Ett riktigt hockeylag [Majoren får kicken, å är nu tillbaka]
Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
-
- c/o LL´s Forum
Rekommenderar starkt den här artikeln som publicerats på Green Devils hemsida. Ett möte mellan supportrar och hockeyledare den 9 oktober 2008. Som att bevittna en annan familjs familjegräl. Strongt av GD att publicera artikeln. Jag hade rått LL att inte göra detsamma om liknande resonemang förts hos oss. Jag tror inte Björlövens ledning (läs chief Andersson) inser vilket virrigt, oproffsigt, intryck de ger av sig själva.
- PutteA
- Styrelsen Lakers Lakejer
- Kontakt:
Taskigt läge dom satt sig i, i kontraktet med Fagervall.
http://www.vk.se/Article.jsp?article=230669
http://www.vk.se/Article.jsp?article=230669
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
Efter att ha spanat in länken som Varanen postade kan jag konstatera 2 saker:
1) Hade jag varigt Lövensupporter hade jag skämts ihjäl efter en sådan här grej! Är man supporter så ska man stötta sitt lag i med och i motgång! Man skall även vara medveten om att det finns mer faktorer än tränare och sportchefer för att det går dåligt för laget även om ambitionen är att växa och bli bättre.
2) Grönt och gult är ingen bra kombination att stirra in i alltför länge, när jag återgick till det här forumet såg allt rosa ut (nej jag knaprar inte färgglada piller ).
1) Hade jag varigt Lövensupporter hade jag skämts ihjäl efter en sådan här grej! Är man supporter så ska man stötta sitt lag i med och i motgång! Man skall även vara medveten om att det finns mer faktorer än tränare och sportchefer för att det går dåligt för laget även om ambitionen är att växa och bli bättre.
2) Grönt och gult är ingen bra kombination att stirra in i alltför länge, när jag återgick till det här forumet såg allt rosa ut (nej jag knaprar inte färgglada piller ).
-
- c/o LL´s Forum
Chief Anderssons sköna citat med tanke på att konkurrenterna har blivit bättre:
Chief Andersson skrev:Det vi glömmer, eller inte glömmer, men ska du ut och dansa och träffa någon trevlig kille / tjej... du möter ju motståndare hela tiden. Och likaväl som vi försöker utveckla oss så utvecklar de sig och på något sätt så måste vi ha respekt för att vi möter motståndare som har blivit bättre från det ena året till det andra.
-
- c/o LL´s Forum
Chief Andersson om vägen fram till beslutet att kicka coach Fagervall:
Chief Andersson skrev:Beslutet togs slutgiltigt idag under förmiddagen, men det är ju ingenting som växt fram under en match eller så. Det hela har ju varit en process, en relativt kort process, men ändå en process där beslutet har vuxit fram med tiden.
Förlåt Challe ,Du har så rätt men för mej förblir han alltid tjurbocken från Norrland ,men en duktig tränare och kusk är han .Charlamov skrev:Fd Norrlandstränare... Axevalla nu. Vem fan vill förresten bo i Norrland? Väldigt få om man ska tro Micke Andersson.
Nu åter till hockeyn!
Ingen match är spelad förrän den är slut!
-
- c/o LL´s Forum
En forumskribents betraktelse över coach och chief Anderssons första dag som huvudtränare:
batmobile skrev:Måndag eftermiddag.
Björklövens sportchef Mikael Andersson sitter på sitt kontor i Umeå Arena. Som så många gånger förr tar han fram sin gamla tränarkeps ur nedersta skrivbordslådan. Som så många gånger förr sätter han den på huvudet och speglar sig i den gamla bucklan från 1987.
Det enda som skiljer denna dags kepsritual från övriga är en tanke. En enda tanke...
"Idag, kära keps, idag ska jag ner och ta över Björklöven."
Varanen skrev:Chief Andersson om vägen fram till beslutet att kicka coach Fagervall:Chief Andersson skrev:Beslutet togs slutgiltigt idag under förmiddagen, men det är ju ingenting som växt fram under en match eller så. Det hela har ju varit en process, en relativt kort process, men ändå en process där beslutet har vuxit fram med tiden.
Är det sånt man kallar svammel på vanlig svenska
Ingen match är spelad förrän den är slut!
-
- c/o LL´s Forum
Lövengate bli bara roligare och roligare...nu utvecklar chiefcoach Andersson sina tankar i tv om varför han själv tog över efter den sparkade Fagervall (notera den lååånga tystnaden från journalisten efter det):
- "Jag hade en idé som vi arbetat efter och utifrån den idéen har vi utvecklat vår verksamhet och man kan säga att det här är nästa steg i den utvecklingen."
http://svt.se/play?a=1310815
- "Jag hade en idé som vi arbetat efter och utifrån den idéen har vi utvecklat vår verksamhet och man kan säga att det här är nästa steg i den utvecklingen."
http://svt.se/play?a=1310815
-
- c/o LL´s Forum
Än roligare blir det om man slänger ihop det han sa om hur han kom fram till varför han sparkade Fagervall med hur han kom fram till att han själv skulle ta över:
- "Beslutet togs slutgiltigt idag under förmiddagen, men det är ju ingenting som växt fram under en match eller så. Det hela har ju varit en process, en relativt kort process, men ändå en process där beslutet har vuxit fram med tiden. Jag hade en idé som vi arbetat efter och utifrån den idéen har vi utvecklat vår verksamhet och man kan säga att det här är nästa steg i den utvecklingen."
Vad säger du C70 - skulle inte vi behöva en ordbajsare av denna yppersta VÄRLDSKLASS hos oss?
- "Beslutet togs slutgiltigt idag under förmiddagen, men det är ju ingenting som växt fram under en match eller så. Det hela har ju varit en process, en relativt kort process, men ändå en process där beslutet har vuxit fram med tiden. Jag hade en idé som vi arbetat efter och utifrån den idéen har vi utvecklat vår verksamhet och man kan säga att det här är nästa steg i den utvecklingen."
Vad säger du C70 - skulle inte vi behöva en ordbajsare av denna yppersta VÄRLDSKLASS hos oss?
ursäkta, men hur fan tänker man när man förlänger 2 år med en tränare som knappast visat resultat på de senaste 2 åren för att sedan kicka honom för att det ingick i "planen"?
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Verkar som om Björklöven som förening håller på att kondenseras. Ska bli spännande att följa det fortsatta förfallet... för det kommer gå åt helvete för klubben i år. Jag kan inte i min vildaste fantasi tro att spelarna är lika entusiastiska som M Andersson verkar vara. Jag tror inte ens dom förstår vad han pratar om... verkar ju flummigare än Tommy Söderberg.
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”
G. B. Shaw
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”
G. B. Shaw
Slavik skrev:Ny målvakt i Löven, inte så man får mer respekt för dom direkt...
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=759
Som sagt... Krisen lär fortsätta.
-
- c/o LL´s Forum
- PutteA
- Styrelsen Lakers Lakejer
- Kontakt:
De e bra Pedda. Ta det bara lugnt när du skriver, och tänk på att vi är några gubbar här inne som har lite svårt att förstå ibland, sen finns det dom som inte vill erkänna sig som gubbar , dom är oftast Greker istället och hajar inte språket riktigt.
Så är det med det, som det
-
- Forumdemon