Började kolla på Lakers

Sånt som inte passar in nån annanstans skrivs här. Självklart kan du diskutera även sånt som inte berör hockeyn här.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

munken
Forumamatör

Post by munken »

Lakejer115 wrote:
Lakejer115 wrote:Min första match var,tror jag,när vi spelade mot Alvesta.

Vet ej villken div det var.men vi fick stryk i alafall.Vi fick ett mål i baken på straff

Kan kanske ha varit innan 1997 nån gång

Vem var det då.....?

:wink:

Det var jag, men det var inte straff, jag tog pucken först. Jag fällde Karl-Johan, Lasse Svensson satte straffen tror jag.
_Hampus_
Forumamatör

Post by _Hampus_ »

Primeau wrote:Sent 70-tal och jullov när en ung kille följer med sin pappa för att för första gången se en livs levande transatlant, flera stycken faktiskt: uppvisningsmatch mellan Växjö HC och ett amerikanskt collegelag där en helt frispelad Räkan sätter 5-5 med 0,001 sekunder kvar att spela! Domaren godkänner målet, amerikanerna (hälften av dom ser ut som Hanson brothers i filmen "Slagskott") blir skogstokiga och den lille parveln har sedan dess glott på hockey i Växjö ishall. Micke Räkan Holmgren och Bobban är husgudar än idag!
1997 blev HC Lakers, jag har följt dom sedan dess.

Bobban är min granne :lol: :lol: :lol:
LAKERS!!!!!!
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Fyll gärna på den här tråden mer =)
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

DIÖ- Växjö HC. Den matchen glömmer jag aldrig. Snöade som satan så att spelaran själva fick skotta emellanåt för att det skulle bli ett någorlunda spel. Året var 76 har jag för mig.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Lakers00
Forumterrorist

Post by Lakers00 »

En match jag kommer ihåg va HC mot Diö hemma, kan ha varit 77-78 typ. Diö supportrarna sjöng "Friska tag i vårat lag DIÖ DIÖ DIÖ" :lol: .
-Vill ni se Hockey med fart? Växjö HC såklart!!-
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

klockren att ha i klacken idag. Nostalgi på hög nivå :lol:
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Anders83
c/o LL´s Forum

...

Post by Anders83 »

Min första match jag såg Live var som liten knodd när dom hette HC det var en match mot något mindre chicago lag och dom fick stryk med 6-2 har jag för mig hehe

men min första match med Lakers var faktiskt denna säsongen och det var mot västerås och en 4-2 vinst , sen var det klippt har missat 2 matcher hemma och en arg käring som inte tycker jag ska sjunga hejjaramsor vid matbordet :whistle:
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

haha då är du en nytilkommen supporter =).
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

japp i arenan är jag ny supporter i alla fall, man har ju föjlt Lakers på avstånd innan men det var först denna säsong jag trädde in i lakerdome :D och kommer så göra i fortsättningen oxå!
carl
Forumdemon

Post by carl »

munken wrote:
Lakejer115 wrote:
Lakejer115 wrote:Min första match var,tror jag,när vi spelade mot Alvesta.

Vet ej villken div det var.men vi fick stryk i alafall.Vi fick ett mål i baken på straff

Kan kanske ha varit innan 1997 nån gång

Vem var det då.....?

:wink:

Det var jag, men det var inte straff, jag tog pucken först. Jag fällde Karl-Johan, Lasse Svensson satte straffen tror jag.

Var det före eller efter det att du var med och vann Strålfors Cup...... 8) ?
Troja - laget i hjärtat
Loseddos
Forumterrorist

Post by Loseddos »

Oummm... 2000 tror jag... minns inte så noga. Innan dess var jag bara intresserad av NHL-hockey.
Goddamnit!!!
friberg
c/o LL´s Forum

Post by friberg »

1997
Kanonkalle
Forumamatör

Post by Kanonkalle »

Jag kommer ihåg min första match det var Växjö HC tror dom hette HC Skäret dom var inte så bra iallfall växjö vann med stora siffror då hette dom tongivande spelarna Räkan Holmgren och Moorehed o Javeblad nostalgi
supportrarna
Forumamatör

Post by supportrarna »

Jag var och kollade på HC nån gång på 80-talet ganska regelbundet . Det man minns var just matcherna mot Diö och deras klämkäcka ramsa friska tag osv.. som någon sa.Osså kvalspelade man dessutom mot Mif nån gång tror det var till Div. 1 På den tiden var Jan Samuelsson (tror han är bror till mer namnkunnige TingsrydsKjell Samuelsson) en av de tongivande spelarna.Som mest var det ungefär 800 pers på läktarna och nån hejarklack och tala om fanns inte.Började följa Lakers för 4 el. 5 år sen minns inte riktigt men sen dess är jag såld . Missar väldigt få matcher och tycker det blir roligare och roligare.Man gläds oerhört vid framgång och lider alla helvetes kval vid motgång.
SUPPORTER FÖR ALLTID!
VÄXJÖ LAKERS! LAGET I MITT HJÄRTA!
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Kanonkalle wrote: då hette dom tongivande spelarna Räkan Holmgren och Moorehed o Javeblad nostalgi

Kan inte varit Räkan ,måste varit sonen ,Räkan och Morehed spelade aldrig tillsammans.Räkan kom till Växjö på 60-talet.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Kanonkalle
Forumamatör

Post by Kanonkalle »

Då var det nog isåfall Lill-räkan för nåt med räkan var det =)
Post Reply