Omröstning gällande hatramsor
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
-
- Forumproffs
Inga problem Martinsson. Jag startar inte gärna en hatramsa ( då menar jag "vi hatar *****) Men jag bemöter utan problem en sådan ramsa med samma "hat" Angriper någon mig och det jag står för eller tycker om, så har jag inget dåligt samvete för att besvara detta med vad jag känner just då.
Blueshirts United
I rätt läge är de av dig uppräknade ramsorna rätt kul, men att lägga energi på att organiserat sjunga att jag hatar ett lag? näe, knappast.Lakej nr 926 wrote:Om det är så här kan någon förklara för mig då varför LL sjunger tex: Nybro är ett hocky boky lag, Dommarns mamma är en pappa, Ut med packet, By BY Bobbo By By.
Det klassas ju som hatramsor så då kan ju alla sluta sjunga dom.
För det första... vad skulle det leda till? tror du att spelarna blir rädda? Ängsliga? Sämre? Jag tror knappast det. Kanske att de blir mer taggade och det tänker jag absolut inte bjuda på.
För det andra, hur brukar du själv reagera när andra supportrar sjunger det om Lakers? Tar du illa upp? Personligen brukar jag garva när jag hör det då jag tycker det är en signal på frustration och dålig fantasi.
Gärna nån kul nidvisa, men att på grottmannamaner sjunga "Vi hatar ...(insert team here)..." eller dylik ramsa som inte fokuserar på mitt egna lag nedsätter jag mig icke till.
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
-
- Forumamatör
-
- Forumamatör
Men buck, Som några här har skrivit tidigare ska man bara heja på det egna laget och då ska man inte skrika dom uppräknade ramsorna även om dom är kul ibland för det är inga heja ramsor för sitt egna lag.
Tycker LL måste förtydliga lite vad dom står för: att bara heja på egna laget eller att att skirka saker mot dommarn eller andra lag ibland. För just nu går ni imot er själva.
Tycker LL måste förtydliga lite vad dom står för: att bara heja på egna laget eller att att skirka saker mot dommarn eller andra lag ibland. För just nu går ni imot er själva.
VEM FAN ÄR KENNY JÖNSSON, VEM FAN ÄR KENNY JÖNSSON?? FÖR VI HAR VIKTOR FASTH, JA VI HAR VIKTOR FASTH!
"Vi vill med positiv anda vara den ledande supporterföreningen för alla åldrar, där vi gemensamt stödjer Växjö Lakers i med och motgång"
från lakerslakejer.com
vidare
Vi bildades för att stödja Växjö Lakers Hockey i positiv anda, i med- och motgång. Vi ska stödja vårt lag – inte häckla motståndare eller domare. Vi ska alltid vara välkomna till bortaarenorna.
Allt är inte svart eller vitt min vän.
Jag tycker inte personligen att det är nån större deal att sjunga att Nybro är ett hockeybockeylag, då det dels är en sanning (hehehe) och dels är ganska harmlöst.
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
-
- Forumamatör
aja jag orkar inte argumentera mera för ni tar ju inte åt er något och läser ju inte eller ser vad jag/vi menar.
Lycka till med att bygga upp klacken i framtiden utan ungdommar.
För min del blir de sittplats hädanefter.
Lycka till med att bygga upp klacken i framtiden utan ungdommar.
För min del blir de sittplats hädanefter.
VEM FAN ÄR KENNY JÖNSSON, VEM FAN ÄR KENNY JÖNSSON?? FÖR VI HAR VIKTOR FASTH, JA VI HAR VIKTOR FASTH!
Jodå men uppenbarligen är du INTE läskunnig eftersom jag ovanför svarade på ditt förslag om att vara tydligare med vad vi accepterar och inte, och den diskutionen har funnits på tapeten många ggr på forumet så jag förstår inte riktigt din frustration.
Dessutom så har vi i klacksektionen släppt in Inferno till att hjälpa till med tifon och det funkade kanon med samarbetet.
På senare tid låter det som att ni vill dra på ett annat håll än Lakejerna och då brister ju uppenbarligen samarbetet eller hur?
Dessutom så har vi i klacksektionen släppt in Inferno till att hjälpa till med tifon och det funkade kanon med samarbetet.
På senare tid låter det som att ni vill dra på ett annat håll än Lakejerna och då brister ju uppenbarligen samarbetet eller hur?
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
-
- Forumamatör
Jag vill bara citera denna mening där du skrev NI:
Som jag sagt innan så är jag INTE med i VI. Det värkar som att det är fler än jag om inte är läskunniga här.
Som jag sagt innan så är jag INTE med i VI. Det värkar som att det är fler än jag om inte är läskunniga här.
-
- Forumamatör
Såg det i en annan tråd alldeles nyss att du inte tillhörde V.I så jodå visst är jag läskunnig men eftersom du tog deras parti och bad lakejerna att vara lite mer tydliga så tog jag för givet att du tillhörde V.I oxå.Lakej nr 926 wrote:På senare tid låter det som att ni vill dra på ett annat håll än Lakejerna och då brister ju uppenbarligen samarbetet eller hur?
