FarmarKlubben

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Ett passande Knick Box Play, i BP hamnar man när man gjort något Fult :wink:

Under Topics Farmarlaget hade jag tänkt diskutera Plantskolans balansgång på avgrundens brant, anledningen till närheten till stupet har sina skäl, Jag ger Min syn på saken som jag även gjorde som aktiv i ASK`s styrelse/U-Sektion/Tränare och Förälder, Jag tröttnade på den LÅGA nivån son präglades av ryggdunkningar och avundsjukt gnäll på Lakers eller Lakris som de säger i Alvesta, när jag ifrågasatte varför nepotism och inavel skulle bli en framgångsfaktor just i ASK så ansågs jag inte önskvärd längre av de Rättrogna. Efter samtal med Tommy Boustedt om hur det är möjligt med så låg nivå i en klubb som tillhör Svenska Ishockeyförbundet så beklagade han och sa att Han tyvärr sett det förut när okunnighet styr föreningar, han sa då att dessa klubbar oftast faller på eget grepp till slut. Jag instämde och har de senaste 5 säsongerna sett resultatet, dvs Jag hade rätt.

Dock gillar Jag Hockey sen barnsben och uppskattar både Klubbar spelare Tränare som vet vad de håller på med, Inavel och Nepotism med Amishinslag har Historien visat vara mindre fruktsam om man inte bedriver LinjeAvel :wink:

Bitter Javisst att inte Alvesta SK kunde göra Lakers Resa :P

FORZA LAKERS - en Taskspark på Hockeyetablissemanget :!:
In Hinkum Veritas
Box Play
Forumentusiast

Post by Box Play »

När debatten hamnar på denna nivån spelar jag gärna BP 7 dagar i veckan, man kan bara göra sitt bästa och räcker inte det så är man slagen.

Att gå vidare och se Lakers utvecklas till den elitförening vi alla hoppas att det en gång kan bli (läs elitserien) är allas vår dröm men det krävs hårt arbete, samstämighet, lojal publik, duktiga tränare samt ett gott rykte och mycket mer.

Detta tycker jag att vi som har intresse alla skall hjälpa till med där vi kan och då väljer man att se framåt och uppåt sen må Boustedt ha sagt vad han vill det är erfarenheter som om man vill kan användas men det viktiga är att man vill.

Over and out
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Alvesta har Växjö Lakers-talangen Alexander Lindberg som målvakt och tanken var nu att Tommy Sandahl skulle få istid i Alvesta när matcherna inte krockade med Trojas i allsvenskan.
Nu får Alvesta nöja sig med Trojalånen Alexander Edström och Jonatan Magnusson samt Tobias Gustavsson, född 1990, från Tingsryd.
– Regeln att de här spelarna får mer istid i Alvesta än i sina hemmaklubbar måste gynna både klubbarna och killarna. :zzz:
(saxat från Smp)

Allmänt tillkännagivande i Plantskolan:

Vi är intresserade av ALLA som inte har Frösåtts i Klubben särskilt då Målvakter, Vi har numer dock övergett vår Gamla Utbildningsplan att alltid ställa den sämsta utespelaren i Mål, Vi prövar nu att låta andra klubbar sköta skolningen av Målisar och låter Våra egna U-spelares föräldrar arbeta ihop pengarna till dessa, under säsong kommer U-lagens Målisar att Lottas fram av Föräldragruppen :idea:
In Hinkum Veritas
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

Såg att ASK hade ett supporterforum oxå :lol:

http://www.askhockey.nu/forum/index.php ... 45c8b42d14
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Toleransen på det numera avlidna Forumet var inte av samma höga nivå som Lakejernas. När Nepotismens verkningar gav klent utslag i Serietabellerna så ansågs kritik besvärande i Amishkretsar :(
In Hinkum Veritas
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Skaffa dig ett liv.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Blir värre tyvärr, det ramlade över mig, du får snacka med Mina föräldrar.
Vi kanske kan gå i Gruppterapi :idea:, jag tänkte med tanke på att du är Golfare :wink:
In Hinkum Veritas
Box Play
Forumentusiast

Post by Box Play »

Du är för tråkig!!!!!!

