Eftersom Mikael Karlberg och Johan Eneqvist ådragit sig ledbandsskador i samband med matchen mot Nyköping så återkallar Leksand Ritola och Bröms från Arboga.
Morgondagens match mot Leksand blir en ordentlig fingervisning på var Växjö Lakers egentligen ligger kvalitéetsmässigt. Det är ju inget att att hymla om att Växjö Lakers har haft lite av en räkmacka första delen av serien och mött de lite sämre lagen. Vi ligger nu tvåa i serien när vi äntrar Helfvetes-månaden. Upp som en sol och ner som en pannkaka? Det återstår att se...
/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
NOTERBART 2: Växjö är seriens sämsta lag på att locka till publik på bortaplan. De har ett snitt på 1005 åskådare. Leksand har ett snitt på 3104 åskådare.
En kommentar på den tråden :" växjö är seriens sämsta lag att dra publik på bortamatcherna ",men herregud vi har mött Huddinge .Hammarby ,Arboga på bortamatcher ,det beror nog inte på att det är Lakers de möter ,sedan om man jämnför så har Leksand ett fäste i Stockholmstrakten med många inflyttade masar och många går på deras matcher för att De håller på ett gullelag ,det får vi också se i Växjö ,sittplatserna är slutsålda till denna match.
Tror inte att matchen i Ängelholm bevisar påståeendet att inte Lakers drar folk men då är det ÄKTA supportrar och inte några som tar på sej en leksandströja och tror man är en dalmas.
NOTERBART 2: Växjö är seriens sämsta lag på att locka till publik på bortaplan. De har ett snitt på 1005 åskådare. Leksand har ett snitt på 3104 åskådare.
Kan detta stämma??
Har svårt för att se att den siffran stämmer ,1150 personer i förra matchen mot Sundsvall borta,måste betyda att det varit över 5000 borta i någon match ,NEJ detta stämmer inte men gullelag vill väl få upp siffrorna nu när Mora har tagit över i Dalarna.
Förlåt då snälle Challe ,tyckte att det lät mycket och tycker det fortvarande ,de måste ju haft nästan 4.000 i snitt på bortamatcherna om man räknar bort Sundsvallmatchen...men Du har nog kollat upp detta.
1876, 2223, 4450, 4953, 3968 och 1159 har Leksand haft på sina bortamatcher. Att Växjö kommer att möta topplagen nu betyder också att snittet kommer att höjas. De följade fyra bortamatcherna är mot lagen som som ligger på plats 1-4 i publikligan på hemmaplan. Växjö borde ha över 2000 i snitt efter dessa matcher.
Coach Kempe har tagit ut laget inför morgondagens match...
...jag hade förhoppningar om att Transarnas skulle återförenas och att Karjalainen skulle stå. Behåll Transarna ihop, ner med Thorrsten i fjärdefemman och upp med Rosén. Karjalainen värvades hit som uttalad förstakeeper, han har verkligen fått upp ångan på slutet - men då får han stå över en otroligt viktig match. Märkligt, han är ju inte skadad...
Inför matchen mot IK Oskarshamn:
...Peter var väldigt bra senast och vi ger honom nytt förtroende idag, säger Custemo och understryker att det inte beror på att Tuomo Karjalainen har någon skada...
/T5!!
Jag tycker det är konstig att man inte har den uttalade förstamålvakten Karjalainen stående i matcherna, är det så att Peter Andersson sett bättre ut på träningarna, inte vet jag bara funderingar.
c70t5 skrev:...jag hade förhoppningar om att Transarnas skulle återförenas och att Karjalainen skulle stå. Behåll Transarna ihop, ner med Thorrsten i fjärdefemman och upp med Rosén. Karjalainen värvades hit som uttalad förstakeeper, han har verkligen fått upp ångan på slutet - men då får han stå över en otroligt viktig match. Märkligt, han är ju inte skadad... /T5!!
