Sundsvall vs Växjö Lakers
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Jag tycker att vi har en otroligt viktigt befälhavare i vårt lag, som skulle klara av att bära en tillsättning av en ny kung. Det är Markusson, som är så otroligt viktig både när striderna viner om öronen och när vila återjämtning, samt när nya stirdsplaner ska fram. Runt sig har han mycket viktiga "riddare"
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Kan inte annat än hålla med dig om kapten Markusson. Men inte ens han räckte till igår, varken med sitt egna spel eller till att inspirera de andra tillräckligt för att vända på helvetet. När detta är sagt vill jag passa på att säga att jag hade FEL när jag ifrågasatte en förlängning med vårt hjärta. Jag trodde han var slut på den här nivån och att eländet med skador aldrig skulle ta slut. Jag hade fel och ingen är gladare än jag för det. En viktig kugge, kanske den viktigaste efter målvakterna - alltid målvakterna.
-
- c/o LL´s Forum
Inför på SF: http://www.svenskafans.com/hockeyzon/ar ... ?id=339874
Inför på VLH: http://vaxjolakers.se/website1/1.0.1.0/ ... 2_grp-s1/3
Inför på VLH: http://vaxjolakers.se/website1/1.0.1.0/ ... 2_grp-s1/3
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Det gäller att Lakers står upp nu. Tung förlust igår, förväntade mig dock inte att vi skulle ta 3p heller.
Om vi sedan tappar poäng imorgon får varken Lakers eller alla supporters tappa tron på en kvalserie. Vi har 30 poäng att spela om! Mycket återstår, vi kan hamna 1.a, vi kan hamna 6a.. stå upp lakers!
Om vi sedan tappar poäng imorgon får varken Lakers eller alla supporters tappa tron på en kvalserie. Vi har 30 poäng att spela om! Mycket återstår, vi kan hamna 1.a, vi kan hamna 6a.. stå upp lakers!
Jag har nog alltid tyckt att Markusson är en bra ledare, han sätter inte sig själv i främsta rummet, utan det är laget, han är som vi alla vet mycket bra även utanför plan och under träningar och så vidare. Han har nu rotat sig i stan, hans tjej har en fast tjänst och jag tror att han kommer att örbli Växjöbo. Han har själv ett bra jobb och jobbar nog mer civilt än någon annan i laget. Han tar ett otroligt ansvar på alla plan. Därför hoppas jag att Lakers har förstånd att ta vara på hans tjänster lång tid framöver.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
-
- Inaktiverad användare
-
- Inaktiverad användare
-
- Forumdemon
-
- c/o LL´s Forum
-
- c/o LL´s Forum
Lakers har fortsatt problem med sitt grundspel. Mycket misstag överallt. Sundsvall är bra. Hade ett stolpskott på slutet.Esselle wrote:Någon som kollar på matchen? Hur ser spelet ut? Sitter clueless på jobbet och försöker följa matchen på swehockey - tråkigt!
Last edited by Lakershjärta71 on 7 February 2010, 16:44, edited 1 time in total.
Jag förstår inte vad det är med detta soplag S-vall. Enda sättet för dom att få tryck på Lakers är att få vara en man mer. Och nog faaan gör man mål, trots att man innan de inte haft ett skit, och Lakers har parkerat i deras zon och skapat lägen i massor. Skillnaden kunskapsmässigt mellan dessa två lag är ju mer än en division, och ändå förmår vi inte att köra över dom. I spel 5 m 5 är det ju bara ett lag på banan. Ska det vara så jävla svårt??? C Persson visar prov på varför det är så här när han får ett kanonläge, och fjösar iväg pucken 3 meter utanför. Så länge vi inte är mer PÅ än så, så blir det jobbigt att möta Åseda t.o.m!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det

Sundsvall är bra???????????????????????????????????????????Lakershjärta71 wrote:Lakers har fortsatt problem med sitt grundspel. Mycket misstag överallt. Sundsvall är bra. Hade ett stolpskot på slutet.Esselle wrote:Någon som kollar på matchen? Hur ser spelet ut? Sitter clueless på jobbet och försöker följa matchen på swehockey - tråkigt!

-
- c/o LL´s Forum
-
- c/o LL´s Forum
Ja du lake nu lägger vi ner skiten. Så som Hammarby gorde. eller så stöttar vi och var glada över det vi har åstakommit på 10 år. Hänger du med till banken för att ordna med ett autogiro till VLHs konto. Jag ska öka min insättning med en 20. Gör du detsamma behöver du inte ha dåligt samvete över att du inte vill se skiten. Låt dom som vill se och kan stötta på plats låt åtminstonde dom få ha kul. Det är den glädjen jag delar med dom iallafall. Fast jag bor 140 mil ifrån hallen.
Last edited by erok on 7 February 2010, 16:58, edited 2 times in total.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Tydligen ser vi inte samma match då. Enda chanserna som S-vall skapat har dom gjort i 5 m 4. Skotten efter första perren är 10-10, och att Sundsvall mäktar med 10 skott och ett mål, beror på att man fått spela tre nummerära överlägen mot ett för Lakers.Lakershjärta71 wrote:Putte, jag vet inte om du ser på samma match. Sundsvall vårdar pucken och har haft några riktigt fina anfall. När inte Lakers är bättre än så här så kunde Sundsvall lett med 3-1, 4-1 efter första perioden.

-
- c/o LL´s Forum
-
- c/o LL´s Forum