David Lundbohm

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Blixten
Forumamatör

Post by Blixten »

Min första match för säsongen och jag är benägen att hålla med flera att, Lundbohm är fan inte bra, en ny Calder månne?
Nu har jag bara sett honom en match, så jag ska inte döma ut honom helt.

Man får väl ge karln några matcher till att acklimatisera sig till laget.
Vissa behöver lite mer tid.

Mc Nevin fantastiskt bra, honom kommer vi att ha stor nytta av framöver.
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

klockan tickar..
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Vilken klocka? Är du säker på att det inte är tinnitus.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Lalin
c/o LL´s Forum

Post by Lalin »

:lol:
Blueshirts United
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Om det är bra stämning i truppen och alla jobbar för varandra och vi tar poäng och vi ligger fyra i tabellen, 2 poäng efter toppen osv osv osv. Ska vi då kicka spelare.......... kan ju finnas en risk för att sådant generera en liten snygg backdraft rakt i nyllet...... :dontknow:
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
:idea:
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Behåller gärna Lundbohm hela säsongne men är han här på artistkontrakt så måste han producera poäng också annars är det lättförtjänta pengar , bättre göra något nu än att säga sen att vi har ekonomiska problem igen. Hoppas vi får se lite mer av det han presterade uppe i Leksand.
Hoppas det lossnar för han snart
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Ekonomsika problem beror nog inte på om Lundbohm leverera poäng eller inte, han är ju budgetrad hela säsongen. Men kommer vi in i en dålig period där inget fungarar då hänger han löst givetvis om han inte levererar. Men att kicka honom nu, kan ju innebära att stämningen raseras och vi pga det hamnar i en svacka. NEJ tack, behåll han till ev. sämre tider, de e min åsikt!!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
:idea:
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Givetvis är det alldeles för tidigt att kicka honom om vi ens ska göra det. men jag menar är väl bättre att leta efter andra alternativ istället för att bänka honom någon match som vi gjorde och han är tänkt som poängkung och 1a center?. då är det något som inte stämmer
Piff
Forumentusiast

Post by Piff »

Tyckte han var riktigt bra mot Tingsryd. Ok det är ett annat motstånd nu men jag tycker inte det går framåt för honom snarare tvärtom.
vhd
dolitle
c/o LL´s Forum

Post by dolitle »

Lakersfan_03 wrote:Behåller gärna Lundbohm hela säsongne men är han här på artistkontrakt så måste han producera poäng också
Lundbohm är här på Artisskattekontrakt, hans kontrakt är inte att vara en artist(=extra duktig)

Han kan vara en artist ändå, men anledningen till att man skrivet ett sk artiskontrakt är för att det är så mkt förmånligare för klubben skattemässigt.

Ger mig ut på lite hal is, är inte helt säker på alla dessa % satser, men det är ungf så här:
Istället för att spelaren ska betala 30% skatt på sin lön och arbetsgivaren 25% arbetsgivaravgift/sociallaavgifter, behöver spelaren bara betala 15% i inkomsskatt. Dvs för att tjäna ex 20 000:-/månad netto(efter skatt som det alltid pratas om vid kontrakts skrivning) kostar det klubben normalt 38000 :- vid artiskontrakt kostar det klubben 24000:-

Detta var bara en lång parantes i debatten ang artistkontakts spelare

Åter till ämnet.

Tycker att David L visar mer och mer. Men än är han inte på den nivån som jag tycker är godkännt av en första center.
[b]Klubb Poseidon is the shit[/b]
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

det jag mer syftade på var att är han tänkt som första center så borde han producera också..han är proffs på heltid om jag inte har helt fel ?. och är han första center i lakers så borde det vara han som är topp 3 åtminstone i den interna poängligan och det är han inte än . men som sagt det har bara börjat och det blir bättre det är jag övertygad om , men om det inte blir det så borde man kolla på andra alternativ.

tycker inte thoresen fick chans överhuvudtaget och blev hemskickad alldeles för tidigt hade man gett honom lite mer tid att vänja sig är jag övertygad om att han hade varit hos oss även denna säsongen..
Därför hoppas jag ändå att Lundbohm får förtroende av tränarna men om inte så förstår jag dom
Charlamov
Forumterrorist

Post by Charlamov »

