Känns som vi måste visa oss mer på stan, inte bara stå och sälja utan göra något som andra tycker är roligt som inte kollar på hockey, inte för jag har någon direkt ide.erok wrote:Känns lite som vad än LL eller Lakers hittar på har dom inte stadens folk i ryggen. Här har vi alla ett ansvar att försöka få VLH till Folkets lag i Växjö. Oavsett om folket går på matcherna eller ej. Jag fick nu mitt inbetalningskort till VLH.
Publiken
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
-
- c/o LL´s Forum
Finns så jävla mycket man kan göra men krävs folk för att genomföra det. Jag föreslog en stafettävling för några år sen. Tyvärr var det många här inne som trodde jag menade att det var LLs medlemmar som skulle springa men menade att det var LL som skulle hålla i stafett-tävlingen. Karnevaltåg är alltid uppskattat bland folk. Ja nu menar jag inte att det är detta som ska genomföras utan bara visar att man kan göra mycket i stan för att få uppmärkasmhet.
Men viktigast just nu är nog att få så många som möjligt att jobba frivilligt uppe vid hallen matchdagen. Här finns nog massor kvar att göra för dem som vill.
Men viktigast just nu är nog att få så många som möjligt att jobba frivilligt uppe vid hallen matchdagen. Här finns nog massor kvar att göra för dem som vill.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
-
- c/o LL´s Forum
-
- c/o LL´s Forum
Ja per men som vanligt här inne skrattar folk utan att lyssna. Vet en fotbollsklubb som var år håller en stafett-tävling runt köpenhamns gator. Nu är det inte snabbaste laget som vinner utan det laget som har bästa utsyrslen av dräckter som vinner. Kul att se på med en pilsner i hand. Förövrigt är det många idrottsföreningar den dagen som håller på med olika aktiviterter på stan. Folkfest från morgon till kväll i köpenhamn den dagen. Sponsras av olika bryggerier men det är just idrottsklubbarna som står i fokus.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
-
- c/o LL´s Forum
Men som sagt först är det nog ett måste att få folk att bli mer aktiva uppe vid hallen innan man drar ner på stan. iår var det första ggr VLH på allvar visade upp sig med öltält å allt på karloskardagarna. Bara att fortsätta på den inslagna vägen. VLH är en ung förening å efter bara 11 år har dom kommit en bra bit på väg. Vad händer på deras 50 års fest? Ingen som vet ingen som vet 

-
- c/o LL´s Forum
Det är kul med nya idéer och tankar.erok wrote:Finns så jävla mycket man kan göra men krävs folk för att genomföra det. Jag föreslog en stafettävling för några år sen.
Man kan ta till många "tricks" för att synas och för att locka till sig fler människor.
Eftersom du själv har nämt detta med stafetten nu flera gånger.
Vill minnas att du la fram detta förslaget som att vi skulle göra det så stort så att vi konkurrerade ut Växjöloppet och sälja reklamskyltar runt hela sjön, för det skulle vara runt Växjösjön man sprang.
Inser du hur mycket folk och vilka arbetsinsattser som skulle krävas för ett sådan projekt??
Jag tror det är folk som jobbar heltid med Växjöloppet, vi är en idéel förening som inte har resurser att heltidsanställa folk.
Är det inte bättre att vi håller oss till ishockey?
Och lägger mer energi på det vi håller på med, så som att ha roligt på läktaren?
[b]Klubb Poseidon is the shit[/b]
Förra året hade vi 2222 i publik vid motsvarande match mot Björklöven. Bättre igår alltså. Vi kan slå våra huvuden i väggen hur mycket vi vill, publiksiffrorna kan vi nog påverka rätt marginellt med den ishallen vi har. Kan sätta huvudet på att snittet kommer ligga på 2400-2500 när grundserien är till ända, precis som vanligt alltså trots att alla förutspår lite lägre siffror på grund av det ekonomiska läget i landet. Blir det mer är det jättekul. Håller med Linda, var glada för det vi har. Byggs en ny hall snart kan vi börja snacka på allvar, under tiden kan vi njuta av hockeyn och göra det bästa av tiden i rucklet vi ändå älskar att gå till.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Vi har helt OK siffror om man jämför runtom i landet och dessutom med tanke på att vi lirar i en ganska sleten hall .
Stämningen är det däremot inget fel på enligt mina öron och ögon , bättre drag nu än förra året vid samma tidpunkt
Det vi kan göra som enklaste åtgärd är att ta sig till hallen , bidra till att öka stämningen med skönsång och ordentligt med handklapp både på stå och sittplats . Det kostar inget extra alls och med tanke på öset i 3:e perioden igår behövs inga ståplats på långsidan.
Anmärkningsvärt igår på Västra stå var att man fortsätter trycka på trots bjudningar och rappa vändningar till vår nackdel , thats the real shit folks!
Stämningen är det däremot inget fel på enligt mina öron och ögon , bättre drag nu än förra året vid samma tidpunkt

Det vi kan göra som enklaste åtgärd är att ta sig till hallen , bidra till att öka stämningen med skönsång och ordentligt med handklapp både på stå och sittplats . Det kostar inget extra alls och med tanke på öset i 3:e perioden igår behövs inga ståplats på långsidan.
Anmärkningsvärt igår på Västra stå var att man fortsätter trycka på trots bjudningar och rappa vändningar till vår nackdel , thats the real shit folks!
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
-
- c/o LL´s Forum
Självklart ska vi inte vara nöjda.
Bra kan alltid bli bättre
Kul att man kan diskutera hur vi ska bli bättre för att bli störst bäst vackrast
Men en publikdrive i växjö borde väl inte vara omöjligt att uppnå. Bara att ta sina vänner under armen och gå dit. Köp två biletter nästa gång å sälj den till far eller mor . Gärna till överpris smålänning som jag är

