Givetvis skall man vara ödmjuk men det är säkert inte helt lätt med de framgångar som FBK haft.alfax wrote:Bara att hoppas att Lakers inte blir så stora i korken då som kaffelaget är idag.
slutspelshockey
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Det borde fanimej finnas en lag som förbjuder TV4 att visa hockey...
asså, de tar ju allt det roliga från att titta på sm-finalerna.
En "programledare" som med taffligt resultat försöker verka både snygg och seriös, en "expert" som inte verkar kunna ett j-a skit och inte ens kan svara på tittarnas inmailade frågor, en rinksidereporter som mest ställer frågor som skulle platsa i aftonbladet eller se och hör, samt plantan ekwall... ja, där är kommentarerna i princip överflödiga, men han har ju utan tvekan gett ordet "inkompetent" ett nytt ansikte...
asså, de tar ju allt det roliga från att titta på sm-finalerna.
En "programledare" som med taffligt resultat försöker verka både snygg och seriös, en "expert" som inte verkar kunna ett j-a skit och inte ens kan svara på tittarnas inmailade frågor, en rinksidereporter som mest ställer frågor som skulle platsa i aftonbladet eller se och hör, samt plantan ekwall... ja, där är kommentarerna i princip överflödiga, men han har ju utan tvekan gett ordet "inkompetent" ett nytt ansikte...
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Jag förstår inte om det är meningen att de ska göra en annorlunda produktion än de andra kanalerna. Resonemanget före, i periodpauser med mera tillför ju absolut ingenting och hur kan det vara så att man aldrig kan ställa en riktig fråga till spelarna. Man ser ju hur spelarna reagerar på frågorna, nästan som om de undrar om de hörde rätt. Inte så konstigt att ett antal spelare inte ställer upp på frågor, när de är så korkade.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Visst är det så att Susanne i Studion (eller vad hon nu heter) inte riktigt håller Jihdeklass.
"- Johnny Odoya... vad säger du om stämningen i hallen?"
"- Du är ju här så det märker du väl"
Skönt att dumma frågor besvaras med dumma svar. Och tyvärr är det väl så att hon slänger ur sig lite för många sådana.
Svt-sporten har även bättre kvinnliga kommentatorer/sportjournalister än vad TV4 har!
Skönt att dumma frågor besvaras med dumma svar. Och tyvärr är det väl så att hon slänger ur sig lite för många sådana.
Svt-sporten har även bättre kvinnliga kommentatorer/sportjournalister än vad TV4 har!
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”
G. B. Shaw
G. B. Shaw
Det reagerade jag oxå på!Charlamov wrote:Visst är det så att Susanne i Studion (eller vad hon nu heter) inte riktigt håller Jihdeklass.

Men sedan finns ju dem klassiska frågorna oxå, exempelvis "Varför leder ni?"...kan det vara för att ena laget gjort fler mål än det andra?