Ta detta på ASk forumet

Tänk tanken att det som har hänt går inte att ändra på!!!!!!!!!!

Det som kan ändras är vad som finns i framtiden och det är Lakers....

Over and out
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Du kan aldrig planera för framtiden om du inte kan din Historia, Historia är numera ett prioriterat ämne i Grundskolan eftersom det ofta leder till stora bekymmer när de Historielösa vill gömma undan tidiga misstag.

Elefanter och IBRA har ett gemensamt med Tjecken, De går vidare med glädje men glömmer aldrig :wink:

ps. varför läser Du om Farmarklubben, när det är så tråkigt 8O
In Hinkum Veritas
Box Play
Forumentusiast

Post by Box Play »

Som någon grekisk gud sa för länge sedan att glömma och gå vidare driver utvecklingen.
Helt rätt att man lär av historien men lär då och tjata inte.

Inte tråden utan individen som intresserar mig!!!!!!!

Over and out
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Värvningskarusellen snurrar vidare i Plantskolans jakt på svunna tider, Ratad TAIF-Back nu klar, Andreas Johansson. Samtidigt så har två TAIF-Juniorer gästspelat i de två senaste förlustmatcherna innan seriestarten.

I Amish-Land där Nepotismen är Statsreligion och Stolthet-Tradition och Hjärta självklara ingredienser i ett framgångsrikt Lagbygge där mummlas det nu om att Växjö Lakris inte var så onda som man först ansåg i Plantskolan 1997, obekräftade uppgifter gör gällande att ett par tomma burkar av det förbjudna Ogräsbekämpningsmedlet Hormoslyr hittats i en Container på Virdavallen.

Detta lär innebära att vandringen mot Toppen i serien kan påbörjas, eftersom de inslag i Faunan som endast suger näring från de önskade Plantorna gradvis lär få svårare att överleva.

ps. En intressant artikel av Enestubbe om Björn Petersson i Smp, Jag var en av tre Ledare i ASK som lyssnade på denne man i Alvesta för 7 år sedan, ALLA övriga inklusive TV-Puckstränarna ansåg att Björn P var ointressant vi detta tillfälle, för De kunde själva, som småbarn brukar säga, i Ljungby dagen innan hade ca 30 ledare i Troja lyssnat intresserat, så Björn tyckte att det var en aning märkligt att det skiljde så mycke på 4 mils avstånd.

Hursomhelst OTUREN har sedan dess grinat Plantskolan i ansiktet :P
In Hinkum Veritas
Box Play
Forumentusiast

Post by Box Play »

Hur går det för ASK Neddo har inte sett någon rapport på länge????

Over and out
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Tycker att 4 dagar är en aning kort intervall, men om Du saknar uppdatering från Amish-land så kan jag meddela att "The New Plants On The Block" vann seriepremiären mot Osby med 6-1, Den Finska 1:a Linen som använder Alvesta som språngbräda mot riktig Hockey gjorde första avbetalningen enligt plan. Det spirar ett Ljus i den så länge nedsläckta Hockeytunneln i Alvesta, Tacka JerryEvertz med Eskil på Triangel för det spirande Ljuset :wink:

ps. 20 sådana matcher till så kanske publiksiffran närmar sig 250 betalande.
In Hinkum Veritas
Box Play
Forumentusiast

Post by Box Play »

Alla lag får en dålig match dåd och då det kommer säkert ASK också att få skall du då vara framme där och säga det "kappan" kan säga :

VAD VAR DET JAG SA!!!!!!!!!!!!!

Ta nu och glädjs åt att hockeyn går framåt i hela kronoberg istället

Over and out
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Det kan inte vara möjligt att Box Play missat att det är Kräftgången i Plantskolan som varit föremål för Uppdrag Granskning :roll:

Nu efter många år i Nepotismens Mörker så fylls Hockeylungorna av en Friskare Vind även i Alvesta, jag är glad inte minst över att ha haft rätt utan precis som Du skriver över att KronobergsHockeyn andas Optimism, detta genom SAMARBETE, vilket inte alltid varit Positivt i Amish-Land.

