chockhöjning

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

Komodoödlan wrote:Men hur kommer det sig att det först skrivs om Taif:s och Troja:s matcher och därefter Lakers´ i Smp?
Är du ironisk? :lol:
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
LasseMaja
Forumdemon

Post by LasseMaja »

Så är det inte va?? Dom gånger jag har läst Smp efter match för alla 3 lagen så har det alltid stått om Lakers först.
Tingsryds AIF
since 1923
friberg
c/o LL´s Forum

Post by friberg »

håller med du lassemaja
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Är väl inte SMP som gått ut å sagt att Lakers måste höja med 125% utan snarare tvärt om. Smp stälde frågan om det var rätt eller fel att låta juniorerna betala sina egna kostnader eller ska pengarna komma från annat håll. Skiter fullständigt vem eller vad som har gått fel i Lakers utan snarare bryr jag mig om hur vi aldrig mer ska hamna i sitrationen och ändå ha råd att ha sveriges bästa juniorverksamhet, damlag, A-lag utan att klubben ska gå back. Nää tror VLH måste hitta andra inkomstkällor ihop med oss supportrar,sponsorer,föräldrar,publik utan att det ska kännas jobbigt eller besvärligt att ställa upp för klubben. För själv tror jag att pengarna måste komma från annat håll. Frågan är ju bara från vilket håll. Tyvärr kan inte jag skita pengar vilket jag mest av allt hade önskat idag.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

erok wrote:Är väl inte SMP som gått ut å sagt att Lakers måste höja med 125% utan snarare tvärt om.
Det är väl inte det irritationen handlar om, utan snarare hur man valde att framkalla extra reaktioner genom val av rubrik och bild och därgenom snedvrida hela artikeln. Häng med lite.
Skit samma, Hänt Extra kommer med nya artiklar för att sälja lösnummer.
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Hur smp väljer att gå ut med sina artiklar har väl inte den stora betydelsen. Inte mycket vi kan göra åt detta iallafall. Det vi kan göra är att hjälpa VLH att inte hamna på löpsedeln med negativa artiklar som handlar om ekonomi. Frågan är hur. Ska lagen själva dra in pengarna eller ska de ha hjälp utifrån. Just nu är det många som hjälper till men kommer det att räcka i framtiden eller måste jobbet fortgå å i så fall hur. Detta måsta diskuteras å ältas lång tid framöver är jag rädd. Vist folk här inne tycker jag har varit tjatig men den bistra verkligheten är att idag ligger det en mille i ryggsäcken.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
röd-vit
Forumproffs

Post by röd-vit »

Läs gärna Jerrys kommentarer om juniorhockeyn i Lakers...Mycket kloka ord från en klok man :wink: ...

http://www.troja-ljungby.com/coach_corner.asp?ID=736
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Jag högaktar Lakers ledare för att inte nödvändigtvis ha synpunkter på alla andra så fort en rubrik dyker upp. Sköta sitt eget är nog bäst när man driver en klubb. Supportrar kan agera på annat sätt.
Last edited by Niles on 20 February 2008, 12:00, edited 1 time in total.
A-sta
Forumdemon

Post by A-sta »

Ja håller med dig.
Detta vore kanske något för "Stubben" att läsa innan han vinklar artiklen mot barn och ungdom! Dessutom ligger junioravgifterna i detta härad hos de andra klubbarna. Men om detta skulle skrvits i artiklen så hade det inte blivit en sensationsartikel. Lågvattenmärket hos Smp har nått en ny nivå. Fy F-n!
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Jerry A har som vanligt Kloka tankar att förmedla, Om Man får något värt ca.25.000 kr för 4500 kr, VEM är det MEST SYND om då, Den som GER eller FÅR ? :ajaj:

Helt plötsligt snackar ALLA J-Hockey 8O

Det kanske gäller att synas i Mediabruset, Allsvensk Hockey,DamHockey,J-Hockey, Öster satsar, Innebandy,......osv :wink:
In Hinkum Veritas
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Klart som fan att man måste synas. All gratisreklam är possitivt fast det är negatvit det man läser. Inget ont för något gott med sig. Som nedo sa. Nu snackar alla J-hockey. Kan detta göra så att J-hockyn skulle kunna få en egen sponsor. Ja då är ju juniorerna vinnare :wink:
Dragkampslakej
Forumdemon

Post by Dragkampslakej »

Tycker inte det verkar så dyrt med 4500kr. om jag jämnför dragkamp med ishockey där utrustning inte är så dyrt och högt räknat 10 resor per säsong så lär jag ändå lägga 4500 kr per säsong om det räcker. Undrar hur mycket en lakej lägger per säsong på resor till matcher? 45 omgångar är hälften bortamatcher eller? Låt oss för enkelheten säga 20 matcher borta gåner 100 kr i inträde blir 2000kr. Bussen ska betalas och medlemsavgiften i lakejerna......

men det är klart det är väl skillnad på vad man är beredd att betala för sitt intresse kanske. Procentuellt blir ju höjningen OM den blir av stor och visst känns det säkert i mångas plånböcker. Vad är idrott värt egentligen? Bara några tankar som flög fram!
Hockey går ut på att göra fler mål än motståndaren!
Post Reply