AIK - Växjö Lakers
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
AIK:s chanser till avancemang är borta. Det såg Växjö till - tillsammans med AIK. Risken att matchen spårar ur är överhängande. Och det verkar inte finnas någon domare i landet som är byxad uppgiften.
Försöker ni lura er själva med att påstå att Linder utan problem ersätter MacNevin? Om ni sänker Josh till den nivån så blir jag allvarligt oroad.
Att skicka in Hedman kan för en gång skull vara lyckat, men endast som uppbackning om det blir bråk. Han får absolut inte starta bråk. Lakers ska vinna matchen och det gör dom om dom spelar som igår.
Försöker ni lura er själva med att påstå att Linder utan problem ersätter MacNevin? Om ni sänker Josh till den nivån så blir jag allvarligt oroad.
Att skicka in Hedman kan för en gång skull vara lyckat, men endast som uppbackning om det blir bråk. Han får absolut inte starta bråk. Lakers ska vinna matchen och det gör dom om dom spelar som igår.
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”
G. B. Shaw
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”
G. B. Shaw
- Åryd Lakej
- Forumdemon
-
- Forumentusiast
Jo! Utan handskar blir det minst en match avstängning för påföljden är MP. Sen kan ju självklart en dommare ge fel påföljd och kan man klara sig. Dommare kan ju inte reglerna ibland, se Frölunda - Luleå utvisningen!mace wrote: Man måste inte få en matchs avstängning för att man fightas utan handskar.

-
- Forumentusiast
�� 3. Den spelare, målvakt eller ledare som ådöms Match penalty är automatiskt
avstängd i nästkommande match i samma serie (gäller även omspels- och
kvalmatch).
Sidan 69 i regelboken!
http://www.swehockey.se/files/%7B4DDF95 ... 60C%7D.pdf
avstängd i nästkommande match i samma serie (gäller även omspels- och
kvalmatch).
Sidan 69 i regelboken!
http://www.swehockey.se/files/%7B4DDF95 ... 60C%7D.pdf

-
- c/o LL´s Forum
-
- Forumentusiast
Det finns typ regler som täcker upp andra regler men när allt kommer till kritan så står det att det är efter dommarens omdömme. Men eftersom han tog MP så blir alltid på följden minst en match avstängning. Däremot hade det varit förbannat intressant och vet orsaken varför och på vad Claesson hittar en MP på Nevin!?!?!
e) Om en spelare, efter att ha blivit tillsagd av domaren att sluta, fortsätter bråket,
försöker fortsätta bråket eller hindrar en linjeman i utförandet av sina uppgifter skall, efter
domarens omdöme, ådömas:
- Dubbla Mindre straffet, (2+2)
- Större straffet + automatiskt Game Misconduct penalty, (5+GM)
eller
- Match penalty (MP)
f) En spelare eller ledare som är iblandad i ett slagsmål eller bråk på eller utanför isen
skall, efter domarens omdöme, ådömas:
- Misconduct penalty (10)
eller
- Game Misconduct penalty (GM)
eller
- Match penalty (MP)
�� Alla inblandade parter kan ådömas olika straff enligt denna regel och efter domarens omdöme.
e) Om en spelare, efter att ha blivit tillsagd av domaren att sluta, fortsätter bråket,
försöker fortsätta bråket eller hindrar en linjeman i utförandet av sina uppgifter skall, efter
domarens omdöme, ådömas:
- Dubbla Mindre straffet, (2+2)
- Större straffet + automatiskt Game Misconduct penalty, (5+GM)
eller
- Match penalty (MP)
f) En spelare eller ledare som är iblandad i ett slagsmål eller bråk på eller utanför isen
skall, efter domarens omdöme, ådömas:
- Misconduct penalty (10)
eller
- Game Misconduct penalty (GM)
eller
- Match penalty (MP)
�� Alla inblandade parter kan ådömas olika straff enligt denna regel och efter domarens omdöme.

Det var dit jag ville komma och som du protesterade mot, att det är en ren bedömningsfråga vilket straff domaren väljer (Regelboken ger ingen ledning i det fallet). Kastade handskar kan bli game i en match och match penalty i en annan. Jag hade kollat regelboken innan 

Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
-
- Styrelsen Lakers Lakejer
Varför skulle AIK´s fula spel vara en negativt psykisk faktor för Lakers? Tyder väl snarare på att man inte tror sig kunna vinna genom att bara lira hockey. Målvaktspsykologin är också till Lakers fördel efter senaste matchen. Dessutom har vi ju fortfarande ingen som helst press på oss.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Slavik wrote:Från Hedmans blogg:
"Stötte på Janne utanför tipshallen i dag och han ville att jag skulle åka med till Stockholm och vara ombytt och sitta på bänken. Sen får vi väl se om jag får någon speltid. Det beror nog på hur matchen ser ut..."
Kan bli livat på fredag

Men som Varanen sa fokusera på matchen. Men utifall att

VENI VIDI VICI
Once a Laker always a Laker...
Once a Laker always a Laker...
-
- Forumdemon
-
- c/o LL´s Forum
- Ambassador
- Forumproffs
- Ambassador
- Forumproffs
Fast meningen med att spela i kvalsrien är väl att vinna? Visst, det är jättekul att jäklas lite med de stora elefanterna. Men åndå är det sportsliga i främsta rummet - hoppas jag!Niles wrote:Lakers är ute och festar, och aik skall bara försöka sabba festen. Hur det än går är vi vinnare

Ambassador | 19:57 ! ! !
Kung Janne kanske har lyckats med sitt uppsåt. AIK och Melin verkar ha fått spelet efter Jannes uttalande, och fokuserar förhoppningsvis på fel saker. Kan bara Lakers gå in och koncentrera sig på att spela hockey så tror jag det går bra. Förhoppningsvis blir det en domare också ikväll.
GO LAKERS.
GO LAKERS.

Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Det ÄR pappa som bestämmer!