Dessvärre frodas Nepotismen fortfarande här och där, i Alvesta finns FÅ exempel på Lyckade Nepotismkarriärer. Det blir svårare att förklara lokala rankinglistor ju fler utomstående som blir verksamma i en Klubb :wink:
In Hinkum Veritas
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Kan vi inte låta neddo ha denna tråd för sig själv ,jag tror han är den ende som tycker den är intressant.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

5800 visningar, Tjecken står för 25 inlägg av 50 i egen skapad Tråd med givet syfte :wink: .

Ointresset är Grundmurat 8)
In Hinkum Veritas
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Tror de flesta ögnar igenom inläggen utan att lägga något större intresse vad det handlar om.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Efter en försäsong som för en gångs skull inneburit Träning i Plantskolan så är skadelistan lång, därför får Anders Olsson ta ner skridskorna från hyllan och ta värvning i FrämlingsLegionen som 29-åring. det saknas givetvis EGNA som det heter på KulturSvenska Talanger eller vågar inte Den nye Tränaren Chansa på Plantskolans förmåga till självsådd i serieupptakten :wink:
In Hinkum Veritas
Box Play
Forumentusiast

Post by Box Play »

Nu du spannjesus vann Alvesta igen fy va fel de gör!!!!!!!!! Det har nog med idrottspsykologi att göra INTE

Over and out
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Du verkar ha missat avfarten helt och hållet Box Play, det är NU dom gör rätt genom att använda spelare som har en rimlig chans att spela Hockey, detta innebär att Nepotismen uteblir och kvalitet får råda en ANING, några i laget med Modersklubb Alvesta håller också måttet någon är redan omnämnd i spalten, viserligen har 6 av 7 egna spelare i Truppen en pappa som är/har varit Djupt involverad i Föreningen, detta utesluter givetvis INTE att de kan spela Hockey, men nog borde det komma fram NÅGON utan denna bakgrund även i Alvesta, eller 8O

Vad gäller Inledningen så har man slagit de två Bottenlagen så här långt, vilket nog var en förutsättning för en lyckad säsong, den kommer att bli den bästa på många år, eftersom HELA Länet bidrar i renoveringen av A-Laget :wink:
In Hinkum Veritas
Lalin
c/o LL´s Forum

Post by Lalin »

Annat var det på min fars tid Neddo! :wink:
kupan
Forumamatör

Post by kupan »

Vafan tredje raka nu Zetterberg, vad ha du och säga? :lol:
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Inte så förvånande faktiskt Kupan, med tanke på den hjälp som erbjudits från övriga Länet, nu är det Hockey igen. Kul att det åter är en Lygdbäck som är inblandad när det vankas Framgång, det har hänt förr :wink:

Kvalitet kostar dock, särskilt när man ska upp ur Träsket, det vet Vi som håller på Växjö Fakers, tur då att ordföranden är i Branschen så att säga :!:
In Hinkum Veritas
Box Play
Forumentusiast

Post by Box Play »

Surt sa raven om ronnbaren, kan det vara sa att SPANNJESUS inte hade alla hastar hemma nar han startade denna traden??? Jag kan stava men dar jag ar nu finns inte de sista bokstaverna i det svenska alfabetet.
Nu du jesus kommer 10000:- fragan . VILKA AR DET????

Kor nu ASK och visa vad ni kan, precis som Lakers gjorde nar manga "kunniga" snackade ned dem!!!!!!

over and out from London
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Sura bär sockras med fördel BP, efter Fem år i Mörker så har man insett en del av sina misstag, dvs. När Man inte kan utbilda tillräckligt med egna Förmågor till Div.2 spelare, så gör sig verkligheten påmind, antingen riskerar Man att hamna i Div.3 eller så överger Man konceptet "Stolthet/Tradition och Hjärta" och helt enkelt uppskattar BRA Hockeyspelare oavsett Moderklubb, Man gör som Växjö Lakris skaffar en utsocknes Tränare och plockar in nödvändig Skills utifrån.

