Räven wrote:Synd att vissa tränare är belastade med en sådan otolig mörk sida,kan man konstatera.
Förra säsongen var väldigt konstig på många sätt också, vilket gjorde att Jortikka inte var sig själv till 100%. Dels förde han en maktkamp mot den dåvarande vd:n (som alltså även står för det jobbet man har sportchefer till i Sverige) och dels var han missnöjd med hur laget var uppbyggt och dessutom var det en sak i hans privatliv som verkade påverka honom. Han hade ju inte varit med och valt spelare (däremot var det med mycket stor sannolikhet Jortikka som kastade ut Paukkunen ur TPS trots att "Paukku" hade ett år kvar av sitt kontrakt) och därmed förde han också en kamp mot den förre tränaren Jukka Koivu som han inte alls kommer överens med.
Nu verkar Jortikka ta det mycket lugnare och han verkar t.o.m. agera som en vanlig Jortikka igen (jag kan inte skriva en vanlig människa i det här fallet...), men den historian har inte så mycket med "Kake" Karjalainen att göra.
Musta: Jag förstår att det fanns extraordinära orsaker till hans agerande under förra säsongen och det låter bra att han har återgått till sitt mer "rättare jag".
Att målvakten Tuomo Karjalainen börjar på bänken beror på att han ännu inte är hundra procent i sitt knä. Vi chansar inte, förklarar Tomas Kempe.
Varkar som att knäet och inte ljumsken är vajsing men att man inte chansar i en träningsmatch när det är 1 månad kvar till premiären tycker jag låter vettigt.
Japp, tyycker som många skrivit tidigare att det är synd att inte Toumo får så mycket matchning innan säsongen drar igång, fast samtidigt känns det vettigt att man låter han vila så han blir helt återställd istället för att chansa.
Räven wrote:Musta: Jag förstår att det fanns extraordinära orsaker till hans agerande under förra säsongen och det låter bra att han har återgått till sitt mer "rättare jag".
Eftersom det här inte har med Karjalainen att göra har jag skickat ett pm till dig om ämnet Jortikka (så kolla dina pm...).