Anders83 wrote:Nej jag har oxå för mig att hockey aldrig spelats i växjö...
Det är riktigt. 1997 var första året för Växjöhockeyn. Farsan säger sig dock ha varit på hockey i Växjö långt innan jag var född, men jag tror han bara driver med mig. Inte snällt..
Tommy Svensson leksing? Skönt med lokala patrioter som kissar på sin egen historia. Eller kom han på leksand först efter sin egen hockeykarriär? Sen länge är leksand importernas och värvningarnas place. Pengar, pengar, pengar är enda ledordet. Att hålla på lag från orten där man lever och är född är självklart för mig. Oavsett sport.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Härliga lockodds för oss spelare 3.40 vid oavgjort och 7.80 vid Lakersvinst på svenska spel ,får ta mig en ordentlig funderare på hur mycket man ska satsa
Då ska man genomlida ännu en match med Leif "Jag kan och vet allt om hockey" Boork som expertkommentator. Jisses!
Kan Lakers vara med från start i matchen och få första målet så kommer vi vinna. Tänk er 7000 fågelholkar i Ejendals Arena, det vill man ju inte missa.
Vi kan ju hoppas VLH tidigt gör mål och spelar bra. Så kanske Boorken surnar till påTV 4, som inte släppte honom att coach LIF, så kanske han rentav tar parti för OSS X i TAKET
Det är bara att konstatera ännu en gång vilket fantastiskt lag vi har den här säsongen. Helt respektlöst. Mest imponerad är jag av alla "kids" som går in och gör det tokbra. Jag får nästan tårar i ögonen av lycka när jag ser Björn Karlsson spela. Han är en av de absolut bästa på isen idag, alla spelare inräknade.
Varanen wrote:Det är bara att konstatera ännu en gång vilket fantastiskt lag vi har den här säsongen. Helt respektlöst. Mest imponerad är jag av alla "kids" som går in och gör det tokbra. Jag får nästan tårar i ögonen av lycka när jag ser Björn Karlsson spela. Han är en av de absolut bästa på isen idag, alla spelare inräknade.
hade vi behållt detta laget 2-3 år , oj oj oj säger jag bara. hoppas vi inte tappar för många.
känns som man börjar om varje säsong när 5-6 spelare lämnar år efter år. Får se vilka det blir i år
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
man är inte van att höra burop i ejendals. det ser inte alls bra ut för LIF. vi får hoppas vi håller i detta känns som om LIF kommer komma ut som ett helt annat lag i tredje hoppas jag har fel..
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
En till som jag vill plussa extra för är Josefsson. Han gör ett hårt jobb i det tysta och ser till att fjärde linan inte blir en belastning. Jämför det arbetet med Ströms och skillnaden är smärtsam.