Jag är faktiskt Glad att det äntligen samarbetas i Alvesta igen, trot om Du vill.

För övrigt anser Jag att Evert bör skippa De Mäktiga Älgarna och Gör Alvetsa till FarmarKlubb som Topicsen antyder, Sen har ingen behövt snacka ner Alvesta SK de senaste 5 åren, det har De klarat utmärkt själva genom att i sitt programblad årligen utlova topplaceringar utan substans.

Nu ska bara U-och J-Verksamheten pumpas Läns också så kanske A-Laget kan innehålla 2 egna Femmor framöver, det kommer nog att ta några år , såg att J-18 kom sist i DM som vanligt, Otur Javisst , eftersom alla duktiga slutat för längesedan, Pappas Pojkar har det tungt i Amish-Land, Klubben har inte haft en Tv-puckare på 4 år, dålig gröt i byn som missgynnar fysisk tillväxt eller :roll: trots att Klubbens egna Tränare närmast prenumererar på TV-puckstjänsten, men att skola fram egna Talanger i klubben verkar numer svårt.. Man undrar var det beror på :roll: , Det är säkert SpannJesus fel det Med :P
In Hinkum Veritas
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Efter att ha delat ut en del syrliga pastiller till FarmarKlubben så är det nu dags för en sötsliskig, nämligen:

SnusJerry leder i stor stil vad gäller Sina analyser och tankar kring Troja. :ok:

God TVÅA är nu TriangelEskil som bjuder till på Klubbens hemsida,börja med inför snack också så får kanske Snusjerry passa sig :wink:

TREA ligger JanneSockervadd som borde kunna ta hjälp av Evert för lite hockeytankar på HA nivå. :idea:

Sist Tissel/tassel som Peps sjunger i visan, TAIF har ju dock favören av att ha De mest KUNNIGA fansen så det kanske inte behövs :wink:
In Hinkum Veritas
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Så han man inte mer än klicka på skicka knappen så dundrar Tissel in en Blänkare som petar ner janneSockervadd till Jumboplatsen direkt :oops:
In Hinkum Veritas
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

4 inlägg i följd av samme person...ja herre jisses.Jag förstår mammorna i Alvesta!!
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

Vi tror vi kan göra en lite starkare insats idag då vi möter Malmö än vad som blev i Umeå sist , där vi skänkte ett försprång , 3-0 till hemmalaget redan efter 10 minuter , något som vi aldrig orkade med att koorigera även om vi växte rejält i matchen.

MIF är bättre än Löven och har startat många av sina matcher väldigt starkt. Vi är fullt införstådda med svårighetsgraden i att vinna borta mot ett såpass starkt lag som står på andra sidan , men samtidigt måste vi kaxa upp oss en aning då vi möter topplagen , det får absolut inte se ut som om att vi fortfarande är nykomligar då det bara återstår två matcher av första rundan. Det är allt att vinna och vi gör det bara om alla är beredda att satsa 100 % i ett enda syfte , att vinna och till varje pris. Så här långt har vi mött så pass starka trupper och svarat för många bra handlingar så det är bara att kopiera det bästa och reducera det sämsta , så vips , poäng hem !!!
Riktigt så enkelt är det kanske inte , men vi ska absolut kunna prestera en av våra bästa bortamatcher och hur långt det sen räcker får vi läsa då matchen är slut.

Laget är intakt minus Ron Pasco som vilar en ljumske , detsamma gäller backen Alexander Edström. Det innebär att Mattias Nilsson är Cf i andra och Micke Sjöström in på kanten. I fjärde går Tomas Augustsson med Fantenberg och Åkesson. Tommy Sandahl gjorde en kanonmatch mot Löven sist och får förtroendet igen.

Om vi ska ta utvisningar , ta dom när det är nödvändigt !

Om vi ska vara med på upploppet , Vinn starten , det mentala spelet !