Som sagt jag har i alla fall varigt öppen för samarbete och övriga klacksektionen oxå . Vi har som uppgift att utveckla klacken och då får hjälparna rätta in sig i ledet med tanke på att vi är en beslutande del av klackens arbete.
och du gapade om att vi INTE accepterar deras gruppering ??? klart vi gör men om samarbetet skall funka måste man dra åt samma håll något annat funkar inte . Vi är inte öppna för hatramsor då vi tycker det leder till mer negativt än possitivt .
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Som ledamot och kassör i LL kan jag bara konstatera att demokratin har talat, och majoriteten är klar vad den står. Så länge majoriteten står för de den står så förblir LL vad det är.
Förövrigt är det inte delar av gruppen som gör LL, utan mångfalden, ung, medleålders, gammal, pojkar, flickor, herrar och damer!!!
That´s the way we like it!!!
Förövrigt är det inte delar av gruppen som gör LL, utan mångfalden, ung, medleålders, gammal, pojkar, flickor, herrar och damer!!!
That´s the way we like it!!!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
är, me det som är, så är det
-
- c/o LL´s Forum
-
- c/o LL´s Forum
-
- Styrelsen Lakers Lakejer
"Vi bildades för att stödja Växjö Lakers Hockey i positiv anda, i med- och motgång. Vi ska stödja vårt lag – inte häckla motståndare eller domare. Vi ska alltid vara välkomna till bortaarenorna."
Det är då synd att vi bemöts med hatramsor. Men visst är det trevligare om "båda" lagens supportrar ägnar sig åt det egna laget.
Det är då synd att vi bemöts med hatramsor. Men visst är det trevligare om "båda" lagens supportrar ägnar sig åt det egna laget.
Blueshirts United
att sjunga om ett lag att de är ett hocky bocky lag tycker inte ja är nån hatramsa el nån provokation men att stå å sjunga hata troja el nybro el lakers tycker ja nog är mer provocerande .
men man går väl på hockey för att sjunga fram å hjälpa sitt lag till framgångar, och inte stå och sjunga massa hatramsor som orsakar bara massa tråkigheter. sen att det buas å visslas vid domslut å när någon blir tacklad på felaktigt sätt det hör till.
men man går väl på hockey för att sjunga fram å hjälpa sitt lag till framgångar, och inte stå och sjunga massa hatramsor som orsakar bara massa tråkigheter. sen att det buas å visslas vid domslut å när någon blir tacklad på felaktigt sätt det hör till.
Nja det måste anses lite skillnad på ramsorna
Sopa, idiot, bondjävel, Tingsryd! och en ramsa som
Hadelöv är en fitta doa doa!
Då det ändå står lite sanning bakom den första till skillnad från den andra
O att nybro är det hockey bockey lag var ju bara att kolla på förra matchen.
O att Lundström är vår idol för han släpper in många mål, 6 mål måste anses som mycket, så...
Eller när vi mötte Troja i allsvenskan för ett antal år sedan och troja klacken söng,
Köp en ny, Köp en ny! När Nyström blev skadad, då var det så att man skrattade lite själv.
Men då är det bara att ropa tillbaka,
Föd en ny Föd en ny!
Sopa, idiot, bondjävel, Tingsryd! och en ramsa som
Hadelöv är en fitta doa doa!
Då det ändå står lite sanning bakom den första till skillnad från den andra
O att nybro är det hockey bockey lag var ju bara att kolla på förra matchen.
O att Lundström är vår idol för han släpper in många mål, 6 mål måste anses som mycket, så...
Eller när vi mötte Troja i allsvenskan för ett antal år sedan och troja klacken söng,
Köp en ny, Köp en ny! När Nyström blev skadad, då var det så att man skrattade lite själv.
Men då är det bara att ropa tillbaka,
Föd en ny Föd en ny!
#54 who, nobody know?
Var ska man gå nu då?
Var ska man gå nu då?
-
- c/o LL´s Forum
Röstade nej, men tycker man kan göra gliringar mot andra laget och dess supportrar om det finns någon form av Intelligens eller tanke bakom det hela. Att stå och skrika hata almtuna eller nått är ju garanterat inte i den kategorin.
- In hoc signo vinces -
[img]http://smileys.smileycentral.com/cat/20_2_75.gif[/img]
[img]http://smileys.smileycentral.com/cat/20_2_75.gif[/img]
-
- Forumproffs
Ett jätte-jäsp! Trist med alla singer-songwriter-wannabes som surfar runt på olika forum och hävdar att de skrivit varenda ramsa, melodi som någonsin har hörts på en arena i Sverige. När kom de på det? Hur får man slut på det? Och inte minst viktigt - vad spelar det för roll att det var Edvard Perssons farfar som kom på idol-mål-rimmet?
-
- Forumproffs
-
- Forumproffs
-
- Forumproffs