Bofors har på sju försök ännu inte tagit en enda poäng på bortaplan, det vore väl f-n om den sviten bröts i kväll. Senast var dom tydligen riktigt bra mot VIK: ledning 3-2 inför sista perioden förvandlades till 3-6 sedan man åkte på en del utvisningar.
Jag tror det blir en tät och spännande match, Lakers lär få slita för att vinna!
Det kommer bli intressant att se ifall Hedman spelar och i så fall med vilka, samt hur unge Bengtsberg reagerar på beskedet om Viktors skada. Får han stora skälvan eller lyfter han sig ytterligare? Det vilar ett hyfsat tungt ansvar på 19-åringens axlar just nu
För bara tjugo dagar sedan så kunde man i Karlskoga Kuriren läsa att Henrik Blomqvist troligtvis ådragit sig en axelskada och att lång konvalescens väntade. Überextremtjävlabra läkekött månne?
Jag är tveksam till om Blomman kommer att plocka några puckar i Lakerdooome denna afton.
Båbkatts kommer till Växjö med decimerat manskap - vilket borde tala för Jannes Krigare. Lägg därtill att dom inte har vunnit en enda bortamatch denna säsongen. Jag hoppas sannerligen att Båbkatts åker på sin åttonde raka bortaförlust ikväll.
VLH mot andraplatsen!
/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
Sätt upp en bild på Emil Kåberg på dörren ut ur Omklädningsrummet hos Lakers, Bofors gav Gath`s idol chansen , detta borde ge laget Tändvätska i alla fall
Hedman börjar som extra forward idag enligt Karlsson. Skönt ändå att han är med i truppen den här matchen, i Bofors finns nämligen en "Hedman Light": Viktor Sjödin är tillbaka efter armbågsskada, en spelare som inte precis kliver åt sidan när han möter någon ute på isen.
Enligt hans blogg är Peter Messa sjuk idag (scrolla ner en bit så ser ni ett litet inlägg från spelarbussen på väg mot Växjö).
Blomman är ingenting att oroa sig över, är han med ikväll så tar Hedman hand om honom om han mopsar upp sig vill säga.
Spelmässigt så tror jag inte han (Blomman) hänger med när Lakers lägger i den växeln som man brukar hålla på hemmaplan.
Bara att hoppas på en bra match med en positiv utgång för Lakers, dessutom vill jag se en betydligt högre publiksiffra än förra fredagen, under 2200 ikväll är inte godkänt.
Tror tyvärr inte på någon större publiksiffra. Det är för många fredagsmatcher, även om jag gillar dem. Bofors drar väl inte så mycket heller med tanke på tabellplacering.