Om vi tar skott , då ska vi också ta returerna = hetast vilja !

/ j a

sådär kan det se ut när J.A gör ett "inför" ... Inte för att vara motvals bara för att det är du Nedomansky(det låter jag BP sköta) men ärligt talat ovanstående är inget jag bländas av direkt. Analyserna efteråt blir jag inte helt knockad av heller.....

"Analys.
Varför lyckades vi inte med det ?
Flyt - oflyt ? Nej ( ok , till en viss del , alltid ) , hemmalaget var helt enkelt aningen bättre i ett par små , men ack så viktiga detaljer.
Jobbet framför bägge målen går till Växjös favör , om än marginellt. Kylan att spela av en 2-0 ledning imponerar och i det läget spelade vi under acceptabel nivå , d v s i tredje. En match med 2-0 och 20 minuter kvar är öppen , men bara om laget som ska ifatt jobbar med metodik , jobbar in i varje närkamp och spelar ett bra försvarsspel då man inte har puck. Istället ville vi fram till varje pris , och t o m innan vi hunnit erövra pucken. Vi jobbar med en hand i klubban , petar och hoppas mer än det rejäla jobb som var i de två första och det är en klassisk fälla att hamna i då man skall ta in ett underläge. Totalt sett en bra match , en bra insats från vårt lag , men om vi ska framåt måste vi vara såpass ärliga att vi inte delar ut högsta betyg om vi inte gör ett enda mål i matchen , eller hur ?"

Bra att bjuda till med inför och eftersnack men att det skulle vara bländande analyser håller jag inte med om tyvärr . Tycker det är precis lagom snack inför och efter på den egna hemsidan även om den är mer kortfattad från JK och Evert
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

En dålig match har alla anders 83, Jag vidhåller nog att Snusjerry bidrar mest genom sin hörna, ALLA har chansen sen kan man givetvis anse det vara oviktigt, sett över Tid så framstår dock SnusJerry som den som vågar blotta sig mest och bäst, så ståtar han också med flest EGNA i truppen :wink:

Är det måhända en tillfällighet att det blir så eller är det SnusJerry som är tydlig i sin fostran av spelare :?:

Åk till Alvesta Alfax Du kanske hittar USA`s nästa vice President där, du kan säkert bli dennes rådgivare med tanke på din stringens i argumentationen, det mest glädjande är ju faktiskt att även Du läser här :P
In Hinkum Veritas
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Jag läser inte ditt dravel ögnar igenom lite... jag bara räknar spannarna :wink:
Håller med Räven och många andra att forumet har blivit helt ointressant i många stycken.
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

Han borde ju givetvis vara kompetent med tanke på dom egna i truppen som du nämner, självklart! Om det är just dom analyserna du menar så tar jag rygg utan att tveka. Men just inför/efter snacken är jag inte lika bländad av . Kanske för att jag inte är i behov av det själv. Jag nöjer mig med en kort intrervju och laguppställning och kanske lite statistik oxå . Men som sagt jag rullar inte fram bönemattan för matchanalyserna :wink:
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

alfax wrote: Håller med Räven och många andra att forumet har blivit helt ointressant i många stycken.
Man får klippa ut dom intressanta bitarna :wink:

Som en vis man sa en gång "Det är bara dom 4 sista tagen som är något att ha resten är bara jobb"
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Jodå, lite läser Du :oops:

Märkligt att ett Forum blir ointressant för för att Du följer Topics som Du inte uppskattar, starta en TalibanTråd där endast Hyllningar är tillåtna , på Kinesisk statstelevisions vis ,alfax. En klassisk reaktion som Du ger uttryck för tillsammans med Räven är just den att sura och låta sakklighetn förpassas till papperkorgen.

Tommy Sandlin hade många ordspråk uppsatta i Brynäs omklädningsrum, två av dom var dessa:

" Bättre hyllas av några få kloka en av många dumma" samt " Det samlas inte damm på den som är i Blåsväder "

Håll till Godo :wink:
In Hinkum Veritas
Post Reply