Tror Lundbohm har ytterligare nivåer i sitt spel att ta till och vi kommer säkert att få se det inom en snar framtid... och det vågar jag ta KRAFTIGT utspädd cyanid på. Igår fanns tendenser till stress och slarvigt ivägslängda puckar, men det är en övergående restprodukt från SM Liiga.
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Post by Per Carlsson »

Han är inte där ännu, men han kommer förhoppningsvis till den nivån vi hoppas på snart. Igår var han helt OK, absolut inte dålig. Man ser en del finesser i hans spelstil i vissa lägen. Vi ska ha is i magen och ge honom fler matcher. Han har vid sin sida en viss Åhsberg som just nu spelar långt under sin förmåga. Kan vara, till viss del, en bidragande orksak när inte omgivningen heller är helt 100. Tur dom har Hedman i den kedjan just nu.
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

Lundbohm är en slitvarg och kommer garanterat komma upp i nivå, att det skedde misstag igår kan ju ha liiiite med motståndet att göra oxå , malmö stressade fruktansvärt igår och är ganska snabba. Lundbohm kommer plocka 30 poäng det e jag övertygad om sen kanske det blir svårt med tanke på att en viss alvestapåg har höjt sig ordentligt!
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
dolitle
c/o LL´s Forum

Post by dolitle »

Lakersfan_03 wrote: tycker inte thoresen fick chans överhuvudtaget och blev hemskickad alldeles för tidigt hade man gett honom lite mer tid att vänja sig är jag övertygad om att han hade varit hos oss även denna säsongen..
Thoresen fick 22 matcher på sig + träningsmatcher.
Såg du honom i matchen mot Ik borta? Hans engagemang och arbetsmoral var lika med noll.

Lägg till att han var en av lagets dyraste spelare, enligt hörsägen.

Han håller inte i denna serien, han är inte i närheten av sin bror när det gäller ishockey.

Vad är det han skulle få mer tid att vänja sig vid?? Stor rink? Nya lagkamrater? Bättre ishockey?

Åter till Lundbohm....

Tycker att det är konstigt att han fortfarande inte har kommit upp i den standard som han borde hålla. Klart bättre än dom första matcherna, men va faan, bättre än så här vill jag se.
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

du räknar med att han var bänkad och i 4e linen där han knappt fick någon istid i dina 22 matcher eller ?. hade han varit i en bättre omgivning är jag övertygad om att det hade lossnat för honom. men som sagt så är det med ''dyra'' spelare de måste prestera i statistiken för att vara kvar.
dolitle
c/o LL´s Forum

Post by dolitle »

I mina 22 matcher?

Och vad berodde det på då??

Han lirade med P Carlsson och Lindhagen en hel del, Carlsson lyckades betydligt bättre tycker jag, och detta till en bråkdel av kostnaden. Som en Varan brukar tjötta om, hockey/krona.

Hans skridskoåkning får ju Thelin att framstå som riktigt hyfsad på rören.

Åter igen vad skulle han få mer tid att vänja sig vid?

Rätt spelare i rätt division, Dalle i 1:an = kung, Calder i England = kung, Thoresen i Norge = kung

Tyvärr höll inte Thoresen för Allsvenskan. Inte till den rollen han var värvad för iafall.
friberg
c/o LL´s Forum

Post by friberg »

han blir bättre å bättre tro mig
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Lundbohm har problem med tempot, allt det andra har han, tur då att Laget går som tåget det ger honom behövlig tid för anpassning, efter 6 Torsk så hade nog Evert haft tagit fram Bödelhuvan.

Thoresen var en sopa helt enkelt.
In Hinkum Veritas
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Jag blev förbannad på Thoresen på grund av hans märkliga agerande i matchen mot IKO. Verkar som det är fler som blev eftersom han inte gjorde mycket mer i Lakers efter det.

