För mig är det självklart att det är oviktigt av den anledningen att jag inte tycker det bidrar med nånting. Det är absolut inte stämningshöjande enligt mig.
Lättare att hitta mängder med argument till att det är oviktigt än att hitta anledningar till varför det är viktigt!
Gretzky, du kan få en cheerleader av mig i julklapp så du blir nöjd.
Serra: Vad är det du säger nu, märkte du inte av våra cheerleaders när de fanns. I slutat av matcherna sprang de runt rinken och fick upp stämningen till långt över taket. Var var du då?
Räven, hade fullt upp med att skrika och göra det som Lakejerna är bäst på
Sprang runt?? tror jag såg dom en gång springa runt..
Tycker vi har sveriges bästa sittplats som inte behöver några tonårsfllickoar i kort kort för att få taket att lyfta....
Kompromissen lyder, några stycken Cheerleaders spelar Orgel med Tights och pudervippor samtidigt som Wikegård vilar sitt trötta hockeyhuvud i flickornas barm vid premiären.
Finns ju faktiskt en anledning Att ha dem här som ingen har tagit upp eller ens tar hänsyn till.
De kanske själva vill ha träning och uppskattning för vad de gör och vad är väl ett bättre ställe att visa upp sej på än en lakersmatch med mycket både ungdomar och föräldrar.
Sen är det väl sant att de kanske inte bidrar med så jättemycket till stämningen, folk går ju trots allt dit för att kolla hockey , men vill de ställa upp på sin fritid, och gratis visa upp sej och göra en redan bra stämning kanske ännubättre så inte mej emot.
Men i så fall , var ska de placeras, att ha dem vid motståndarklacken ser jag inte ens som nått alternativ, varför utsätta dem för det?
Ha dem stånde en och en lite varstanns ger ju varken dem själva eller alla andra nått.
Så hittar ledningen ett bra ställe där de kan hjälpa till att höja stämningen utan att för den skull uppta plats folk gärna betalar för så är de välkommna av mej iallafall.
Sittplatsgubbar och sittmuppar för att citera Charlamov. Förstår inte riktigt vad du avser. Tycker inte att sittplats är fyllt med icke hejande Lakersupportrar som verkar vara det du avser, tvärtom! Att kasta skit på sina egna är väl lite lågt, eller?
De som sitter på sittplats kanske inte vill sjunga så mycket. kan till exempel ta en kompis som har sittplats via företaget och igår mot Nybro var han på Zeldas innan med en kolega från Nybro jobbandes på samma företag och då kanske man inte sitter och sjunger med under matchen utan diskuterar hocjkey. Samma sak lär gälla för mig när jag och min kusin från Oskarshamn ser matchen den 29:e. Klappa med givetvis men.... cheerleaders nja det är ju inte den typen av uppgångar där de kan stå. Man går ju upp på sittplats bakom läktaren så tror inte det får den effekten.
Hockey går ut på att göra fler mål än motståndaren!
tro fan inte jag skulle vilja att sittplats sjunger!!!
dom kan vara med på några ramsor och givetvis klappa...men sjunga...nä...det sköter vi på ståplats!!!
OK,tycker vi inte ska klaga på sittplats allt för mycket ,tycker De ställer upp när vi i klacken begär det, inte många sittplats som gör det i övriga hallar.Jag var själv i valet och kvalet hur jag skulle göra i år ,men efter De som satt på sittplats ifjol sa att var kvar på ståplats för vi kommer tillbaka dit denna säsongen så valde jag att stå kvar.
För min del tycker jag att jag gjorde rätt val men för den skull klagar jag inte på sittplats,det finns många lakejer där och de gör allt för att även sittplats ska vara med i ramsor och sång ,även om vi inte hör dem i klacken så vet jag att De gör allt för att höja stämningen .
Låt oss vara bröder och systrar som går på hockey för att stödja vårt lag men på olika sätt , var och en väljer hur han vill göra ,men vi har ett gemensamt vi älskar vårt LAKERS!!!
20% av er vill ha cheerleaders....skrämmande hög siffra,sen ang. sittplats som sjunger/skriker så har ju faktiskt vi en av dom överlägset bästa sittplatspubliken,framförallt vår "högra sittplats" håller väldigt bra röstmässigt och utklasserar i stort sett samtliga sittplatsfolk faktiskt,men det är klart,dom har ju lärt sig.... ps jag tycker ni ska ha cheerleaders MED varsin trumma med,ska ni paja läktarkulturen ännu mer så kan ni ju göra d rejält? ds
Anledningen till att det är 20% som är för cheerleaders är att det är 11 stycken rögleiter som varit inne o röstat.
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Jag kan hålla med. Detta var ett känsligt ämne. Det har vildsvin71
lyckats bra med. Men de flesta är imot att ha dansande tjejer på
långsidan.
Visst man är där för att kolla på hockey. Men är det inte i pauserna
de ska stå och dansa??
Jag tycker detta är en väldigt onödig diskussion. Cheerleaders är historia och kommer aldrig tillbaks! Dem behövs inte. Vi lakejer skapar en väldigt bra stämning utan dem. Läs bara vad Västerås tränaren säger:
har hört och förstått att ni har ett grymt publikstöd.
Just det, tycker denna debatt kan läggas ner nu.
Det är inga som vill ha dessa cheerleders. Å Varför?????
Vi kan ju slopa musiken oxå. Iaf under matchen, så
klacken hörs bättre. Innan, i pauserna och efter matchen,
kan de spelas musik.