Jag tycker du har alldeles för bråttom i din kritik. Första matchen efter bytet funkade sisådär... mot IKO fungerade det allt bättre och både Nolan och Saviano gjorde mål. Dom måste ges tid för att få chansen att spela in sig i sina nya formationer. Litar fullt på Kempes/Custemos matchning av laget och är glad för att det är dom som tar ut laget o ingen här . 7 vinster, 3 oavgjorda och 1 förlust = 2:a plats i tabellen. Tyder på moral och HARMONI. Överraska Leksand boys. Smartast vinner.
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.” G. B. Shaw
Hörru Zebran (:wink:) - jag litar också till hundra procent på Coach Kempe-/Kusstemo. Kritik? Nja, snarare en hyffsat befogad ifrågasättning...
Jag tycker att Transarna ska spela ihop, definitivt. Dom kan varandra, dom litar på varandra och kan avgöra en match tillsammans - deras två vinnarinstinkter ihop tror jag är oövervinnerlig i en match som denna. Visst, nu gjorde både Nålan och Stiig mål i förra matchen, men den optimala lösningen, enligt mig, i denna svåra bortamatch skulle vara att dessa två spelade ihop igen. En Karjalainen som är fit-for fight skall ju givetvis också stå. Månne det vara ljumskarna som spökar igen? Yngveson tycker jag också borde får sig en näsbränna, han är inte given som någon playmaker om han inte levererar. Likväl som att man laborerar med Transarna så skulle man kunna lyfta upp en taggad och hungrig Rosén på Lagkaptenens plats - för sämre kan det ju i ärlighetens namn inte bli. Den skiftningen skulle jag tro mer på!
Jag tror att Lakers-krigarna är oerhört taggade inför matchen i morgon. Ett krigande Lakers som kan slå ur underläge i ett kokande Ejendals arena och som dessutom spelar bättre mot 'bättre' lag kan bli en oerhört otäck överraskning för Knätoffsarna. Powerplay och målvaktsspel kommer att fälla avgörandet i morgon - sätt chanserna boys!
(...vill dock inflika, att blir det succé i morgon med Coach Kempes 'nya' konstellationer så blir jag ju givetvis själaglad - faktiskt...)
/T5!!
Är det ingen mer än jag som skulle vilja se Crille med Torsten o Johan igen? Tror att han kommer mer till sin rätt i den omgivningen. Tror även att Weinstock skulle kunna bli bra ihop med Nolan o Saviano.
Tycker det är helt rätt att splittra på Nolan, Stig och Chrille. Den kedjan eller framförallt Nolan är inte en riktigt en spelare som tar ansvar bakåt. I omgivningen med Johan Andersson och The Thorst är det tryggare hemåt i spelvändningar.
Vet inte hur många gånger Nolan stått stilla på offensiv blå i styrspelet vilket senare resulterat i utvisning eller en farlig målchans. Nu tar Thorsten det defensiva ansvaret - vilket en center bör göra.
Tror att Lakers har ganska stora möjligheter att få med sig lite poäng hem från dalarna. Leksand har faktiskt inte nåt speciellt imponerande lag, det är inte alls samma satsning att ta sig tillbaka direkt som dom tidigare haft. Tror på 3-5 till Lakers.
Vi får hoppas att du har rätt i detta Lasse Maja.
Jag skulle gärna vilja veta vem som står i målet idag. det är ju skilda uppgifter på SMP och hemsidan. Jag hade hoppats på Karjalainen i mål.
LasseMaja skrev:Tror att Lakers har ganska stora möjligheter att få med sig lite poäng hem från dalarna. Leksand har faktiskt inte nåt speciellt imponerande lag, det är inte alls samma satsning att ta sig tillbaka direkt som dom tidigare haft. Tror på 3-5 till Lakers.
Bara för att du är så snäll, får jag väl skriva att jag nästan hoppas att TAIF tar sig tillbaka till Allsvenskan inom snar framtid så det blir lite derbyn igen!
Karlberg,Green och Österby borta underlättar givetvis men tror ni förlorar med minst 3 mål ialla fall,Saarela lär ju hänga x antal,sen kan ju fråga sig varför er (enligt er) lysande målvakt inte står utan er andremålis,väldigt konstig coaching av er DIV.1 tränare tycker jag...