Kul att man kan diskutera hur vi ska bli bättre för att bli störst bäst vackrast

Men en publikdrive i växjö borde väl inte vara omöjligt att uppnå. Bara att ta sina vänner under armen och gå dit. Köp två biletter nästa gång å sälj den till far eller mor . Gärna till överpris smålänning som jag är

-
- c/o LL´s Forum
Dolitle. Kanske är så att man kunde sammarbeta med dom som håller i Växjöloppet. Vad gör det om det står några reklamskyltar runt sjön med växjölakersloggan på. Som tack för det kanske dom behöver lite friviliga personer som kan ställa upp å jobba från VLH eller LLs sida. Så som vi gorde när Labero var i stan för ex antal år sen. Kravet om vi ska vi jobba åt dem då är att vi får ha på oss lakerströjan. PÅ så sätt syns vi bland löparfolk. Nån stans ska man ju börja som sagt.
-
- Inaktiverad användare

Man får den publik man förtjänar, mycket enkelt

Lågt Pris många kunder, Högt pris färre kunder.

Rimligt pris avgörs INTE av SSK`s antal på Läktarna

Vill man ha FULLT hus i Växjö så hjälper inte en stafett i stan, ej heller allt dyrare sittplatser eller eget ÖLBÅS utanför för ALLA med Biljett som med allt finare namn(Guld/Silver/Brons/Stål/GjutJärn och sluligen PlastKort)

Gör Växjös NYA hall till ett böljande Ståplatshav med EN Långsida med SVINDYRA platser för Företagens SlipsPublik.
Gör inte som LHC

In Hinkum Veritas
Publiksiffran beror naturligtvis på priset för biljett och det man får ut av satsad peng. Man behöver kanske inte forska så mycket i vad som är vad, utan bara koncentrara att det inte finns mer intresse i stan än den vi ser. En ny arena spelar säkert in en del, men i den kommun vi idag lever i, så lär det inte bli någan nytt.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
-
- c/o LL´s Forum
Nä det kanske inte lockar så värst många om man bara syns på stan ett par ggr om året häller. Vad jag menar är att VLH ska bli bättre med att nässla sig in överallt i olika sammahang. Där folket finns ska även VLH synas vilket i längden kan locka en del nya. Vilket även kan leda till nya sonsorer för klubben. Möjligheterna är oändliga i detta fall. Mig veterligen har väl aldrig öster jobbat på detta vis. Och här vet ju alla hur det har gått med den klubben 

-
- c/o LL´s Forum
Menar du att om man skulle sänka sitt och ståplatsbiljetterna till halva priset så skulle vi ha 500-1000 fler åskådare/match? I så fall hade nog Lakers redan gjort det. Lakers skulle inte ha tjänat så mycket på det ändå, i bästa fall hade det nog gått jämt ut.Räven wrote:Publiksiffran beror naturligtvis på priset för biljett och det man får ut av satsad peng. Man behöver kanske inte forska så mycket i vad som är vad, utan bara koncentrara att det inte finns mer intresse i stan än den vi ser. En ny arena spelar säkert in en del, men i den kommun vi idag lever i, så lär det inte bli någan nytt.
-
- c/o LL´s Forum
va dgäller det här med att synas på stan jo det är bra men ja tror nog de flesta i Växjö vet vilka lakers är vid det här laget, biljettpriserna kan diskuteras en hel del om men sänk de med en 20 lapp så tror ja nog det kommer fler till hallen . sen tror ja att det sitter fortfarande i mångas huven det här med alla skulder å så som Lakers drog på sig innan vilket är en bidragande orsak tror ja att många tycker att varför ska man stödja dem när de fifflat så. bara en fundering men ja vet inte säkert. men som alla vet så fiinns det gott om andra sporter i Växjö som lockar åsså så som fotboll, pingis, handboll, innebandy, ja en hel radda så det är ju inte bara Lakers som hägrar.
Tror det är viktigt att man tänker långsiktigt och håller ett biljettpris som ger en välfylld hall även om det skulle ge någon krona mindre i intäkter ibland. Välfyllda läktare ger en häftigare inramning och större förutsättningar att vidmakthålla ett intresse i det längre perspektivet. Biljettpriset spelar definitivt roll för exempelvis barnfamiljer där det kostar rejält om man är några stycken. Talar av egen erfarenhet. Och det är ju ändå de yngre som är framtidens publik och där man måste få upp intresset och vanan att gå på hockey.
Kan till sist inte låta bli att notera att drygt 1 700 pers besökte Dackehallen igår och mot Kristianstad! Jag tycker det är smått fantastiskt. Där tillhör det att gå på hockey. Det är det man måste få in hos så många som möjligt.
Kan till sist inte låta bli att notera att drygt 1 700 pers besökte Dackehallen igår och mot Kristianstad! Jag tycker det är smått fantastiskt. Där tillhör det att gå på hockey. Det är det man måste få in hos så många som möjligt.
Och livet går vidare på Uda Dan Dara. Vem vinner och vem försvinner? Svaret ges i nästa avsnitt.
-
- c/o LL´s Forum
Förstår inte varför vi helt enkelt inte kan diskutera på ett sakligt sätt hur vi ska göra för att locka mer folk till hallen när de flesta här inne är överens om att det är förlite folk i hallen. Biljettpriset kan vi inte göra nått åt då det är VLHs styrelse som bestämmer detta. Hallen kan vi inte häller bygga om tills Troja kommer på besök nästa gång. Så hur gör vi för att gå vidare med detta?? Förslag? Att vara i stan å synas har jag förstått att folk här inne inte är intresserade av. Ja detta får nog var och en fundera på.
-
- Inaktiverad användare