Lundbohm börjar skateligen ta sig. Hedmans insats i det sammnhanget bör inte underskattas.
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

:ok: :whistle:
In Hinkum Veritas
majkel
Forumproffs

målsprutare

Post by majkel »

Tur att lundbom bet ihop när dem andra inte gjorde det! GÖTT med 3pinnar!!! Syns på poseidon på freda!
VÄXJÖ LAKERS
SINCE nittonhundrafrösihjäl!
http://www.flyfishingnerds.se
Bruno

Post by Bruno »

Man har ju lite svårt att föreställa sig att Lundbohm ska blixtra till med 3 mål så där helt utan vidare när han, mer eller mindre, agerat "statist" i tidigare matcher. Men det e gött! :D
friberg
c/o LL´s Forum

Post by friberg »

käftsmäll på de som inte tror på han :twisted:
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Härligt Lundbohm , hoppas ni hyllade honom efter matchen
Bizon
Forumdemon

Post by Bizon »

Lundbohm utförde ju inte direkt någon käftsmäll rent spelmässigt ikväll... men han gjorde ju mål iallafall och det ska ju inte glömmas bort.
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Så länge poängen kommer bara så är det OK. 3 mål är alltid 3 mål . hans 5e poäng om jag inte har fel?
Talismanen
c/o LL´s Forum

Post by Talismanen »

Har gett fan i att kommentera i denna tråden för att......DET HÄR!!! :D Kan ni har era jävlar :wink:
Den som inte sjunger är taifare!!!
Lalin
c/o LL´s Forum

Post by Lalin »

Bizon wrote:Lundbohm utförde ju inte direkt någon käftsmäll rent spelmässigt ikväll... men han gjorde ju mål iallafall och det ska ju inte glömmas bort.
Det påminner mig lite om en beskrivning jag har hört om en annan Lakersspelare. :whistle:
Blueshirts United
Flanders
Forumdemon

Post by Flanders »

Det känns mer och mer som att Lundbohm inte är någon typisk europeisk center stöpt enligt Varanens modell. Jag är tveksam till att han kommer att bli den balansspelande center som vi är vana vid (Ström, Rosén, etc).

Janne gick en bit mot att erkänna detta när han bröt upp försäsongsformationen med Åhsberg och Dino på var sin sida om Lundbohm, då han insåg att den helt saknar defensivt ansvarstagande. Hedman är dock inte heller någon rutinerad balansforward, utan för att stjärnduon Åhsberg-Lundbohm ska fungera tror jag att det behövs en riktigt skicklig defensiv forward, gärna med offensiva kvaliteter också.

Men vem vet, om Lundbohm är av det rätta virket kanske inte detta behövs, han kanske kan anpassa sig till sin nya roll om han bara får ett par matcher till, men jag är inte säker...
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland

(Vart tog Gretzky vägen?)
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Frågan är ju varför allting måste vara en kopia av nåt tidigare? Lakers går som tåget just nu, kanske just därför att man förfogar över en drös olika spelartyper som bildar ett lag där alla har sin uppgift. David är också en spelartyp som ingår i helheten. Det är ju just när man börjar jämföra spelare med tidigare lag det blir bara konstigt. Men nu gjorde han ju tre mål, bör vara hyfsat lugnt till strax innan nästa match i alla fall.
Flanders
Forumdemon

Post by Flanders »

Jag säger inte att spelare måste vara kopior av tidigare diton. Mitt förra inlägg handlar om att försöka skapa en helhet (fast inte beträffande hela laget, utan inom en kedjeformation), och eftersom Lundbohm INTE är någon kopia av exempelvis Ström så måste man tänka i andra banor när det gäller att komponera ihop en väl fungerande kedja.

Trots att Lundbohm nu gjorde tre mål igår (jättebra, han är en stor bidragande orsak till att vi lyckas vinna matchen) så kvarstår hans brister som han fått kritik för tidigare, och därför fortsätter spekulerandet i hur man ska ge honom rätt omgivning.
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland

(Vart tog Gretzky vägen?)
dolitle
c/o LL´s Forum

Post by dolitle »

Håller med Flanders helt i denna frågan. Jarno hade varit gjuten som balansforward brevid Lundbohm.

Lundbohms 3 mål var var starkt bidragande till att vi vann igår :ok:
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Absolut, det är väl kanon att söka rätt omgivning för spelarna genom att hitta kedjekonstellationer som funkar. Det arbetet kan ju aldrig sluta. Kritiken har väl dock inte varit för bristen av att kunna hitta rätt i kedjeformationer, utan mer hur man skulle kunna bli av med David på snabbast möjliga sätt. Inte av alla dock. Som sagt, lugnt till strax innan nästa match är mitt tips i fallet Lundbohm, sen startar det lilla drevet igen.
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

Tre mål igår, men även en blind höna kan som bekant hitta korn!
Skicka hem honom!
:lol:
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Post Reply