmelser:
Gästande supportrar: Antalet platser reserverade för gästande lags supportrar skall vara minst 150, om gästande lag anmält organiserad resa enligt säkerhetsmanualen.

Precis så. Hade er klubb varit informerad om ert intresse så hade den kontaktat AIK för de öronmärkta 150 biljetterna. Nu går dessa som jag sade innan i retur/ till försäljning i allmänhet.
Användarvisningsbild
Linkankopia
Forumproffs

Inlägg av Linkankopia »

Frågan är när deadline för bortalaget att anmäla sitt intresse. 2 sekunder efter förra matchen?
www.sodertaljesk.se | SSK, överallt - alltid !

2012 - Jag och Maddis gifte oss & våran dotter Willow föddes (28/9)
Användarvisningsbild
Klonis

Inlägg av Klonis »

Linkankopia skrev:Frågan är när deadline för bortalaget att anmäla sitt intresse. 2 sekunder efter förra matchen?

Ja precis
Malul
c/o LL´s Forum
Kontakt:

Inlägg av Malul »

haha,touche!

AIK är ett skämt forever 8)
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inlägg av Lakersfan_03 »

blogginlägg om ämnet på svenskafans: http://www.svenskafans.com/hockeyzon/ar ... ?id=350356
Kommentera
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Vackraste klubbmärket
Forumentusiast

Linkankopia skrev:Frågan är när deadline för bortalaget att anmäla sitt intresse. 2 sekunder efter förra matchen?

AIK:s supportergrupper som BA och Smokinglirarna bokade in sina bortaresor och anmälde dessa för att få biljetter till bortamatcherna strax efter att spelomgångarna fastställts av förbundet.
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inlägg av Lakersfan_03 »

Vad gör de klubbar som inte har en supporterklubb då? De får inga biljetter alls då eller?
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Användarvisningsbild
Linkankopia
Forumproffs

Inlägg av Linkankopia »

AIK:s supportergrupper som BA och Smokinglirarna bokade in sina bortaresor och anmälde dessa för att få biljetter till bortamatcherna strax efter att spelomgångarna fastställts av förbundet.

Jamen vad duktiga ni är då. De flesta lag brukar faktiskt kunna ha bortastå reserverade för BORTA-supportrar även efter senaste match och INNAN nästkommande match oavsett biljettåtgång i övrig del av arenan ... Men det är klart, AIK har ju köpt biljetter på SSK'a hemmastå bara för att jävlas förut så jag blir ju inte förvånad att man vill ha små gnagare på bortasektionen heller ...

Användarvisningsbild
Klonis

Inlägg av Klonis »

3-5 arbetsdagar innan skall hemmalaget ha besked på om det kommer nån organiserqd resa till matchen

Sen kan jag tycka att en bortastå antingen skall vara tom eller ska där stå bortasupportrar men det är min syn
Användarvisningsbild
Linkankopia
Forumproffs

Inlägg av Linkankopia »

Klonis skrev:3-5 arbetsdagar innan skall hemmalaget ha besked på om det kommer nån organiserqd resa till matchen

SSK och Brynäs VET jag har sin bortasektion öppen för försäljning ENDAST till just bortasupportrar oavsett om det inte skulle komma nån ....

Vackraste klubbmärket
Forumentusiast

Lakersfan_03 skrev:Vad gör de klubbar som inte har en supporterklubb då? De får inga biljetter alls då eller?

Jag vad gör de? Vad brukar deras supportrar göra?? Ni har väl en supporterklubb/förening eller? Antingen bokar man själv sina biljetter om de finns kvar eller så följer man matchen via tv, webben eller onlinerapportering.
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inlägg av Lakersfan_03 »

Vi vinner mot Leksand och öppnar upp för AIK, sedan kan de inte ens hålla 50 biljetter åt oss. När vi väl varit där har man varit hotade till liven, sen undrar de varför folk ogillar AIK. En vinst mot AIK skulle tysta många gnagare.
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Inlägg av Fredrik R »

Ja utan "bonnlag" som Växjö och Almtuna hade inte stora stolta mäktiga äckliga AIK varit där de är idag. Att de sedan beter sig som svin mot bortafans förvånar mig inte.
Senast redigerad av 2 Fredrik R, redigerad totalt 0 gång.
Vackraste klubbmärket
Forumentusiast

Linkankopia skrev:

Jamen vad duktiga ni är då. De flesta lag brukar faktiskt kunna ha bortastå reserverade för BORTA-supportrar även efter senaste match och INNAN nästkommande match oavsett biljettåtgång i övrig del av arenan ... Men det är klart, AIK har ju köpt biljetter på SSK'a hemmastå bara för att jävlas förut så jag blir ju inte förvånad att man vill ha små gnagare på bortasektionen heller ...