[b][url]http://www.vaxjolakers.se[/url][/b]
-
- Forumamatör
Anledning till att TV4 kan uppfattas som lite taffligt är att de alltid velat vara pionjärer. I början var ju TV4 lite banbrytande och ville visa att de minsann inte anpassade sig efter SVT:s DDR stil utan de anammade begreppet "Yta istället för hjärna" och kastade ut tråkiga gubbar med kunskap och satt istället in fröken Sverige som nyhetsuppläsare.
Visst detta var hyfsat banbrytande för 15 år sedan och detta gjorde att TV4 fick lite hybris över sitt nya epitet som "nytänkande tv" och har sedan dess försökt följa den linjen. Problemet är bara att idag är i princip inget banbrytande då alla regler och gränser sprängts för flera år sen.
Detta leder till att det bara blir komiskt dåligt när man försöker hitta nya vägar att gå. Därav ishockeyn, de vill visa att de minsann kan ställa andra frågor än SVT, saken är bara den att det blir lite märkligt då det är rätt svårt att undvika fråga de klassiska frågorna. Men jag tror vi kommer få se en svängning i TV4 snart när de inser att de idag är en lika etablerad grå koloss som SVT och att de inte längre är några pionjärer.
Mediabranschen är en bransch för sig kom ihåg det mina vänner.
Visst detta var hyfsat banbrytande för 15 år sedan och detta gjorde att TV4 fick lite hybris över sitt nya epitet som "nytänkande tv" och har sedan dess försökt följa den linjen. Problemet är bara att idag är i princip inget banbrytande då alla regler och gränser sprängts för flera år sen.
Detta leder till att det bara blir komiskt dåligt när man försöker hitta nya vägar att gå. Därav ishockeyn, de vill visa att de minsann kan ställa andra frågor än SVT, saken är bara den att det blir lite märkligt då det är rätt svårt att undvika fråga de klassiska frågorna. Men jag tror vi kommer få se en svängning i TV4 snart när de inser att de idag är en lika etablerad grå koloss som SVT och att de inte längre är några pionjärer.
Mediabranschen är en bransch för sig kom ihåg det mina vänner.
Jag tycker att det var ett dåligt svar av Johnny Odoya. Reportern ställer ju faktiskt frågan för att tittarna ska få höra hur spelaren uppfattar stämningen, inte för att få det bekräftat för sig själv. Så just detta svaret tycker jag var dåligt.Charlamov wrote:Visst är det så att Susanne i Studion (eller vad hon nu heter) inte riktigt håller Jihdeklass.
Skönt att dumma frågor besvaras med dumma svar.
I övrigt tycker jag som det flesta har skrivit att Tv4 är skamligt dåliga på att rapportera hockey.
[b]Klubb Poseidon is the shit[/b]
Jag tycker faktiskt inte att C+, ska ta hand om någon av "folkidrotterna" överhuvudtaget. Inte för att de gör dåliga insatser, för det gör de inte, utan de är givetvis bra. Men dessa klassiska sporter ska sändas till en bred publik och då är SVT att föredra.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Hoppla, hold your horses boy. Färjestad leder visst med 3-2 i matcher. Helt underbart. Synd bara att Ledin måste vara född ur rövhålet, hans uppgift kan ju omöjligt vara att vara en bra hockeyspelare. jag tycker det är lite tråkigt att spelare utan talang är eftertraktade i elitserielagen. Och sen undrar man varför ungdomshockeyn går åt fel håll. Få talanger fler träningsprodukter det är dagens melodi. Tragiskt tycker jag.
Jag överväger starkt att inte titta på kvällens final på TV4 av följande anledningar:
1. Jag nästan kräks över TV4:s sätt att förstöra heliga ögonblick såsom SM-finaler i ishockey.
2. Jag nästan kräks av bara tanken att FBK mycket väl kan spela hem en SM-titel i kväll. Oj, vad jag missunnar FBK ett SM-guld.
1. Jag nästan kräks över TV4:s sätt att förstöra heliga ögonblick såsom SM-finaler i ishockey.
2. Jag nästan kräks av bara tanken att FBK mycket väl kan spela hem en SM-titel i kväll. Oj, vad jag missunnar FBK ett SM-guld.
Troja - laget i hjärtat
Man får försöka bortse från eländet och titta ändå men...
Studion... så ointressant
Robert Perlskog... har överlevt sig själv. En kommentatorsdiva fulltankad med botox
Stefan Persson... i jmf med Wikegård så milt sagt profillös.
Andreas Oldén är väl den enda jag står ut med.
Patrik Ekwall... "mäe dobbelwäe"... asså den mannen... den mannen... är inte den GiGant han tror att han är. Allergiframkallande...
Kaffesekten FBK... misstänker TYVÄRR att dom vinner, men hoppas INNERLIGT att jag har fel. Det krävdes att Pastor Loob hämtade frälsare Johnsson utifrån för att Sekten skulle fungera. Enda trösten är att han inte fortsätter och därmed lär dom inte vinna nästa år *vågen*
Studion... så ointressant
Robert Perlskog... har överlevt sig själv. En kommentatorsdiva fulltankad med botox

Stefan Persson... i jmf med Wikegård så milt sagt profillös.
Andreas Oldén är väl den enda jag står ut med.
Patrik Ekwall... "mäe dobbelwäe"... asså den mannen... den mannen... är inte den GiGant han tror att han är. Allergiframkallande...
Kaffesekten FBK... misstänker TYVÄRR att dom vinner, men hoppas INNERLIGT att jag har fel. Det krävdes att Pastor Loob hämtade frälsare Johnsson utifrån för att Sekten skulle fungera. Enda trösten är att han inte fortsätter och därmed lär dom inte vinna nästa år *vågen*
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
G. B. Shaw
G. B. Shaw
-
- Forumdemon
Eh, nu tycker jag du är snett ute. Ledin ÄR en bra hockeyspelare! Sen att han har fått en roll som går ut på att vara ett riktigt svin är en annan sak men spela hockey det kan han.munken wrote:Synd bara att Ledin måste vara född ur rövhålet, hans uppgift kan ju omöjligt vara att vara en bra hockeyspelare. jag tycker det är lite tråkigt att spelare utan talang är eftertraktade i elitserielagen. Och sen undrar man varför ungdomshockeyn går åt fel håll. Få talanger fler träningsprodukter det är dagens melodi. Tragiskt tycker jag.
Dessutom hade den här finalserien varit HELT ointressant om det inte hade varit för hans stora käft.
"Herr-bh, herr-bh, herr-bh..."
Nej, jag tror inte han värvades som en lirare men med ditt resonemang kan man ju avfärda alla av den spelartypen inklusive Tomas Holmström som talanglösa nollor...munken wrote:Du tror inte att han är värvad till Färjestad för att han under hela sin karriär tagit på sig den rollen då????? Tror du att Färjestad värvade honom för att han skulle åka slalom genom motståndarförsvaret. Tror inte det, den talangen saknar han!!!
Så länge en anfallare gör mål tycker jag han har talang för hockey. Hur man gör dem är ganska oviktigt.
Därmed inte sagt att en anfallare måste producera en massa för att vara bra. Läs: Podein.
"Herr-bh, herr-bh, herr-bh..."