Växjö Lakers - IK Oskarshamn
Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
-
- c/o LL´s Forum
efter 1 vinst på 6 senaste matcher så har man vissa krav . ska vi va där uppe är kravet ganska klart o tydligt 3 poäng mot Oskarshamn hemma . det kommer även Janne förmedla klart och tydligt imorgon det lovar jag
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
-
- c/o LL´s Forum
Tre pinnar är ett krav idag. Vi ska heller inte lämna över initiativet till IKO om det är så att vi leder med 3-1 efter två perioder. Det har vi nu fått bevisat leder till fiasko. Hockey handlar om energi - så länge vi har mer av den varan skall det utnyttjas. Skulle vi av någon anledning kollapsa i tredje och inte kan uppbringa 15 spelare som orkar - först då börjar vi försvara egen blå och hoppas på att motståndarnas kreativitet inte räcker till.
Hemma skall vi alltid söka efter att göra ett mål till.
Hemma skall vi alltid söka efter att göra ett mål till.
-
- c/o LL´s Forum
Det ska inte spela någon roll vilka de har ikväll , ikväll vägrar vi förlora ikväll säljer vi oss dyrt. läktaren kommer vi ta över helt och hållet , kommer nog max 20 IK Supportrar ikväll.
på pappret har vi bättre lag även om IK borde hittas högre upp i tabellen. Vi har fått tillbaka viktiga spelare också. ikväll vinner vi.
på pappret har vi bättre lag även om IK borde hittas högre upp i tabellen. Vi har fått tillbaka viktiga spelare också. ikväll vinner vi.
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
-
- c/o LL´s Forum
Förutom den sedvanliga prestigen handlar kvällens match också om att hoppa på tågen som går. IKO är skrämmande nära att redan nu mista en realistisk chans till PO. Klubben saknar 1,5 miljoner för att klara elitlicensen och det de minst av allt behöver är att harva resten av säsongen i ingemans-land.
VLH kommer inte att vandra en ökenvandring, men behöver börja vinna igen. Främst för det egna självförtroendet, men minst lika mycket för den psykologiska effekt det har hos motståndarna. Inget lag är oslagbart, även om LIF lyckats pränta in det hos andra. Vi såg tydligt i matchen mot Malmö att vi var rädda. Vi hade de inte bara i brygga utan vi hade krossat de efter 40 minuter. Ändå var vi ängsliga i tredje. Det är inget annat topp-lag som förnedrat sina motståndare hemma i två perioder. I kväll vill jag se 60 minuter fullt ös oavsett resultat, aktiv coaching så att de piggaste får spela mer i tredje och att vi inte bara knyter till säcken - vi kastar den i floden.
VLH kommer inte att vandra en ökenvandring, men behöver börja vinna igen. Främst för det egna självförtroendet, men minst lika mycket för den psykologiska effekt det har hos motståndarna. Inget lag är oslagbart, även om LIF lyckats pränta in det hos andra. Vi såg tydligt i matchen mot Malmö att vi var rädda. Vi hade de inte bara i brygga utan vi hade krossat de efter 40 minuter. Ändå var vi ängsliga i tredje. Det är inget annat topp-lag som förnedrat sina motståndare hemma i två perioder. I kväll vill jag se 60 minuter fullt ös oavsett resultat, aktiv coaching så att de piggaste får spela mer i tredje och att vi inte bara knyter till säcken - vi kastar den i floden.
En oerhört viktig match stundar. Tre poäng skulle sitta som en smäck. Armén är intakt och alla Krigare inser allvaret. Förhoppningsvis så går övriga resultat vår väg. Malmö måste ju för fan kunna skrälla någon gång i någon match.
Jag har en svag känsla av att Lakerskrigarna denna aftonen kommer att ta tillbaka vad som är Vårt - Kvalserieplatsen!
/T5!!
Jag har en svag känsla av att Lakerskrigarna denna aftonen kommer att ta tillbaka vad som är Vårt - Kvalserieplatsen!
/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
........
Nu börjar det bli riktigt kul, det drar ihop sig och man får snegla på de andra matcherna som tidigare på säsongen inte varit så viktiga....
Jag vet inte varför men jag hejar på Malmö ikväll....
Jag vet inte varför men jag hejar på Malmö ikväll....
"Once a laker, always a laker."
mora-seger=fortsatt kamp mot Mora,tuffa puckar!MIF nästan borta från play-off(!!!)
malmö-seger=vi går upp på kvalserieplats vid seger över IKO MIF får vittring inför slutspurten
jag vet inte jag,väldigt splittrad...jag vill dock se vad som händer med MIF om dom missar topp-7 vilket vore så uselt och en sådan gigantisk flop att det skulle få "japaner japaner japaner" och "Vitryssland" att framstå som godkända insatser!
så heja Mora tror jag..
malmö-seger=vi går upp på kvalserieplats vid seger över IKO MIF får vittring inför slutspurten
jag vet inte jag,väldigt splittrad...jag vill dock se vad som händer med MIF om dom missar topp-7 vilket vore så uselt och en sådan gigantisk flop att det skulle få "japaner japaner japaner" och "Vitryssland" att framstå som godkända insatser!
så heja Mora tror jag..
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.
Växjö Lakersissä!!
Växjö Lakersissä!!