Fel. SSK ville hindra en masssa AIK:are från att komma till sin hemmamatch genom att ge sina supportrar förtur till att köpa upp så många biljetter som möjligt och då började AIK-sympatisörer och fans köpa det som fanns tillgängligt vid tillfället (bla hemmastå). Det är inte förbjudet iaf sedan får man tycka vad man vill om saken. Förstår Södertäljes agerande och klagade inte för det. AIK skulle gjort likadant. Anledningen till att AIK-fans köper biljetter till bortastå är ju av den anledningen att det är de enda som fanns tillgängliga att boka och skälet att det kunde bli så är redan utagerat om du läser inläggen innan.
Vackraste klubbmärket
Forumentusiast

Linkankopia skrev:
Klonis skrev:3-5 arbetsdagar innan skall hemmalaget ha besked på om det kommer nån organiserqd resa till matchen

SSK och Brynäs VET jag har sin bortasektion öppen för försäljning ENDAST till just bortasupportrar oavsett om det inte skulle komma nån ....

Jamen va duktiga ni är då...Märkligt då att SSK gjorde sitt yttersta för att göra det svårt för icke SSK:are att få tag i biljetter till matchen mot AIK.
Vackraste klubbmärket
Forumentusiast

Lakersfan_03 skrev:Vi vinner mot Leksand och öppnar upp för AIK, sedan kan de inte ens hålla 50 biljetter åt oss. När vi väl varit där har man varit hotade till liven, sen undrar de varför folk ogillar AIK. En vinst mot AIK skulle tysta många gnagare.

Ja, ni vann ju mot Leksand bara för att hjälpa oss....Och varför skulle vi hålla 50 biljetter öppna för er när ni knappt var runt 20 pers förra besöket? Om ni hade sålt slut på era biljetter mot oss på en halvtimma så skulle ni knappast sitta och påstå samma sak ni gör nu. Jag repeterar: MÅNGA AIK:are lär stå utan biljett på Söndag och MÅNGA är SKITSURA. Detta kanske kan inspiera flera att köpa säsongsbiljetter istället framöver för då är man garanterad plats till alla hemmamatcherna. Själv valde jag att lägga ut hela mina djävla semesterkassa för i år genom att köpa guldkortet (säsongsbiljett på bästa plats för de 3 kommande säsongerna där även ev. slutspelsmatcher ingår). Det var dock mitt eget val och ekonomiskt kännbart men intet fan har jag skäl att klaga över det nu...och ännu mindre om vi går till ES för då höjs säkerligen priserna på säsongsbiljetterna också.
Användarvisningsbild
Piggelin
c/o LL´s Forum

Inlägg av Piggelin »

Nä, AIK har väl aldrig gjort något fel, enligt dig Råttdjävel.
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Vackraste klubbmärket
Forumentusiast

Piggelin skrev:Nä, AIK har väl aldrig gjort något fel, enligt dig Råttdjävel.

Det hade ju varit enklare för diskussionens skull om du istället själv påtalar vad AIK har gjort för fel istället, bondjävel.
Senast redigerad av 1 Vackraste klubbmärket, redigerad totalt 0 gånger.
KalleB
Forumdemon

Inlägg av KalleB »

Sluta lipa nu, snacka om matchen istället...
Växjö: Europas Orangeaste Stad
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inlägg av Lakersfan_03 »

Ca 80% som kollar på AIK är bönder, så kalla dina egna fans för samma sak. Alla utanför Stockholm är ju ''bönder'' enligt er. Du tror alla föds i Stockholm eller? Flest bönder hittar du i Stockholm, BONDJÄVEL
Låst