Riksserien (damer): Växjö - Linköping (2-6)

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Herr Oberst
Forumdemon

Post by Herr Oberst »

Varanen:
Jag har inga problem med ert dam-hockeyintresse. Däremot blir jag lite lätt uppretad när friberg menar att man måste titta på dam-hockey om man redan är intresserad av herr-hockey, annars är det diskriminering.

Förresten så undrar jag om friberg tycker det känns jobbigt om jag erkänner att jag inte kollar på hockey såvida inte Rögle spelar. Faktum är att jag inte ens tittar på varken VM eller OS-finalerna (såvida finalen inte spelas av grönvita Röglegubbar).

Diskriminerar jag alla andra lag än Rögle?
vadå
Forumamatör

Post by vadå »

friberg du är lyckligt lottad som har så mycket tid att du hinner se all hockey du vill. Själv prioriterar jag ganska friskt och tyvärr kommer jag på 1028 saker att göra före damhockeyn, men jag ser inte ner på damerna eller de som gillar det, men mig berör det inte alls
friberg
c/o LL´s Forum

Post by friberg »

Herr Oberst wrote:Varanen:
Jag har inga problem med ert dam-hockeyintresse. Däremot blir jag lite lätt uppretad när friberg menar att man måste titta på dam-hockey om man redan är intresserad av herr-hockey, annars är det diskriminering.

Förresten så undrar jag om friberg tycker det känns jobbigt om jag erkänner att jag inte kollar på hockey såvida inte Rögle spelar. Faktum är att jag inte ens tittar på varken VM eller OS-finalerna (såvida finalen inte spelas av grönvita Röglegubbar).

Diskriminerar jag alla andra lag än Rögle?
ja har inte sagt att man måste titta på damhockey utan det ja menar är att det är så många som man pratat med och även läst som säger att tjejer ska inte bedriva hockey el fotboll för de är inte kunniga nog el skickliga å säkra för att det ska vara intressant att titta på vilket ja tycker är helt fel. sen undrade ja varför kan man inte se damhockey när man ser herrhockey .
sen vad du väljer att titta på det får du ju avgöra givetvis.

klart du dissar alla lag då det inte finns nån röglespelare med( förutom rögle då), å det måste väl även vara VM och OS då åsså eller? har ja fel rätta mig.
friberg
c/o LL´s Forum

Post by friberg »

vadå wrote:friberg du är lyckligt lottad som har så mycket tid att du hinner se all hockey du vill. Själv prioriterar jag ganska friskt och tyvärr kommer jag på 1028 saker att göra före damhockeyn, men jag ser inte ner på damerna eller de som gillar det, men mig berör det inte alls
tyvärr måste ja säga att ja har inte heller har all tid i världen att titta på all hockey efter som man ha ett jobb att sköta men ja försöker följa både dam å herrhockey för ja tycker det är roligt .
LasseMaja
Forumdemon

Post by LasseMaja »

Men Friberg lille, det ÄR ju inte tillräckligt intressant att titta på flickhockey och det är ju bevisat!!! Hur tolkar du annars deras publiksiffror??
Tingsryds AIF
since 1923
friberg
c/o LL´s Forum

Post by friberg »

tydligen inte men folk vill inte eller vågar ge det en ärlig chans
Mygel
Forumdemon

Post by Mygel »

friberg wrote:

varför kan inte damhockey vara intressant att se på då?
Varför är ishockey mer intressant än boule? Varför gillar jag köttbullar istället för fiskbullar? Varför tycker jag mer om blått än brunt?

Många viktiga livsfrågor och om jag har tid så kanske jag kan lägga upp en lista över mina intressen till dig. Herr ishockey är mer intressant att följa för mig. Likaså tycker jag att senior hockey är mer intressant att följa än pojklagshockey. Varför? Finns många anledningar.

Självklart har man sett damhockey. Kommer ju från staden som har fostrat Sveriges bästa damhockey spelare. Numera har även vårt grönvita lag ett damhockey lag. Men jag tror tyvärr att jag kommer att spendera lika mkt tid på att se dem som jag göra på Rögles U16 lag eller Rögle konståkningssektion.
Box Play
Forumentusiast

Post by Box Play »

Bany då ? Brinner du inte för det????????? :D
Post Reply